طراحی نما ویلا

این روزها طراحی و اجرای ویلا در سراسر ایران به طور گسترده‌ای رواج یافته و همین امر به طبع موجب اهمیت به نمای بیرونی و داخلی ویلا نیز شده است. طراحی نما از فعالیت‌های حرفه‌ای محسوب می‌شود که برای انجام آن نیاز به مشورت با معماران و طراحان متخصص در این زمینه است. بنابراین با ظهور دفاتر یا شرکت‌های بی‌شماری روبرو هستید که این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید بهترین انتخاب را برای نمای ویلا داشته باشید. با این حال داشتن اطلاعات مختصر درباره بهترین طراحی و ایده برای نمای ویلا و وجود متریال‌های نوین همچون: چوب پلاست، سمنت برد، ترمووود و … در این راه شما را یاری خواهد کرد. 

نمای ویلا یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های بناست که به طور مستقیم بر ذهن بیننده تاثیر گذار خواهد بود؛ از سوی دیگر نماهای بروز و متنوعی مانند نمای چوبی، نمای سنگی، نمای شیشه‌ای و … با ظهور در عرصه طراحی موجب تغییر چهره شهری نیز شده است. ضمن این که بهتر است نمای ویلا همخوانی و یکپارچگی لازم را با دیگر بخش‌های بنا همچون محوطه و ورودی ویلا داشته باشد. از این‌رو باید توجه داشته باشید تا طراحی نمای ویلا کاملا متناسب با سبک بنا و سایر نقاط پروژه انجام شود.

مشاوره رایگان جهت طراحی نما ویلا

چگونگی طراحی نمای ویلا

یکی از ویژگی‌های که می‌توان برای طراحی نما در ساختمان ویلایی و ویلا در نظر گرفت عدم محدودیت فضا خواهد بود. با توجه به این که ویلاها عموما با متراژی بالا و در فضایی کاملا باز ساخته می‌شوند، امکان پیاده سازی بهترین طراحی با ایده‌های خلاقانه برای معمار فراهم است. علاوه‌براین می‌توان با اجرای المان‌های متعدد و کاربردی در دیگر قسمت‌ها، هارمونی خاصی را با نمای ویلا ایجاد کرد. با این حال برخی مواقع نیز ویلاهایی با ابعاد کوچک نیز ساخته می‌شود که تنها نیاز به طراحی نما و ورودی ساختمان خواهد داشت.

تنها مزیت برخورداری از متراژ بالا و فضای باز در طراحی نمای ویلا افزایش ظرفیت طراحی بوده که امکان ایجاد تورفتگی، بارآمدگی یا تداخل احجام را برای طراح فراهم خواهد کرد. ضمن این که در طراحی نمای ویلا می‌توان از سبک و ایده‌های متنوع استفاده کرد و بنایی متفاوت و خاص را بوجود آورد که از هر لحاظ در ذهن بیننده ماندگار شود.

نمای ورودی ویلا

نمای ورودی ویلا این روزها از اهمیت بالایی برخوردار است و طراحان سعی بر اجرای طرح‌هایی نوین با استفاده از محصولات کاربردی دارند. طراحی نمای ورودی ویلا اولین مکانیست که هر فرد به طور مستقیم با آن در ارتباط خواهد بود. بنابراین می‌توان با استفاده از محصولات متفاوت همچون چوب پلاست در اجرای درب، کف یا نمای ورودی طراحی آن را به صورتی کاملا متفاوت انجام داد. طراحی نمای ورودی ویلا در کشورهای اروپایی با استفاده از المان‌های متنوعی مانند: پرگولا چوبی یا فلاورباکس و … انجام می‌شود؛ حال آن که در کشور ما طراحی با این سبک به طور رسمی جایگاه خود را نیافته است. اجرایی کردن طرح‌های متفاوت در نمای ورودی ویلا باعث ایجاد فضایی خاص خواهد شد.

سبک های طراحی نمای ویلا

طراحی نمای ویلا سبک های متفاوتی دارد که انتخاب را برای کاربر سخت خواهد کرد؛ بنابراین می‌توان با در نظر گرفتن متراژ نما یا ساخت بنا سبک مورد نظر برای اجرای نمای ویلا را انتخاب کرد. اما در صورتی که تصمیم به اجرای بهترین نما را برای ویلای خود دارید، بهتر است قبل از هرکاری با مشاورین متخصص در این زمینه فعالیت کنید. طراحان با در نظر گرفتن موارد متعددی قادر به طراحی بهترین نما به نسبت متراژ و بودجه مورد نظر شما خواهند بود.

نمای ویلا مدرن

نما ویلا مدرن این روزها طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده است و با استفاده از ایده‌های خلاقانه در کنار استفاده از متریال‌های نوین و کاربردی اجرایی خواهد شد. همچنین توجه به رویکردی ساده در پیوستگی فضای خارجی و محوطه ویلا از مشخصه‌های بارز نما ویلایی مدرن خواهد بود. طراحی نما ویلایی مدرن می‌تواند با توجه به گزینه‌هایی همچون استفاده از ترکیب چندین متریال نوین در نما به اتمام رسد. یا این که از سایر موارد همچون: فلاورباکس، نرده چوبی یا پرگولا در قسمت‌هایی از طراحی نما استفاده شود.

مشاوره رایگان جهت طراحی نما ویلا

در طراحی نمای ویلا مدرن دقت به گزینه‌هایی مانند: وجود خطوط افقی یا عمودی و انتزاعی، عدم وجود تزئینات و احجام غیر ضروری، کاربرد سطوح صاف و صیقل همچون شیشه، کاربرد چندین متریال و چیدمان صحیح آنها در کنار یکدیگر، استفاد از رنگ‌های خنثی و روشن، نورپردازی متناسب و … طرح را ایده‌آل و منحصربفرد خواهد کرد.

نمای ویلا کلاسیک

یکی از خصوصیات طراحی نمای ویلا به سبک کلاسیک، کاربرد تقارن و استفاده از المان‌های تزئینی است. در طراحی نمای ویلا کلاسیک اصولا از متریال‌های لوکس سنگی و صیقلی به عنوان مصالح اصلی استفاده می‌شود؛ با این حال می‌توان از ترکیب چندین متریال در کنار متریال اصلی استفاده کرد. همچنین کاربرد ستون‌های بلند و کشیده و المان‌هایی که یادآور معماری روم باستان و یونان است در این سبک بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی نما ویلا به سبک کلاسیک طرفداران خاص خود را دارد و عملا این سبک از معماری تاکید بر جنبه‌های تجمل گرایی دارد.

نمای ویلا روستیک

این سبک از طراحی نما بیشتر بر پایه کاربرد متریال خام و طبیعی انجام می‌شود. در این طراحی استفاده از هرگونه تزئینات و المان‌های لوکس جلوگیری شده بیشتر از المان‌های نوستالژیک مانند شومینه، سقف شیروانی و … استفاده می‌شود.

طراحی نما ویلا بر حسب ساختار بنا

طراحی نمای ویلا برحسب ساختار بنا به 2 دسته اصلی تقسیم بندی خواهد شد:

• نما ویلا یک طبقه
• نما ویلا دوبلکس

بنابراین کارفرما می‌تواند با توجه به ساختار بنا ایده مورد نظر را به طراح ارائه دهد؛ پس از آن طراح با توجه به این که ساختار بنا به چه صورت است، طرح اصلی را در نظر خواهد گرفت.

نما ویلا یک طبقه

در طراحی نما ویلا یک طبقه طراح عموما به کلیات دقت نموده و با توجه به متراژ بنا، متریال مورد نظر برای اجرا در نمای ویلا، ساختار بنا که یک طبقه است و … اقدام به ایده پردازی خواهد نمود. همچنین بودجه کارفرما در طراحی نما ویلا یک طبقه تاثیر گذار خواهد بود که بر حسب هزینه مورد نظر انجام خواهد شد. امکان دارد طراح تصمیم به اجرای المان‌های متنوع و کاربردی در طراحی نما ویلا یک طبقه داشته باشد که بهتر است قبل از هرکاری با توجه به قیمتی که کارفرما برای نما در نظر گرفته است، برابری نماید.

نما ویلا دوبلکس

نما ویلای دوبلکس به دلیل برخورداری از ارتفاع بیشتر بنا از سطح زمین، طرحی متفاوت‌تر به نسبت ویلای یک طبقه خواهد داشت. ضمن این که با توجه به ارتفاع ساختار، نمای ویلا دوبلکس بیشتر به چشم می‌آید. در طراحی نما ویلا دوبلکس دست طراح باز بوده و این امکان فراهم است تا بتواند به بهترین شکل طرحی خلاقانه را به کارفرما ارائه دهد. در هر صورت برای طراحی نما ویلا دوبلکس یا یک طبقه و حتی چند طبقه طراح از طرح و ایده‌ای اصلی پیروی خواهد کرد. 

مشاوره رایگان جهت طراحی نما ویلا

نمای ویلا و خصوصیاتی که باید داشته باشد

نمای ویلا یکی از مهمترین بخش‌های بنا به شمار می‌آید؛ به همین منظور برای طراحی نمای ویلا باید از متریال‌های مناسب و مستحکم استفاده کرد. در این قسمت به تعدادی از خصوصیاتی که نمای ویلا باید از آن برخوردار باشد اشاره خواهیم کرد:

نمای ویلا عایقی مناسب

این روزها متریال‌های متفاوتی برای اجرا در نمای ویلا مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما باید به این نکته دقت کرد که با توجه به قرار گرفتن بیشتر ویلاها در فضایی باز، این بنا به نسبت آپارتمان یا ساختمان‌های شهری بیشتر در معرض عوامل فیزیکی- محیطی قرار خواهد گرفت. بنابراین بهتر است از متریالی مناسب و مستحکم استفاده کرد تا در برابر هر نوع شرایط آب و هوایی، باد و باران، تابش متداوم نور خورشید و … دوام بالایی داشته باشد. همچنین نمای ویلا عایقی مناسبی برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی بوده که مانع از ورود وای سرد یا خروج هوای گرم به داخل و خارج ویلا خواهد شد.

نمای ویلا مقاوم و مستحکم

در کشور ما ویلا عموما در شهرهای شمالی کشور ساخته می‌شود با این حال اجرای ویلا در شهرهای مجاور پایتخت نیز بسیار رواج یافته است. در صورتی که تصمیم به طراحی نمای ویلا در شهرهای شمالی کشور ایران را دارید باید از متریالی استفاده کنید که در برابر رطوبت بالا و آب و هوای شرجی بسیار مقاوم بوده و تحت تاثیر قرار نگیرد. علاوه‌براین دقت به این امر که وجود حشرات و آفت‌ها نیز تهدیدی جدی برای نمای ویلا به شمار می‌آید، از ضرورات بوده که موجب افزایش طول عمر نما خواهد شد.

نمای ویلا و زیبایی منحصر بفرد

یکی از خصوصیاتی که هر نمایی باید از آن برخوردار باشد، زیبایی نما بوده که مستقیما به متریالی کاربردی و طراحی معمار بستگی دارد. یکی از پرطرفدارترین طراحی نمای ویلا که از قدیم تا به امروز مورد توجه بسیاری از کارفرمایان بوده، نمای چوبی است که در ابتدا با استفاده از چوب طبیعی اجرا می‌شد. با این حال برای جلوگیری از آسیب به طبیعت متریال‌هایی که همچون چوب پلاست که جایگزین چوب بود به بازار عرضه شد تا به بهترین شکل بتواند برای استفاده به عنوان نمای چوبی کاربرد داشته باشد. علاوه‌براین چوب پلاست نه تنها از لحاظ ظاهری که از نظر استحکام و مقاومت نیز قابل مقایسه با چوب طبیعی نخواهد بود و از لحاظ کیفی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. 

طراحی نما ویلا ارزان

طراحی نما ویلا ارزان با استفاده از متریال‌های با کیفیت امکان پذیر است، در صورتی که قبل از انجام هرکاری شرکت‌های معتبر برای این منظور را بیابید. محصولات چوب پلاست در طراحی نما انتخاب مناسبی بوده که می‌توان با کاربرد متنوع آنها در زمینه‌های متعدد همچون: محوطه سازی ویلا یا طراحی و اجرای روف گاردن فضایی متفاوت ایجاد کرد. 

معرفی چوپکس

شرکت چوپکس از سال ۱۳۸۲ در ایران به عنوان اولین تولید کننده پروفیل چوب پلاست (wood plastic composite) فعالیت خود را آغاز نمود. این شرکت با بیش از 18 سال سابقه درخشان، در این صنعت، سهم چشمگیری از بازار داخلی محصولات چوب پلاست را به خود اختصاص داده است. شرکت چوپکس با بهره‌گیری از خطوط تولید به روز و کادر دفتری مجرب، پروژه‌های متعددی در اقصی نقاط ایران و دیگر کشورهای همسایه همچون: عراق، امارات، عمان و قطر طراحی و اجرا نموده است. در حال حاضر این مجموعه با تولید انواع سطح مقطع پروفیل چوب پلاستیک (محصولات چوپکس) و همچنین برخورداری از تیم‌های مجرب فروش، طراحی و اجرا، قابلیت ارائه خدمات متنوع به شما هموطنان عزیز در سراسر ایران را دارد. 

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901841

3.8/5 - (10 امتیاز)
۲ نظر درباره “طراحی نما ویلا
    1. سلام وقت بخیر
      بله گزینه مناسبی هست، در کل نمای چوبی با مصالح دیگه جذاب و شیک هستش
      پروژه‌های متعددی در این سبک توسط چوپکس اجرا شده که میتونید توی تصاویر مشاهده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا