لابی هتل و چگونگی طراحی آن!

لابی هتل و چگونگی طراحی آن!
فهرست مطالب

در این مبحث از چوپکس راجع به چگونگی طراحی لابی توضیحاتی خواهیم داد. همانطور که می‌دانید، لابی هتل در ایجاد احساس اولیه و خوشایند میهمان از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. بنابراین طراحی آن به طور اصولی قطعا در نگاه اول بر روی بیننده تاثیری مثبت خواهد داشت. با توجه به این مسئله، فشار زیادی به چیدمان لابی وارد می‌شود.

مهمان نه تنها باید از نظر فضا مورد استقبال قرار گیرد و مطمئن باشد که محل اقامت مناسبی را انتخاب کرده است، بلکه لابی باید فوراً مارک تجاری را منتقل کرده و نوع تجربه مورد انتظار میهمان را ترسیم کند. لابی را می‌توان محلی برای اجرای هر اتفاقی که در هتل یا ساختمان و … اتفاق می‌افتد، دید. به همین ترتیب بهترین فرصت برای تأمین نیازهای مهمانان و اطمینان از برآورده شدن انتظارات آنهاست.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

اهمیت لابی هتل چیست ؟

همانطور که می‌دانید افرادی که به هتل مراجعه می‌کنند، اصولا وقت کمتری در اتاق‌های خود می‌گذرانند و زمان بیشتری را در مکان‌های مشترک سپری می‌کنند. همین امر در نحوه توزیع فضای متناسب هتل‌ها تغییراتی ایجاد می‌نماید و موجب اهمیت بیش از اندازه لابی در هتل خواهد شد. در بسیاری از هتل‌ها، مناطق مشترک به طور قابل توجهی رشد کرده است تا امکانات اضافی را در خود جای دهد و فرصت‌های درآمد اضافی ایجاد کند. برای مثال روف گاردن یکی از فضاهای کاربردی بوده که امروزه در بیشتر هتل‌ها با استقبال روبرو شده است. 

اینها می‌توانند شامل کافه‌ها، مغازه‌ها و حتی رستوران باشند که مسافران امروزی را به خود جلب می‌کنند. در بسیاری از هتل‌ها، این افزایش در اندازه لابی منجر به کاهش اندازه متوسط اتاق شده است. این امر به نوبه خود رشد فرصت‌های شغلی را تسهیل کرده و فضای موجود را برای کار دشوارتر کرده و منجر به سود اضافی می‌شود.

استراتژی طراحی لابی هتل چیست ؟

امروزه لابی سخت‌ترین فضای کار در هتل است و استراتژی طراحی پشت آن باید بر اساس نیازهای مهمان باشد. برای لابی ضروری است که از تعادل کامل بین شکل و عملکرد اطمینان حاصل کند. زیرا تلاش می‌کند مکانی را به شما ارائه دهد که هنگام انجام تعدادی از وظایف مهم، بهترین تأثیر ممکن را ایجاد کند. از محل اقامت گرفته تا جلسات کاری غیررسمی، لابی هتل به فضایی چند منظوره تبدیل شده است که هم انعطاف پذیر است و هم شیک. می‌توان این محیط را با کاربرد المان‌های متفاوت همچون فلاورباکس چوبی که بهترین گزینه برای پرورش گل‌های تزئینی یا گیاهان سبز است به فضایی دلنشین تبدیل کرد. برای ایجاد هارمونی نیز می‌توان سقف کاذب متناسبی طراحی کرد. با این حال، نقشی که لابی در هر هتل ایفا می‌کند کاملاً به میهمانان و نیازهای آنها بستگی دارد.

آیا آنها به مکانی برای کار از راه دور با اینترنت پرسرعت و دستگاه‌های بی‌سیم نیاز دارند؟ یا آیا بیشتر مهمانان زوج‌هایی به دنبال فضای غنی برای استراحت هستند؟ اینها انواع موضوعاتی هستند که استراتژی کلی طراحی را آگاه می‌کنند و به فضای موفق منجر می‌شوند. با ایجاد یک استراتژی طراحی که کاملاً متناسب با نیاز مشتری باشد، می‌توان لابی ایجاد کرد که باعث ایجاد حس اجتماع و تقویت روحیه کلی هتل و رشد شخصیت برند شود. به این ترتیب، تجربه‌ای شیرین در ذهن میهمان تجسم خواهد شد و آنها را به مشتریان وفادار و سفیران برند تبدیل می‌کند.

اهمیت لابی هتل چیست ؟

فضاسازی حرفه‌ای در لابی هتل چیست ؟

در حالی که لابی هتل زمانی فضایی بود که به عنوان ورودی برای بقیه هتل و نقطه دسترسی به عملکردهای اصلی مکانی به شمار می‌آمد که میهمانان به راحتی از آنجا عبور می‌کردند، اکنون به یک مجموعه پیچیده‌تر تبدیل شده است. در سال‌های اخیر، ما شاهد تغییر واضحی از طراحی‌های متفاوت لابی هستیم که هر قسمت از این فضا کاربردهای جداگانه‌ای را ارائه می‌دهند. به همین علت می‌توان از پارتیشن چوبی یا حتی پرچین چوبی برای جداسازی بخش‌های متفاوت لابی استفاده کرد. از فضاهای پر جنب و جوش اجتماعی گرفته تا مناطق همکاری، سالن اجتماعات، غذاخوری و فضای باز، لابی اکنون قلب هتل است.

با ایجاد نواحی ویژه که بصورت یکپارچه با هم مخلوط می‌شوند، اطمینان حاصل می‌کنید برای هرکدام از عملکردهایی که می‌خواهید در لابی شما انجام شود، فضای کافی وجود دارد. از طریق چیدمان استراتژیک مبلمان و استفاده از وسایلی مانند: پانل‌های جذب صدا، یک لابی می‌تواند هر آنچه را که میهمان نیاز دارد، از منطقه ورود به سیستم تا مکانی برای لذت بردن از وعده غذایی، ارائه دهد.

دیدن مزایای تجاری ایجاد فضایی کاملاً روشن است که همه این نقش‌ها را با موفقیت انجام می‌دهد. به جای کار در یک کافه یا ترتیب دادن جلساتی در یک مکان خاص برای کار مشترک، مهمانان می‌توانند در عوض اقامت در اتاق خود را انتخاب کنند. بنابراین درآمد حاصل از غذا و نوشیدنی در هتل را پس انداز می‌کنند. علاوه‌بر این، ارائه یک تجربه پیشرفته که حداکثر راحتی را فراهم می‌کند، احتمال تکرار بازخورد مثبت را افزایش می‌دهد.

سبک و مبلمان مناسب در طراحی لابی هتل!

مبلمان علاوه‌بر اینکه جزئی جدایی ناپذیر از نمای کلی اتاق نشیمن هتل است، بهترین گزینه برای استراحت به شمار می‌آیند. از مبل های مجللی که میهمانان می‌توانند با یک فنجان قهوه بر روی آن وقت را سپری کنند، تا میز کار یا نیمکت چوبی که به لحاظ ارگونومی طراحی شده‌اند تا راحت‌ترین فضای کار را فراهم کنند. قطعات انتخاب شده نه تنها برای بهبود سبک فضا بلکه از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

استراتژی طراحی لابی هتل چیست ؟

لابی باید به گونه‌ای طراحی شود که به مهمانان این فرصت را بدهد تا تا بتوانند نشیمنی که برای آنها مناسب است را انتخاب کنند. همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید یک سبک خاص از مبلمان نشیمن ممکن است برای تمام عملکردهایی که در نظر دارید، کارایی نداشته باشد.

خدمات و بهروری عملیاتی در طراحی لابی هتل!

همانطور که بسیاری به سمت مدل هتل هوشمند می‌روند که در آن فناوری حرف اصلی را می‌زند، تصمیم گیری در مورد هر هتل بسیار مهم است زیرا این امر بر سرویس و عملکرد کلی تأثیر می‌گذارد. در نظر بگیرید که آیا میهمانان هتل ترجیح می‌دهند با روشی صمیمی و لمس شخصی مورد استقبال قرار بگیرند یا ورود آنلاین و کارت کلید بر اساس یک برنامه هوشمند را ترجیح می‌دهند؟ این امر نقش اساسی را در تصمیم گیری درباره عناصر طراحی لابی بازی خواهد کرد.

روشنایی و تاثیر آن در طراحی لابی هتل!

نحوه نورپردازی یک فضا، تأثیر چشمگیری در برداشت‌های اولیه و واکنش احساسی ما نسبت به آن دارد. در لابی چند منظوره امروزی، یک طرح روشنایی ممکن است برای اداره کل فضا کافی نباشد. بنابراین این امر نیاز به بررسی بیشتری دارد. این محیط به روشنایی نیاز دارد و این اطمینان را می‌دهد به میهمانان می‌دهد که در لابی غرق در نور به فعالیت مورد نظر بپردازند. به همین ترتیب، نور بخشی اساسی از استراتژی کلی طراحی است و باید در ابتدای فرآیند به خاطر بسپارید.

Rate this post
لابی هتل و چگونگی طراحی آن!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا