نمای خارجی را با چه محصولی طراحی کنیم ؟

نمای خارجی را با چه محصولی طراحی کنیم ؟
فهرست مطالب

نمای خارجی یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر بنا به شمار می‌آید. شاید به همین علت است که معماران این روزها اهمیت ویژه‌ای به نمای ساختمان می‌دهند. ضمن اینکه وجود محصولات نوین و چند منظوره همچون چوب پلاست باعث شده تا طراحی‌های منحصر بفردی در نما بوجود آید. معماران و طراحان، ساختمان را به دو ناحیه تقسیم می‌کنند.

اول، محافظت از بناست که مستقیماً در معرض نور خورشید است و از این‌رو مواد و مصالح مورد استفاده نه تنها باید اجازه عبور نور خورشید را به فضای داخلی دهند. بلکه باید نمایی اجرا شود که بتواند از ساختمان در برابر عوامل فیزیکی- محیطی محاظت نماید. به طور خلاصه، به عنوان یک مانع در برابر نفوذ آب و هوا عمل کند، اما باید نور را به فضای داخلی منتقل کند. حتی باید باید به این دقت داشته باشید که ارزانترین نمای ساختمان باید خصوصیات ویژه‌ای داشته باشد.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

بخش دیگر مبحث زیبایی شناختی بوده که باید مورد توجه قرار گیرد. انتخاب مصالح مناسب در این مرحله بسیار مهم است. معمار باید محصولی را انتخاب نماید که نه تنها از لحاظ کیفی در سطح بالایی قرار داشته باشد که با اجرای آن ظاهر ساختمان را تغییر داده و نمایی متفاوت ایجاد کند. بنابراین معمار یا طراح به همراه کارشناس تدارکات باید با در نظر گرفتن مهم‌ترین عوامل، قبل از خرید مصالح، درباره ویژگی‌های نمای ساختمان بحث کنند. این عوامل بر ساختمان، ساکنان و محیط زیست تأثیر می‌گذارد. تمامی موارد باید بررسی شوند و قبل از تهیه مصالح و نصب آن بر روی ساختمان، مهم ارزیابی شوند.

نمای خارجی را با محصولی مستحکم طراحی کنید !

نمای خارجی را با محصولی مستحکم طراحی کنید !

پروفیل چوب پلاست از سری محصولات جدید است که علاوه‌بر کاربرد در نمای ساختمان، می‌توان از آن در زمینه‌های متعددی استفاده کرد. زیرا این محصول مختص فضای باز و بیرونی طراحی و تولید می‌شود. به همین علت در روف و محوطه سازی از این متریال به طور گسترده برای ساخت و اجرای عناصر مختلف استفاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های چوب پلاست برخورداری از نمونه‌های متنوعی بوده که کاربری آن را متفاوت خواهد کرد. برای مثال اگر تصمیم به اجرای نماپوش ساختمان داشته باشید، از پروفیل‌های مخصوص نما استفاده خواهید کرد.

نما چوبی در صورتی که با چوب پلاست طراحی و اجرا شود، نه تنها ظاهر بنا را متفاوت و زیبا خواهد کرد که به دلیل استحکامی که دارد از ساختمان محافظت خواهد کرد. شباهت بسیار بالای این محصول به چوب طبیعی باعث شده تا جایگزینی مناسب برای چوب باشد و به این ترتیب مانع از آسیب به طبیعت شود. به همین علت پروفیل چوب پلاست محصولی دوستدار محیط زیست محسوب می‌شود.

مصالح مبتنی بر زیست به دلیل پایداری و تطبیق پذیری، منبعی امیدوارکننده برای ساختمان‌ها در قرن بیست و یکم در نظر گرفته می‌شوند. چوب پلاست نیز محصولی بازیافتی بوده که از تراشه‌های چوب طبیعی و پلاستیک فشرده تولید می‌شود. بنابراین با توجه به نسبت وزن به ظرفیت تحمل بار مطلوب، آنها امکان نصب سازه‌های سبک را فراهم می‌کنند و در عین حال آزادی طراحی قابل توجهی را ممکن می‌سازند. رسانایی حرارتی کم الوار چوب پلاسن قابلیت کاربرد آن را در رابط نما بین داخل و خارج افزایش می‌دهد.

چرا از چوب پلاست در نمای خارجی استفاده کنیم ؟

پروفیل چوب پلاست مزایای بسیاری دارد که باعث می‌شود شما از این محصول نه تنها در نمای ساختمان که در موارد دیگر نیز استفاده نمایید. برای مثال می‌توانید از نرده چوبی یا حتی فلاورباکس چوبی در حاشیه پنجره‌ها استفاده کنید، تا نمایی خاص و متفاوت ایجاد کنید. 

اهمیت طول عمر بالا و دوام محصول در نمای خارجی

اهمیت طول عمر بالا و دوام محصول در نمای خارجی

طول عمر و مقاومت محصول کاربردی در نما و عدم نیاز به تعویض در مدت زمان کوتاه از اصلی‌ترین مواریست که باید به آن توجه شود. مشتری به دنبال ماده‌ای خواهد بود که طول عمر بالایی با حداقل هزینه نگهداری داشته باشد. به طور خلاصه، محصول مورد نظر نباید در مدت زمان کوتاه با ماده جدید جایگزین شود. در کنار دوام متریال نما، معمار یا طراح باید عملکرد محصول را نیز در نظر بگیرند. به عبارت ساده، اگر مصالح مورد استفاده از کیفیت خوبی برخوردار باشند، نیازی به تعمیر یا نگهداری نخواهند داشت. یکی از ویژگی‌های اصلی چوب پلاست استحکام و مقاومت بالای آن در فضای باز و بیرونی است.

بنابراین محصول منتخب شما باید در برابر عوامل فیزیکی- محیطی و هر نوع شرایط آب و هوایی مقاومت بالایی داشته باشد. تا تحت تاثیر موارد ذکر شده آسیب ندیده و نیاز به نگهداری نداشته باشد. برای مثال در شهرهای مرطوب با میزان بارش بالا، نه تنها نما باید در برابر نفوذ آب که در برابر رطوبت مقاومت بالایی داشته باشد. همچنین یکی از موارد تاثیر گذار در ظاهر نما تابش متداوم نور خورشید است و متریال مورد نظر باید از ساختمان در برابر نور خورشید و اشعه UV به بهترین شکل ممکن محافظت نماید.

اهمیت نصب سریع و آسان در نمای خارجی

ز دیگر ویژگی‌هایی که پروفیل چوب پلاست برخوردار است، روش نصب آن است. این محصول به روش خشک، نصب و اجرا می‌شود. بنابراین در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به مصالح سنتی یعنی ملات و … می‌توان چوب پلاست را برای نمای ساختمان اجرا کرد. ضمن اینکه وزن نسبتا سبک این متریال در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی باعث می‌شود تا اجرای آن آسان و سریع شود. اما باید به این نکته توجه داشت که برای اجرای چوب پلاست در نمای ساختمان نیاز به افراد حرفه‌ای در این زمینه خواهد بود.

در نتیجه مصالح نما باید بر اساس عوامل زیادی مانند ارزش محصول، طول عمر، عملکرد در شرایط آب و هوایی مختلف، در دسترس بودن، قیمت و اقدامات بهداشتی و ایمنی انتخاب شوند. به جای قیمت، مهم‌ترین عاملی که باید در نظر گرفته شود، دوام مواد و سهم آن در عملکرد ساختمان است. در حین تلاش برای کاهش هزینه‌ها، متخصصان تدارکات نباید مصالح ارزان قیمتی را انتخاب کنند که فقط هزینه ساخت را در طول زمان افزایش می‌دهد.

5/5 - (1 امتیاز)
نمای خارجی را با چه محصولی طراحی کنیم ؟

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا