نمای چوبی ویلا و مزایای مثبت آن

نمای چوبی ویلا و مزایای مثبت آن
فهرست مطالب

نمای چوبی ویلا به روز ترین نمای ساختمان به شمار می‌آید که نسبت به سایر نماها مزیت‌های خاص خودش را دارد؛ به همین دلیل هم این روزها بسیاری از کسانی که قصد ساخت یا خرید ویلا را دارند، به چوبی بودن نمای آن توجه ویژه‌ای می‌‎کنند. در این مقاله با هم به بعضی از مزایای نمای چوبی برای ویلا می‌پردازیم و سپس سراغ پنج نکته‌ای می‌رویم که انتخاب این نما را برای شما آسان‌تر می‌کنند.

نمای چوبی ویلا و هم‌خوانی با طبیعت

هر محیط یا منطقه‌ای که طبیعت در آن نقش اول را بازی کند با حضور خانه‌های ویلایی زیباتر می‌شود. اولین چیزی که در رابطه با ویلای شما در دل طبیعت به چشم می‌خورد، نمای آن که نمای چوبی پرطرفدارترین نوع آن است. این روزها تنوع زیادی از جمله استفاده از سنگ یا شیشه برای نمای ساختمان ویلایی دیده می‌شود؛ با این وجود ترجیح اغلب افرادی که به صورت حرفه‌ای دنبال‌کننده ترندهای روز دنیای نماسازی ساختمان هستند، این است که سراغ نمای چوبی بروند. اولین دلیل این انتخاب، هم‌خوان بودن چوب با محیطی است که ویلا در دل آن قرار دارد.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

فرض کنید ویلای شما در یک محیط جنگلی است که اطراف آن را درختان مختلفی گرفته‌اند یا قرار است یک اقامتگاه برای یکی از پیست‌های اسکی بسازید. در هر دو صورت؛ چه جنگلی بودن ناحیه و چه کوهستانی بودن آن، نمای چوبی ویلا هم‌خوانی را به اوج خود می‌رساند. چوب در هر محیطی ارتباط زیادی با طبیعت اطرافش برقرار می‌کند؛ در‌حالی‌که سنگ و شیشه اشیای بی‌جانی هستند که انرژی و هم‌خوانی لازم را برای دلچسب کردن فضای ویلا در دل طبیعت ندارند.

وقتی چوب عایق می‌شود

یکی از مزایای نمای چوبی ویلا عایق بودن آن است؛ چه در برابر صدا و چه نسبت به حرارت. ویژگی ضد صدا بودن به‌خصوص برای کسانی مناسب است که زیاد مهمان دارند یا قصد دارند مراسم متعددی را در ویلایشان برگزار کنند. با انتخاب نمای چوبی نیاز به استفاده از سایر عایق‌های سر و صدا به مراتب کمتر می‌شود و همین مسئله هم هزینه‌های عایق‌سازی فضا را به شدت کاهش خواهد داد.

نمای چوبی ویلا و هم‌خوانی با طبیعت
نمای چوبی ویلا و هم‌خوانی با طبیعت

ویژگی عایق بودن نسبت به حرارت هم مزیت دیگر نمای چوبی است که باعث می‌شود هزینه‌های مصرف انرژی ویلای شما به شدت پایین بیاید و قبض آخر ماهتان نجومی نشود. در شرایطی که یک ویلای بزرگ ده‌ها هزینه دارد؛ استفاده از نمای چوب راه خوبی برای صرفه‌جویی و پس‌انداز پول بیشتر است.

تنوع دادن آسان است

نسبت به نمای سنگی و شیشه‌ای، تغییر دادن نمای چوبی ویلا گزینه‌ای به مراتب آسان‌تر است. تنوع انواع چوب‌‌های موجود و طراحی‌های زیبا و متفاوت، گزینه‌های بسیار زیادی برای انتخاب در دسترس مشتری‌ها قرار داده و به آن‌ها امکان انتخاب بهترین‌ نمای چوبی را خواهد داد. استفاده از محصولات چوب پلاست به عنوان متریالی نوین و کاربردی نیز می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد؛ در این میان مشورت گرفتن از یک طراح یا دیزاینر حرفه‌ای هم می‌تواند تکمیل‌کننده فرایند تصمیم‌گیری باشد.

قدم اول برای انتخاب نمای چوب کدام است؟

مطرح‌ترین تیم‌های طراحی نما برای ویلاها توصیه‌هایی درباره انتخاب نمای چوبی ویلا دارند که می‌تواند به کار تمام افراد بیاید؛ چه کسانی که اولین بار است دست به انتخاب می‌زنند و چه کسانی که دوست دارند اطلاعاتشان را در زمینه طراحی نما بالا ببرند.

اولین توصیه این تیم‌ها انتخاب نمایی است که شبیه به سلیقه و تیپ شخصیتی شما یا مشتری‌تان باشد و بتواند وجه تمایز انتخابتان را با سایر ویلاها نشان دهد. برای مثال اگر تیپ شخصیتی شما خونگرم و اجتماعی است؛ اغلب مهمان‌های زیادی دارید، به رفت و آمد علاقه‌مند هستید و در عین حال به طبیعت عشق می‌ورزید؛ بهترین نما برای شما چوب است. چوب از جنس طبیعت است؛ تداعی‌کننده فضایی دلچسب و مهمان‌پذیر است و می‌تواند نقش بهتری در نمای ویلا ایفا کند. در‌حالی‌که سنگ، شیشه یا آجر کمتر فاقد این ویژگی‌ها هستند و بیشتر تداعی‌کننده سرما یا خنکی، گوشه‌گیری یا علاقه به تنهایی هستند.

قدم دوم؛ استایل خودتان را انتخاب کنید

انتخاب جنس نما یا Façade Material اولین گزینه برای زیباسازی آن است؛ اما تنها گزینه نیست. برای اینکه بتوانید زیبایی نما را به اوج خود برسانید، باید بتوانید تمام المان‌ها را در کنار هم قرار دهید و بهترین‌ها را انتخاب کنید؛ از جمله انتخاب استایل مناسب برای ویلا.

برای مثال در انتخاب نمای چوبی ویلا باید بدانید دنبال نمایی هستید که لوکس باشد یا می‌خواهید سادگی در آن بیشتر به چشم بیاید. دنبال طرح‌های کلاسیک هستید یا از انتخاب گزینه‌های مدرن استقبال می‌کنید؛ سلیقه‌تان مینی‌مالیستی است یا از سنتی بودن حمایت می‌کنید؛ نمای خانه ویلایی ساده را می‌پسندید یا شلوغ؟ جواب دادن به هر کدام از سوال‌های بالا باعث می‌شود گزینه‌های اضافی را خط بزنید و بتوانید راحت‌تر استایل مناسب برای ویلایتان را انتخاب کنید.

نمای چوبی انتخابی مناسب برای طراحی ویلا
نمای چوبی انتخابی مناسب برای طراحی ویلا

قدم سوم؛ سراغ رنگ‌های درست را بگیرید

وقتی پای انتخاب رنگ نمای ویلا وسط باشد، ناخودآگاه پای گزینه‌های دیگری هم به میان می‌آید؛ برای نمونه بهتر است سراغ رنگی بروید که تمیز کردن آن آسان باشد و به سایر المان‌های به کار رفته داخل ویلا هم بیاید. در انتخاب نمای چوبی ویلا می‌توان رنگ‌هایی را انتخاب کرد که خیلی روشن نیستند و تمیز کردن آن‌ها آسان است؛ مثل قهوه‌ای سوخته یا حتی قهوه‌ای روشن یا می‌توان سراغ رنگ‌های روشن رفت که احساس بهتری در بیننده ایجاد می‌کند؛ اما باید کمی زمان و هزینه برای تمیز نگه داشتنشان صرف کرد. انتخاب با سلیقه و بودجه شماست!

قدم چهارم؛ مرکز توجه بسازید

سعی کنید در انتخاب نمای ویلا حتما یک مرکز توجه را در نظر بگیرید تا به‌اصطلاح چشم بیننده را بگیرد و به خود خیره کند. این مرکز توجه را با استفاده از جنس یا متریال نما، انتخاب درست رنگ، استفاده از قوانین ایجاد عمق و نور پردازی ایجاد کنید. برای مثال می‌توانید مرکز توجه نمای چوبی ویلای خود را روی در آن قرار دهید. بسیاری از متخصصان طراحی و دیزاین نما می‌گویند بهتر است از رنگ‌های زنده و شاد  و نورپردازی با رنگ‌های خورشیدی برای در ویلا استفاده کرد که احساس خوشامدگویی را در بیننده ایجاد می‌کند. پیشنهاد آن‌ها استفاده از رنگ‌هایی مثل زرد روشن یا رنگ چوب است.

قدم پنجم؛ خوب جست‌و‌جو کنید

پنجمین و آخرین قدم آگاهی از لیست قیمت نمای چوبی و انتخاب برندی است که کیفیت کالاهایش را تضمین می‌کند. انتخاب نمای چوبی ویلا پروسه‌ای است که هزینه نسبتا زیادی می‌برد؛ اما آگاهی از قیمت‌ها و انتخاب شرکتی معتبر باعث می‌شود از هزینه‌های اضافی صرف نظر شود و کاری زیبا با قیمتی مناسب به مشتری ارائه شود. چوپکس در انتخاب نمای چوبی ویلای شما کنارتان خواهد بود. 

 

چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شما

جهت اجرای نمای چوبی ویلا و اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید

4/5 - (3 امتیاز)
نمای چوبی ویلا و مزایای مثبت آن

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

یک دیدگاه در “نمای چوبی ویلا و مزایای مثبت آن
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا