چگونه از حیاط خلوت استفاده کنیم !

چگونه از حیاط خلوت استفاده کنیم !
فهرست مطالب

از آنجایی که در بیشتر منازل، فضاهایی مانند: تراس، حیاط خلوت یا بالکن و … وجود دارد، مالکان می‌توانند به دو طریق از آنها استفاده کنند. یا فضای موجود را به انباری تبدیل کنند که متاسفانه در کشور ما این روش بسیار رایج است. یا آن را به محیطی برای سپری کردن اوقات فراغت تبدیل کنند که سال‌ها در کشورهای پیشرفته اجرا شده است. کماکان این روزها تبدیل پشت بام به بام سبز یا روف گاردن همینطور تبدیل تراس به تراس گاردن در ایران روبه افزایش است. علت این امر نیز نبود یا کمبود فضای سبزی مناسب در شهرهای بزرگ همچون پایتخت است. عرضه چوب پلاست به عنوان محصولات نوین در این زمینه نیز سبب، افزایش این پدیده شده است.
با این حال در این مطلب قصد داریم به شما چگونگی استفاده بهینه از فضاهای این چنینی را بیاموزیم تا بتوانید محیطی هرچند کوچک برای سپری کردن زمان، در محل زندگی خود داشته باشید. اینکه چگونه از حیاط خلوت استفاده کنیم به سلیقه مالک برمی‌گردد. اما اخیرا روش‌های متفاوتی برای تغییر این محیط به فضایی مناسب و کارآمد به چشم می‌خورد که می‌توان با اجرای یک یا چندین مورد از آنها، حیاط خلوت را به طور چشمگیری به مکانی امن و قابل استفاده تبدیل کرد.

از چه محصولی برای حیاط خلوت استفاده کنیم !

شاید به صراحت بتوان گفت بهترین محصولی که می‌توان در حیاط خلوت استفاده کرد، پروفیل چوب پلاست است. این محصول از ویژگی‌های بسیاری برخوردار بوده به ویژه اینکه مختص فضای باز تولید می‌شود. بنابراین کاربرد آن در محیط‌هایی همچون دکوراسیون بالکن، دکوراسیون حیاط خلوت، روف گاردن یا تراس گاردن و … نتایج ثبتی در پی خواهد داشت. ضمن اینکه به علت چند منظوره بودن، امکان ایجاد هارمونی یا یکپارچگی در محیط را برای شما فراهم خواهد کرد. که البته بسیاری از مالکان به این مورد توجهی خاص دارند. در این مطلب چگونگی کاربرد این محصول در حیاط خلوت را توضیح خواهیم داد.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

از چه محصولی برای حیاط خلوت استفاده کنیم !

چه عناصری در حیاط خلوت استفاده کنیم ؟

عناصر متعددی برای دکوراسیون حیاط خلوت وجود دارد. باید ببینید که کدام یک مورد نیاز شما بوده و کاربری بیشتری خواهد داشت. بنابراین با کمی تحقیق و بررسی در این زمینه می‌توانید نتایج خوبی بدست آورید. با توجه به اینکه حیاط خلوت محیطی بیرون از منزل محسوب می‌شود، بنابراین یکی از موارد اساسی که باید به آن دقت شود، انتخاب محصولی مناسب برای کاربرد است. به این معنا که شما باید از متریالی در این محیط استفاده کنید که در برابر تغییر دمای فصول یا وجود حشرات و موریانه بسیار مقاوم و مستحکم باشد.

از کفپوش چوبی برای پوشاندن کف حیاط خلوت استفاده کنیم !

برای اینکه بتوانیم از این محیط به بهترین شکل نهایت کاربری را داشته باشیم، باید قبل از هر چیز به موارد اصلی دقت کنیم. از اصلی‌ترین عناصری که می‌توان از ان در حیاط خلوت استفاده کرد، کفپوش چوبی است. با این کار می‌توانید به راحتی و بدون هیچ مشکلی در این مکان رفت و آمد کنید. خوشبختانه چوب پلاست در این مورد دست شما را باز گذاشته است. هم می‌توانید کفپوش را در نظر بگیرید، هم می‌توانید از کفپوش تایل یا تایل چوبی استفاد کنید. این مورد کاملا سلیقه‌ای بوده و همینطور بستگی به متراژ مورد نظر شما خواهد داشت. عموما از تایل برای فضاهایی با متراژ پایین‌تر استفاده می‌شود. حتی می‌توانید نصب و اجرای آن را در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به نصاب انجام دهید.

از فضای سبز در حیاط خلوت استفاده کنیم !

از دیگر عناصر کاربردی و البته مهیج که شما امکان کاشت و پرورش انواع گیاهان و گل‌های تزئینی را می‌دهد، فلاورباکس است. این عنصر در صورتی که با متریال‌های چوبی مانند چوب پلاست اجرا شود نه تنها زیبایی چندین برابر خواهد داشت که حس آرامش را در فضا ایجاد می‌کند. پیشنهاد ما به شما فلاورباکس چوبی است. این عنصر با ابعاد و اعماق متفاوت ساخته می‌شود، به همین علت می‌توانید گیاهان مورد علاقه خود را در حیاط خلوت پرورش دهید. حتی می‌توانید از درختچه‌های کوچک و گل‌های پیچک و رونده برای هرچه سرسبزتر کردن این فضا استفاده کنید. همچنین می‌توانید در قسمتی از این محیط دیوار سبز اجرا کنید و فضایی متفاوت بوجود آورید. دیوار سبز نه تنها برای زیبایی اجرا می‌شود که در کشورهای پیشرفته به عنوان عاملی اصلی برای کاهش آلودگی هوا کاربردی ویژه دارد.

چه عناصری در حیاط خلوت استفاده کنیم ؟

از مبلمان مناسب در حیاط خلوت استفاده کنیم !

این مورد نیز باز هم بستگی به کاربرد و سلیقه شما از فضای موجود دارد. برخی ترجیح می‌دهند در حیاط خلوت به عنوان مکانی برای صرف غذا استفاده کنند. اما بسیاری دوست دارند تا وقت خود را نه تنها برای صرف غذا که برای رسیدن به ساعتی آرامش در حیاط خلوت سپری کنند. در هر صورت می‌توانید از مبلمان چوبی فضای باز یا نیمکت چوبی استفاده کنید. فقط کافیست تا مبلمان را بالشت‌های رنگارنگ بپوشانید و نمیشگاهی خاص و دوستداشتنی ایجاد کنید. حتی می‌توانید مبلمان را به گونه‌ای طراحی کنید تا بتوان از فضایی مناسب برای عنوان انباری در زیر آنها استفاده کرد.

از نورپردازی آرامبخش در حیاط خلوت استفاده کنیم !

اگر بخواهیم به طور دائمی و روزانه از محیط حیاط خلوت استفاد کنیم، قطعا باید نورپردازی دقیق و اصولی داشته باشیم. در ایران بیشتر حیاط خلوت‌ها در آپارتمان واقع شده و از نور بسیار کمی برخودار است. به همین جهت باید به بهترین شکل نور این مکان را تامین کرد و از نورپردازی دقیق و اصولی استفاده کرد. به این صورت می‌توان از این مکان در شب نیز به راحتی استفاده کرد.
علاوه‌بر تمامی موارد ذکر شده می‌توان از عناصر دیگری در حیاط خلوت استفاده کرد. اما تمامی اینها برمی‌گرد ب سلی شما و میزان بودج‌ای ک برای این منظور در نظر گرفت‌اید. اگر شما م یاط لوت دارید و نمی‌دانید چگون آن را تغییر دهید با کارشناسان چوپکس تماس بگیرید تا شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی نمایند.

Rate this post
چگونه از حیاط خلوت استفاده کنیم !

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا