سان روم گاردن چیست ؟

سان روم گاردن چیست ؟
فهرست مطالب

زندگی شهر نشینی و دوری از فضای سبز و کمبود طبیعت آرامبخش، باعث شده تا بیشتر افراد بدنبال راهی برای داشتن محیطی دلنشین در نزدیک‌ترین مکان به محل زندگی باشند. این روزها می‌توان در پشت بام، تراس یا بالکن و حیاط خلوت بهترین فضای ممکن را برای گذراندن اوقات فراغت یا حتی داشتن گیاهان سبز و تزئینی ایجاد کرد.
محصولات نوین و کاربردی همچون: چوب پلاست چوپکس ظاهری شبیه به چوب طبیعی با مقاومت بسیار بالا دارند.

شاید بهترین گزینه برای کاربرد در طراحی و اجرای روف گاردن، تراس گاردن و سایر خدمات به شمار می‌آیند. علاوه‌براین وجود روف گاردن یا مکان‌هایی از این دست در شهرهای بزرگ، تاثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا خواهد داشت. سان روم گاردن نیز یکی از بهترین انتخاب‌ها در ساختمان است که محیطی دسترس و کاربردی برای شما فراهم خواهد کرد.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

سان روم گاردن چیست ؟

محیط‌هایی همچون: روف گاردن، سان روم گاردن و … مبلمان دنج پاسیو و اتاقی آرام، مکانی ایده‌آل برای استراحت یا گذراندن اوقات فراغت با دوستان و افراد خانواده است. سان روم گاردن فضایی بسته و احاطه شده با استفاده از متریال‌های مقاوم و کاربردی بوده که به بهترین شکل با محیط بیرونی در ارتباط است. این محیط در حالی که خانه شما را به فضای بیرونی متصل می‌کند، از باغ و گیاهان مورد علاقه شما در برابر عناصر بیرونی و فیزیکی محافظت می‌کند و امکان را فراهم می‌کند تا همزمان از زندگی در محیط داخلی و فضای باز لذت ببرید. 

اگر می‌خواهید اتاق آفتاب را به خانه خود اضافه کنید، مهم است که از همه گزینه‌های مرتبط با طراحی و اجرای آن آگاه باشید. در میان تنوع اتاق‌های فصلی که موجب سردرگمی در انتخاب آن خواهد شد، علاوه‌بر نگرانی‌های مربوط به بودجه، باید محصولات و متریال‌های موجود برای ساخت سان روم گاردن را نیز در نظر گرفت.

سان روم گاردن

انتخاب بهترین زاویه برای اجرای سان روم گاردن چیست ؟

تصمیم گیری در مورد بهترین مکان برای اتاق آفتاب گیر Sunroom اولین قدم مهم هنگام برنامه ریزی یک فضای مناسب است. در مورد آب و هوای معمولی که تجربه می‌کنید و مسیری که پنجره‌های اتاق آفتاب قرار می‌گیرند، فکر کنید.

در اقلیم‌های شمالی، منطقه‌ای که در معرض جنوب قرار دارد، بهترین گزینه است زیرا هر روز بیشترین نور را دریافت می‌کند. در جنوب، قرار گرفتن در اتاق در زاویه جنوب به معنای نیاز به خنک کننده اضافی است.

در حالی که قرار گرفتن در شرق با تأمین آفتاب در صبح و سایه انداختن بقیه روز، نیازهای خنک سازی را تسهیل می‌کند. جهت غربی می‌تواند شما را در برابر آفتاب شدید بعد از ظهر قرار دهد که بهتر است طوری طراحی شود که سایه داشته باشد.

قرار گرفتن در شمال، سطح کمتری از نور و سایه جزئی را در بیشتر روز فراهم می‌کند. در شمال این امر می‌تواند اتاق را بسیار سرد و مرطوب کند. اما می‌تواند در جنوب بهتر باشد و نیاز به کاربرد پنجره یا خنک کننده اضافی را در اینجا از بین ببرد.

انواع سان روم گاردن چیست ؟

اتاق آفتاب:

این نوع اتاق به طور معمول یک فضای زندگی با پوشش شیشه است که به خانه متصل است و از داخل قابل دسترسی است. این اتاق طوری طراحی شده تا به عنوان یک محیط اضافی در هوای معتدل عمل کند. بنابراین هیچ دسترسی به بیرون ندارد و تنها می‌توان از داخل ساختمان وارد آن شد.

اتاق چهار فصل:

این اتاق طوری طراحی شده تا در هر 4 فصل سال قابل استفاده باشد. بنابراین چه در فصول سرد یا گرم به راحتی می‌توانید در تمام طول سال از آن لذت ببرید. دسترسی به اتاق چهار فصل هم از داخل ساختمان و بیرون امکان پذیر است.

انواع سان روم گاردن چیست ؟

گلخانه متصل:

با داشتن ساختار اولیه و ترکیب از اتاق آفتاب یا اتاق چهار فصل بوده که نورکافی، دما و رطوبت را برای گیاهان ارائه می‌دهد.بنابراین می‌توانید انواع گیاهان مورد علاقه‌تان را در این فضا پرورش دهید.

ایوان پوشیده:

این گزینه به جای شیشه دارای پنجره‌ها یا دیوارهای مشبک است که از این طریق می‌توانید از هوای تازه بدون حشرات استفاده کنید. با این حال می‌توانید با بکارگیری مصالح و متریال‌های مناسب تراس یا بالکن را پوشانده و محیطی دوستداشتنی بوجود آورید.

متریال‌های کاربردی در ساخت سان روم گاردن چیست ؟

اتاق‌های فصلی یا همان سان روم گاردن با توجه به عناصر قابل استفاده در آنها به اشکال مختلف ارائه می‌شوند. در اینجا به پرکاربردترین المان‌ها در اتاق فصلی اشاره خواهیم کرد.

ساختار اولیه سان روم گاردن

ایجاد ساختار اولیه سان روم گاردن حال از هرکدام نوع که باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است. برای این که شما بتوانید اتاقی مناسب برای این فضا داشته باشید، باید از متریالی باکیفیت برای بدنه اصلی آن استفاده نمایید. با توجه به این که فضای مورد نظر به طور کامل با فضای بیرونی در ارتباط است، بنابراین باید از محصولی استفاده شود که در برابر شرایط فیزیکی- محیطی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار باشد.

پروفیل چوب پلاست این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید سازه‌هایی سبک همچون: اتاق، پرگولا یا آلاچیق و کلبه را در کمترین زمان ممکن ایجاد کنید. این محصول به دلیل تولید از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت بهترین گزینه برای فضای بیرونی به شمار می‌آید. زیرا در برابر عوامل فیزیکی- محیطی همچون: بارش باران، تابش متداوم نور خورشید، نفوذ آب، رطوبت بالا و … از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

ساختار اولیه سان روم گاردن

شیشه مقاوم و دو جداره در سان روم گاردن

جدای از این که شما ابتدای کار، نوع اتاق را انتخاب می‌کنید، در کل سان روم گاردن از 2 متریال اصلی یعنی محصولی برای ساخت بدنه اولیه و شیشه برای نفوذ آفتاب به داخل تشکیل می‌شود.

در کنار ساختار ولیه کاربرد شیشه برای نفوذ آفتاب به داخل سان روم گاردن قدم بعدی به شمار می‌آید. استفاده از شیشه در ساخت اتاق آفتاب اصلی‌ترین قسمت بوده و بهتر است جدای از ساختار اولیه بدنه این اتاق، بیشتر قسمت‌هیا آن از شیشه‌ای مقاوم تشکیل شود. به این صورت می‌توان نور خورشید را به بهترین شکل به داخل این محیط هدایت کرد.

عناصر اصلی در دکوراسیون داخلی سان روم گاردن

یکی از ویژگی‌های محصولات چوب پلاست کاربری چند منظوره آن است. به این معنا که شما می‌توانید در زمینه‌های متعدد از این متریال استفاده نمایید. در طراحی دکوراسیون داخلی فضاهایی همچون سان روم گاردن نیز این محصول قطعا کاربری متنوعی دارد. از جمله می‌توان به موراد زیر اشاره نمود:

فضای داخلی سان روم گاردن را کفپوش کنید:

کفپوش چوبی قابل اجرا با پروفیل چوب پلاست شاید یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سان روم گاردن باشد. این المان از طول عمر بالایی برخوردار بوده و فضای داخلی اتاق آفتاب را یکدست می‌نماید. بنابراین شما این امکان را دارید تا در کنار دیگر المان‌ها بتوانید فضایی یکپارچه ایجاد کنید.

از فلاورباکس برای پرورش گل و گیاه استفاده کنید:

فلاورباکس با ابعاد بالا انتخابی مناسب برای پرورش گیاهان در سان روم گاردن است. این المان قابلیت ساخت در ابعاد متفاوت را دارد. بنابراین شما ی‌توانید از چندین گلدان که البته با چوب پلاست قابل اجراست استفاده نمایید. ضمن این که به دلیل برخورداری از ظاهری شبیه به چوب طبیعی در کنار فضای سبز و گل‌های تزئینی نمای بهتری خواهد داشت. حتی می‌توانید در قسمتی از اتاق آفتاب از دیوار سبز استفاده کنید.

مبلمان مناسب را برای این محیط انتخاب کنید:

مبلمان فضای باز چوب پلاست از دیگر عناصر قابل اجرا در سان روم گاردن است. ایجاد هارمونی و هماهنگی با دیگر المان‌ها در اتاق آفتاب فضایی خاص و متفاوت ایجاد خواهد کرد. بنابراین شما می‌توانید مبلمان مورد نظر را با این متریال در نظر بگیرید. آب و هوای داخل سان روم گاردن متفاوت از سایر نقاط ساختمان است و از رطوبت ملایمی به طور دائمی برخوردار است. بنابراین می‌توان از این محصول که مقاومتی بسیار بالا در برابر رطوبت بالا برای مبلمان استفاده کرد.

4/5 - (3 امتیاز)
سان روم گاردن چیست ؟

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا