با یکی از پرکاربردترین مصالح کف سازی آشنا شوید!

با یکی از پرکاربردترین مصالح کف سازی آشنا شوید!
فهرست مطالب

با یکی از پرکاربردترین مصالح کف سازی آشنا شوید!

هنگامی که صحبت از محوطه سازی برای نقاط مختلفی همچون: باغ، حیاط، تراس حتی بام می‌شود، اولین موردی که به ذهن می‌رسد، یکدست کردن فضا با استفاده از مصالح کف سازی است. این روزها محصولات متنوع و کاربردی مانند چوب پلاست مزایای بسیاری ارائه می‌دهند که یکی از آنها کف سازی مدرن در بخش‌های مختلف است. ضمن اینکه متریالی چند منظوره بوده و در زمینه‌های متعددی چون: طراحی و اجرای سقف کاذب چوبی، فلاورباکس، پرگولا، آلاچیق، نما، روف گاردن، محوطه و … مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با این حال شما انتخابات متنوعی برای این منظور دارید. اما بهتر است قبل از هر اقدامی تمامی گزینه‌هایی که برای کف سازی پیش‌رو دارید را مورد بررسی قرار دهید. کفپوش چوبی از ابتدا به خصوص سال‌های اخیر بسیار محبوب شده و بسیار مورد توجه است. اما هنگام انتخاب چوب باید محصولی در نظر داشته باشید که مختص فضای باز باشد. در غیر این صورت ممکن است با مشکلاتی روبرو شوید.
در این مطلب قصد داریم شما را با مزایای پروفیل چوب پلاست به عنوان یکی از مصالح کف سازی آشنا نماییم.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

چوب پلاست یکی از مصالح کف سازی !

پروفیل چوب پلاست همانطور که از نامش پیداست، محصولی تولید شده از تراشه‌های چوب با ترکیبی از پلاستیک است. به همین علت خصوصیات چوب و پلاستیک را به طور همزمان برخوردار است. از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به چوب طبیعی بوده و از لحاظ کیفی مقاومت و استحکام بالایی دارد. بنابراین بهترین گزینه برای فضای باز و بیرونی به شمار می‌آید. حال آنکه مزایای دیگری نیز دارد که از جمله می‌توان به مقاومت در برابر نفوذ آب و رطوبت بالا اشاره نمود.

چوب پلاست یکی از مصالح کف سازی !

در کف سازی مدرن می‌توان با اطمینان از محصولات چوب پلاست به عنوان مصالحی مناسب برای این منظور استفاده کرد. چیدمان با کفپوش چوبی به شما امکان می‌دهد تا به طور مؤثر یک محیط را با میز و صندلی یا با مبلمان چوبی فضای باز تجهیز کنید و سبک زندگی مطلوبی را در فضای داخلی و خارجی داشته باشید که همه ما آرزوی آن را داریم.

در مورد نصب کفپوش چوبی با پروفیل چوب پلاست در فضای باز اساساً دو گزینه وجود دارد. اولین مورد این است که مسیر سنتی و مرسوم رفت و آمد در محیط را طی کنید و دیگری تلاش برای قرار دادن یک طبقه، به همان روشی که در داخل انجام می‌دهید، اما در فضای باز.
همانطور که حدس می‌زنید، دشواری تلاش برای قرار دادن یک کف چوبی در بیرون، نوسانات شدید دما و رطوبت است که کف باید با آن مقابله کند. با این حال، در فضای باز، از آنجایی که تغییرات رطوبت و دما می‌تواند بسیار شدید باشد، شناسایی یک محصول کفپوش چوبی همچون پروفیل چوب پلاست که بتواند از این چالش‌ها جان سالم به در ببرد، یک مزیت به حساب می‌آید.

خصوصیاتی که مصالح کف سازی مختص فضای باز باید داشته باشند !

برای اینکه بتوانید بهترین مصالح کف سازی برای فضای باز را انتخاب کنید، باید خصوصیاتی را در نظر بگیرید. در این بخش به چند مورد از مهمترین ویژگی‌هایی که کف چوبی مختص فضای بیرونی باید برخوردار باشد اشاره می‌کنیم.

مقاوم و مستحکم در برابر عوامل فیزکی- محیطی !

از اصلی‌ترین مواردی که هنگام انتخاب مصالح کف سازی مختص فضای باز باید مورد اهمیت واقع شود، مقاومت آنها در برابر عوامل فیزیکی- محیطی و البته شرایط اقلیمی متفاوت است. متریال مورد نظر باید این خصوصیت را داشته باشد تا در صورت قرار گرفتن در هوای باز و آزاد، پوسیده نشده و آسیب نبیند. همچنین در صورت بارش باران‌های پیاپی یا تابش متداوم نور خورشید (اشعه UV) متروم یا رنگ پریده نشود. به همین علت قبل از اینکه محصولی را خریداری نمایید، با مشاوره رایگان در این زمینه می‌توانید انتخابی مناسب داشته باشد.

خصوصیاتی که مصالح کف سازی مختص فضای باز باید داشته باشند !

طول عمر بالا و مقرون به صرفه !

کفپوش‌های چوبی به راحتی نگهداری می‌شوند، بادوام هستند و کیفیت هوای بهتری را ارائه می‌دهند. اما آنها می‌توانند گران باشند، درست است؟ بسته به مصالح دیگری که در نظر دارید، کف چوبی ممکن است گزینه گران‌تری برای خرید باشد. با این حال، چند فاکتور وجود دارد که باید در نظر بگیرید.
به هزینه‌های بلند مدت فکر کنید. کفپوش‌های چوبی قابل اجرا با چوب پلاستیک راحت‌تر تمیز می‌شوند و کمتر آسیب می‌بینند. این کار هزینه‌های تمیز کردن یا تعمیر را در طول سال ‌ا کاهش می‌دهد. علاوه‌بر این، از آنجایی که کفپوش‌های چوبی بسیار بادوام هستند، می‌توانند برای نسل‌ها دوام بیاورند. این کیفیت طولانی مدت، آنها را به گزینه‌ای مقرون به صرفه برای کفپوش تبدیل می‌کند. ممکن است ابتدا هزینه بالا مورد توجه باشد، اما در نهایت باعث صرفه جویی در هزینه‌ها می‌شود.

افزایش ارزش ملک با کاربرد مصالح کف سازی مناسب !

کفپوش‌های چوبی قابل اجرا با چوب پلاست می‌توانند ارزش ملک شما را افزایش دهند. وقتی نوبت به فروش ملک برسد، خریداران برای منازلی با چوب سخت بیشتر از سایر مصالح هزینه پرداخت می‌کنند. بسیاری از خریداران برای جایگزینی کفپوش برنامه‌ریزی می‌کنند، به همین دلیل است که برای خانه‌ای که از قبل دارای کف چوبی است، هزینه بیشتری پرداخت می‌کنند. از آنجا که این یک ویژگی است که به دنبال آن هستید، کفپوش چوبی حتی ممکن است به فروش سریع‌تر ملک شما کمک کند.

تطبیق پذیری با سایر عناصر موجود در محیط !

یکی از مزایای اصلی کفپوش چوب پلاست تطبیق پذیری آن با طراحی دیگر عناصر است. علاوه‌بر این، نه تنها کف چوب با دکور به راحتی هماهنگ می‌شود، اما شما می‌توانید طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها (6 رنگ بندی متنوع)، سایه و گونه را انتخاب کنید. همانطور که در بالا نیز اشاره شد، می‌توانید محوطه سازی حرفه‌ای را با این محصول اجرا کنید. به راحتی سازه و عناصر کاربردی را در فضای بیرونی ساخته و یکپارچگی مناسبی بوجود آورید.
تمامی موارد ذکر شده به شما این امکان را می‌دهد تا هرچه راحت‌تر به انتخاب متریالی مناسب برای کف سازی فضای باز و بیرونی بپردازید. ضمن اینکه کاربرد متریال‌هایی با طول عمر بالا باعث می‌شود تا با گذشت مدت زمان طولانی نیازی به نگهداری یا صرف هززینه‌های اضافه نداشته باشید. امروزه شرکت‌های معتبری همچون چوپکس آماده ارائه خدمات مشاوره رایگان به شما عزیزان در سراسر ایران هستند. 

2.8/5 - (6 امتیاز)
با یکی از پرکاربردترین مصالح کف سازی آشنا شوید!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا