چطور از فضای پشت بام استفاده کنیم!

چطور از فضای پشت بام استفاده کنیم
فهرست مطالب

طراحی پشت بام با چند ایده ساده

طراحی پشت بام یکی از ایده‌هاییست که شما می‌توانید به تنهایی آن را عملی کنید یا از تیم‌های متخصصی که در زمینه طراحی و اجرای بام سبز مانند چوب پلاست چوپکس فعال هستند، کمک بگیرید تا روف گاردن مورد نظر را برای شما ایجاد کنند. این بستگی به خود شما دارد که تصمیم داشته باشید خیلی حرفه‌ای از پشت بام خانه استفاده کنید یا به صورت ذهنی، طراحی مورد علاقه‌تان را بر روی بام اجرا نمایید. در این مقاله قصد داریم به چندیدن نکته اشاره کنیم که به شما کمک می‌کند تا بتوانید به بهترین شکل بام آپارتمان را تغییر داده و پشت بام را به محلی قابل استفاده تبدیل کنید.

ایده‌ای مناسب برای پشت بام خانه در نظر بگیرید!

شاید شما هم مانند بسیاری از افراد نیاز به استراحت و آرامش در مکانی دنج و آرام دارید، اما زندگی شهری شما را از این خواسته‌تان دور کرده است. کمبود فضای سبز، حیاط یا محیطی که بتوان ساعتی را بدون استرس در آن سپری کرد، به معظلی بزرگ تبدیل شده است. خوشبختانه با رشد روز افزون آپارتمان، می‌توان از بام غیر قابل استفاده آن‌ها، نهایت استفاده را داشت. حتی می‌توان تراس کوچکی را تنها با تعداددی فلاورباکس چوبی یا با استفاده از پرگولا چوبی (سایبان) به بهترین شکل طراحی کرد و تغییر داد.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

قبل از هر چیز شما باید به نسبت مساحتی که در اختیار دارید، طرح یا نقشه‌ای در ذهن خلق کرده و آن را روی کاغذ پیاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا بهتر و راحت‌تر طرح خود را اجرا کنید. در صورت تمایل می‌توانید به شرکت‌های معتبری که در در زمینه طراحی و اجرای روف گاردن فعالیت دارند، مراجعه نمایید تا به نسبت مساحت مورد نظر، ایده و نقشه‌ای مناسب به شما ارائه دهند.

فضای سبز پشت بام

 

فضای سبز و باغچه را در پشت بام خانه استفاده کنید!

هدف بیشتر افراد برای استفاده از پشت بام در ایران، تبدیل آن به فضایی سبز با درختچه‌های کوچک و بزرگ و گلدان‌های متفاوت است که  تاثیر به سزایی در روحیه خواهد داشت. بنابراین می‌توانید تعدادی گلدان یا فلاورباکس چوبی با سایزهای متفاوت تهیه کرده و درختچه‌های مورد علاقه‌تان را درون آن‌ها بکارید.

ایجاد فضای سبز بر روی بام کار آسانیست، اما باید دقت داشته باشید فلاورباکس‌هایی که انتخاب می‌کنید، متناسب با محیطی که در حال طراحی آن هستید، باشد. شما می‌توانید از فلاورباکس با طرح چوب یا از جنس چوب پلاستیک استفاده کنید. این نوع از فلاورباکس با فضای سبز هارمونی خاص و آرامش بخشی را ایجاد خواهد کرد. وجود آب باران و تابش مستقیم خورشید به طور قابل توجهی در رشد گیاهان روی بام موثر خواهد بود.

کفپوش یا چمن مصنوعی را برای پوشاندن سطح بام بکار ببرید!

همانطور که می‌دانید سطح بام بیشتر آپارتمان‌ها یا منازل مسکونی در ایران با ایزوگام پوشانده شده است. این امر موجب جلوه نامناسب بام خواهد شد. قطعا شما نیز برای زیبایی بام ایده‌ای مناسب در ذهن دارید تا بتوانید به بهترین شکل کف یا سطح بام را از دید پنهان کنید. همچنین تغییر کلی بام تاثیر به سزایی در مدیریت آب‌های حاصل از باران یا تابیدن اشعه خورشید به طور مستقیم بر روی بام خواهد داشت.

شما می‌توانید از کفپوش چوبی یا کفپوش چوب پلاستیک برای پوشاندن سطح بام استفاده کنید و به این ترتیب با فضای سبز روی بام هماهنگی ایجاد نمایید. حتی می‌توانید طرحی تلفیقی از چمن مصنوعی و کفپوش چوبی ایجاد کنید. 

کفپوش یا چمن مصنوعی را برای پوشاندن سطح بام بکار ببرید!

از مبلمان فضای باز و آلاچیق در پشت بام استفاده کنید!

شما می‌توانید مبلمان یا وسایلی که در منزل بدون استفاده مانده‌اند را به پشت بام انتقال دهید و از آن‌ها استفاده مفید کنید. به این صورت هم مکانی برای استراحت و نشستن ایجاد کرده‌اید، هم از وسایلی که در گوشه‌ای انبار شده‌اند، استفاده کرده‌اید. علاوه براین می‌توانید برروی بام آلاچیق یا سایبان درست کنید و با استفاده از نیمکت چوبی و آتشدان فضایی متفاوت ایجاد کنید، اما برای این کار باید از شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند، کمک بگیرید تا کار شما را آسان‌تر کنند.

شما حتی می‌توانید برروی بام، اتاقک یا محلی برای استفاده تمامی اهالی یا دورهمی‌های شبانه ایجاد کنید. استفاده از عناصری همچون مبلمان چوبی فضای باز برروی بام ایده بسیار جالب و کارآمد به حساب می‌آید که این امکان را به شما می‌دهد تا در هر ساعت از شبانه روز محلی برای استراحت داشته باشید.

نورپردازی را در طراحی پشت بام ایرانی به یاد داشته باشید!

نورپردازی در طراحی پشت بام ایرانی را فراموش نکنید. این کار جذابیت طرح شما را چندین برابر کرده و علاوه‌براین در شب نیز امکان استفاده از فضا را برای شما فراهم خواهد کرد. شما می‌توانید در قسمتی که  باغچه یا فضای سبز ایجاد کرده‌اید از نورپردازی با رنگ سبز استفاده کنید. به این ترتیب می‌توانید زیبایی فضای سبز را دو برابر کنید. همچنین در طراحی پشت بام ایرانی می‌توانید از ریسه‌های رنگی و متنوع برای روشنایی و تزئین پشت بام خانه استفاده کنید. علاوه براین داشتن نوری قوی و پر قدرت یکی از اصلی‌ترین ملزومات برای استفاده از روف گاردن یا پشت بام شماست.

نورپردازی را در طراحی پشت بام ایرانی به یاد داشته باشید!

طراحی پشت بام سنتی!

طراحی پشت بام سنتی کار آسانیست به شرطی که تنها ایده‌های خلاقانه خود را بر روی بام اجرا کنید. مثلا می‌توانید تعدادی از موارد ذکر شده در این مقاله را برای طراحی پشت بام به کار برید. اما برای اجرای روف گاردن جهت طراحی پشت بام سنتی حتما باید از قبل با مشاوران حرفه‌ای مشورت کنید. در این صورت بررسی‌های لازم برای اجرای روف گاردن بر روی پشت بام سنتی انجام خواهد شد. برای مثال تحمل وزن پشت بام سنتی و دسترسی لازم برای ایجاد روف گاردن در طراحی پشت بام سنتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

از شرکت هایی که در زمینه طراحی و اجرای روف گاردن فعال هستند کمک بگیرید!

ایده گرفتن برای طراحی پشت بام بسیار آسان است. شما می‌توانید با کمترین امکانات بام آپارتمان یا منزل مسکونی‌تان را به بهترین شکل طراحی کنید. اگر تصمیم دارید پشت بام آپارتمان مسکونی یا تجاری‌تان را به مکانی مناسب برای دورهمی‌های دوستانه یا جلسات اداری تبدیل نمایید، با مشاوران مجرب شرکت چوپکس تماس حاصل نمایید. شرکت چوپکس آماده ارائه خدمات آنلاین و حضوری به شما مشتریان گرامی در زمینه طراحی و اجرای روف گاردن در سراسر ایران است.

 

چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست.

4.4/5 - (45 امتیاز)
چطور از فضای پشت بام استفاده کنیم!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا