با یکی از پرکاربردترین مصالح محوطه سازی آشنا شوید!

با یکی از پرکاربردترین مصالح محوطه سازی آشنا شوید!
فهرست مطالب

محوطه سازی یا لنداسکیپ یکی از فعالیت‌های پر طرفداریست که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. برای این که بتوان فضایی را تغییر داد، باید تمامی جزئیات را در نظر گرفت تا بتوان بهترین ایده را پیاده کرد. محوطه سازی هنر تغییر یک محیط با استفاده از مصالح و متریال‌های متفاوت، متناسب با متراژ و فضا بوده که از طراحی یک تراس تا یک محیط با ابعاد بالا انجام می‌شود. وجود محصولات متنوع در محوطه سازی همچون: چوب پلاست، ترمووود، سنگ‌های تزئینی و … بهترین انتخاب‌ها برای یک لنداسکیپ حرفه‌ای به شمار می‌آید. ما در این مبحث قصد داریم شما را با یکی از پرکاربردترین مصالح محوطه سازی یعنی چوب پلاست که محصولی نوین نیز به شمار می‌آید آشنا نماییم.

ویژگی که مصالح محوطه سازی باید داشته باشد!

با توجه به این که محوطه سازی تنها مختص فضای بیرونی بوده و شرایط آب و هوایی تاثیر مستقیم برروی سازه‌های قابل اجرا در محوطه خواهد داشت، بنابراین باید محصولی را برای این منظور انتخاب نمایید که ویژگی‌های لازم برای کاربرد در لنداسکیپ را داشته باشد. از اصلی‌ترین مواردی که حین انتخاب مصالح محوطه سازی باید مورد توجه قرار گیرد عبارتند از:

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

• قابلیت رنگ پذیری
• مقاومت بالا در برابر تردد
• ایجاد هماهنگی با سایر المان‌ها
• مقاومت بالا در برابر خط و خش
• بدون نیاز به تعمیر و نگهداری دائمی
• مقاومت بالا در برابر اقلیم آب و هوایی
• مقاومت بالا در برابر شرایط فیزیکی- محیطی
• مقاومت بالا در برابر حشرات موذی و موریانه
• مقاومت بالا در برابر نفوذ آب (باران‌های متداوم و رطوبت)
• مقاومت بالا در برابر اشعه UV ( تابش متداوم نور خورشید)

تمامی موارد ذکر شده از ویژگی‌هایی محسوب می‌شود که یک محصول مناسب برای استفاده در فضای باز و بیرونی باید از آنها برخوردار باشد. پروفیل چوب پلاست با ظاهری شبه به چوب طبیعی از تمامی موارد ذکر شده برخوردار بوده و گزینه‌ای مناسب برای کاربرد در فضای باز به شمار می‌آید.

 

ویژگی که مصالح محوطه سازی باید داشته باشد!

چوب پلاست از پرکاربردترین انواع مصالح محوطه سازی

چوب پلاست محصولی نوین بوده که از مواد اولیه مرغوب با پایه چوب و درصدی از پلاستیک تولید می‌شود. یکی از دلایلی که باعث انتخاب این محصول برای محوطه سازی خواهد شد، مقاومت بالای آن در زمینه‌های متعدد است. این محصول در اصل جهت کاربرد در فضای باز طراحی شده است به جرعت می‌توان گفت بهترین جایگزین برای چوب طبیعی و همچنین محصولات مشابه همچون ترمووود محسوب می‌شود.
پروفیل چوب پلاستیک همچنین محصولی چند منظوره بوده که یکی از ویژگی‌های اصلی آن به شمار می‌آید؛ به این معنا که می‌توانید از این متریال در زمینه‌هایی همچون:

  • طراحی و اجرای سقف کاذب
  • طراحی و اجرای روف گاردن
  • طراحی و اجرای کفپوش
  • طراحی و اجرای نرده
  • طراحی و اجرای نما

و علاوه‌براین ساخت المان‌های مختص محوطه سازی مانند: آلاچیق، پرگولا یا سایبان، نیمکت چوبی، مبلمان فضای باز، پرچین، آتشدان چوبی، فلاورباکس و … به راحتی استفاده نمایید. در این قسمت به طور مختصر شما را با المان‌های کاربردی قابل اجرا در محوطه سازی با استفاده از چوب پلاست آشنا می‌کنیم.

ایجاد هماهنگی با مصالح چند منظوره در محوطه سازی

یکی از اصولی‌ترین مراحل محوطه سازی، ایجاد هماهنگی المان‌های موجود در محیط است؛ برای این کار باید از مصالحی استفاده کنید که قابلیت هماهنگی با فضای موجود را داشته باشد. مجصولات چوب پلاست با برخورداری از ایجاد یکپارچگی این امکان را به طراح می‌دهند تا بتوان هارمونی خاص و متفاوتی بوجود آورد.

این که بتوانید برای مثال: فلاورباکس را با کفپوش یا آلاچیق و دیگر موارد هماهنگ نمایید، کار سختی‌ست که تنها با استفاده از یک محصول کاربردی برای استفاده در همه زمینه‌ها امکان پذیر خواهد بود. علاوه‌براین می‌توان شباهت این محصول به چوب طبیعی در کنار فضای سبز، گیاهان و گل‌های تزئینی فضایی آرامشبخش و دوستداشتنی ایجاد خواهد کرد. ضمن این که کاربرد چوب پلاست حس گرم و صمیمی را نیز بوجود می‌آورد.

 

چوب پلاست از پرکاربردترین انواع مصالح محوطه سازی

اجرای مبلمان محوطه

مبلمان فضای باز شامل: نیمکت، میز آتشدان و مبلمان می‌شود که همگی با استفاده از متریال چوب پلاست قابل اجرا خواهد بود. ضمن این که امکان انتخاب رنگ مناسب برای کافرما امکان پذیر بوده و می‌توان متناسب با محیط و همچنین سلیقه آن را انتخاب کرد. مبلمان فضای باز چوب پلاست در محوطه آلاچیق، پرگولا چوبی یا در کل خارج از این محیط‌ها ساخته می‌شود و امکان استراحت برای ساکنین را فراهم می‌آورد.

اجرای سازه سبک

آلاچیق، پرگولا و همچنین اتاق پیش ساخته و سوئیت از اصلی‌ترین سازه‌های سبک قابل اجرا در محوطه به شمار می‌آیند. این سازه‌ها با محصولات چوب پلاست ساخته می‌شوند و برای اجرای آنها نیاز به افراد حرفه‌ایست. به همین علت با تعیین متراژ و انتخاب سازه مورد نظر امکان ساخت آلاچیق و پرگولا در محوطه یا حتی اتاق و سوئیت فراهم است تا محلی برای گذراندن اوقات فراغت ساکنین باشد.

مصالح کف سازی محوطه

بهترین متریال کف سازی در محوطه چیست ؟

هنگامی که شما تصمیم به اجرای لنداسکیپ می‌گیرید، یکی از اصلی‌ترین کارها انتخاب مصالح کف سازی بوده که نه تنها مسیر رفت و آمد را مشخص می‌کند که باید مقاومت بالایی در برابر رفت و آمدهای پی در پی داشته باشد. استفاده از محصولات چوب پلاست می‌تواند انتخاب مناسبی برای کف سازی محوطه باشد؛ کفپوش چوبی قابل اجرا با چوب پلاست بسیار مستحکم بوده در برابر تردد بالا مقاوم است. بنابراین می‌توان با اجرای کفپوش فضایی متفاوت بوجود آورد؛ ضمن این که امکان ایجاد هماهنگی با سایر المان‌ها در کنار کفپوش به راحتی فراهم خواهد شد. 

 

چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست

جهت مشاوره رایگان یا اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید

Rate this post
با یکی از پرکاربردترین مصالح محوطه سازی آشنا شوید!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا