اتاق شیشه ای و ساخت آن در حیاط، باغ و پشت بام !

فهرست مطالب

این روزها برای رهایی از زندگی شهر نشینی، شلوغی و ازدحام، فضاهای دلنشین و متفاوتی وجود دارد که این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانید برای ساعتی هم که شده به استراحت بپردازید. داشتن محیطی آرامش بخش به دور از هیاهو شاید بهترین گزینه برای فرار از زندگی ماشینی باشد. به همین خاطر با رشد روز افزون روف گاردن، سان روم گارن، تراس گاردن، محوطه سازی حیاط، باغ، ویلا و … روبرو هستیم.                                                                                                                       اتاق شیشه ای

کما اینکه ظهور محصولات کاربردی و چند منظوره همچون چوب پلاست که به طور گسترده در ساخت و اجرای این فضاها نقشی اساسی را ایفا می‌کند، روز به روز پر رنگ‌تر خواهد شد. بنابراین اگر شما از آن دسته افردی هستید که به داشتن مکانی سبز و آرامش بخش اهمیت می‌دهید، قطعا کاربرد محصولاتی مانند پروفیل چوب پلاست که دوستدار محیط زیست محسب می‌شود و به طبیعت آسیبی وارد نخواهد کرد، برایتان در اولویت خواهد بود.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

در این بین همچنین ایده‌های متفاوتی برای ساخت مکان‌های ذکر شده پیاده می‌شود. اینکه بتوانید این ایده‌ها را چگونه و به چه صورت پیاده کنید، از اهمیت بالایی برخوردار است. اتاق شیشه ای اما یکی از سازه‌هاییست که اخیرا مورد توجه قرار گرفته است. یکی از ویژگی‌های این سازه کاربرد آن در فضاهای مختلف مانند: روف گاردن (پشت بام سبز)، حیاط ویلا، باغ و در کل فضای باز است. در این مطلب به کاربردهای این سازه در این مکان‌ها اشاره خواهیم کرد.

ساخت اتاق شیشه ای به چه صورت است ؟

اتاق شیشه ای چیست ؟

اتاق شیشه ای، همانند سان روم گاردن اتاقیست که همه دیوارهای آن از شیشه ساخته شده باشد. گاهی اوقات سقف این اتاق را نیز از شیشه می‌سازند. این سازه در اندازه، طرح‌ها و ابعاد مختلف قابل اجرست. این سازه به گونه‌ایست که برای ساخت آن به جای سایر مصالح مانند: آجر، ملات و … از شیشه استفاده می‌شود. اما برای ساخت فریم‌های آن می‌توان از متریال‌های مانند: پروفیل چوب پلاست، آلومینیوم، چوب یا آهن استفاده کرد.

انتخاب این مصالح و ابعاد آن بسته به سلیقه شما و فضایی که دارید، متفاوت است. این سازه باید طوری ساخته شود که در برابر گرما و سرما مقاوم باشد. همچنین عایق خوبی برای جلوگیری از صدا، بادو در کل عوامل فیزیکی- محیطی باشد. اتاق شیشه ای این امکان را به شما می‌دهد که در فضای باز، مکانی برای استراحت، سرگرمی و آرامش داشته باشید. فضایی دلچسب که به علت ورود نور زیاد باعث نشاط شما می‌شود. همچنین مکانی است که در تمام ایام سال به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

برای اجرای اتاق شیشه ای معمولا از سقف کاذب چوبی استفاده می‌شود. سقف کاذب جایگزین خوبی برای سقف شیشه ای خواهد بود. اما اگر به دیدن ستاره‌ها در شب علاقمند هستید، می‌توان سقف اتاق را نیز از شیشه ساخت. با توجه به هزینه‌ای که برای این امر اختصاص داده می‌شود، در ساخت آن نیز تاثیر می‌گذارد.

اتاق شیشه ای چیست ؟

 

ساخت اتاق شیشه ای به چه صورت است ؟

اما چگونه این اتاق شیشه ای ساخته می‌شود؟ در صورتی که از پروفیل چوب پلاست برای ساخت بدنه اصلی این اتاق استفاده کنید، ساخت آن ساده و در عین حال سریع انجام خواهد شد. این سازه ابتدا با بدنه اصلی پابرجا خواهد شد. در صورت تمایل سقف آن نیز با چوب پلاست یا از شیشه طراحی می‌شود. در هر صورت اصلی‌ترین قسمت آن فریم یا همان بدنه است که با چوب پلاست ساخته خواهد شد. سپس شیشه‌ها در زمان مناسب نصب می‌شود. تمامی این مراحل توسط افراد و نصبان حرفه‌ای که در این زمینه مهارت بالایی دارند، انجام خواهد شد.

مزایای ساخت اتاق شیشه ای چیست ؟

اتاق شیشه ای نیز همچون سان روم گاردن از مزایای بی شماری برخوردار است که در این بخش به آنها اشاره خواهیم کرد:

نصب آسان: یکی از مهم‌ترین ویژگی اتاق شیشه ای ساخت آسان و نصب ساده آن است. این اتاق در مدت زمان کم و به راحتی آماده می‌شود و جلوه شیک و مدرنی به فضای شما می‌بخشد.

دید کامل: از خوبی‌ها و جذابیت این سازه می‌توان به دید کامل منظره و بیرون اشاره کرد. حتی زمانی که در و پنجره‌های اتاق بسته باشند، شما دید کامل به بیرون را دارید.

ضد آب: هنگامی که دیوارها از مصالح دیگر مانند: چوب یا بتن ساخته شده باشند، تمیز کردن آنها به طور کامل کار دشواری است. در صورتی که اتاق‌ها و دیوارهای شیشه ای به راحتی و به طور کامل قابل شست و شو و تمیز کردن هستند. ضد آب بودن این اتاق‌‌ها یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آنها محسوب می‌شود. به خصوص اگر فریم یا بدنه اصلی آن با محصولی ضد آب یعنی چوب پلاست ساخته شود.

مزایای ساخت اتاق شیشه ای چیست ؟

نورگیر: همانطور که می‌دانید نور به طور کامل از شیشه عبور می‌کند. پس در اتاق شیشه ای شما از نور زیاد و طبیعی خورشید برخوردار هستید. نور طبیعی برای سلامت و آرامش بدن الزامی است.

عایق بندی: این اتاق‌ها به صورتی طراحی و اجرا می‌شوند که در برابر صدا و دما عایق هستند. پس فضایی امن و آرام برای استراحت شما و خانواده فراهم می‌آورد.

قابلیت ایجاد تغییرات: اتاق شیشه ای بر خلاف اتاق‌های دیگر که تغییرات و اصلاح آنها درگیری زیادی دارد، به راحتی قابل تغییر هستند. این اتاق را می‌توان با جدا کردن برخی از فریم‌ها و جا به‌جایی آنها تغییر دکوراسیون داد و اصلاح کرد.

اتاق شیشه ای پشت بام چیست ؟

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، این سازه قابلیت اجرا در هر فضای بازی را دارد. اما یکی از پرطرفدارترین آنها که این روزها مورد توجه کارفرمایان است، پشت بام یا روف گاردن است. همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، اتاق شیشه ای در این پشت بام توسط شرکت چوپکس طراحی و اجرا شده است. برای ساخت اتاق شیشه ای در پشت بام این پروژه بدنه اصلی و سقف آن از پروفیل چوب پلاست ساخته شده و دیوارها از شیشه است.

ساخت اتاق شیشه ای در باغ امکان پذیر است ؟

ساخت اتاق شیشه ای در باغ قطعا امکان پذیر است و ایده‌ای جالب خواهد بود. شما می‌توانید در هر نقطه از باغ این سازه را با ابعاد دلخواه داشته باشید. برای این منظور تنها کافیست با کارشناسان مجرب چوپکس تماس گرفته و با مشاوره در این زمینه از راهنمایی‌های لازم بهرمند شوید. خوبی این سازه این است که در هر مکانی چه باغ یا حیاط، پشت بام و … در کمترین زمان ممکن طراحی و اجرا خواهد شد.

4.5/5 - (20 امتیاز)
اتاق شیشه ای و ساخت آن در حیاط، باغ و پشت بام !

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا