مبلمان فضای باز ایرانی و خصوصیاتی که باید داشته باشد

مبلمان فضای باز ایرانی و خصوصیاتی که باید داشته باشد
فهرست مطالب

مبلمان فضای باز ایرانی و خصوصیاتی که باید داشته باشد را می‌توان از جنبه‌های گوناگون بررسی کرد. مثلاً به تعریف مبلمان فضای باز ایرانی یا مبلمان فضای باز غربی پرداخت و انواع آن را برشمرد. یا می‌توان به بررسی انواع مبلمان فضای باز ایرانی بر اساس مواد و مصالح به‌کار رفته در آن پرداخت. محصولات نوینی مانند چوب پلاست که در ساخت و اجرای انواع مبلمان فضای باز و همچنین سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد، نمونه‌های خوبی برای این دسته‌بندی هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی مبلمان فضای باز ایرانی و خصوصیاتی که باید داشته باشد بپردازیم.

مبلمان فضای باز چه مواردی را شامل می‌شود؟

به هرگونه میز و صندلی، مبل و نیمکت، تاب و صندلی ریلکسی و تجهیزاتی مثل فلاورباکس یا گلدان، سطل زباله و موارد مشابه که در فضای باز استفاده می‌شوند، مبلمان فضای باز گفته می‌شود. هنگام بررسی مبلمان فضای باز ایرانی و خصوصیاتی که باید داشته باشد، ذکر این نکته ضروریست که مبلمان فضای باز با کارکرد‌های گوناگون به شکل آماده یا طراحی شده برای یک پروژه خصوصی قابل تهیه هستند.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

فرق مبلمان فضای باز ایرانی و غربی چیست؟

به‌طور کلی مبلمان فضای باز ایرانی طرح سنگین و کلاسیک دارند و در مقابل مبلمان فضای باز غربی طرح سبک و حصیری (راتان) دارند.

در چه جاهایی می‌توان از مبلمان فضای استفاده کرد؟

مبلمان فضای باز را می‌توان در تراس، پشت بام سبز و روف گاردن، حیاط ویلا، فضای کنار استخر یا حتی فضای مرطوب درون گلخانه‌ها به‌کار برد. ما ایرانی‌ها همیشه به دنبال نزدیک ‌شدن به طبیعت بوده‌ایم. یکی از نکات مهم در هنگام انتخاب مبلمان فضای باز ایرانی و خصوصیاتی که باید داشته باشند توجه به اقلیم منطقه‌ای است که دوست داریم از مبلمان فضای باز در آن استفاده کنیم. ایران اقلیمی چهار‌فصل دارد و با توجه به ویژگی‌های متریال چوب پلاست که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، می‌توان از مبلمان فضای باز چوب پلاست در تمام نقاط ایران استفاده کرد.

مبلمان فضای باز چه مواردی را شامل می‌شود؟

دسته بندی مبلمان فضای باز بر اساس جنس

آلومینیوم:

ضد‌زنگ بودن و سبک بودن از محاسن آلومینیوم است.

آهن:

مقاومت بالا در برابر ضربه، پرت‌شدن و تابش‌آفتاب و توان تحمل وزن زیاد. مقاومت پایین در برابر زنگ‌زدگی و وزن بالا از معایب این فلز برای استفاده در مبلمان فضای باز است.

پلاستیک:

وزن سبک، شکل‌پذیری آسان و ضد‌آب بودن از مهم‌ترین خصوصیات مثبت مبلمان فضای باز پلاستیکی است. در مقابل، احتمال شکستن و آسیب دیدن در اثر نور شدید آفتاب از معایب پلاستیک است.

چوب:

زیبایی، همخوانی با طبیعت و عایق خوب گرمایی بودن، چوب را به یکی از پرکاربرد‌ترین مصالح برای استفاده در مبلمان فضای باز کرده است. هنگام بررسی نمونه‌های متداول از مبلمان فضای باز ایرانی و خصوصیاتی که باید داشته باشند متوجه استفاده گسترده صنعت‌گران ایرانی از چوب به دلیل سهولت دسترسی به این مصالح ارزشمند می‌شویم. البته مقاومت پایین در برابر آفات و حشرات، امکان حریق و فرسودگی به مرور زمان از معایب چوب است.

بتن:

امکان قالب‌گیری بتن و ساخت مبلمان فضای باز در محل پروژه، در کنار ماندگاری بالای این محصول از مزایای استفاده از بتن در مبلمان فضای باز است. در مقابل، وزن بالا و سختی جابجایی از معایب بتن به شمار می‌رود.

الیاف طبیعی مثل حصیر و نی و بامبو: مزیت اصلی این متریال، طبیعی و دوست‌دار محیط‌زیست بودن است. این مواد پس از این‌که در معرض باران قرار می‌گیرند به سرعت خشک می‌شوند، سبک هستند و قیمت مناسبی دارند، اما وزن زیادی را نمی‌توانند تحمل کنند و زود فرسوده می‌شوند.

متریال جدید مانند ترمووود، فایبر گلاس و چوب پلاست: استفاده از این مواد نوین و نوآورانه، موجب بهره‌گیری از تمام موارد مثبت یاد شده در بالا و در عین حال، از بین بردم معایب آنها می‌شود، این همان چیزی است که طراحان صنعتی در طراحی بهینه مبلمان فضای باز ایرانی و خصوصیاتی که باید داشته باشند می‌جویند.

خصوصیات مثبت متریال چوب پلاست برای ساخت مبلمان فضای باز

خصوصیات مثبت متریال چوب پلاست برای ساخت مبلمان فضای باز چیست؟

متریال چوب پلاست، از جمله مصالح نوینی است که از ترکیب ذرات ریز و پودری چوب طبیعی و مواد پلیمری طی فرآیندی خاص تولید می‌شود. متریال چوب پلاست، در معرض فشار و دمای بالا قرار‌گرفته و همین امر مقاومت زیادی به آن می‌بخشد. استفاده از مواد پلاستیکی آن را در برابر رطوبت، حشرات و آفات و تغییرات دمایی مقاوم می‌کند. در ادامه با تشریح هرکدام از این محاسن در رابطه با مبلمان فضای باز ایرانی و خصوصیاتی که باید داشته باشد می‌پردازیم.

چرا چوب پلاست گزینه مناسبی برای استفاده در فضای باز است؟

ضد‌آب بودن مبلمان فضای باز چوب پلاست باعث ماندگاری بالای این گروه از محصولات در برابر باران، رطوبت هوا و محیط‌های مرطوب کنار استخر و … می‌شود.

مقاومت بالای مبلمان فضای باز تولید شده از چوب پلاست در برابر ضربه و پرت‌شدن و شکستن و … ایمنی بچه‌ها و سالمندان را هنگام استفاده از این محصولات تضمین می‌کند.

مقاومت بالای مبلمان فضای باز چوب پلاست در برابر عوامل محیطی مثل تابش آفتاب و تغییرات دمایی.

مبلمان فضای باز چوب پلاست در برابر حشرات و آفات چوب نفوذ‌ناپذیر هستند و عمر بالایی دارند.

مبلمان فضای باز چوب پلاست به دلیل بازیافتی بودن جزو مواد دوستدار محیط ‌زیست محسوب می‌شوند.

تنوع بالای مبلمان فضای باز چوب پلاست باعث می‌شود در طرح‌های مختلف محوطه‌سازی و دکوراسیون، دست طراح و کارفرما را باز بگذارد تا با خیالی آسوده طرح و رنگ مورد نظر خود را انتخاب کند.

مبلمان فضای باز چوب پلاست از نظر اقتصادی به صرفه بوده و قیمت مناسبی دارد.

 

چوپکس از طراحی تا تولید و اجرا همراه شما

جهت اجرای مبلمان فضای باز و اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید

1.1/5 - (21 امتیاز)
مبلمان فضای باز ایرانی و خصوصیاتی که باید داشته باشد

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا