چگونه تراس را زیبا کنیم!

چگونه تراس را به مکانی دنج و آرامش بخش تبدیل کنیم
فهرست مطالب

طراحی تراس خانه

شاید شما از آن دسته افرادی هستید که به فضای سبز و گیاهان علاقه‌ای خاص دارید، اما زندگی در آپارتمان شما را از علایق‌تان دور کرده است؛ در این صورت برخورداری از تراس گاردن یا روف گاردن حق شماست. همانطور که می‌دانید بیشتر افراد در آپارتمان سکونت دارند و از داشتن حیاط یا پاسیو و فضایی مورد نیاز برای رسیدن به آرامش محدود هستند؛ خوشبختانه بیشتر آپارتمان‌ها از بالکن برخوردارند و این می‌تواند امیدی برای کسانی باشد که به یک فضای دنج و دوست داشتنی در آپارتمان نیاز دارند. طراحی تراس کار آسانیست و شما می‌توانید با کمی ذوق و خلاقیت در کمترین زمان اقدام به طراحی تراس در آپارتمان یا محل کار نمایید. 

چگونه تراس خانه را طراحی کنیم؟

اگر از تراس استفاده نمی‌کنید و تنها مکانی شده برای قرار دادن وسایل اضافه، بهتر است زودتر دست به کار شوید و با ایده‌های خلاقانه‌ای که در ذهن دارید، بالکن را طراحی کنید. درست است که فضا سازی نیاز به افرادی متخصص در این زمینه دارد، اما شما هم می‌توانید با کمی سلیقه و اراده، دست کم تا جایی که امکان دارد، تراس را به محلی قابل استفاده تبدیل کنید. می‌توانید با انواع عناصر فضا سازی مانند: مبلمان و نیمکت فضای باز، فلاورباکس، دیوار پوش، کفپوش چوبی، گیاهان زنده یا حتی وسایل بدون استفاده در منزل، تراس را طراحی کنید. برای این کار ابتدا باید بالکن را از وسایل غیر قابل استفاده تخلیه کرده تا فضای کافی برای اجرای ایده‌هایتان را داشته باشید. چندین نکته در این مقاله بیان شده که به شما همراهان گرامی جهت تغییر بالکن کمک شایانی خواهد کرد.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

طراحی تراس با چند ایده ساده!

فضای مورد نیاز برای طراحی تراس!

مهم نیست که فضای مورد نیاز برای طراحی تراس کوچک است یا بزرگ، مهم این است که شما تصمیم دارید، بالکن را به مکانی برای استراحت روزانه تبدیل کنید. درست است که هرچه تراس شما بزرگ‌تر باشد، فضای بیشتری برای اجرای خلاقیت‌تان دارید، اما تراس کوچک را نیز می‌توانید به بهترین شکل تغییر داده و آن را به مکانی دوست داشتنی تبدیل کنید.

کف تراس خانه را طراحی کنید!

اولین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید، کف تراس است؛ پس از شستشوی کف و در صورت نیاز دیوارهای بالکن، باید به فکر پوشاندن کف تراس باشید. می‌توانید از وسایلی که در دسترس دارید مانند: فرش یا موکت استفاده کنید، اما اگر تصمیم دارید خیلی حرفه‌ای عمل کنید، می‌توانید از چمن مصنوعی، کفپوش چوبی یا کفپوش تایل برای تزئین بالکن استفاده کنید. چمن مصنوعی ایده‌ای بسیار خلاقانه بوده که با گیاهان سبز بسیار هماهنگ می شود. علاوه براین کفپوش چوبی نیز گزینه‌ای مناسب است که تاثیر به سزایی در زیبا سازی بالکن شما خواهد داشت که اگر کفپوش چوبی منتخب شما از جنس چوب پلاست و دوستدار طبیعت باشد زیبایی را چندیدن برابر خواهد کرد؛ شما همچنین می‌توانید کف تراس را با تلفیقی از کفپوش چوبی و چمن مصنوعی بپوشانید.

طراحی تراس خانه با گیاهان سبز

با گیاهان سبز و زنده به تراس جان ببخشید!

برای گلکاری و طراحی فضای سبز تراس، شما نیاز به فلاورباکس یا گلدان دارید تا بتوانید گیاهان مورد علاقه‌تان را درون آن‌ها بکارید. شاید از قبل تعدادی گلدان داشته باشید که می‌توانید آن‌ها را نیز در مکانی مناسب دورن بالکن جای دهید. برای ایجاد باغچه‌ای کوچک در تراس باید نهایت سلیقه‌تان را به خرج دهید و گیاهان مناسب و رنگارنگ انتخاب کنید. می‌توانید از گل‌های پیچک یا رونده استفاده کنید تا قسمتی از دیوار یا نرده‎ها را پوشانده و فضای تراس را سبز و زنده کند. حتی استفاده از درختچه‌هایی که در فضای آپارتمان رشد می‌کنند، بسیار ایده جالبی برای فضا سازی تراس است.

دیوارهای تراس را سبز کنید!

پس از کف، نوبت به دیوارهای تراس می‌رسد، بعد از تمیز کاری می‌توانید قسمتی از دیوار را با روش‌های حرفه‌ای به دیوار سبز تبدیل کنید. همچنین می‌توانید دیوار بالکن را با استفاده از پروفیل چوب پلاست پوشانده و به این ترتیب هارمونی خاصی را ایجاد کرده و محیط  تراس را گرم و صمیمی کنید. هماهنگ کردن کف و دیوار تراس با پروفیل چوبی از این جهت که شبیه به چوب بوده و محصولیست که به طبیعت هیچگونه آسیبی وارد نخواهد کرد، حسی خوبی را ایجاد می‌کند. علاوه‌براین به فضای شما حس خاصی را بخشیده و باعث می‌شود بهترین انرژی را در فضای بالکن داشته باشید، زیرا چوب پلاستیک در کنار گیاهان سبز و زنده ترکیبی عالی بوجود می آورد.

طراحی تراس با مبلمان فضای باز

از مبلمان و نیمکت فضای باز در تراس استفاده کنید!

اگر تراس شما بزرگ است و این امکان هست تا بتوانید از مبلمان و نیمکت فضای باز برای طراحی تراس استفاده کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا این ایده را عملی کنید.این ایده همچنین در محوطه سازی بسیار مناسب و کاربردی بوده و مکانی برای نشستن ساکنین ایجاد می‌نماید. به این ترتیب می‌توانید بیشتر وقت خود را درون بالکن و با آرامش سپری کنید. همچنین می‌توانید تعدادی نیمکت درون تراس قرار دهید و آن‌ها را با انواع کوسن یا بالشت‌های رنگی تزئین کنید و فضای شادی در تراس ایجاد کنید. شاید در منزل تعدادی مبلمان قدیمی داشته باشید که استفاده از آن‌ها به طراحی مناسب بالکن بسیار کمک می‌کند. این کار باعث می‌شود تا وسایلی که مورد استفاده نیست در تراس خانه کارآمد باشد.

اگر تراس بام دارید!

اگر تراس بام دارید دست شما برای طراحی بسیار باز است و می‌توانید تراس بام را به بهترین شکل طراحی کنید. با این حال استفاده از انواع مبلمان و نیمکت فضای باز در تراس بام یا فلاورباکس و … ایده‌ای جذاب به شمار می‌آید. حتی می‌توانید برای طراحی و فضا سازی تراس بام از متخصصان و کارشناسانی که در زمینه روف گاردن فعالیت دارند، کمک بگیرید تا تراس بام شما را با ایده‌هایی نوین و خلاقانه  طراحی کنند. شرکت چوپکس آماده ارائه مشاوره رایگان جهت فضاسازی تراس یا تراس بام به شما مشتریان گرامی در هر نقطه از ایران است.

چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست

جهت مشاوره رایگان یا اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید

3.6/5 - (9 امتیاز)
چگونه تراس را زیبا کنیم!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

۲ نظر درباره “چگونه تراس را زیبا کنیم!
  1. سلام ممنون از سایت خوبتون مقاله ای خیلی خوبی دارید اتفاقا من چند روز پیش گیاه سانسوریام رشد نمیکرد و با سایت جوانه بان آشنا شدم خوبی این سایت این بود مشاوره آنلاین داشت و من تونستم به راحتی و بی دردسر از مشاوران جوانه بان مشاوره بگیرم. الانم چند روز بعد مشاوره اون ها حال گیاهان سانسوریام خوب شده به شما هم پیشنهاد میکنم اگه شما هم در مورد بیماری گل و گیاهتون و زمینه نگهداری آن ها پرسشی دارید به سایت جوانه بان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا