نکاتی برای طراحی بالکن مدرن در ویلا و آپارتمان!

نکاتی برای طراحی بالکن مدرن در ویلا و آپارتمان!
فهرست مطالب

این روزها، با ارتقاء و پیشرفت روزمره فناوری و در این عصر تغییر سریع اقتصاد و مدرنیته شدن، مردم به دنبال خانه‌هایی شیک هستند که نه تنها سطح زندگی آنها را تکمیل کند، بلکه به آنها احساس ظرافت بدهد. به همین علت محصولات نوینی همچون: چوب پلاست به بازار ارائه شده است که در رقابت با مصالح سنتی، بسیار موفق جلوه کرده است. طراحی داخلی و خارجی امروزه متداول است، چه خانه‌های کوچک و چه بزرگ. اما عامل اصلی در چنین خانه‌هایی که مورد تأکید قرار گرفته است، بالکن و تراس‌ها هستند که باعث می‌شوند خانه شیک‌تر شود.
بالکن اساساً سکویی است که بر روی دیوارهای ساختمان طراحی شده است. معمولاً در بالای طبقه همکف خانه قرار دارد و توسط ستون‌های اصلی پشتیبانی می‌شود. بالکن نه تنها محیطی مجزا برای منزل به شمار می‌آید، بلکه ظاهر فوق العاده‌ای را به ارمغان می‌آورد. بنابراین هم ظاهر و هم کلاس را به نمای بیرونی می‌افزاید. این فقط یک ویژگی دلپذیر است که به خانه شما سبک می‌بخشد.

مرحله اولیه برای طراحی بالکن

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید در اینجا به آن توجه داشته باشید، طراحی اصلی بالکن است که اولین قدم برای برخورداری از بالکن دوستداشتنی در خانه شماست. برای این منظور، اندازه گیری‌های صحیح برای استفاده از متریال مورد نظر نیاز است. در اینجا باید توجه داشت که بهترین محصول باید در برابر هرنوع شرایط آب و هوایی مانند: بارش پی در پی باران، تابش متداوم نور خورشید همینطور حشرات و … مقاوم باشد. همچنین باید در مورد برخی عوامل مانند: ارتفاع نرده بالکن، فاصله بین تیرهای کف و فاصله بین نرده‌ها که عناصر مهمی در طراحی بالکن هستند، بسیار مراقب بود.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

با کاربرد چوب پلاست در طراحی بالکن، دوستدار محیط زیست شوید !!

به طور کلی می‌توان مشاهده کرد که بالکن‌ها معمولاً با متریال‌های متفاوتی طراحی شده‌اند. از شیشه گرفته تا آلیاژهای گران قیمت، اما آنچه باید مشاهده شود، این است که برای حفظ استاندارد و همچنین کلاس، می‌توان از متریال‌هایی نوین همچون محصولات چوب پلاست استفاده کرد که دوستدار محیط زیست هستند. مناسب‌ترین، ارزان‌ترین و بهترین‌ترین روش برای طراحی بالکن استفاده از چوب پلاست است که منبع جدیدی از چوب با تلفیقی از پلاستیک است. این متریال برای هر مشتری مقرون به صرفه است.

مرحله اولیه برای طراحی بالکن
همچنین اگر از دیدگاه طبیعی مورد بررسی قرار گیرد، بهترین گزینه محسوب می‌شود. زیرا منبع تجدیدپذیر است که سازگار با محیط زیست است. یکی دیگر از گزینه‌های این محصول، نیاز به نگهداری کم همراه با طول عمر بالاست. بنابراین، برای ساختن بالکن مناسب، قطعاً باید همه این جنبه‌ها را در نظر گرفت.

چگونه از پروفیل چوب پلاستیک در طراحی بالکن استفاده کنیم؟

محصولات چوب پلاست سازگار با محیط زیست هستند. علاوه‌براین، این محصول همراه با گل و گیاهان پیچک بسیار زیبا جلوه خواهند کرد. با استفاده از چوب و فضای سبز، بالکن شما مکانی خواهد بود که در آن احساس خوبی دارید و از وقت آزاد خود لذت می‌برید. ما به این ترتیب اشاره می‌کنیم که چگونه می‌توانید بالکن خود را با محصولات چوب پلاست تزئین کنید. اول از همه، ما با مبلمان چوبی مانند: مبل، صندلی و میز شروع می‌کنیم. سپس فلاورباکس و ایده‌هایی برای نرده، کفپوش و سایر موارد را معرفی خواهیم کرد.

مبلمان چوب پلاست بالکن، صندلی و میز

برخی مواقع کاربرد مبلمان چوبی فضای باز برای یک بالکن با ظاهری طبیعی ضروری است. به عنوان مثال، بالکن شما با یک مبل کوچک و زیبا به شکل ال ظاهر طبیعی به خود می‌گیرد. همچنین استفاده از میز یا گاها میز آتشدان برای استفاده در کنار مبلمان مناسب خواهند بود. قرار دادن چند گلدان کوچک روی پایه آویزان نیز ایده خوبی خواهد بود. اما به این نکته دقت کنید که همه مبلمان باید دارای توانایی محافظت از خود در برابر نور خورشید و هوای بد باشند. خوشبختانه پروفیل چوب پلاست از این ویژگی برخوردار بوده و مختص فضای باز تولید شده است.

چگونه از پروفیل چوب پلاستیک در طراحی بالکن استفاده کنیم؟

فلاورباکس، دیوار سبز و قفسه‌های چوبی

بالکن با فضای سبز و مبلمان چوبی معمولاً بهتر از یک بالکن معمولی به نظر می‌رسد. برای جلوگیری از به هم ریختگی، می‌توانید از قفسه‌های مخصوص برای چیدمان بالکن خود استفاده کنید. حتی می‌توانید مبلمان چوب پلاست یا نیمکت چوبی را طوری طراحی کنید که در قسمت زیرین بتوان از فضای آن به عنوان قفسه به خوبی استفاده کرد. این عناصر چوبی به بالکن شما نظم و جلوه طبیعی می‌بخشد. علاوه‌بر این، استفاده از دیوار سبز باعث صرفه جویی در فضای بالکن شما می‌شود. ایده اینجا این است که حداکثر استفاده را از مفهوم دکوراسیون عمودی ببرید.

هماهنگی نرده و کفپوش چوبی در طراحی بالکن

ما اشاره کردیم که در هنگام طراحی بالکن از کدام مبلمان استفاده کنید و چگونه در فضا صرفه جویی کنید. اکنون می‌توانیم اهمیت کفپوش و نرده‌ها را بیان کنیم. با استفاده از مبلمان و قفسه‌های تزئینی، بالکن خود را به خوبی تجهیز کنید. اما هنوز باید کف و حصار بالکن خود را طراحی کنید. می‌توانید از نرده چوبی برای ایجاد جلوه‌ای بهتر استفاده کنید. این گزینه برای محافظت از حریم خصوصی شما ایده‌آل است ضمن اینکه می‌توان نرده را طوری طراحی کرد که به عنوان فلاورباکس نیز استفاده شود.
کفپوش چوبی شاید گزینه‌ای پیش پا افتاده به نظر آید اما به شما توصیه می‌کنیم نصب آن را در اولویت قرار دهید. می‌پرسید چرا؟ برای اینکه کفپوش ظاهری مرتب و یکدست را به فضای بالکن می‌بخشد. همچنین می‌توانید با استفاده از دیگر المان‌ها در کنار آن فضایی متفاوت را در بالکن به وجود آورید.

در نتیجه

شما می‌توانید تنها با یافتن محصولی مقاوم و مستحکم طراحی بالکن را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. ضمن اینکه این روزها شرکت‌های بسیاری همچون چوپکس در این زمینه فعال هستند تا بهترین راهنمایی را در این زمینه یا سایر زمینه‌ها به شما ارائه دهند. استفاده از پروفیل چوب پلاست قطعا یکی از بهترین گزینه‌های برای طراحی فضای باز و بیرونی مانند: بالکن، تراس، روف گاردن، محوطه و … خواهد بود. که البته این روزها طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده است.

3.8/5 - (5 امتیاز)
نکاتی برای طراحی بالکن مدرن در ویلا و آپارتمان!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا