طراحی ورودی ساختمان به سبکی مدرن

طراحی ورودی ساختمان به سبکی مدرن
فهرست مطالب

ورودی ساختمان مسکونی را چگونه طراحی کنیم

ورودی ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به عبارتی می‌توان آن را صورت و چهره ساختمان دانست؛ به همین علت طراحی این قسمت از بخش‌های مهم در معماری ساختمان به شمار می‌آید. تمام احساسات خوب، منفی یا مثبت در اولین نگاه و با دیدن ورودی و ظاهر یک ساختمان به بیننده منتقل می‌شود و حتی تاثیر بسیار زیادی در فروش ملک خواهد داشت. رعایت چند نکته اساسی، ورودی ساختمان شما را به یک فضای خاص تبدیل می‌کند:

طراحی ورودی ساختمان به سبک مدرن

استفاده از متریال مدرن و با کیفیت همچون چوب پلاست در این زیمنه از اهمیت بالایی برخوردار است؛ این نوع متریال‌ها همراه با طراحی متفاوت به شما کمک می‌کند تا ترکیب مدرنیته و خلاقیت را در یک جا جمع کنید و فضایی خاص برای ساختمان یا ویلای خود ایجاد کنید.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

برای طراحی ورودی ساختمان به سبکی مدرن به چه نکاتی باید توجه کرد:

درب ورودی و تاثیر آن در طراحی ساختمان

درب ورودی یکی از بخش‌های تاثیرگذار در ورودی ساختمان است؛ تاثیر طراحی یک ورودی مدرن و زیبا برای ساختمان به اندازه طراحی کل ساختمان مهم می‌باشد. این بخش از ساختمان با توجه به سلیقه و نظر مالک و با همراهی طراح ساختمان انجام می‌شود. باید توجه داشت که نوع کاربری ساختمان نیز در طراحی ورودی آن موثر خواهد بود. اگر ساختمان شما تجاری- اداری باشد، بدون شک نوع طراحی ورودی آن با ساختمان مسکونی قطعا متفاوت است؛ اما نباید از این موضوع غافل شد که یک طراحی دلنشین چه تاثیرات مثبتی در جلب مشتری برای ساختمان تجاری- اداری نیز خواهد داشت.

رنگ درب ورودی ساختمان را با دقت بیشتری انتخاب کنید!

رنگ درب ورودی ساختمان و انتخاب دقیقی آن از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به این علت که این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید طراحی متفاوت را در طراحی ساختمان ایجاد کنید. هنگامی که شما تصمیم به استفاده از متریالی خاص همچون چوب پلاست برای اجرای درب ساختمان می‌گیرید، می‌توانید رنگ دلخواه مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید. یکی از ویژگی‌های محصولات چوب پلاست برخورداری از رنگبندی متنوع بوده که ایجاد هارمونی و یکپارچگی متناسب با فضا و دیگر المان‌ها مانند: فلاورباکس چوبی ، سقف کاذب یا حتی کفپوش فضای باز را برای کاربر آسان می‌نماید. 

 

رنگ درب ورودی ساختمان را با دقت بیشتری انتخاب کنید!

فضای سبز را در کنار المان‌های متفاوت استفاده کنید!

استفاده از گیاهان در ورودی ساختمان باعث  ایجاد حس آرامش و زندگی خواهد شد و فضای ورودی را دلنشین‌تر خواهد کرد. بنابراین شما می‌توانید با استفاده از چند فلاورباکس چوبی با طرحی متفاوت و زیبا، نه تنها گیاهان سبز و مورد علاقه‌تان را در وردی ساختمان پرورش دهید که فضا را به طور کلی تغییر داده و به این صورت وردی ساختمان را شیک و جذاب کنید. علاوه براین با اجرای پرگولا ارزان یا همان سایبان می‌توانید انواع گل‌های پیچک و رونده را در طراحی خود استفاده کرده و به این ترتیب فضایی متفاوت خلق نمایید. 

با نورپردازی صحیح و اصولی فضایی متفاوت خلق کنید!

روشنایی و نوع نورپردازی که شما در ورودی ساختمان استفاده می‌کنید، موجب دلچسب‌تر شدن فضا خواهد شد، مخصوصا اگر محیط مورد نظر شما از نور طبیعی محروم باشد. برای این که فضای گرم و صمیمی ایجاد کنید، باید نورپردازی از سطح درب دور نباشد و چراغ‌ها و تجهیزات نورپردازی در زاویه پایین استفاده شود.

یک نورپردازی مناسب، بهترین فرصت برای نشان دادن معماری ساختمان بوده و در کنار آن به ایمن بودن فضای خانه نیز کمک می‌کند. پیشرفت‌هایی که در صنعت نورپردازی صورت گرفته است، تجهیزات مدرن و متفاوتی را در اختیار طراحان ساختمان برای زیباتر کردن ورودی و نمای ملک قرار داده است. کافیست از یک طراح خلاق برای اجرای ایده‌های مدرن خود کمک بگیرید. انواع تجهیزاتی که برای یک نورپردازی مدرن می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد عبارتند از:

  • چراغ‌های هالوژن
  • چراغ دیواری دکوراتیو
  • سیستم روشنایی ال ای دی
  • سیستم روشنایی غیر مستقیم

نمای ساختمان و اهمیت آن در طراحی ورودی ساختمان

نمای ساختمان علاوه بر زیبایی باید مقاومت و استحکام کافی داشته باشد. تولیدات جدید ساختمانی مانند چوب پلاست دگرگونی خاصی در طراحی مدرن ساختمان به وجود آورده است. در واقع چوب پلاست متریالی نوین برای نمای ساختمان به شمار می‌آید که مزایای بسیاری به نسبت دیگر متریال‌ها دارد.

نمای ساختمان و اهمیت آن در طراحی ورودی ساختمان

 

چه دلایلی باعث می‌شود چوب پلاست گزینه‌ای مناسب در طراحی ورودی و درب ساختمان باشد؟!

محیط زیست را شاید بتوان یکی از دلایل مهم تولید محصولات چوب پلاست جدید در صنایع مختلف و به خصوص صنعت ساختمان سازی دانست؛ ترکیبی از پلاستیک، الیاف چوب و آرد مخصوص بوجود آمده که به تولید چوب پلاست می‌انجامد. این محصول به دلیل کیفیت بالا و کاربردهای متنوع در بخش‌های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. مزیت‌های فراوان محصول جدید باعث شده تا چوب پلاست گزینه‌ای مناسب در طراحی ورودی و درب ساختمان باشد.

  • در مقابل اشعه فرابنفش خورشید، گرما و سرما کمترین تغییر را از خود نشان می‌دهد
  • به دلیل ویژگی آنتی باکتریال، هیچ میکروب، آلودگی و قارچی در آن نفوذ نمی‌کند
  • چوب پلاست رطوبت را به خود جذب نمی‌کند 
  • وزن آن سبک است و استقامت بالایی دارد
  • تعمیر و نگهداری آن بسیار آسان می‌باشد
  • سازگاری بالایی با محیط زیست دارد
  • موریانه و مورچه در آن نفوذ نمی‌کند
  • در برابر ضربه و آسیب مقاوم است
  • عمر مفید بالایی دارد

در واقع چوب پلاست متریالی نوین در ساختمان سازی مدرن محسوب می‌شود و به دلیل کارایی بالا در بسیاری از نما ساختمان چوب پلاستیک ، زیبایی در کنار کیفیت می باشد. در طراحی چوب پلاست برای نمای ساختمان می توان از ترکیب طرحهای مدرن و سنتی نیز استفاده کرد؛ استفاده از چوب پلاست در طراحی ورودی ساختمان  کاری خلاقانه است.

راهروها را با ایده‌های خلاقانه و جذاب تغییر دهید!

راهروی‌های ورودی و طراحی متفاوت آن‌ها در شرایط کل ساختمان تاثیر گذار است. با تغییرات مناسب و خلاقانه در این بخش ساختمان می‌توانید یک ورودی رویایی و زیبا برای ساختمان ایجاد کنید. طراحی نامناسب در این بخش می‌تواند چهره‌ای نازیبا از کل ساختمان ایجاد کند. لابی‌ها بخش‌هایی از درب ساختمان هستند که در برخی مواقع فضای زیادی را در بر نمی‌گیرند، ولی با اجرای ایده‌های خلاقانه می‌توانید آن را به یک ورودی خاص تبدیل کنید. چند روش ساده برای تبدیل این فضا به یک فضای خاص وجود دارد:

 

راهروها چه اثری در طراحی ورودی ساختمان دارند

  • قرار دادن گلدان
  • استفاده از نورپردازی خاص
  • استفاده از ترکیب رنگ‌های مناسب
  • استفاده از چیدمان مناسب وسایل در ورودی
  • نصب تابلو های خاص و زیبا یا دیوارپوش مناسب
  • کاربرد متریالی متفاوت و نوین در اجرای کفپوش، سقف کاذب و نماپوش

واضح است که مهم‌ترین نکته در طراحی ورودی ساختمان به سبک مدرن سلیقه، ایده و هزینه‌ایست که شما برای ساختمان در نظر دارید. در این راه استفاده از نظرات مشاورین و طراحان با تجربه تاثیر زیادی خواهد داشت، زیرا ایده  و سبک مورد نظر شما را با یک دید تخصصی و منطقی مورد بررسی قرار خواهند داد. 

3.7/5 - (21 امتیاز)
طراحی ورودی ساختمان به سبکی مدرن

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

بازگشت به بالا