طراحی باغچه با چند ایده ناب !

طراحی باغچه با چند ایده ناب !
فهرست مطالب

اگر شما هم از آن دست افراد هستید که به گلکاری و پرورش گیاه علاقمندید، قطعا همیشه بدنبال راه‌های متفاوت برای زیباتر کردن محیط باغ و طراحی باغچه خواهید بود. خوشبختانه در سال‌های اخیر مالکان و حتی کسانی که به طور موقت در یک مکان سکونت دارند، توجه ویژه‌ای به دکوراسیون فضای باز دارند که باغ و باغچه را نیز شامل می‌شود. ساخت باغچه همچنین در مکان‌های مانند: پشت بام که با نام روف گاردن یا بام سبز نیز شناخته می‌شود، به تازگی طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است.

علت این امر کمبود شدید فضای سبز در محیط‌های شهری بزرگ به خصوص کلان شهرهاست. از این رو بیشترین درخواست روف گاردن یا بام سبز در شهرهایی مانند پایتخت یا مراکز استان‌ها مشاهده می‌شود. اما باغچه یکی از مواردیست که حتی در بیشتر آپارتمان‌ها نیز وجود دارد یا اگر هم نباشد، می‌توان بر روی بام یا در تراس و بالکن به راحتی آن را ایجاد کرد. این بستگی به سلیقه و علاقه شما دارد که تا چه اندازه به داشتن فضایی سرسبز با گل‌ها و گیاهان زیبا علاقه داشته باشید.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

برای اینکه بتوانید باغچه‌ای که دارید را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید، ایده‌های فراوانی وجود دارد. با این حال اما شرکت‌هایی همچون چوپکس وجود دارند که می‌توانند به شما بهترین ایده را در این زمینه بدهند. البته همراه با ارائه محصولی با دوام که زیبایی خاصی را به محیط مورد نظر شما می‎بخشد. در این مطلب قصد داریم چندین عنصر کاربردی که در طراحی باغچه مورد استفاده قرار می‌گیرد را به شما همراهان گرامی معرفی کنیم.

یکی از مهم‌ترین اصول طراحی باغچه !

یکی از مهم‌ترین اصول طراحی باغچه !

طراحی باغچه را از کجا آغاز کنیم !

طراحی باغچه با توجه به متراژ و مساحت، متفاوت است. باغچه‌ها عموما در فضای باز یعنی:حیاط یا باغ، پشت بام، تراس یا بالکن و … ایجاد می‌شوند. اما گاهی استثناهایی هم وجود دارد که برای مثال می‌توان به پاسیو یا حیاط خلوت نیز اشاره کرد. در هر صورت مبحث کلام این است که شما باید به این نکته توجه کنید تا محصولی مناسب برای فضای باز انتخاب کنید. چوب پلاست می‌تواند بهترین انتخاب برای طراحی باغچه باشد.

توجه به این امر یکی از مهم‌ترین اصول طراحی باغچه است. این محصول که مخصوص فضای باز تولید می‌شود، چند منظوره و بسیار کاربردی بوده که این روزها در محوطه سازی و روف گاردن به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. ظاهری با شباهت بسیار بالا به چوب طبیعی اما مقاومتی مثال نزدنی. به همین علت هم به محصول مختص فضای باز معروف شده است. زیرا دوام بالا آن باعث می‌شود تا بتوانید در هر محیط بیرونی بدون هیچ گونه نگرانی از این متریال استفاده کنید.

ایده طراحی باغچه !

برای اینکه بتوانید باغچه را به صورتی ایده‌آل طراحی کنید، ابتدا باید به اینکه باغچه شما در کدام قسمت قرار گرفته است، توجه کنید. همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد، ساخت باغچه در هر فضایی امکان پذیر است. از حیاط ویلا و آپارتمان گرفته تا تراس و بالکن و حتی پشت بام. اینکه شما می‌خواهید کدام بخش را طراحی کنید، با توجه به بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید و همینطور محصولی که انتخاب کرده‌اید، قطعا مهم است. حال می‌پردازیم به ایده‌هایی که در طراحی باغچه می‌توان با محصولی که به شما معرفی کرده‌ایم یعنی چوب پلاست، بکار برد.

ایده طراحی باغچه !

چگونگی مرزبندی طراحی باغچه !

چوب پلاست این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید مرزبندی باغچه را به روشی شیک و نوین طراحی کنید. برای این کار تنها کافیست محدوده باغچه را مشخص کرده و از نرده چوبی یا همان نرده چوب پلاست برای جدول بندی باغچه یا مرزبندی آن استفاده کنید. می‌توانید محدوده مورد نظر را از ابتدا تا انتها بواسطه این محصول در اجرای نرده استفاده نمایید. شاید این سوال به ذهن شما بیاید که آیا چوب پلاست برای مرزبندی طراحی باغچه از دوام و مقاومت قابل قبول برخوردار است یا خیر ؟

ما به شما می‌گوییم که این محصول بهترین انتخابی بوده که از لحاظ زیبایی و هم کیفی می‌توان به آن اعتماد کرد. در صورت آبیاری باغچه هیچ نگرانی از بابت خرابی یا آسیب به نرده وجود نداشته و مانند چوب طبیعی آسیب پذیر نخواهد بود. مزایای بی‌شمار این متریال باعث می‌شود تا بتوانید از آن در زمینه‌های متعدد استفاده کنید.

فضایی برای نشستن در طراحی باغچه !

بسیاری افراد علاقه دارند بیشتر وقت خود را در فضای سبزی که ایجاد کرده‌اند، سپری کنند. اگر مساحت باغچه شما به گونه‌ایست که می‌توانید محیطی مناسب برای سپری کردن زمان داشته باشید، پس می‌توانید از مبلمان چوبی فضای باز یا میز و صندلی باغی یا حتی نیمکت چوبی در طراحی باغچه استفاده کنید. خوشبختانه این قابلیت وجود دارد تا، موارد یاد شده را در کمترین زمان ممکن و متناسب با بودجه، زمان و متراژ فضای مورد نظر، با استفاده از چوب پلاست طراحی و اجرا کرد.

کاربرد سایبان یا پرگولا در طراحی باغچه !

به این فکر کنید که در فصل تابستان دوست دارید در باغچه وقت بگذرانید. بنابراین می‌توانید سرپناهی مناسب مانند پرگولا چوبی یا همان سایبان داشته باشید. اگر تصمیم دارید در فصول سرد سال نیز از آن استفاده کنید، می‌توانید سقف پرگولا را کاملا پوشانده و به این ترتیب در روزهای بارانی نیز از نشستن در این محیط لذت ببرید.

چگونگی مرزبندی طراحی باغچه !

کاربرد فلاورباکس در طراحی باغچه !

از دیگر مواردی که در طراحی باغچه کاربرد دارد، فلاورباکس چوبی یا همان فلاورباکس چوب پلاست است. این عنصر را می‌توانید در بخش‌هایی از باغچه برای کاشت درخچه‌های نسبتا بزرگ استفاده کنید. اگر فضای باغچه شما کوچک است، این بهترین ایده است تا بتوانید گل‌ها و گیاهان بیشتری را در این فلاورباکس‌ها پرورش دهید. می‌توانید ابعاد و اندازه مورد نظر را مشخص کرده و سفارش دهید.

معرفی شرکت طراحی باغچه

قطعا نحوه طراحی یک باغچه می‌تواند مشکل باشد. به هر حال، درست کردن این محیط، صرف نظر از اندازه فضایی که در اختیار دارید، نیاز به تفکر و دقت زیادی دارد. حتی اگر بخواهید یک تغییر ساده برای گنجاندن میز و صندلی باغی یا نیمکت چوبی داشته باشید. اما اگر دوست دارید بدانید، چگونه باغچه خود را با بودجه نسبتا مناسب طراحی کنید، ما می‌توانیم به شما در برنامه ریزی صحیح و کاربردی کمک کنیم.

از ایده‌های تزئینی باغچه و الهام برای کاشت و پرورش گیاهان متنوع و گل‌های رنگارنگ، تا مواردی که هنگام استخدام یک حرفه‌ای باید در نظر بگیرید، ما تمام دانش لازم برای کمک به برنامه‌ریزی کامل فضای باغچه حیاط یا ویلا و هر مکانی دیگر را داریم. آب و هوایی که تصمیم به طراحی باغچه در ان را دارید و همینطور بودجه‌ای که برای این منظور در نظر گرفته‌اید، همگی از مواردی هستند که توسط شرکت بررسی خواهد شد.
با چوپکس می‌توانید رویاهای خود را محقق کرده و فضای مورد علاقه‌تان را به بهترین شکل طراحی و دکوراسیون کنید.

Rate this post
طراحی باغچه با چند ایده ناب !

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا