بهترین دکوراسیون فضای باز را داشته باشید !

بهترین دکوراسیون فضای باز را داشته باشید !
فهرست مطالب

قسمت‌های بیرونی خانه نظیر حیاط خلوت یا پاسیو که جزء فضای باز محسوب می‌شوند را نباید نادیده گرفت. دکوراسیون فضای باز علاوه‌بر اینکه، ظاهر خانه شما را بسیار زیبا می‌کند، بلکه می‌توانید نهایت لذت و استفاده را در برگزاری مراسم و مهمانی‌ها ببرید. توجه به این امر باعث شده تا محصولات نوین در این زمینه مانند چوب پلاست که البته چند کاره بوده، بیش از پیش در محیط‌های بیرونی مورد اهمیت واقع شود.
در دکوراسیون فضای باز ایده‌های زیادی وجود دارد و می‌توانید با اجرای عناصر متعدد و البته کاربردی که این روزها مشاهده می‌شود، دکوراسیونی مناسب انجام دهید. دکور فضای بیرونی نیز مانند فضای داخلی برای هر خانه‌ای بسیار مهم است و مستقیما بر ظاهر کلی آن تاثیر می‌گذارد. فضاهای باز مکانی آرام برای استراحت و لذت بردن شما فراهم می‌کند. البته به شرطی که بدانید چگونه آن را بر اساس نیاز خود طراحی کنید.
هنگامی که دکوراسیون شما به درستی انجام شود، این مکان به مثابه بهشتی امن و مکانی برای گذراندن یک روز پر استرس خواهد بود. اوایل بهار و پاییز فصل‌های زیبای سال هستند که حیف است در این ماه‌ها از فضای باز لذت نبرید و از تزیینات و ایده‌های دکوراسیون فضای باز که حس دورهمی می‌دهد و دوستان و خانواده را به روشی دوستانه و صمیمی دور هم جمع می‌کند، غافل شوید. ما نیز در این مقاله به هر آنچه باید درباره دکوراسیون فضای باز بدانید، بیان کرده‌ایم.

بهترین محصول برای دکوراسیون فضای باز

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

بهترین محصول برای دکوراسیون فضای باز

هنگامی که شما تصمیم به دکوراسیون فضای باز و محیط بیرونی می‌گیرید، قطعا اولین و مهم‌ترین گام برای این کار، انتخاب محصولی مقاوم و مستحکم است. اما چرا این نکته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا شما تصمیم به دکور محیطی دارید که به طور دائم با هوای آزاد و عوامل فیزیکی- محیطی در تماس است مانند محوطه سازی ویلا و محوطه سازی حیاط . خوشبختانه وجود محصولات مختص باز مانند پروفیل چوب پلاست باعث شده تا شما فضای بیرونی را به بهترین کل ممکن و بدون هیچ گونه نگرانی دکور کنید.
این متریال نوین از ویژگی‌های منحصر بفردی برخوردار است که موجب برترین آن در مقایسه با سایر محصولات مورد استفاده در محیط بیرونی خواهد شد. شاید فکر کنید وجود چوب در ترکیب این محصول، مقاومت و استحکام آن را کاهش خواهد داد. اما باید بگوییم که استفاده از پلاستیک مرغوب هنگام تولید در مواد اولیه آن، موجب استحکام و همینطور ضد آب بودن محصول شده است.
پروفیل چوب پلاست را به گونه‌ای تولید کرده‌اند که در صورت مجاورت دائم با هوای آزاد آسیب نخواهد دید. به این صورت که عواملی مانند: تابش متداوم نور خورشید، بارش پیاپی باران، رطوبت بسیار زیاد، حشرات و موریانه‌ها و در کل هر نوع تهدیدی که شامل محصولات فضای باز است، موجب آسیب یا از بین رفتن چوب پلاست نمی‌شود. از سوی دیگر یکی از مسایل مهمی که موجب کاربرد گسترده این متریال در کشورهای پیشرفته شده، دوستدار محیط زیست بودن آن است.

دکوراسیون فضای باز با عناصر اصلی

همانطور که می‌دانید برای دکور فضای بیرونی، عناصر و المان‌های متعددی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اینجا به تعدادی از این موارد اشاره خواهیم کرد. ضمن اینکه به معرفی سازه‌های کاربردی با پروفیل چوب پلاست در دکوراسیون فضای باز نیز می‌پردازیم.

عناصر فرعی در دکوراسیون فضای باز

مبلمان در دکوراسیون فضای باز

اولین چیزی که در فضای باز به ذهن هر فردی خطور می‌کند، وجود مبلمان و صندلی برای نشستن در فضای باز است. مبلمان چوبی فضای باز یکی از عناصر کاربردی در دکوراسیون فضای باز است که به شما امکان می‌دهد، به راحتی ساعت‌ها در محیط بیرونی با خانواده و دوستان اوقات خود را سپری کنید. اینجاست که چند منظوره بودن چوب پلاست، نمایان می‌شود. شما می‌توانید مبلمان مورد علاقه‌تان برای فضای باز را با تعداد دلخواه و طرح‌های متنوع سفارش دهید.
معمولا محوطه اطراف استخر یا پاسیو مکانی برای استراحت و لذت بردن از فضای باز است و بهترین جایگاه برای قراردادن صندلی‌های راختی یا مبلمان است. اگر فضای کوچکی دارید، می‌توانید انواع صندلی‌ها و مبلمانی که برای بالکن‌ها یا مناطق کوچک فضای باز طراحی شده‌اند، استفاده کنید. همچنین تعیین کنید، مبلمان چقدر فضا را اشغال می‌کنند و حتماً قبل از خرید اندازه مناسب آن را بدست آورید.

کاربرد بالشتک برای مبلمان

کوسن یا بالشتک مخصوص مبلمان یکی از ابزارهای کاربردی و تزئینی برای دکوراسیون فضای باز است. وجود بالشتک‌ها احساس راحتی و آرامش بیشتری را در هر مکانی فراهم می‌کند، به همین دلیل استفاده از آنها ضروری است. ضمن اینکه زیبایی خاصی در محیط ایجاد خواهد کرد.

مبلمان در دکوراسیون فضای باز

کفپوش در دکوراسیون فضای باز

کفپوش چوبی این روزها، بهترین انتخاب برای فضای باز و بیرونی شما است. چه بسا از چوب پلاست برای اجرای آن در فضای باز استفاده کنید. مقاومت و استحکام بالای این محصول در برابر رفت و آمدهای پیاپی، در کنار ظاهر شیک و زیبا با طرحی چوبی جذابیت آن را چندین برابر خواهد کرد. همینطور این عنصر اساسی نه تنها محیط را یکدست می‌کند که فضای باز را برای اجرای سایر عناصر به بهترین شکل ممکن آماده می‌نماید. اگر پاسیو یا حیات خلوت بزرگی دارید، برای پر کردن مناطق خالی آن می‌توانید از تایل کفپوش نیز استفاده کنید. تایل‌ها را متناسب با متراژ پاسیو سفارش داده و به راحتی در کف تراس، بالکن، پاسیو و … اجرا کنید.

آلاچیق و پرگولا در دکوراسیون فضای باز

اگر فضای حیات خلوت یا پاسیو بزرگی دارید، آلاچیق چوبی یا پرگولا چوبی گزینه‌ای تزئینی منحصر به فردی است که باید در نظر بگیرید. این سازه‌ها به عنوان محیطی مناسب در فضای باز، بسیار کاربردی خواهند بود که امکان ایجاد سایه در روزهای آفتابی و پناهگاهی امن در روزهای بارانی را فراهم می‌کنند. اگر در شهرهای با اقلیم گرم و خشک زندگی می‌کنید و می‌خواهید تابستان‌ها بدون ترس از آفتاب سوختگی زمانی را در فضای باز بگذرانید، این سازه‌ها راه حلی مناسب است. آلاچیق یا پرگولا به دلیل ساختار سقف مانند خود، به زیبایی دکوراسیون فضای باز کمک می‌کند. این سازه‌ها در کمترین زمان ممکن و با سرعت نصب بالا قابل اجرا با چوب پلاست هیتند.

فلاورباکس یا گلدان‌های زیبا در دکوراسیون فضای باز

یکی از گزینه‌های دکوری شیک در فضای باز، وجود گلدان‌هاست. اگر به باغبانی علاقه دارید و توانایی نگهداری از گیاهان را دارید، می‌توانید سراسر فضای باز را با انواع گلدان‌های زیبا پر کنید. از نرده چوبی برای ایجاد مرزبندی مناسب استفاده کرده یا فلاورباکس را برای پرورش گیاهان و گل‌های تزئینی استفاده کنید.

آلاچیق و پرگولا در دکوراسیون فضای باز

عناصر فرعی در دکوراسیون فضای باز

اهمیت وجود آتشدان در دکوراسیون فضای باز

طراحی و ساخت آتشدان مناسب فضای باز این امکان را فراهم می‌کند که از فضای بیرونی خود در تمام فصول سال لذت ببرید. آتشدان‌ها براساس نوع سوخت، مونتاژ، استفاده و ارزش کلی، قابل حمل و مقاوم در برابر آب و هوای بارانی و برفی، بهترین عملکرد گرمایشی را دارند.
معمولا آتشدان چوبی ایده‌ای جذاب برای دکوراسیون فضای باز است. طراحی کاربردی، وزن سبک، حرارت قابل تنظیم و احتراق آسان آتشدان آن را به عنصری کاربردی در فضای باز تبدیل خواهد کرد. هنگام انتخاب آتشدان، اندازه فضای بیرونی خود را در نظر بگیرید.
بهترین قسمت ماجرا این است که دیگر مجبور نیستید برای ساخت آن بیش از حد هزینه کنید. اگر می‌خواهید از آتشدان تنها برای فصول سرد و گرم کردن محیط استفاده کنید، آتشدان چوبی قابل اجرا با چوب پلاست را به شما پیشنهاد می‌دهیم. این المان در فصول سرد گرما بخش محیط بوده و در فصول گرم تابستان به عنوان میز کاربرد دارد.

نقش مبلمان در دکوراسیون فضای باز

اگر به دنبال استفاده از فضای باز برای مهمانی‌های خود هستید، سرمایه گذاری برای میز و صندلی در فضای باز ضروری است. می‌توانید قسمت خاصی از ایوان خود را به میز ناهار خوری اختصاص دهید. باز هم، اگر محدودیت فضا دارید، می‌توانید بر اساس فضای موجود بدنبال مبلمانی مطابق با مساحت مورد نظر یا حتی تاشو باشید. این روزها استفاده از نیز و صندلی‌های تاشو حتی در دکوراسیون بالکن نیز مرسوم شده است.

دکوراسیون فضای باز با عناصر اصلی

پرده
پرده‌ها یکی دیگر از عناصر تزئینی هستند که دکوراسیون فضاهای باز را به زیبایی تغییر می‌دهند. خوبی پرده‌ها در فضای باز به حدیست که می‌توانید آن ر اطراف تمام یا بخشی از محیط آویزان کنید تا از نور خورشید در امان بمانید. علاوه‌بر این، ظاهر منحصر به فرد و جلوه خاصی را ایجاد می‌کند.

نورپردازی
نورپردازی یکی از زیباترین ایده‌های دکوراسیون فضای باز است که محیط را سرزنده‌تر می‌کند. به طور معمول، نورپردازی مکملی برای استفاده از فضای باز در عصر و شب بوده، همچنین زیبایی فضا را دوچندان می‌کند.
گزینه‌ها و موارد تزئینی بسیاری وجود دارد که می‌توانید از آنها برای دکوراسیون فضای باز استفاده کنید. گلدان‌ها، فرش‌ها، بالشت‌ها، کوسن‌ها، فانوس‌ها و شمع‌ها برخی از اقلام تزئینی هستند که می‌توانید هر فضایی را شخصی سازی کنید و حسی خانگی به آن‌ها بدهید.

نکته مهم در رابطه با دکوراسیون فضای باز

همانطور که می‌دانید، آب و هوا غیرقابل پیش بینی است، حتی اگر در آب و هوای بسیار معتدل زندگی کنید. همیشه باید تغییرات ناگهانی آب و هوا را در نظر بگیرید و تا حد امکان از محصولات مقاوم در برابر آب برای عناصر در فضای باز استفاده کنید. 

نکته مهم در رابطه با دکوراسیون فضای باز

ایده‌های جذاب برای زیباسازی دکوراسیون فضای باز

آویز چراغ های رشته ای
اضافه کردن چراغ‌های رشته‌ای به حیاط خلوت شما یک افزودنی عالی و ویژگی دائمی است که باید به آن توجه کنید. بهترین بخش این قسمت این است که آنها مقرون به صرفه هستند، در برابر آب مقاوم هستند که با وجود ارزان بودن نمای لذت بخشی را ایجاد می‌کنند. درختان باغ خود را می‌توانید با چراغ های LED تزئین کنید و آنها را روی شاخه های درخت آویزان کنید. همچنین از فانوس های چینی LED نیز غافل نشوید.

آربور یا رواق با گل‌های پیچک و رونده در دکوراسیون فضای باز

اگر به دنبال ایده‌های ساده و در عین حال شگفت‌انگیز برای دکوراسیون در فضای باز هستید، می‌توانید از آربور یا رواق که امکان رشد گل‌های رونده و پیچک را فراهم می‌کند، استفاده کنید.

فانوس‌ها
فانوس‌های با اندازه‌های مختلف، افزودنی زیبا به چیدمان میز شما برای هر گردهمایی حیاط خلوت است. در طول تابستان، می‌توانید از فانوس‌های حاوی سیترونلا برای دور نگه داشتن حشرات مزاحم مانند پشه و پشه استفاده کنید. در فصل زمستان می توانید از فانوس هایی با شمع های روشن استفاده کنید تا مقداری گرما را ایجاد کرده و عطر و بوی خوشی به هوا ببخشید.

نکته مهم در رابطه با دکوراسیون فضای باز

پنل دیوار چمنی
استفاده از پانل دیوار چمنی به عنوان پس زمینه یک دکوراسیون عالی برای ایجاد فضایی رویایی و جذاب برای مهمانی در فضای باز است.

دکوراسیون روستیک
دکوراسیون روستیک ظاهری بسیار جذاب و روستایی به هر فضایی می‌دهد. به عنوان نمونه می‌توانید قسمت دیوارها را با باغچه‌های عمودی ساکولنت تزئین کنید.

آبنما مدرن و شیک
افزودن یک آبنما به عنوان عنصری شگفت انگیز در فضای باز ایده‌ای جذاب است که احساس آرامش به وجود می‌آورد. آبنماهای دیواری در فضاهای باز در اشکال و اندازه‌های مختلفی وجود دارند که طیف کاملی از ویژگی‌ها را برای زیباتر کردن دکوراسیون فضا ایجاد می‌کند.

چمن مصنوعی
چمن مصنوعی یکی از عناصر کاربردی در کنار کفپوش چوبی است که محیطی متفاوت را بوجود می‌آور. یکی دیگر از ویژگی‌های چمن مصنوعی، رنگ‌ها و بافت‌های متنوعی است که به شما امکان می‌دهد گزینه‌های زیادی برای انتخاب داشته باشید.

نکاتی که در دکوراسیون فضای باز باید در نظر گرفت ؟

هنگام انتخاب متریال مناسب برای مبلمان و سایر موارد فضای باز باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید. یک عامل کلیدی جذابیت محصول انتخابی فضای باز است.

برخی از عوامل کلیدی که باید هنگام انتخاب متریال دکوراسیون فضای باز در نظر گرفت :

رطوبت: متریال مورد نظر تا چه اندازه می‌تواند در برابر رطوبت، بارش بران یا آب مقاوم باشد ؟

اشعه خورشید و گرما: محصول منتخب چقدر می‌تواند در برابر اشعه خورشید و آسیب ناشی از نور خورشید مقاومت کند ؟

باد: محصول چقدر می‌تواند در برابر باد شدید مقاوم باشد ؟

دوام: چقدر در برابر سایش و شکستگی یا رنگپریدگی مقاومت دارد ؟

تعمیر و نگهداری: میزان مراقبت و نگهداری از محصول کاربردی سخت است یا آسان ؟

 

نکاتی که در دکوراسیون فضای باز باید در نظر گرفت ؟

چرا این محصول برای دکوراسیون فضای باز مناسب است ؟

پروژه‌های ساختمانی اغلب از چوب پلاست برای تزئینات محیطی استفاده می‌کنند. این چوب به دلیل استحکام، زیبایی و کاربردی بودن، در دکوراسیون فضای باز کاربردی گسترده دارد.

برخی از مزایای کاربرد چوب پلاست در دکوراسیون فضای باز :

خواص فیزیکی
خواص فیزیکی چوب پلاست بهتر از چوب‌های طبیعی است. جنس چوب پلاست ترک نمی‌خورد و تغییر شکل نمی‌دهد و با وجود طیف وسیعی از رنگ‌ها به طور کامل نیاز مشتری را از این لحاظ برآورده می‌کند. علاوه‌براین، هزینه نگهداری کمتری دارد.

ویژگی‌های محیطی
محصولات چوب پلاست از نظر کیفیت قوی، سبک وزن و البته قابل بازیافت بوده و برای دکوراسیون فضای باز عالی هستند.

مقاوم در برابر آب و هوا
بزرگترین تفاوت بین چوب پلاست و چوب طبیعی مزایای ضد آب، ضد رطوبت، ضد حشرات، ضد خوردگی، و مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی است. در حالی که چوب معمولی بعد از مدتی در شرایط آب و هوایی بد، مستعد کپک می‌شود، اما این مشکل در مورد چوب پلاست صادق نیست.

عمر مفید
چوب پلاست در مقایسه با چوب معمولی، دو برابر عمر مفید به اندازه 15-20 سال دارد. همچنین نیازی به نگهداری و تعمیر ندارد و همین باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.

نتیجه و جمع بندی
اگر عاشق نسیم دنج فضای باز هستید یا دوست دارید در فضای باز با خانواده و دوستان خود استراحت و تفریح کنید، پس باید به فکر دکوراسیون فضای باز یا بیرونی منزل خود باشید و تا حد ممکن آن را جذاب و راحت درست کنید تا بهترین تجربه را در فضای باز بگذرانید.

5/5 - (1 امتیاز)
بهترین دکوراسیون فضای باز را داشته باشید !

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا