طراحی دکوراسیون داخلی با چوب پلاست!

طراحی دکوراسیون داخلی با چوب پلاست
فهرست مطالب

طراحی دکوراسیون داخلی این روزها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و با توجه به این که محیط، تاثیر بسزایی بر روحیه افراد خواهد گذاشت، این امر موجب شده است تا طراحان بدنبال ایده‌هایی نوین و خلاقانه جهت طراحی فضای بسته باشند. چوب پلاست یکی از محصولات پرطرفدار و مدرن بوده که به دلیل تشابه پروفیل چوب پلاست به چوب در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار پرکاربرد است.

شباهت پروفیل چوب پلاستیک به چوب بی دلیل نیست و این محصول با استفاده از ترکیبات اولیه از جمله: الیاف طبیعی چوب، پلاستیک بازیافتی و آرد مخصوص تولید شده است؛ چوب پلاست علاوه براین دوستدار طبیعت بوده و برای تولید این محصول به منابع طبیعی آسیبی وارد نخواهد شد و می‌توان گفت انواع پروفیل چوب پلاستیک از مواد بازیافتی چوب و پلاستیک تولید می‌شود.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

چوب پلاست جایگزین مناسب چوب

بسیاری افراد علاقه خاصی به استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی و چیدمان منزل یا محل کار دارند، به همین علت چوب پلاستیک بهترین گزینه برای این افراد به شمار می‌آید. درست است که استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی مدت‌ها قبل مرسوم بوده است، اما چوب پلاستیک جایگزینی مناسب برای چوب به شمار می‌آید که به دلیل مزایایی همچون: طول عمر بالا نسبت به چوب، استحکام و مقاومت بالا، وزن سبک و نصب آسان، عایق مناسب دما و صدا، تنوع رنگی بالا، استفاده در کف، سقف، دیوار و … بسیار پرطرفدار است.

جایگاه چوب پلاست در دکوراسیون داخلی

یکی از مزیت‌های اصلی انواع پروفیل چوب پلاست در دکوراسیون داخلی، این است که دست طراح برای اجرای متریال‌های متنوع با چوب پلاستیک باز است؛ بنابراین می‌توان به راحتی بهترین و خلاقانه‌ترین ایده‌ها را برای فضای داخلی مورد نظر با استفاده از چوب پلاستیک اجرا نمود. از جمله کاربردهای پروفیل چوب پلاستیک در دکوراسیون داخلی عبارتند از:

فلاور باکس و کفپوش چوب پلاست
فلاور باکس و کفپوش چوب پلاست

دیوار پوش، دیوار کاذب یا پارتیشن چوب پلاست

می‌توانید از انواع پروفیل چوب پلاست برای طراحی دیوار استفاده کنید؛ این کار علاوه براین که جلوه‌ای زیبا به محیط خواهد داد، به دلیل این که شمایلی چوبی مانند دارد، حس گرما و صمیمیت را القا می‌کند.

اگر تصمیم دارید بخشی از فضا را به گونه‌ای از بخش اصلی جدا کنید، می‌توانید با استفاده از پروفیل چوب پلاست، قسمت‌هایی از محیط را دیوار کاذب ایجاد کرده و پارتیشن بندی کنید؛ برای مثال آشپزخانه را با استفاده از طراحی مناسب با پروفیل چوب پلاست از سالن پذیرایی جدا کنید. علاوه براین می‌توانید طرح‌های خاصی را با استفاده از پروفیل چوب پلاستیک به صورت دکوراتیو در محیط مورد نظر ایجاد کرده و طراحی نوین و مدرن خلق کنید.

کفپوش چوب پلاست

یکی از پر طرافدارترین مصارف چوب پلاست استفاده به عنوان کفپوش بوده که به دلیل طول عمر و استحکام بالا، مورد توجه طراحان داخلی قرار گرفته است. کفپوش چوب پلاست بسیار با دوام بوده و علاوه براین به راحتی تمیز خواهد شد؛ بنابراین چوب پلاستیک بهترین گزینه برای کفپوش به شمار می‌آید. همچنین کفپوش چوب پلاست از اتلاف انرژی جلوگیری خواهد کرد و تاثیر بسزایی در دمای محیط دارد.

سقف کاذب چوب پلاست

اجرای سقف کاذب چوب پلاست نیز در طراحی دکوراسیون داخلی پرکاربرد است؛ با توجه به این امر شما می‌توانید قسمتی یا حتی تمامی سقف محیط مورد نظر را با استفاده از سقف کاذب چوب پلاست طراحی کنید. این نوع از سقف کاذب ایده‌ای بسیار خاص بوده و بهتر است با محیط شما هماهنگی داشته باشد؛ برای مثال می‌توانید از کفپوش چوب پلاست در کف محیط و از سقف کاذب چوب پلاست برای طراحی سقف استفاده کنید تا به این صورت هارمونی مناسبی را در فضا ایجاد نمایید. تلفیق پارتیشن دکوراتیو چوب پلاست با این نوع سقف نیز ایده بسیار جالب و خلاقانه ایست که باعث هماهنگی در فضای مورد نظر شده و طراحی مدرن و شیک را خلق خواهد کرد.

پله و نرده چوب پلاست
پله و نرده چوب پلاست

پله و نرده چوب پلاست

اگر در محیطی که مشغول طراحی آن هستید، قسمتی وجود دارد که نیاز به اجرای نرده است، می‌توانید از نرده چوب پلاست استفاده کنید. اجرای نرده چوب پلاست نه تنها ظاهری خاص دارد، بلکه فضای شما را به بهترین شکل تغییر خواهد داد. همچنین این امکان وجود دارد که در صورت وجود پله در محیط، آن‌ها را با پروفیل چوب پلاست طراحی کرده و جلوه‌ای متفاوت را ایجاد نمایید.

مبلمان و نیمکت چوب پلاست

استفاده از مبلمان و نیمکت چوب پلاست در طراحی داخلی ایده‌ای خلاقانه و جالب است که البته کمتر مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است و بیشتر در اجرای روف گاردن کاربرد دارد. انواع مبلمان و نیمکت چوب پلاست قابل استفاده در فضای داخلی وجود دارد که به راحتی می‌توانید از تعدادی کوسن یا بالشتک‌های رنگی برای قرار دادن برروی آن‌ها استفاده کنید. برای اجرای این طرح نیاز به کمی خلاقیت دارید تا بتوانید بهترین طرح را در فضا ایجاد کرده و قسمتی از محیط مورد نظر را به بهترین شکل با استفاده از مبلمان و نیمکت چوب پلاست و کوسن‌های رنگی و جذاب، طراحی نمایید.

 

 

 

 

4.2/5 - (5 امتیاز)
طراحی دکوراسیون داخلی با چوب پلاست!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا