بالکن و چند ایده برای زیبا سازی آن!

چگونه بالکن را زیبا کنیم ؟
فهرست مطالب

امروزه با توجه به زندگی شهرنشینی بیشتر منازل از داشتن فضایی بزرگ همچون حیاط محروم هستند و تنها از پشت بام و بالکن برخوردارند. اینجاست که همین پشت بام یا تراس اما، می‌تواند بهترین گزینه برای سپری کردن وقت باشد؛ فضایی دنج و آرامبخش در محل زندگی که می‌توان آن را به محیطی دوستداشتنی تبدیل کرد. شاید شما هم همچون سایر افراد از بالکن یا تراس منزل به عنوان یک انباری استفاده می‌کنید یا دست کم هیچ کاربرد مفیدی برای شما نخواهد داشت. با این حال تنها کافیست با چند ایده پشت بام یا تراس را تغییر داده و این اماکن را به روف گاردن یا تراس گاردن تبدیل کنید و نهایت استفاده از آنها را داشته باشید. 

چگونه بالکن را زیبا کنیم ؟

برای زیبا سازی بالکن اولین چیزی که مهم است، توجه به ابعاد تراس بوده که شما را راهنمایی می‌کند تا بدانید از چه عناصری می‌توان برای تراس استفاده کرد. با این حال قبل از هرچیز شما نیاز دارید تا تراس را کاملا تخلیه کرده و پس از آن طرحی متناسب با ابعاد در ذهن بپرورانید. البته این روزها شرکت‌های معتبر و فعالی در این زمینه فعالیت دارند که می‌توانند با توجه به متراژ و ابعاد تراس، بهترین طراحی را به شما ارائه دهند. کاربرد محصولات مدرن و مرغوب همچون چوب پلاست که چند منظوره بوده، در این زمینه بسیار مورد توجه است. شما می‌توانید از این محصول نوین در نقاط متفاوت تراس هرچند کوچک استفاده نمایید. 

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

این بستگی به ذوق و خلاقیت شما دارد که تا چد حد بدنبال تغییر تراس هستید؛ شاید تنها تصمیم داشته باشید تا کف بالکن را بپوشانید. شاید بدنبال این باشید که بتوانید نهایت استفاده را از این فضاس هرچند کم و با ابعاد بسیار کم داشته باشید. با این حال دست شما باز است برای این که تراس را به محیطی خلوت برای گذراندن اوقات فراغت تبدیل نمایید. این روزها محصولات بساری برای کاربرد در تراس وجود دارد، اما بهترین انتخاب برای شما یافتن محصولی بوده که در کنار تغییرات اصلی، مقاومت بالایی داشته و مختص فضای باز باشد. در این مقاله قصد داریم متریالی کاربردی برای طراحی و اجرای تراس به شما معرفی کنید که البته در محوطه سازی و همینطور روف گاردن نیز استفاده‌ای گسترده دارد. 

چگونه بالکن را بپوشانیم ؟

کاربرد متریال چوب پلاست در بالکن !

اگر بخواهیم به کاربرد متنوع محصولات چوب پلاست در بالکن اشاره کنیم، از کف گرفته تا سقف تراس را می‌توان با این متریال به بهترین شکل ممکن پوشاند. بنابراین به این صورت می‌توان یکپارچگی و هماهنگی در محیط ایجاد کرد. این متریال با کیفیت و مقاوم بوده که مختص فضای باز طراحی شده است و حتی اگر تراس شما به طور دائم باز باشد، المان‌های اجرا شده با چوب پلاست طول عمر بالایی داشته و آسیب نخواهد دید. اما کاربرد چوب پلاست در بالکن چیست ؟ 

چگونه بالکن را بپوشانیم ؟

قسمتی از بالکن را با پرگولا بپوشانید !

پرگولا یا سایبان سازه‌ایست با ابعاد و اندازه‌های متفاوت که می‌توان از آن برای پوشاندن قسمتی از تراس یا بالکن استفاده کرد. کاربرد این سازه در تراس به پوشاندن بخشی از تراس ختم خواهد شد و شما می‌توانید بخشی از سقف یا دیوار تراس را با اجرای پرگولا به راحتی بپوشانید. اما اگر تصمیم دارید که تراس را به طور کامل بپوشانید، بهتر است از شیشه بالکنی استفاده نمایید تا به طور کامل تراس بسته شود. با این حال استفاده از سایبان گزینه مناسب‌تری خواهد بود؛ زیرا فرصت استفاده از هوای باز را به شما خواهد داد، همچنین برای رشد گیاهان نیز مفید است.

کف بالکن را کفپوش کنید !

هنگامی که شما تصمیم به تغییر تراس می‌گیرید، پس از تخلیه آن، اولین چیزی که به ذهن خطور خواهد کرد، پوشاندن کف تراس خواهد بود. نه تنها کفپوش چوبی قابل اجرا با پروفیل چوب پلاست که تایل کفپوش نیز می‌تواند انتخابی مناسب برای پوشاندن کف بالکن شما باشد. اما اگر ابعاد تراس کوچک است به شما پیشنهاد می‌کنیم، از تایل کفپوش برای پوشاندن کف استفاده کنید. این محصول در کمترین زمان ممکن نصب و اجرا می‌شود، ضمن این که خود شما نیز می‌توانید به راحتی آن را کف تراس قرار دهید. از ویژگی‌های تایل کفپوش می‌توان به رنگبندی متنوع آن و همینطور قابلیت پاکسازی و شستشوی آسان در صورت نیاز اشاره نمود. 

حفاظ بالکن چیست ؟ 

حفاظ بالکن چیست ؟ 

نرده و فلاورباکس بهترین حفاظ بالکن !

یکی از راه‌هایی که می‌توان به عنوان حفاظ برای بالکن استفاده کرد، فلاورباکس است. فلاورباکس در صورتی که به عنوان جانپناه در تراس استفاده شود، هم موقعیت کاشت گل و گیاه مورد علاقه‌تان را به شما خواهد داد، هم این که جانپناه و حفاظی مناسب خواهد بود. با اجرای گلدان به عنوان جانپناه شما در اصل یک تیر و دو نشان زده‌اید و می‌توانید فضای سبزی دوستداشتنی در تراس داشته باشید. با این حال اگر تصمیم دارید از فلاورباکس جداگانه استفاده کنید، می‌توانید از نرده چوبی برای جانپناه استفاده کرده و امنیت تراس را تامین نمایید.

از مبلمان فضای باز در بالکن استفاده کنید !

مبلمان فضای باز ایده‌ای خلاقانه برای کاربرد در بالکن است؛ این المان که با چوب پلاست در کمترین زمان ممکن قابل اجراست، در گوشه‌ای از تراس با ابعاد کم کاربرد خواهد داشت. می‌توانید نیمکت چوبی را در قسمتی از تراس اجرا کرده و روی آن را با بالشت‌های رنگی بپوشانید.

دیوارپوش یا دیوار سبز برای پوشاندن دیوار بالکن !

دیوارپوش به شما این امکان را می‌دهد تا نازیبایی‌های بالکن را پنهان کنید. این که شما بتوانید با دقت در استفاده از المان‌های اساسی در محیط تراس هماهنگی ایجاد کنید، خود یک خلاقیت به شمار می‌آید. دیوار سبز نیز انتخابی مناسب بوده که هم می‌توان گیاهان مورد علاقه را با ایجاد فلاورباکس‌های دیواری پرورش داد، هم فضای تراس را سبز و دوستداشتنی کرد.

نورپردازی ایده خلاقانه در بالکن !

بالکن خود را نورپردازی کنید و انرژی مثبت را به محیط تراس وارد کنید. استفاده از فانوس و چراغ‌های یا حتی شمع برای نورپردازی تراس ایده‌ای خلاقانه است.

در هر صورت می‌توانید تنها یکی از المان‌های ذکر شده برای کاربرد در تراس را انتخاب کنید یا این که به طور گسترده از محصولات چوب پلاست برای طراحی بالکن استفاده نمایید.

 

چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست

جهت مشاوره رایگان یا اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید

4/5 - (2 امتیاز)
بالکن و چند ایده برای زیبا سازی آن!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا