فضای باز ساختمان را به بهترین شکل دکوراسیون کنید !

فضای باز ساختمان را به بهترین شکل تغییر دهید !
فهرست مطالب

امروزه اهمیت به فضای باز ساختمان و فضای بیرونی اولویت ساکنین قرار گرفته است. بنابراین می‌توان گفت محوطه سازی یک حوزه بسیار گسترده بوده که با استفاده از آن می‌توان محیط‌های متعددی را تغییر داد. روش‌های طراحی خاصی را می‌توان برای اجرا در فضای باز پیاده کرد، زیرا ویژگی‌ها و عناصر زیادی برای تغییر محیط بیرونی ساختمان وجود دارد. همچنین موارد مهم که هنگام طراحی این فضا باید به آنها دقت کرد، عبارتند از: توپوگرافی، دیوارها، پله‌ها، کاشت‌های مرتفع و پایین مانند: درختان، پرچین‌ها و چمنزارهای سبز یا کف سازی ورودی و … که بسیار موثر خواهند بود.

خوشبختانه ظهور محصولات نوین و کاربردی همچون چوب پلاست این امکان را فراهم کرده تا بتوان ایده‌های متفاوت و خاصی در فضای باز طراحی و اجرا کرد. هر فعالیت ساختاری، با تجزیه و تحلیل محل و شرایط آن، جهت توپوگرافی، مسئله چشم‌انداز، عناصر موجود و مرزهای فضایی- محیطی آغاز می‌شود. همه اینها عوامل اساسی برای برنامه‌ریزی ساختمان جدید و مناطق بیرونی مربوط به آن هستند. تعامل بین ساختمان‌ها و ایجاد هماهنگی بین فضای داخلی و خارجی به دلیل توپوگرافی، باید تا حد امکان در ساختمان گنجانده شود و امری مهم است.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

در طراحی فضای باز ساختمان به چه نکاتی دقت کنیم ؟

شما باید قبل از هر اقدامی برای طراحی فضای باز و محوطه سازی این سوالات را از خود بپرسید.
برای این کار چه چیزی مورد نیاز است؟ چه شرایطی وجود دارد؟ از نظر توسعه، نکات اصلی، چشم اندازها و موارد دیگر، باید به دنبال چه چیزی باشیم. چه نوع فضایی وجود دارد؟ کدام فضا باید باز باشد؟ چه قسمتی از آن باید خارج از فضای و چه فضایی داخلی باشد؟ این فضاها چگونه از لحاظ عملکردی به هم متصل شده‌اند؟ و تا چه حد می‌توان توپوگرافی و ناحیه اطراف آن را در ساختمان گنجاند؟ با در نظر گرفتن همه این موارد مفاهیم به صورت گام به گام توسعه یافته و اجازه می‌دهند تا کارهای بسیار پیچیده در نهایت منطقی و هماهنگ شوند. سپس ما می‌توانیم یک مفهوم منسجم را بیشتر توسعه دهیم.

سازه و مبلمان را برای فضای باز ساختمان در نظر بگیرید !

معرفی محصولی نوین برای کاربرد در فضای باز ساختمان !

همانطور که می‌دانید یکی از معضلات فضای باز، مجاورت دائم متریال مورد استفاده در هوای آزاد و عوامل طبیعی- محیطی است. بنابراین یکی از اصلی‌ترین نکاتی که باید برای اجرا در فضای باز ساختمان مورد اهمیت ویژه قرار گیرد، انتخاب محصولی مناسب و مستحکم خواهد بود. پروفیل چوب پلاستیک متریالی چند منظوره بوده که مختص فضای باز و بیرونی طراحی و تولید شده است. به این معنا که با قرار گرفتن دائمی در محیط بیرونی، تابش متداوم نور خورشید، بارش پیاپی باران و سایر موارد آسیب نخواهد دید و طول عمری بالا دارد.

این محصول همچنین امکان ایجاد هماهنگی در فضای بیرونی را برای شما فراهم خواهد کرد. به همین علت است که چوب پلاس را چند منظوره معرفی می‌کنیم. از سقف تا کف و حتی نما چوبی ساختمانی که تصمیم به تغییر فضای بیرونی آن را دارید، همگی با چوب پلاست قابل طراحی خواهد بود. بنابراین این بستگی به طراح خواهد داشت که طبق سلیقه شما چه عناصری را بکار برده و محیطی متفاوت با چشم اندازی ایده‌آل خلق نماید.

چگونه از چوب پلاست در فضای باز ساختمان استفاده کنیم ؟

هر ماده ویژگی‌های خاص خود را دارد و تأثیر یا احساسی متفاوت بر جای می‌گذارد. به عنوان مثال: چوب پلاست به دلیل شباهت بسیار زیاد به چوب طبیعی، حس گرم و صمیمیت را القا خواهد کرد. محوطه سازی فضای باز ساختمان فقط از یک مصالح می‌تواند جذابیت خاصی داشته باشد. هنگامی که شما تصمیم به تغییر این محیط با استفاده از پروفیل چوب پلاست می‌گیرید، قطعا می‌توانید ایده‌ای چشم نواز پیاده کنید. با این محصول دست طراح باز است تا از عناصر کوچک گرفته تا سازه‌هایی همچون: پرگولا چوبی و آلاچیق چوبی را در فضای باز ساختمان بگنجاند.

فضای باز ساختمان را با چوب پلاست کفپوش کنید !

شاید یکی از بهترین اقداماتی که می‌توان در محوطه سازی با چوب پلاست انجام داد، کفپوش چوبی است. کفپوش تاثیر گذارترین عنصر در محوطه سازی محسوب می‌شود، زیرا فضایی یکدست ایجاد خواهد کرد. کما اینکه از محصولی مقاوم و مستحکم همچون پروفیل چوب پلاست اجرا شود. کفپوش چوب پلاست گزینه‌ای مناسب برای فضاهایی با تردد بالا و شلوغ است. از استحکام بسیار بالایی برخوردار بوده و نیازی به نگهداری نخواهد داشت.

فضای باز ساختمان را با نرده، پرچین و حصار، اختصاصی کنید !

سازه و مبلمان را برای فضای باز ساختمان در نظر بگیرید !

شما می‌توانید با کاربرد مبلمان چوبی فضای باز محیطی مناسب و کاربردی برای استراحت یا نشستن ساکنین فراهم کنید. حتی قرار دادن یک یا چند نیمکت چوبی برای این منظور، می‌تواند کار ساز باشد. این بستگی به شما دارد که تا چه حدی تصمیم به استفاده از فضای باز ساختمان دارید. اگر ای میط متراژ بالایی داشته باشد، قطعا امکان طراحی و اجرای سازه‌های پرکاربرد پرگولا یا آلاچیق وجود دارد. این عناصر محیطی شاد و دوستانه را در تمامی فصول برای ساکنین ساختمان ایجاد خواهند کرد.

فضای سبز و گیاهان زینتی، عناصر زندگی بخش فضای باز ساختمان !

استفاده از فضای سبز و گیاهان زینتی در همه حال، ایده‌ای خاص برای فضای باز ساختمان به شمار می‌آید. اما این روزها به آن توجهی ویژه شده است. به این فکر باشید که فضای سبز در کنار چوب پلاست تلفیقی آرام بخش و دوستداشتنی ایجاد می‌کند. تنها با استفاده از فلاورباکس چوبی که از پروفیل چوب پلاست طراحی و اجرا شده است، می‌توانید انواع گیاهان زینتی، درختچه و گیاهان پیچک و رونده را پرورش دهید. با این کار هماهنگی متفاوت را در کنار کفپوش یا سایر عناصری که با چوب پلاست ساخته‌اید، ایجاد خواهید کرد.

فضای باز ساختمان را با نرده، پرچین و حصار، اختصاصی کنید !

اگر علاقه دارید فضای باز ساختمان را تا حدودی بسته و آن را به حریمی خصوصی تبدیل کنید، در کمترین زمان ممکن و با استفاده از چوب پلاست، می‌توانید نرده چوبی، پرچین چوبی، دیوار یا پارتیشن بسازید. مدل‌های متنوع نرده برای فضای باز و با 6 رنگ متفاوت، امکان خصوصی سازی محیط را فراهم خواهد کرد. همچنین پرچین‌های مشبک یا لوور که با این محصول طراحی و اجرا می‌شود با ایجاد سایه‌های متفاوت، ایده‌ای خلاقانه خواهد بود.
چوب پلاست مزایای بسیاری دارد که به نسبت هزینه، بسیار مقرون به صرفه بوده و آن را به محصولی کاربردی در زمینه‌های متعدد تبدیل نموده است. تنها کافیست تا با کارشناسان ما در تماس باشید و از مشاوره رایگان چوپکس برخوردار شوید. 

Rate this post
فضای باز ساختمان را به بهترین شکل دکوراسیون کنید !

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا