ساخت بهارخواب در پشت بام با محصولی کاربردی!

ساخت بهارخواب در پشت بام با محصولی کاربردی!
فهرست مطالب

این روزها ایده‌های متفاوت برای دکوراسیون و خلق فضاهایی که در دسترس‌ترین مکان مانند: پشت بام، تراس یا حیاط و … وجود دارد، بسیار زیاد شده است. بنابراین اگر شما هم از محیطی این چنینی در منزل برخوردار هستید، می‌توانید به راحتی آن را تبدیل به مکانی کاربردی نمایید. تبدیل پشت بام‌های بدون کارآیی به روف گاردن یا همان بام سبز یا تغییر تراس از انباری به تراس گاردن یا تراس سبز یکی از بهترین ایده‌های برای استفاده در فصول گرم خواهد بود. بهارخواب در پشت بام نیز یکی از مواردیست که می‌توان آن را به آسانی اجرا کرد.

حتی این امکان فراهم است تا بتوانید از سازه‌های پرکاربرد مانند: آلاچیق، پرگولا یا سایبان، اتاق شیشه ای، کلبه یا سوییت که امروزه نیز طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده است، بسته به متراژ و هزینه مورد نظر برروی پشت بام یا بعضا تراس و بالکن ساخت. اجرای تمامی این موارد به لطف ظهور محصولات چند منظوره و مستحکم مانند چوب پلاست امکان پذیر شده است. ظاهر شبیه به چوب طبیعی اما با کیفیتی بسیار بالا که نه تنها فضا را خاص می‌کند که به طبیعت و محیط زیست نیز آسیبی وارد نخواهد کرد.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

در این مطلب قصد داریم راجع به بهارخواب و چگونگی ساخت آن در پشت بام توضیح دهیم. این مکان نیز همچون: ایوان، بالکن یا تراس بوده که به طور معمول به دلیل برخورداری از تفاوت‌های جزئی، در بسیاری موارد با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شوند. اما می‌توان ایوان را مترادف آن دانست و علت این امر وجود تشابهات بسیار در این دو مکان است. به تازگی ساخت بهارخواب با سبکی مدرن به خصوص در مناطقی با اقلیم گرم و خشک، مرسوم شده است. بیایید با این مکان بیشتر آشنا شویم.

بهارخواب چیست ؟

بهارخواب چیست ؟

از دیرباز در ایران بهار خواب یا شاه نشین وجود داشته و این موضوعی نیست که فقط به دوره و زمان ما مرتبط باشد. با دیدن آثار و معماری قدیمی کاخ‌ها در ایران به راحتی می‌توان متوجه این طراحی و ساختار شد. در کل بهار خواب جزئی از تاریخ و گذشته ما محسوب می‌شود. از بهار خواب با عنوان مهتاب نشین نیز یاد می‌شود. این مکان، فضایی خارجی و بالا آمده در سطحی صاف است که در فضاهایی مانند: حیاط، پشت بام و باغ اجرا می‌شود. بنابراین اگر هرکدام از این اماکن در دسترس شما باشید به راحتی می‌توانید بهارخواب را همچون سایر فضاها مانند تراس گاردن یا روف گاردن در آن اجرا کنید.

این محیط عموما مسقف و نیمه باز بوده اما برخی مواقع نیز بدون سقف طراحی می‌شود. اجرای این ساختار روی پشت بام برای شما محیطی دنج و آرام فراهم می‌آورد. فضایی که بی‌هیچ مزاحمتی در اختیار شما و خانواده شماست. بهار خواب را می‌شود هم به صورت مدرن و هم به صورت اصیل و سنتی طراحی کرد. اما این روزها به علت وجود محصولات مدرن و کاربردی مانند پروفیل چوب پلاست که در این زمینه کارآیی گسترده‌ای که دارند، بهارخواب نیز به سبک مدرن ساخته می‌شود. این سازه با دیگر سازه‌هایی مانند: ایوان یا تراس و غیره که اجرا می‌شوند، تفاوت دارد. اما کدام عنصرها در این سازه خاص‌تر هستند که این تفاوت را ایجاد می‌کنند؟ در قسمت بعد توضیح خواهیم داد:

چگونگی ساخت بهارخواب در پشت بام با چوب پلاست !

پروفیل چوب پلاست محصولی چند منظوره بوده که از استحکام بالایی برخوردار است و با اطمینان می‌توان گفت یکی از بهترین متریال‌های مناسب فضای باز و بیرونی به شمار می‌آید. به خصوص اگر تصمیم به اجرای فضایی مانند بهارخواب در پشت بام را داشته باشید، می‌توانید از چوب پلاست به عنوان محصول اصلی و پایه به صورت گسترده برای این منظور استفاده کنید. می‌توان بهارخواب را که سطحی بالاتر از بام است با زیرسازی مناسب و کاربرد کفپوش چوبی ساخت.

چگونگی ساخت بهارخواب در پشت بام با چوب پلاست !

پروفیل‌های مختص کفپوش، همچون سایر محصولات چوب پلاست در برابر عناصر سنگین وزن همچون مبلمان، میز و نیمکت کاملا مقاوم، ضد ضربه و ضد خش است. فضای بالا آمده بهارخواب در سطح بام را می‌توان با هر متراژی در کمترین زمان ممکن با پروفیل چوب پلاست طراحی و جرا کرد. چند منظوره بودن و رنگبندی متنوع این محصول (6 رنگ اصلی) به شما امکان ایجاد هارمونی در محیط بام را خواهد داد.
می‌توان ظاهر بهارخواب را نیز کمی متفاوت کرد و با نرده چوبی دور آن و گل‌های پیچک و رونده محیط را سرسبز و زنده کرد. ضمن اینکه ترکیب فضای سبز در کنار چوب پلاست همیشه محیطی آرامش بخش و دوستداشتنی بوجود می‌آورد. حتی می‌توان از فلاورباکس یا گلدان‌های چوبی در کنار و اطراف این مکان برای ایجاد فضای سبز و گل‌های تزئینی استافده کرد.

عناصر کاربردی در ساخت بهارخواب پشت بام چیست ؟

این امکان فراهم است تا از عاصر متعددی در بهارخواب استفاده کنید، با این حال در این بخش ما به چند کورد از اصلی‌ترین عناصری که می‌توان در این محیط استفاده کرد، اشاره می‌کنیم.
مبلمان چوبی فضای باز یکی از مهم‌ترین عناصر بهار خواب به حساب می‌آید. سایز، طرح و رنگ مبل می‌تواند تاثیر به سزایی در طراحی بهار خواب بگذارد. بهتر است که قبل هرگونه چیدمان و خرید وسایل مبل را انتخاب کنید. شما می‌توانید از مبلمانی که هم شیک هستند، هم کم جا استفاده کنید. انتخاب درست در این زمینه دکوراسیون شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین نوع چیدمان مبلمان از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر بدنبال ایجاد یکپارچگی در محیط هستید می‌توانید از مبلمان چوبی فضای باز قابل اجرا با پروفیل چوب پلاست استفاده کنید.

عناصر کاربردی در ساخت بهارخواب پشت بام چیست ؟

میز هم یکی از عناصر مهم و الزامی است. بهتر است که در کنار مبلمان و صندلی‌ها از میز استفاده شود. شما می‌توانید برای اینکه فضای بیشتری داشته باشید، از مبلمان تاشو و میزهای کشو دار و تاشو بهره ببرید. حتی می‌توانید از میزآتشدان که در فصل سرد نیز بسیار پرکاربرد است استفاده کنید. همچنین سعی کنید که نورپردازی مناسب و خوبی را اجرا کنید. نورپردازی بیش از آنچه فکر کنید در نمای کلی و زیبایی محیط تاثیر می‌گذارد.

سایه‌بان نیز یکی از عناصری است که باید به آن توجه کنید. زیرا برای روزهای آفتابی بسیار کار آمد می‌باشد. این سازه هم مسقف و هم بدون سقف طراحی و اجرا خواهد شد. اما اگر تصمیم دارید از بهارخواب در فصول سرد سال نیز استفاده کنید بهتر است پرگولای مسقف را انتخاب کنید. بنابراین بهار خواب باید به گونه‌ای طراحی شود که حس آرامش و لذت بردن از محیط را به شما بدهد.

4.2/5 - (11 امتیاز)
ساخت بهارخواب در پشت بام با محصولی کاربردی!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا