تفاوت چوب پلاست و ترموود چیست ؟

تفاوت چوب پلاست و ترموود چیست ؟
فهرست مطالب

اگر شما سازنده طراح یا معمار و کلا فردی فعال در بازار ساخت و ساز هستید، قطعا با محصولات بی‌شماری آشنا شده‌اید. اصولا افراد حرفه‌ای قبل از هر اقدامی در زمینه کاری، تحقیق و بررسی‌های لازم را انجام خواهند داد. تا بتوانند بهترین و برترین ایده را جامع عمل پوشانده و در نهایت عرضه نمایند. حال آنکه این روزها وجود محصولات متنوع با کاربری‌های منحصر بفرد فراوان شده است. بنابراین باید بیش از پیش بدنبال متریال‌هایی بود که بتوانند علاوه‌بر زیبایی ظاهری به طور همزمان از کیفیت و استاندارد قابل قبول برخوردار باشند. تا هم بتوانند خواسته کارفرما و هم خواسته سازندگان، طراحان و معماران را برآورده نمایند.
در این مطلب از چوپکس، تصمیم داریم شما را با دو محصول پرکاربرد در بازار کار ساخت و ساز یعنی چوب پلاست و چوب ترموو که البته طرفداران بسیاری دارند، بیشتر آشنا نماییم. بنابراین قبل از هر چیز نیاز است تا توضیحی مختصر درباره هر محصول ارائه داده و پس از آن به تفاوت چوب پلاست و ترموود بپردازیم.

تفاوت چوب پلاست و ترموود در تولید و ساختار !

شاید اولین نکته‌ای که در توضیح تفاوت این دو متریال باید به آن اشاره کرد، نحوه تولید و ساختار آنهاست. در پاسخ به سوال چوب پلاست چیست باید بگوییم که محصولی کامپوزیتی بوده و از ترکیب چندین مواد اولیه ساخته و پرداخته می‌شود و تراشه‌های چوب از مواد اصلی در تولید این محصول است. اصلا یکی از دلایل اصلی که پروفیل چوب پلاستیک به عنوان محصولی پایدار و دوستدار محیط زیست در سرتاسر دنیا معرفی شده این است که برای تولید آن نیازی به قطع درختان و آسیب به محیط زیست نخواهد بود.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

تفاوت چوب پلاست و ترموود در تولید و ساختار !

حال آنکه چوب ترموو همانطور که از نامش پیداست، به عنوان چوب اصلاح شده حرارتی معرفی شده است و برای توصیف هر نوع چوبی که برای بهبود پایداری و دوام آن با حرارت پردازش شده است، استفاده می‌شود. این فرآیند که شامل قرار دادن چوب در معرض دمای شدید (حدود 200 درجه سانتیگراد) است، یک فرآیند کاملاً طبیعی است که تمام رطوبت را از چوب حذف می‌کند. با توجه به این موضوع برای تولید ترموود قطعا نیاز به قطع درختان خواهد بود که به طور مستقیم به محیط زیست آسیب جدی وارد خواهد کرد. با این حال اما این متریال طرفداران خود را دارد.

تفاوت چوب پلاست و ترموود در کاربری !

چوب پلاست محصولی چند کاربره است؛ به این معنا که می‌توان از این متریال در زمینه‌های مختلف البته فضای باز و بیرونی استفاده کرد. بیشترین کاربری پروفیل چوب پلاستیک در ساخت روف گاردن و محوطه سازی برای ساخت و اجرای عناصر متعدد است. یعنی شما می‌توانید با چوب پلاست از 0 تا 100 پروژه روف گاردن را بدون نیاز به محصولی دیگر اجرا کنید. گرچه این پروفیل در کنار دیگر محصولات نیز زیبایی خود را به رخ خواهد کشید و برای طراحی‌های ترکیبی نیز کاملا مناسب خواهد بود. ضمن اینکه می‌توان آلاچیق چوبی، پرگولا و کلبه یا هر سازه سبک دیگر را با آن ساخت.
بنابراین اگر شما تصمیم به تغییر فضای باز یا نیمه بازی همچون: رستوران، کافه یا کافی شاپ، مراکز تجاری- اداری و … دارید، این متریال می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. زیرا از مزایای بسیاری برخوردار بوده و مناسب فضای باز تولید شده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.
چوب ترمو اما بیشتر در دکوراسیون داخلی کاربرد دارد. با این حال اما در کشور ما برای اجرای پروژه‌هایی همچون: نمای ساختمان یا بعضا ساخت میز و صندلی و … نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول می‌تواند انتخاب مناسب برای طراحی و اجرای داخلی باشد. اما از ویژگی‌هایی که آن را برای فضای باز و بیرونی مناسب خواهد کرد، به طور کامل برخودار نیست. بنابراین بهترین راهکار این است که برای دکوراسیون فضای باز از چوب پلاست استفاده نمایید. ضمن اینکه پروفیل چوب پلاست برای دکوراسیون داخلی تنها در اجرای سقف کاذب چوبی کاربرد خواهد داشت.

تفاوت چوب پلاست و ترموود در کاربری !

تفاوت چوب پلاست و ترموود در مزایا !

پروفیل چوب پلاستیک مزایای بسیاری به همراه دارد. همین باعث می‌شود تا از آن در اجرای پروژه‌های متنوع و بزرگ استفاده شود. از جمله مزایای این محصول می‌توان به :

مقایسه چوب پلاست و ترموود در دوام و مقاومت !

اگر بخواهیم اولین و اصلی‌ترین ویژگی چوب پلاستیک را بیان کنیم، دوام بسیار بالا و مقاومت بی‌نظیر آن خواهد بود. به همین علت است که به عنوان محصول مختص فضای باز تولید می‌شود و بهترین پروفیل چوبی به شمار می‌آید. روش تولید متفاوت این محصول باعث می‌شود تا دوام و استحکام آن چندین برابر شده و قابل مقایسه با چوب طبیعی یا چوب ترمو نباشد. بناباین اگر بدنبال متریالی هستید که با گذشت زمان آسیب ندیده و از بین نرود، نیازی به تعمیر یا نگهداری نداشته و موجب صرف هزینه‌های گزف نشود، قطعا چوب پلاست بهترین انتخاب خواهد بود.
چوب ترمو اما به علت اینکه محصولی طبیعی بوده و تنها با حرارتی که به آن وارد می‌شود، تولید خواهد شد، دوام بسیار بالایی ندارد. بنابراین پس از مدتی نیاز به رسیدگی دوره‌ای، بعضا تعویض یا تغییر خواهد داشت.

مقایسه چوب پلاست و ترموود در نگهداری و رسیدگی !

اگر بخواهیم با شما کاملا روراست باشیم، باید بگوییم که پروفیل چوب پلاستیک نیازی به نگهداری یا رسیدگی دوره‌ای نخواهد داشت. این محصول از مقاومت بالایی برخوردار بوده و همین باعث می‌شود تا با گذشت سال‌ها پس از نصب، ظاهر اولیه خود را به بهترین شکل ممکن حفظ نماید. چوب ترمو اما قطعا نیاز به مراقبت و رسیدگی دوره‌ای دارد. بنابرین اگر از این محصول در فضایی که به طور دائم در مجاورت با هوای باز قرار دارد استفاده کنید، باید پس از گذشت مدت زمانی از نصب، چوب ترمو را با روغن مخصوص یا واکس و پولیش محافظت نمایید.

تفاوت چوب پلاست و ترموود در مزایا !

مقایسه چوب پلاست و ترموود در شکل ظاهری !

شاید به این فکر کنید که پروفیل چوب پلاستیک، به علت ماهیت کامپوزیتی که دارد، شبیه به چوب طبیعی نیست. اما باید بگوییم که این محصول به دلیل تولید از تراشه‌های چوب که ماده اصلی تشکیل دهنده آن است، شباهت بسیار بالایی به چوب طبیعی دارد. همین نیز باعث شده تا در کشورهای پیشرفته جایگزینی مناسب برای چوب طبیعی باشد. بنابرین نگرانی بابت شکل ظاهری نداشته باشید؛ به خصوص اینکه چوب پلاست را می‌توان طبق سلیقه شما از طریق عملیات سطحی، تغییر داد.
همین باعث می‌شود تا بتوانید اولین لایه رویی محصول را متناسب با پروژه‌ای که دارید به همان شکلی که هست یا به شکل برس خورده و دیگر موارد تغییر دهید. چوب ترمو اما تنها دارای یک ظاهر بوده، آن هم چوبی که حرارت دیده است. بنابراین تنها با انتخاب چوب مورد نظر و میزان حرارتی که به آن وارد می‌شود، می‌توان در انتخاب محصول تنوع ایجاد کرد.

در این مطلب از چوپکس تنها برخی از مزایای چوب پلاست توضیح داده شد. اما در نهایت پروفیل چوب پلاستیک به عنوان محصولی دوستدار محیط زیست، سال‌هاست که در کشورهای پیشرفته کاربرد داشته و طرفدارا بسیاری را به خود جلب نموده است. امید آنکه در کشور ما نیز به عنوان جایگزینی مناسب برای چوب طبیعی جایگاه خود را بیابد.

Rate this post
تفاوت چوب پلاست و ترموود چیست ؟

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا