محوطه استخر را به بهترین روش زیباسازی کنیم !

محوطه استخر را با بهترین روش زیباسازی کنیم !
فهرست مطالب

محوطه سازی و زیبا سازی محیط اطرافمان می‌تواند یکی از اثر بخش‌ترین کارها برای حس آرامش و لذت بیشتر از فضای باز و آزادی که در اختیار داریم، باشد. استفاده از گل و گیاه و درختان یا همان فضای سبز و دلنشین، آبنما و استخر، مبلمان و نشیمنگاهی مناسب، کفپوش و غیره همه مواردی هستند که با اجرای یک یا چندین عنصر متفاوت، می‌توان فضای مناسب طراحی کرد. حتی می‌توانید از پشت بام نیز استفاده کرده و روف گاردن اجرا کنید. محوطه استخر نیز یکی از مواردیست که این روزها بسیار مورد توجه بوده و مالکین به زیباسازی استخر و همینطور فضای اطراف آن، توجهی ویژه دارند.
علاقه به آب تنی و شنا از دیرباز در زندگی ایرانی‌ها حضور داشته است. و علت آن، وجود حوض‌های کوچک و بزرگ در خانه‌های قدیمی ایرانی بوده است. هم اکنون این علاقه از بین نرفته بلکه امروزه با مدرن شدن سبک زندگی، حوض به استخر مبدل شده است و شنا همواره یکی از بهترین تفریحات محسوب می‌شود. علاوه‌بر این با مدرنیته شدن زندگی، گزینه‌های زیادی برای طراحی استخر مدرن و محوطه استخر در دست داریم.

طراحی محوطه استخر

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

اما باید این نکته را در نظر داشت که برای طراحی فضاهای باز و آزاد باید از محصولی استفاده کنید که مناسب این محیط باشد. به بیانی آسان‌تر باید محصولات مختص فضای باز را بکار برید. به خصوص اگر قصد دارید محوطه استخر و اطراف آن را زیباسازی کنید، دقت به این مورد بسیار حائز اهمیت خواهد بود. علت این امر نیز وجود آب و رطوبت بالای محیط است حتی اگر استخر شما در محیطی بیرونی ساخته شده باشد. البته این روزها بیشتر طراحان، استخر را در فضای باز اجرا می‌کنند و همین به شما کمک می‌کند تا با یک تیر دو نشان بزنید. یعنی از محصولی مناسب فضای باز برای زیباسازی محوطه استخر استفاده کنید.

محوطه استخر را با چه محصولی زیباسازی و طراحی کنیم !

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم شما باید از محصولی مخصوص فضای باز برای طراحی استخر استفاده کنید. محیط استخر نیاز به متریالی دارد که رد برابر رطوبت بالا یا نفوذ آب، از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار باشد. چوب پلاست شاید بهترین انتخاب شما برای این محیط است. محصولات چوب پلاست ویژگی‌های منحصر بفردی دارند که باعث شده در زمینه‌های متعدد مورد استفاده قرار گیرند. این متریال در برابر هرگونه عوامل فیزیکی- محیطی که تهدید کننده اساسی برای سایر محصولات به شمار می‌آیند، از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

محوطه استخر را با چه محصولی زیباسازی و طراحی کنیم !

اینکه می‌گوییم چوب پلاست مختص فضای باز تولید می‌شود، به این معناست که هرگونه عاملی که باعث تخریب یا از بین رفتن سایر متریال‌ها در فضای باز خواهد شد، بر روی چوب پلاست بی اثر است. از گرما و سرما گرفته که موجب منقبض یا منبسط شدن برخی متریالی کاربردی مثل چوب طبیعی می‌شود تا حشرات و موریانه یا نفوذ آب و رطوبت و … موجب آسیب یا از بین رفتن چوب پلاست نخواهد شد.
بنابراین اگر قصد دارید محوطه استخر را به بهترین شکل ممکن به فضایی گرم و صمیمی برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه تبدیل نمایید، می‌توانید از این محصول که ظاهری شبیه به چوب طبیعی دارد در طراحی حیاط استخر دار یا محیط‌های مشابه استفاده کنید. اصلا چوب پلاست بهترین جایگزین برای چوب طبیعی خواهد بود و تفاوتی که از لحاظ کیفیت و استحکام دارد موجب این امر می‌شود. حال با کاربری این محصول در زیباسازی محوطه استخر آشنا خواهیم شد.

اگر محوطه استخر، فضای باز است !

اگر محوطه استخر، فضای باز است !

یکی دیگر از ایده‌های جذاب برای محوطه استخر که می‌توان به آن اشاره کرد، استفاده از مبلمان چوبی فضای باز از جنس چوب پلاست است. همانطور که گفتیم چوب پلاست بسیار مقاوم و کار آمد است. علاوه‌بر این طرح و رنگ چوب پلاست زیبایی خاصی به محیط شما می‌دهد. شما می‌توانید با نصب نیمکت و یا استفاده از مبلمان از این جنس در اطراف استخر خود جایگاهی خوب برای نشستن و استراحت و یا دورهمی‌های دوستانه داشته باشید. قطعا کاربرد مبلمان چوب پلاست در کنار سایر عناصر اجرا شده، محیط را گرم و صمیمی همینطور یکدست خواهد کرد.
از سوی دیگر می‌توان سازه‌های پرکاربرد چوب پلاست را برای ایجاد سرپناهی مناسب در اطراف استخر اجرا کرد. پرگولا چوبی و آلاچیق چوبی از سازه‌های پرطرفداری هستند که در هر فضای باز قابل اجرا خواهند بود. می‌توان در اطراف استخر پرگولا یا آلاچیق را ساخته و در هر فصل سال از آنها استفاده کنید. پرگولا را می‌توان به صورت مسقف نیز طراحی کرد. این سازه‌ها گزینه‌ای کاربردی برای فضای باز بوده و امکان اجرای عناصری مانند: مبلمان یا نیمکت و میز آتشدان برای فصول سرد سال را فراهم خواهند کرد.

محوطه استخر را کفپوش کنید !

محوطه استخر را کفپوش کنید !

محوطه استخر باید به گونه‌ای باشد که با بقیه المان‌ها و دیزاین محیط هم‌خوانی داشته باشد. انتخاب نوع کفپوش برای اطراف استخر بسیار مهم است. به علت وجود آب و همچنین رطوبت بالای محیط، شما باید کفپوشی را انتخاب کنید که لغزنده نباشد. همچنین جنس کفپوش باید طوری باشد که در برابر: آب، سرما، گرما و رطوبت مقاوم باشد. به‌علاوه این ویژگی‌ها کفپوش باید جلوه و زیبایی نیز به محیط بدهد.
خوشبختانه چوب پلاست می‌تواند تمامی انتظارات شما را برآورده کند. کفپوش دور استخر قابل اجرا با پروفیل چوب پلاست بهترین گزینه خواهد بود. زیرا نه تنها از لحاظ ظاهری متفاوت و شیک که از لحاظ کیفیتی از استانداردهای لازم برخوردار است. نه تنها می‌توانید دور استخر را که می‌توانید مسیر رفت و آمد یا فضایی مناسب برای طراحی مبلمان یا کف پرگولا و آلاچیق را با این محصول کفپوش کرده و محیط را کاملا یکدست و یکپارچه کنید.

اگر محوطه استخر سرپوشیده است !

اگر محوطه استخر سرپوشیده است !

استخرها معمولا به دو صورت روباز و یا مسقف هستند. این بستگی به سلیقه شما دارد که کدام نوع آن را ترجیح می‌دهید. در هر صورت چوب پلاست هم برای استخرهای مسقف قابل کاربرد بوده که می‌توان سقف کاذب چوبی برای آن اجرا کرد. هم برای نوع رو باز آن امکان ایجاد سقف کاذب استخر را فراهم خواهد کرد. شما می‌توانید با توجه به شرایط و استفاده‌ای که از استخر خود دارید، آن را مسقف نمایید. و این می‌تواند ایده جذابی باشد. همینطور باعث می‌شود که دید استخر شما محدود‌تر باشد. با استفاده از چوب پلاست می‌توانید این ایده را به راحتی عملی کنید. زیرا چوب پلاست به خاطر مقاوم بودن در هر شرایط آب و هوایی می‌تواند محافظ و سقف خوبی برای استخر شما باشد.
ایده‌هایی که به آنها پرداختیم تاثیر به سزایی در مدرن و زیبا بودن محیط اطرافمان دارد. اما در این میان اگر به گل و گیاهان علاقه مندید می‌توانیم باکس های گل را به شما پیشنهاد کنیم. باکس‌ها انتخاب فوق‌العاده شیک و مناسبی برای کاشت گل‌های زینتی هستند. همچنین در طرح‌های مختلف و متناسب با محیط خود می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید.

Rate this post
محوطه استخر را به بهترین روش زیباسازی کنیم !

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا