بهترین سازه سبک برای ساخت و ساز در پشت بام !

بهترین سازه سبک برای ساخت و ساز در پشت بام !
فهرست مطالب

بهترین سازه سبک برای ساخت و ساز در پشت بام !

بهترین سازه سبک برای ساخت و ساز در پشت بام چه ویژگی هایی دارد؟ این سوالی است که ذهن بسیاری از افرادی که با مقاصد گوناگون، از جمله ساخت انباری، ساخت کارگاه، اتاقکی برای استراحت، ایجاد یک گلخانه کوچک، پرورش و نگهداری از حیوانات و … به دنبال ساخت و ساز در پشت بام هستند را به خود مشغول ساخته است. اگر شما هم جزو این دسته‌اید، در درجه اول توصیه می‌کنیم سری به شهرداری منطقه خود زده و با کارشناس معماری و شهرسازی شهرداری، مشورت کنید.

الحاق طبقه اضافی روی بنای اصلی در بسیاری از موارد غیر مجاز شناخته می‌شود، البته استثناهایی نیز در این بین وجود دارد. از جمله آرای قانونی که در این زمینه صادر شده است، مصوبه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در رابطه با اضافه اشکوب است. در این مصوبه آمده است، شورایی متشکل از اعضای مختلف از جمله نماینده شهرداری و شورای شهر، می‌توانند در این زمینه اظهار نظر کرده و اجازه این کار را صادر کنند. امروزه با استفاده از عناصر و متریال‌های نوین، از جمله: پروفیل چوب پلاست ، آلومینیوم، ال اس اف، فایبر گلاس، فایبر سمنت، پنل‌های گچی پیش ساخته و … می‌توانیم دست به ساخت و ساز در پشت بام زده و سازه‌های زیبا و کاربردی خلق نماییم.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

ساخت و ساز سبک روی پشت بام 

ساخت و ساز سبک روی پشت بام بستگی به متریالی که برای اجرا در نظر گرفته‌اید دارد؛ این که از محصولی با وزن نسبتا سبک برروی پشت بام استفاده کنید از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین منظور قبل از انجام ساخت و ساز روی پشت بام باید در این زمینه تحقیق و بررسی داشته باشید تا بتوانید متریالی مناسب را انتخاب کنید. از جمله ویژگی‌های مورد انتظار از بهترین سازه سبک برای ساخت و ساز در پشت بام می‌توان به: وزن پایین، قیمت مناسب، مقاومت در برابر عوامل مخرب و فرساینده محیطی، سهولت انتقال، نصب و اجرا و مقاومت در برابر زلزله اشاره نمود. در این مقاله قصد داریم بهترین سازه سبک برای ساخت و ساز در پشت بام را به شما معرفی کنیم که کاربردی چند منظوره داشته و می‌توان در زمینه‌های متعدد از این محصول استفاده کرد.

سازه سبک برای پشت بام

معرفی سازه سبک برای پشت بام !

همانگونه که در بخش قبلی هم ذکر شد، یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های ما، هنگامی که به دنبال انتخاب بهترین سازه سبک برای ساخت و ساز در پشت بام هستیم، وزن سازه جدید و فشار مازادی است که بر سازه اصلی وارد می‌کند. پروفیل چوب پلاست، یکی از متداول‌ترین محصولاتیست که به عنوان  سازه سبک پشت بام معرفی می‌شود. این محصول همانطور که از نامش پیداست از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت تولید می‌شود که نصب و اجرای آن در پشت بام نیز توسط افراد حرفه‌ای و متخصص انجام خواهد شد. این محصول به علت وزن نسبتا سبکی که دارد، بهترین سازه برای ساخت و ساز در پشت بام به خصوص در روف گاردن محسوب می‌شود؛ ضمن این که قابلیت اجرای چندین المان و ایجاد هارمونی را فراهم خواهد کرد.

اگر به دنبال زیبایی بیشتر، در عین رعایت سبکی و مقاومت بالا در برابر شرایط نامساعد جوی هستیم، می‌توانید از پروفیل چوب پلاست برای هنگام ساخت و ساز در پشت بام استفاده کنید؛ زیرا این محصول مناسب فضای باز بوده و در برابر شرایط فیزیکی- محیطی بسیار مقاوم خواهد بود. همچنین به سبب نحوه قرار گیری اجزای ال اس اف، این سازه سبک از مقاومت بالایی در برابر زلزله برخوردار است. 

انواع سازه های سبک که در پشت بام و با استفاده از چوب پلاست قابل اجرا هستند

یکی از ویژگی‌های اصلی پروفیل چوب پلاست، چند منظوره بودن این محصول است که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید المان‌های متععدی را برروی پشت بام اجرا نمایید. طراحی و اجرای انواع سازه‌های کاربردی از جمله: آلاچیق، پرگولا، سوئیت، اتاق پیش ساخته، اتاقک و … با این محصول امکان پذیر است. همچنین برای ایجاد یکپارچگی در فضای پشت بام می‌توانید از دیگر المان‌های قابل اجرا با این محصول مانند: کفپوش پشت بام ، فلاورباکس، نیمکت و … نیز استفاده نمایید. 

ساخت و ساز سبک روی پشت بام 

اتاق پیش ساخته پشت بام چه مزایایی دارد ؟

اتاق پیش ساخته پشت بام با محصولات چوب پلاست قابل اجراست؛ ضمن این که می‌توانید به راحتی متراژ مورد نظر یا طرح ایده‌آل خود را برای ساخت اتاق در نظر بگیرید. ویژگی‌های زیر به عنوان نقاط قوت سازه‌های پیش ساخته پشت بام یاد می‌شود:

وزن نسبتا سبک و مناسب اجرای اتاق پیش ساخته در پشت بام

اولین مزیت اتاق پیش ساخته با پروفیل چوب پلاست که توجه ما را به عنوان یکی از کاندیدای بهترین سازه سبک برای ساخت و ساز در پشت بام به خود جلب کرده است، وزن نسبتا پایین اتاق پیش ساخته با پروفیل چوب پلاست است. علت این امر استفاده از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت در مراحل تولید محوصل است که باعث شده وزنی نسبتا سبک به نسبت دیگر متریال‌ها داشته باشد. همین امر همچنین موجب خواهد شد ساخت و ساز روی پشت بام سبک بوده و موجب آسیب به پشت بام یا طبقات زیرین نشود. 

استحکام و مقاومت در برابر شرایط و عوامل نامساعد جوی

چوب پلاست به کار رفته در اتاق پیش ساخته پشت بام از یک سو و نحوه طراحی این سازه‌های کاربردی از سوی دیگر، موجب ماندگاری بیشتر این سازه‌ها و مقاومت آنها در برابر شرایط نامساعد جوی می‌شود. این محصول در برابر باد، باران، تغییر دما و کلا هرنوع شرایط محیطی بسیار سازگار است و همین امر موجب تمایز آن با دیگر متریال‌ها خواهد شد.

قابلیت نصب راحت و سریع

نصب و اجرای اتاق پیش ساخته پشت بام با استفاده از پروفیل چوب پلاست بسیار آسان است؛ تنها کافیست افراد متخصص در این زمینه را بیابید تا بتوانند به صورت کاملا حرفه‌ای، اقدام به اجرای اتاق پیش ساخته برروی پشت بام نمایند. برای این منظور می‌توانید به شرکت‌های معتبر و فعالی که نه تنها اقدام به تولید پروفیل چوب پلاست می‌نمایند مراجعه کنید، بلکه می‌توانید خدمات مرتبط را نیز درخواست نمایید.

تنوع طرح و رنگ

محصولات چوب پلاست و تنوع بالای آن‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا دست شما در انتخاب طرح و رنگ مورد نظر باز باشد. اتاق پیش ساخته پشت بام در صورتی که با پروفیل چوب پلاست اجرا شود، در انواع فرم، اندازه و رنگ و طرح، قابل طراحی و ساخت هستند. نمونه‌های سفارشی این اتاق‌های پیش ساخته، با توجه به مساحت و متراژ، سلیقه کارفرما و … ساخته خواهد شد. این ویژگی برای افرادی که به دنبال تجهیز روف گاردن خود با یک عنصر زیبا و در عین حال کاربردی هستند، بسیار مناسب است.

چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست

جهت مشاوره رایگان یا اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید

3.6/5 - (29 امتیاز)
بهترین سازه سبک برای ساخت و ساز در پشت بام !

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا