آلاچیق شیشه ای مناسب برای پشت بام و حیاط !

آلاچیق شیشه ای مناسب برای پشت بام و حیاط !
فهرست مطالب

آلاچیق شیشه ای این روزها سازه‌ای پر طرفدار است که با اجرای آن در فضای مورد نظر، مالک صاحب محیطی خصوصی و کارآمد می‌شود. سازه‌ای نسبتا کوچک که با استفاده از آن می‌توانید مکانی کاملا شخصی یا حتی محیطی برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه داشته باشید. از سوی دیگر طراحی و اجرای این سازه پرطرفدار بسیار مورد توجه بوده و روش‌های متفاوت ساخت آن، باعث شده تا انتخاب‌های متعددی داشته باشید.
شاید در گذشته آلاچیق را اماکن عمومی با طرحی چوبی طور زیاد مشاهده می‌کردیم. اما خوشبختانه ورود محصولات متنوع به بازار مانند چوب پلاست باعث شده تا این سازه شکل نوین و امروزی داشته باشد، مانند آلاچیق چوبی با ظاهری کاملا شیک و مدرن. ضمن اینکه محصولات نوین از مزایای بی‌شماری نیز برخوردار بوده در صورت اجرای آلاچیق با آنها، قطعا تا سال‌ها نیازی به صرف هزینه‌های گزاف برای نگهداری یا رسیدگی به سازه نخواهد بود. برای ساخت آلاچیق شیشه‌ای تنها از متریال شیشه استفاده نمی‌شود. بنابراین ساختی ترکیبی با محصولی دیگر خواهد داشت. در این مطلب ما قصد داریم پروفیل چوب پلاست را معرفی نماییم.

بدنه اصلی آلاچیق شیشه ای را با چه محصولی اجرا کنیم !

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

بدنه اصلی آلاچیق شیشه ای را با چه محصولی اجرا کنیم !

همانطور که می‌دانید آلاچیق در فضاهای بازی همچون: پشت بام و روف گاردن، حیاط، باغ، پارک و … ساخته می‌شود و همین امر یک مسئله قابل تامل قبل از اجرای آن خواهد بود. اینکه شما برای ساخت بدنه اصلی و پایه آلاچیق شیشه ای باید از محصولی استفاده کنید که در مجاورت دائم با هوای آزاد آسیب نبیند. سقف آن با متریالی ساخته شود که پس از گذشت چند مدت دچار آسیب یا مواردی همچون ریزش آب در فصول سرد و بارانی سال نشود.
ضمن اینکه بهتر است به این نکته دقت کنید که هرچه وزن محصول منتخب شما کمتر باشد، برای اجرا بر روی پشت بام بهتر خواهد بود. علاوه‌بر اینکه سبکی وزن متریال تاثیر مستقیم در نصب و اجرای سازه نیز دارد. عموما طراحی آلاچیق شیشه ای مدرن خواهد بود. زیرا هم از محصولات مدرن مانند شیشه و چوب پلاست برای ساخت آن استفاده می‌شود و هم طراحی شیک و ساده دارد. پروفیل چوب پلاستیک به تازگی در کشور ما مورد توجه واقع شده است. با این حال سالیان زیادیست به علت برخورداری از مزایای بی‌شماری که دارد در کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آلاچیق شیشه ای پشت بام و حیاط را با چوب پلاست اجرا کنید !

اگر بخواهیم از چوب پلاست به عنوان محصولی برای اجرای بدنه اصلی آلاچیق استفاده کنیم، قطعا سازه‌ای مستحکم و مقاوم خواهیم داشت که مزایای زیادی به همراه دارد. بنابراین شما باید ابتدا سازه را به طور کامل با چوب پلاست ساخته و سپس قسمت‌های مورد نظر را با شیشه بپوشانید. همچنین از سقف چوبی برای پوشاندن سقف آلاچیق شیشه ای استفاده می‌شود تا به مرور زمان دچار آسیب نشده و از مقاومت بالایی برخوردار باشد. این ترکیب در کنار یکدیگر بسیار شیک و متفاوت خواهد بود. زیرا چوب پلاست همچون چوب طبیعی حس گرم و صمیمی را بوجود خواهد آورد.

آلاچیق شیشه ای پشت بام و حیاط را با چوب پلاست اجرا کنید !

آلاچیق شیشه ای پشت بام یکی از سازه‌های اصلی بوده که در روف گاردن ساخته می‌شود و می‌توان آن را در کمترین زمان ممکن با استفاده از چوب پلاست و شیشه اجرا کرد. دقیقا مانند اتاق شیشه ای یا پرگولا چوبی که بر روی پشت بام اجرا می‌شود. پس از مشخص نمودن طرح نهایی، ساخت و اجرای این سازه به سرعت و توسط تیم اجرایی حرفه‌ای انجام خواهد شد. آلاچیق شیشه ای پشت بام امروزه در بیشتر آپارتمان‌های شخصی و همینطور اداری ساخته می‌شود. از ویژگی‌های این سازه بر روی پشت بام، ایجاد فضایی مناسب برای دورهمی‌های خانوادگی یا جلسات کاری است. بنابراین می‌توان در هر ساعت از شبانه- روز و در هر فصل سال از این محیط استفاده کرد. آلاچیق شیشه ای حیاط نیز از همین ویژگی‌ها برخوردار بوده و در کمترین زمان ممکن با چوب پلاست و شیشه در هر نقطه از حیاط و باغ قابل جراست.

چطور فضای اطراف آلاچیق شیشه ای را زیباتر کنیم ؟

چطور فضای اطراف آلاچیق شیشه ای را زیباتر کنیم ؟

اگر از چوب پلاست برای ساخت بدنه اصلی آلاچیق شیشه ای استفاده کرده‌اید و دورتا دور آن را با شیشه پوشانده‌اید، سازه شما قطعا از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است. زیرا چوب پلاست به عنوان محصولی بسیار مقاوم با طول عمر بالا و همینطور بدون نیاز به نگهداری و رسیدگی، معرفی می‌شود. از سوی دیگر این محصول چند منظوره بوده و این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید محیط اطراف سازه را به بهترین شکل ممکن زیباسازی نمایید.

داخل آلاچیق شیشه ای را دکوراسیون کنید !

برای اینکه بتوانیم داخل آلاچیق شیشه ای و همچنین فضای اطراف آن را، متفاوت و خاص نماییم، ایده‌های جذاب بسیاری وجود دارد. یکی از گزینه‌های قابل اجرا مبلمان فضای باز چوبی قابل اجرا با چوب پلاست برای داخل سازه است که محیطی مناسب برای نشستن را ایجاد می‌کند. همچنین می‌توانید از میز آتشدان نیز برای داخل آلاچیق استفاده کنید تا هم به عنوان میز در فصول گرم سال و به عنوان آتشدان در فصول سرد سال از آن استفاده کنید.

داخل آلاچیق شیشه ای را دکوراسیون کنید !

مسیر رفت و آمد در کنار آلاچیق شیشه ای را سبز کنید !

از سوی دیگر فضای بیرونی آلاچیق شیشه ای را می‌توان زیباسازی کرده و از کفپوش چوبی برای مسیر رفت و آمد استفاده کرد. اگر سازه شما بر روی پشت بام اجرا شده، می‌توان با کاربرد فلاورباکس چوبی، فضای سبز و دوست داشتنی بوجود آورد. این فلاورباکس‌ها در کنار کفپوش و روی پشت بام بسیار شیک و زیبا خواهند بود. همچنین می‌توانید از نرده چوبی برای حصار کشی باغچه استفاده کنید و مسیر رفت و آمد را مرزبندی و مشخص نمایید.

در هر صورت این سازه نه تنها در پشت بام که در حیاط و باغ و هر جایی از فضای باز قابل اجراست. این بستگی به شما دارد که تصمیم دارید از آن در چه قسمتی استفاده کنید. با اجرای آلاچیق شیشه ای می‌توان محیط اطراف آن را نیز زیباسازی کرد و محیطی آرام بخش بوجود آورد. اگر نیاز به مشاوره رایگان در این زمینه دارید، کارشناسان چوپکس آماده ارائه خدمات به شما همراهان عزیز خواهند بود.

5/5 - (2 امتیاز)
آلاچیق شیشه ای مناسب برای پشت بام و حیاط !

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا