بهترین پروفیل چوبی چیست و چه کاربردی دارد ؟

بهترین پروفیل چوبی چیست و چه کاربردی دارد ؟
فهرست مطالب

پروفیل چوبی این روزها یکی از پرکاربردترین محصولاتی به شمار می‌آید که در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ساخت و ساز گرفته تا دکوراسیون و … این متریال چه در گذشته چه سال‌های اخیر، طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده است. همین باعث شد تا محصولات مشابهی مانند: چوب پلاست، ترمووود یا انواع چوب مصنوعی به بازار عرضه شود.

ضمن اینکه هرکدام از موارد یاد شده کاربری‌های متفاوتی نیز دارند. برخی از پروفیل های چوبی برای طراحی داخلی کاربرد دارند و برخی نیز تنها مناسب فضای باز هستند. باید به این نکته دقت کنید که کدام پروفیل برای پروژه‌ای که در نظر دارید، قابل استفاده خواهد بود.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

با این حال اینکه بتوانید محصولی مناسب و البته کارآمد را بیابید که از هر لحاظ خواسته شما را برآورده نماید، قطعا آسان نیست. در این مطلب قصد داریم یکی از بهترین پروفیل‌های چوبی را به شما معرفی کنیم.

بهترین پروفیل چوبی چیست ؟

بهترین پروفیل چوبی چیست ؟

از آنجایی که پروفیل چوبی یکی از نیازهای اساسی در ساخت و ساز و چه در طراحی و دکوراسیون داخلی است، باید به کاربری پروفیلی که انتخاب کرده‌اید دقت شود. اگر بدنبال محصولی برای محیط بیرونی هستید، باید نوعی را انتخاب کنید که به مرور زمان آسیب ندیده یا در مجاورت دائم با هوای آزاد پس از مدتی، از بین نرود. ضمن اینکه با گذشت زمان دست خوش تغییر شکل یا رنگپریدگی، شکستگی، ترکخورگی، پوسیدگی نشده یا هر ایراد تهدید کننده دیگری که موجب آسیب به پروفیل چوبی می‌شود نیز، باعث از بین رفتن آن نشود.

اگر محصولی نیاز دارید که بیشتر در فضای باز و بیرونی کاربرد دارد، قطعا متریال چوب پلاست بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. چوب پلاست محصولی مختص فضای باز است. به این معنا که شما در هر محیط باز، می‌توانید این متریال را جایگزین چوب طبیعی یا محصولات مشابه نمایید. فرقی نمی‌کند این فضای باز یه مرکز تجاری- اداری باشد یا یک کافه یا رستوران. مهم این است که این پروفیل چوبی، می‌تواند بهترین جایگزین برای چوب طبیعی در فضای باز و بعضا بسته مانند سقف کاذب باشد.

رایج ترین کاربرد این پروفیل چوبی چیست ؟

اگر بخواهیم راجع به کاربردهای اصلی این پروفیل چوبی صحبت کنیم، باید بگوییم که چند منظوره بودن این محصول باعث شده تا در زمینه‌های متعددی کاربرد داشته باشد. یکی از اصلی‌ترین موارد استفاده از این متریال، روف گاردن است. می‌توان از صفر تا صد بام سبز را با چوب پلاست دکوراسیون کرد. با این حال در محوطه سازی یا لنداسکیپ نیز کاربردی گسترده دارد. استحکام و دوام بالای این متریال موجب شده تا در هر فضای بازی مورد استفاده قرار گیرد.

بهترین پروفیل چوبی چیست ؟

دیگر موارد کاربرد این پروفیل چوبی چیست ؟

اگر بخواهیم به طور کامل توضیح دهیم، این پروفیل در دیگر موارد اصلی نیز کاربرد دارد که در مجموع برای روف گاردن یا محوطه سازی استفاده می‌شوند. اما این عناصر به تنهایی نیز قابل اجرا هستند و از جمله عبارتند :

نما چوبی
نرده چوبی
کفپوش چوبی
سقف کاذب چوبی
سازه و مبلمان چوبی

همانطور که می‌دانید چند منظوره بودن این محصول باعث شده تا بتوانید از آن در ساخت و اجرای موارد یاد شده استفاده نمایید. اما در ساخت عناصر جزئی نیز می‌توان روی چوب پلاست حساب کرد. برخی از آنها شامل موارد زیر هستند :

پروفیل چوبی و ساخت عناصر جزئی :

فلاورباکس چوبی، نیمکت چوبی، آتشدان چوبی

همچنین در ساخت سازه‌های پرکاربردی مانند: پرگولا چوبی، آلاچیق چوبی و کلبه چوبی می‌توان از این پروفیل چوبی به طور کامل استفاده کرد.

چگونگی تولید این پروفیل چوبی چیست !

اخیراً، منابع جنگلی جهانی بیش از حد توسط انسان‌ها برای ساخت مصالح چوبی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد که در نتیجه، تغییر اکولوژیکی بزرگی در جهان ایجاد می‌کند. امروزه تقریباً همه کشورها تمام تلاش خود را برای حفاظت از منابع جنگلی و همچنین کاهش مصرف چوب طبیعی انجام می‌دهند. با این حال، در حال حاضر، مهم‌ترین مسئله چگونگی بازیافت منابع طبیعی است.

توسعه دستگاه اکسترودینگ پروفیل کامپوزیت چوب پلاستیک، می‌تواند موجب تولید این پروفیل چوبی شود. در نهایت تولید این محصول باعث جلوگیری از آسیب جدی به محیط زیست خواهد شد. همچنین قالب‌گیری در فرآیند اکسترود نیز برای برآورده کردن نیازهای مشتریان و ساخت محصولات متنوع با ابعاد و سطح مقاطع مختلف انجام می‌شود.

پس از سال‌ها تحقیق، مواد اولیه چوب پلاست با تراشه و دانه‌های چوب و البته جلوه‌ای چوبی در ظاهر ساخته شدند. علاوه‌بر این، همچنین دارای ویژگی‌هایی مانند: ضد رطوبت، ضد خوردگی، مقاوم در برابر حشرات، بدون تغییر شکل … و غیره هستند. تقریبا هیچ فرمالدئیدی آزاد نمی‌کنند و در واقع آلودگی‌های بنزن و فرمالدئید را نیز برطرف می‌کنند.

کاربرد پروفیل چوبی

برترین ویژگی این پروفیل چوبی چیست ؟

چوب پلاست قابل بازیافت است که می‌تواند به کاهش مصرف منابع چوب کمک کند. با ویژگی‌های فوق، قطعا این محصول به طور مثبت جایگزین محصولات چوبی طبیعی در آینده خواهد شد. علاوه بر این، محصولات نهایی را می‌توان به راحتی نصب و نگهداری کرد. بنابراین می‌توان گفت این پروفیل چوبی مصالح ساختمانی سبز واقعی دوستدار محیط زیست است.

بقایای پلاستیک یا پلاستیک مرغوب را می‌توان با استفاده از آرد چوب یا همان تراشه‌ها و دانه‌های چوب، پرکننده‌های معدنی، الیاف گیاهی یا مصنوعی به کامپوزیت تبدیل کرد تا پروفیل چوب پلاستیک، که ماده‌ای جایگزین برای چوب طبیع است، به دست آید. ترکیب و شرایط پردازش این متریال تا حد زیادی در تولید محصول نهایی تاثیر گذار است.

عواملی مانند: چگالی، اندازه ذرات و میزان رطوبت در ماده مورد پردازش، به اکسترودرهایی با مشخصات فنی خاص نیاز دارند تا زمان ماندگاری پلاستیک در داخل تجهیزات کاهش یابد، نرخ تغذیه ثابت حفظ شود و از گاز زدایی و همگن سازی خوب اطمینان حاصل شود. این پروفیل‌های چوب پلاستیکی خواص فیزیکی و مکانیکی متفاوتی نسبت به چوب طبیعی دارند.

در هر صورت پروفیل چوب پلاست به خصوص در کشورهای پیشرفته یکی از محصولات اصلی و کاربردی به شمار می‌آید که دوستدار محیط زیست بوده و طرفداران بسیاری دارد. شما نیز می‌توانید برای مشاوره رایگان در زمینه‌ای که مد نظر دارید با کارشناسان چوپکس مشاوره رایگان نموده و در صورت امکان این محصول را جایگزینی برای چوب طبیعی در پروژه‌های متعدد خود نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
بهترین پروفیل چوبی چیست و چه کاربردی دارد ؟

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا