رواق چوبی

رواق چوبی سازه‌ای عمودی بوده که اصولا در طراحی فضای باز مانند روف گاردن و محوطه سازی گنجانده می‌شود. در واقع این عنصر می‌تواند فضایی متفاوت و خاص ایجاد کرده، ضمن اینکه تکیه‌گاهی برای رویش گیاهان پیچک و رونده باشد. رواق می‌تواند با چشم انداز ترکیب شود یا مناطق مختلف را از یکدیگر جدا کرده یا مسیر خاصی را مشخص نماید.
این سازه از چارچوبی باز تشکیل شده که می‌توان آن را به: دیوار، نرده یا دیگر عناصر مانند پارتیشن چوب پلاست یا هر سازه دیگری متصل کرد یا به صورت آزاد و تنهایی در محیط مورد نظر اجرا کرد. در عین حال که یک سازه با ساختاری اصلی محسوب می‌شود، اما از داربست کوچکتر و ظریف‌تری برخوردار است.

این سازه از یک بدنه اصلی به صورت دو یا چهار پایه عموما طراحی ساده، بعضا زاویه دار، اما نه همیشه ساخته می‌شود. اگر دو پایه اصلی داشته باشد که به صورت قاب بوده و اگر از چهار پایه برخوردار باشد، کناره‌های پایه هم می‌تواند باز و هم طرحدار به صورت لوور یا مشبک اجرا شود.
در هر صورت این بستگی به شما دارد که این سازه را به سبک ساده و قاب مانند بپسندید یا اینکه به نوع طرحدار آن علاقمند باشد. اما این روزها بیشتر طرح ساده و قاب شکل آن در طراحی‌ها مورد توجه است.
در محیط‌هایی که عناصر کمتری اجرا شده و خلوت به نظر می‌رسد، کاربرد این سازه چه به صورت طرحدار یا ساده بسیار کاربردی است. اما در فضاهایی که اصولا عناصر متعددی برای زیباسازی استفاده شده، نوع ساده رواق بیشتر استفاده می‌شود.

مشاوره رایگان جهت طراحی و اجرای رواق چوبی

02188044414

رواق چوب پلاست

رواق چوب پلاست همانطور که از نامش پیداست، سازه‌ای قابل اجرا با محصول نوین چوب پلاست چوپکس است. یعنی به جای استفاده از چوب طبیعی، چوب پلاست را جایگزین آن می‌کنند. بنابراین نه تنها از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی به چوب طبیعی دارد که از لحاظ کیفیتی نمی‌توان آن را با چوب مقایسه کرد. این محصول کامپوزیتی به دلیل برخورداری از پلاستیک در روند تولید، از مقاومت بسیار بالایی برخودار است.
رواق چوب پلاست را می‌توان در طرح‌های متنوع اجرا کرد. این بستگی به طرح مورد نظر شما خواهد داشت که مدل قابی آن را انتخاب کنید یا نوع طرحدار را. با این حال گزینه‌ای مناسب بوده که در بیشتر پروژه‌های روف گاردن و محوطه اجرا می‌شود. نصب و اجرای آن توسط تیم اجرایی بوده و در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

در بیشتر پروژه‌های چوپکس به خصوص پروژه‌های روف گاردن، از این سازه برای تعیین مسیر رفت و آمد در کنار سایر عناصر استفاده می‌شود. از ویژگی‌های رواق چوب پلاست می‌توان به برخورداری از 6 رنگ متنوع اشاره کرد که با توجه به محیط و سلیقه کارفرما انتخاب می‌شود.
این سازه همچون سایر عناصر قابل اجرا با چوب پلاست، بسیار با دوام و مقاوم است. این محصول برای فضای باز تولید شده، بنابراین هر سازه‌ای که با آن اجرا شود، یا مجاورت در هوای آزاد یا سرما و گرما آسیب نخواهد دید. همچنین ضد آب بوده و با بارش برف و باران دچار ترکخوردگی یا پوسیدگی نیز نخواهد شد. علاوه‌بر این اگر از گل‌های تزئینی در کنار این سازه استفاده کردید، نگرانی برای آبیاری آنها نداشته باشید.

رواق چوبی در کنار دیگر عناصر

یکی از ایده‌هایی که در روف گاردن یا محوطه سازی بسیار تاثیر گذار است، ایجاد یکپارچگی یا همان هارمونی در محیط است. اما چند منظوره بودن چوب پلاست این کار را بسیار آسان کرده است. به این معنا که دست شما باز است که بتوانید 0 تا 100 پروژه خود را با این محصول اجرا کنید. قطعا اجرای رواق چوبی در کنار دیگر عناصری که با چوب پلاست اجرا می‌شوند، زیباتر خواهد بود.
برای مثال اگر از این سازه در مسیر رفت و آمد استفاده کنید، می‌توانید کف را با کفپوش چوب پلاست پوشانده و آن را نورپردازی نمایید. یا اگر تصمیم دارید محیطی سبز و زیبا ایجاد کنید، می‌توانید از فلاورباکس چوب پلاست در کنار رواق و کفپوش استفاده کنید. این یکی از ویژگی‌های اصلی چوب پلاست است که این امکان را فراهم می‌کند تا سازه‌های متعددی را با استفاده از آن اجرا کرد.

رواق چوبی در روف گاردن

نقش رواق چوبی در روف گاردن چیست ؟ این سوالیست که شاید در ذهن خود تصور کنید. این سازه قابلیت آن را دارد تا در فضایی کم و محدود، با رشد گیاهان پیچک و رونده، تغییری محسوس ایجاد کند. از آنجایی که کمتر با آن روبرو شده‌اید، امکان دارد که به نقش آن در روف گاردن پی نبرده باشید. اما با دقت به این سازه در پروژه‌های چوپکس به این نتیجه می‎رسید که فضا را به کلی متحول خواهد کرد. حتی اگر آن را به صورت قابی تکی یا چندتایی در کنار هم اجرا کرده باشند.

رواق چوبی در محوطه سازی

این عنصر در محوطه سازی اما نقش پررنگی دارد. رواق سازه‌ای قدیمی به شمار می‌آید که در ایران باستان نیز مورد توجه بوده است. از آن در پروژه‌های متعددی استفاده شده اما به تازگی نیز در بیشتر محوطه سازی‌ها مورد استفاده واقع می‌شود. اگر می‌خواهید مسیر رفت و آمد شما در باغ یا حیاط ویلا و آپارتمان، خاص و متفاوت باشد، می‌توانید از این سازه استفاده کنید.
زیبایی آن زمانی چند برابر خواهد شد که در کنار رواق چوبی از گل‌های تزئینی و گیاهان رونده استفاده کنید. به این ترتیب پس از مدتی خواهید دید که گیاهان پیک و رونده چگونه مسیر رفت و آمد شما را سرسبز و زنده خواهند کرد.

4.9/5 - (11 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا