باربیکیو و کاربرد آن در پشت بام و فضای باز!

باربیکیو و کاربرد آن در پشت بام و فضای باز!
فهرست مطالب

باربیکیو و کاربرد آن در پشت بام و فضای سبز یکی از مباحث جذاب طراحی دکوراسیون پشت بام و فضای سبز است. این المان، یکی از ایده‌های جدید برای استفاده از کباب پز است که با گسترش استفاده از پشت بام ساختمان‌ها با ایجاد روف گاردن و فضای سبز، با توجه به محدودیت فضا و کمبود دسترسی به فضای سبز در شهرهای بزرگ، بوجود آمد. همچنین می‌توان انواع کوچک‌تر و کم‌جاتر باربیکیو را در تراس نصب نمود. یکی از مزایای استفاده از کباب پز و کاربرد آن در پشت بام و فضای سبز، جمع شدن اعضای خانواده و دوستان، برای یک دورهمی مفرح و خوشمزه است! با توجه به محدودیت‌های فضای سبز در شهر های بزرگی مثل تهران، کباب پز نعمت و بهانه‌ای برای افزایش تعاملات دوستانه است.

باربیکیو و کاربرد آن در پشت بام و محوطه!

همانطور که می‌دانید روف گاردن این روزها طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است و علت این امر وجود فضای خصوصی در نزدیک‌ترین مکان به محل زندگی خواهد بود. از این رو طراحی و اجرای المان‌هایی که بتوان در بام سبز یا محوطه باغ و ویلا استفاده نمود نیز رو به پیشرفت بوده که کباب پز یکی از آن‌ها به شمار می‌آید. برخورداری از کباب پز با اشکال و ابعاد مختلف در تراس، پشت بام یا محوطه باز به شما این امکان را می‌دهد تا لحظات خوبی با خانواده یا دوستان پشت سر بگذارید. با چوب پلاست چوپکس همراه باشید تا اطلاعاتی درباره این المان را در اختیار شما قرار دهد. 

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

مزایای ایجاد باربیکیو در پشت بام یا فضای باز شخصی چیست؟

یکی از مزایای ایجاد باربیکیو و کاربرد آن در پشت بام و فضای سبز امکان تهیه انواع غذا‌های رژیمی، به صورت کباب شده و بدون استفاده از روغن است. با نصب کباب پز در پشت بام یا سایر فضاهایی که امکان نصب آن را داریم، می‌توانیم از پخت غذا‌های سالم لذت ببریم. از محاسن دیگر نصب باربیکیو و کاربرد آن در پشت بام و فضای سبز می‌توان به جنبه زیبایی آن اشاره نمود. باربیکیو پشت بام، حالتی لاکچری به فضا بخشیده و بر زیبایی بصری محیط می‌افزاید. کباب پز یکی از عناصر و المان‌های طراحی است، که علاوه‌بر زیبایی ظاهری، کاربردی هم هست. در این بین، استفاده از طرح‌های به روز و جذاب مانند باربیکیو گابیونی بر این جنبه از کاربرد کباب پز می‌افزاید. 

 

آشنایی با انواع باربیکیو 

آشنایی با انواع باربیکیو 

انواع باربیکیو و کاربرد آن در پشت بام و فضای سبز را بر اساس نوع سوخت آن، می‌توانیم به دو دسته تقسیم بندی کنیم. دسته اول کباب پز ذغالی است که دارای یک سینی برای قرار دادن ذغال روی آن، مشتعل کردن آن و پخت کباب است. این نوع از کباب پز، ساختار ساده‌تری دارد، به راحتی قابل جابجایی است و برای نصب آن نیاز به تامین گاز و لوله گاز و … نداریم. علاوه‌بر این بو و طعم دود حاصل از چوب می‌تواند یکی از دلایل افراد برای انتخاب این نوع از کباب پز باشد. از معایب باربیکیو ذغالی می‌توان به دود دار بودن و مشکل در تهیه هیزم و ذغال مناسب اشاره نمود. در مقابل، باربیکیو گازی، تمیز‌تر است و نیازی به تهیه هیزم و ذغال برای استفاده ندارد.

یکی از مشکلات استفاده از باربیکیو گازی، لزوم نصب آن در مکانی که نزدیک به لوله کشی گاز یا لزوم تهیه گاز به صورت کپسولی برای آن می‌باشد؛ البته باید اشاره کرد که شرکت‌های خدماتی در کمترین زمان ممکن سیستم مختص کباب پز برروی پشت بام یا محوطه را راه اندازی خواهند کرد. همچنین برای بررسی انواع کباب پز و کاربرد آن در پشت بام و فضای سبز باید به جنس مصالح کاربردی برای ساخت باربیکیو اشاره کرد. کباب پز می‌تواند به صورت پیش ساخته باشد یا به صورت ثابت، در محل اجرا شود. مصالح کاربردی در ساخت باربیکیو، انواع فلزات، سنگ و ملات سیمانی را شامل می‌شود که این روزها مدل گابیون آن بسیار مورد توجه است. با توجه به اینکه کباب پز عموماً در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرد، لازم است در برابر عوامل فرساینده جوی از مقاومت خوبی برخوردار باشد.

برای ساخت باربیکیو رعایت چه نکاتی الزامی است؟

اگر به فکر ساخت باربیکیو و کاربرد آن در پشت بام و فضای باز هستید، حتماً از قبل محل نصب آن را آماده کنید. اگر به فکر استفاده از باربیکیو گازی، در محلی ثابت هستید، حتماً انشعاب اصلی گاز را تا فاصله نه چندان دوری از کباب پز، ادامه دهید. همچنین لازم است سایبان مناسبی برای این المان در نظر بگیریم. همچنین تا جایی که امکان دارد، فضای اطراف کباب پز باز باشد و اجسام سوختنی مانند میز و صندلی، دیوار، پرده و … در فاصله نزدیک به آن قرار نگرفته باشند. سپس با بررسی گزینه‌های موجود، بهترین طرح را از نظر جنس، سایز و ابعاد، رنگ و … انتخاب و نصب نمایید. می‌توانید نمونه‌ای از کباب پز گابیونی را در روف گاردن فرمانیه مشاهده نمایید. 

از مهم‌ترین نکاتی که هنگام برنامه ریزی برای تهیه کباب پز و کاربرد آن در پشت بام و فضای باز باید به آن اشاره کنیم، توجه به تعبیه دود‌کش مناسب برای آن است. اگر باربیکیو در فضای کاملا بازی که هیچگونه مشکلی در پخش شدن دود ندارد، نصب شود، مشکلی از این بابت وجود ندارد. ولی اگر قصد داریم کباب پز را در بالکن یا تراس نصب کنیم، جهت جلوگیری از برگشت دود به داخل منزل خودمان و همسایه ها، باید دودکش آن را تا ارتفاع مناسبی ادامه دهیم. برای نصب دودکش بهتر است از انواع لوله‌های با سطح مقطع دایره و با بدنه ثابت و محکم استفاده کنیم. لازم است دودکش به دیوار اتصال یافته و ثابت شود.

معرفی باربیکیو گابیونی، یکی از زیباترین انواع باربیکیو

استفاده از گابیون یکی از ایده‌های جذاب و جدید برای طراحی و ساخت باربیکیو و کاربرد آن در پشت بام و فضای باز است. باربیکیو گابیونی با استفاده از مفتول‌های محکم فلزی و سنگ‌های زینتی ساخته می‌شود. انواع پیش ساخته باربیکیو گابیونی در اندازه‌های استاندارد وجود دارد. با اندازه گیری دقیق ابعاد و اندازه ها، و مشخص نمودن محل قرار گیری باربیکیو گابیونی می‌توانیم طرحی از آنچه که می‌خواهیم اجرا شود را تهیه کنیم. سپس با اخذ مشاوره از متخصصین این حوزه، در مورد انتخاب مفتول با ضخامت مناسب، سفارش ساخت باربیکیو گابیونی خصوصی خود را بدهیم. سپس به همراه اعضای خانواده و دوستان، اقدام به جمع آوری سنگ های زیبایی که در کوه، دشت، بستر رودخانه و … می‌بینیم کرده و یک باربیکیو گابیونی زیبا و کاملاً شخصی را بسازیم. می توانیم این سنگ ها را رنگ کرده و زیبا‌تر کنیم.

 

مرکز فروش باربیکیو در تهران

 

البته نکته مهم در این رابطه، اهمیت طراحی صحیح محل قرار دادن سیخ‌های کباب، ورودی گاز یا محل قراردادن ذغال و هیزم و البته دودکش خروجی دود از کباب پز است. با توجه به این موارد، جهت اخذ مشاوره در رابطه با طراحی کباب پز و کاربرد آن در پشت بام و فضای باز  حتماً با کارشناسان فنی، هنری و طراحان دکوراسیون مشورت کنید. ایده‌های خود را مطرح نموده تا پس از رفع معایب و مشکلات اجرایی آن، طرحی که به راحتی قابل اجرا باشد، به شما ارائه گردد.

مرکز فروش باربیکیو در تهران

اصولا هنگامی که تصمیم به نصب و اجرای باربیکیو می‌گیرید، بدنبال افرادی هستید که در این زمینه فعالیت دارند یا سازنده باربیکیو هستند؛ برای این که بتوانید المان مورد نظر تان را به خوبی و با توجه به فضای محیط طراحی کنید، نیاز به افراد متخصص و طراحان حرفه‌ای در این زمینه است. بنابراین مس‌توانید با تحیقیق و بررسی بهترین مرکز فروش باربیکیو در تهران را بیابید که این خدمات را در سایر شهرها ارائه خواهند داد. گاها برخی شرکت‌های معتبری که خدماتی همچون طراحی و اجرای روف گاردن، تراس سبز، محوطه سازی و … ارائه می‌دهند نیز، گزینه خوبی به شمار می‌آیند و به عنوان مرکز فروش باربیکیو در تهران و سازنده باربیکیو فعالیت خواهند داشت. 

قیمت باربیکیو سنگی

همانطور که می‌دانید باربیکیو سنگی یا همان گابیونی در ابعاد و سایزهای متفاوت طراحی و اجرا می‌شود؛ بنابراین می‌توانید برحسب ابعاد یا با توجه به میزان استفاده از متریال و سنگی که برای ساخت باربیکیو سنگی مورد استفاده قرار می‌گسرد از قیمت باربیکیو سنگی به طور نسبی مطلع شوید. با این حال اگر تصمیم به اجرای این المان دارید می‌توانید با مراجعه حضوری یا مشاوره رایگان با کارشناسان فعال از قیمت باربیکیو سنگی مطلع شوید. حتی این امکان برای شما فراهم است تا با اعلام موجودی مورد نظر به طراحان این المان، ابعاد و میزان استفاده از سنگ درون گابیون را مشخص نمایید. 

قیمت باربیکیو از آیتم‌های تعیین کننده برای کارفرما بوده که قبل از اجرا می‌تواند با محاسبه آن تصمیم به اجرا یا عدم ساخت المان را داشته باشد. با این حال شرکت‌های خدماتی و طراحی محوطه یا روف گاردن به بهترین شکل ممکن مقسمت باربیکیو یا سایر المان‌ها را قبل از ساخت به دقت محاسبه نموده و در اختیار شما قرار خواهند داد تا از هزینه‌ها به طور کامل مطلع باشید. 

 

چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست

جهت مشاوره رایگان یا اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید

4/5 - (3 امتیاز)
باربیکیو و کاربرد آن در پشت بام و فضای باز!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا