چگونه تراس را به گلخانه تبدیل کنیم ؟

چگونه تراس را به گلخانه تبدیل کنیم
فهرست مطالب

این روزها محصولات نوین و چند منظوره جای خود را به مصالح سنتی و غیر کارآمد داده‌اند و می‌توان تنها با استفاده از یک متریالی المان‌های متعددی اجرا کرد. چوب پلاست از جمله عناصریست که برای ترتیب دکوراسیون تراس مورد توجه قرار می‌گیرد. برای ترتیب یک دکوراسیون شیک در فضای تراس نیاز به الگوهای محیط زیستی داریم. این الگوهای محیط زیستی می‌توانند: دیوارپوش یا نمای سبز، کفپوش چوبی یا فلاور باکس و … باشند. چوب پلاست به شیوه‌ای کامپوزیتی تولید می‌شود و با الگوهای محیط زیست منطبق می‌باشد که این امر موجب شده بتوان از این محصول به جای چوب طبیعی استفاده کرد و به این ترتیب نیز مانع از آسیب به طبیعت شد. در مقاله چگونه تراس را به گلخانه تبدیل کنیم ، چگونگی استفاده از محصولات چوب پلاست در این زمینه به طور مختصر ارائه شده است.

چگونه تراس زیبایی داشته باشیم

مزیت بهرمندی از چوب پلاست در گلخانه تراس

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

مزایای چوب پلاست باعث شده از این محصول پرکاربرد در نواحی مختلف از جمله: محوطه سازی، روف گاردن و طراحی دکوراسیون بالکن استفاده شود. بهرمندی از چوب پلاست در اجرای عناصری چون: کفپوش چوبی مزایای زیادی به همراه دارد.

  • چوب پلاست در مقابل اشعه ماوراء بنفش مقاومت دارد و مستحکم می‌باشد. همین موضوع بهره‌مندی از آن را در کفپوش چوبی ممکن می‌سازد.
  • چوپ پلاست توانایی تحمل دمایی هوای متغیر را دارد. به همین دلیل از این چوب‎های مقاوم برای کفپوش چوبی تراس‌ها استفاده می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که استانداردهای لازم در زمینه تولید این چوب پلاست‌ها به خوبی رعایت شده‌است.
  • چوب پلاست بسیار منعطف بوده و از این رو می‌توان عملیاتی نظیر برش، سوراخ کردن، تراشیدن و … را بر روی انجام داد. با این عملیات می‌توان از چوب پلاست در راستای اهداف خود استفاده کرد.
  • چوب پلاست خطری برای محیط زیست ندارد و قابل بازیافت می‌باشد. این موضوع صرفه جویی در منابع چوبی را به همراه دارد.
  • چوب پلاست در دکوراسیون تراس نیاز به هزینه نگهداری کمتری دارد. نصب آن آسان بوده و نیازی به چسب و نقاشی ندارد.
  • امکان رنگ کردن کفپوش چوبی تهیه شده از چوب پلاست در دیزاین تراس وجود دارد.
چگونه تراس زیبایی داشته باشیم
چگونه تراس زیبایی داشته باشیم

طراحی دیوارپوش و کفپوش چوبی گلخانه در تراس

تراس سبز یک فضای باز در آپارتمان است. بسیاری از افراد تمایل دارند از این فضا به عنوان فضای سبز بهره‌مند شوند. در چنین حالتی ایده‌هایی همچون ساخت گلخانه در فضای تراس اهمیت می‌یابد. عناصر چوبی در دیزاین این گلخانه مفید خواهند بود. در واقع این دیزاین با کفپوش چوبی، فلاورباکس چوبی و … معرفی می‌گردد.

همان طور که می‌دانید محیط گلخانه یک محیط نمور و رطوبتی است. بنابراین کلیه عناصر و عواملی که در دکوراسیون گلخانه مورد استفاده هستند، باید در برابر عواملی نظیر تابش نور، آب و رطوبت مقاومت داشته باشند. بهره‌مندی از چوب پلاست در دیزاین گلخانه تراس گزینه‌ای بسیار مطلوب و مناسب می‌باشد.

نحوه استفاده از چوب پلاست در دیزاین گلخانه

برای بهره‌مندی از چوب پلاست در دیزاین گلخانه باید ابتدا زمین را صاف و مسطح کنید.
در ادامه تیرچه ها را با پیچ‌های فرعی نصب نمایید.
کفپوش چوبی با گیره‌هایی بر روی این تیرچه‌ها ثابت می‌گردد.

امکان ریختن شن و ماسه بر روی کفپوش چوبی وجود دارد. این موضوع به دلیل مقاومت بالای کفپوش ها فراهم می گردد. ضمن اینکه می توان کفپوش چوبی را در رنگ های طبیعی متنوع تهیه کرد.

چوب پلاست در کفپوش چوبی با رنگ‌های متنوع قهوه‌ای، خاکستری آبی، چوب قرمز، خاکستری روشن و … تولید می‌گردد.
اسید فسفریک و تمیز کننده اگزالیک برای تمیز کردن سطوح و کفپوش چوبی مورد استفاده قرار می گیرد. با این محلول می توان لکه ها، خاک و … را پاکسازی نمود.

دیوارپوش چوبی نیز از جمله دکورهای جذاب برای دکوراسیون گلخانه تراس می‌باشد. این دیوارها با جنس چوب پلاست تهیه می‌شوند و به همین خاطر در برابر گرما، ضربه، رطوبت، آب، اشعه ماوراء بنفش و … مقاوم می‌باشند.
دیوارپوش چوبی به کار گرفته شده در دکوراسیون از انتقال رطوبت به سایر نواحی ممانعت می‌کند.

فلاورباکس چوبی نیز از عناصر مهم برای دکوراسیون گلخانه ای تراس می‌باشد. اگر فلاورباکس ها با چوب پلاست تهیه شده باشند، امکان بهره‌مندی از آن به مدت طولانی وجود دارد. بسیاری از افراد به ظاهر شیک در تراس و گلخانه بسیار علاقه نشان می‌دهند. بنابراین تمایل دارند از ایده های چوب در این نواحی استفاده کنند. چوب پلاست بافت نرم و منعطفی برای فلاورباکس‌ها دارد و امکان آبیاری گیاهان درون آن را نیز فراهم می‌آورد.

نکات مهم در تبدیل تراس به گلخانه
نکات مهم در تبدیل تراس به گلخانه

دیوار سبز در دکوراسیون تراس

دیوار سبز از ایده‌های دکوراسیون تراس است. این دیوار بخشی از فضای سبز تراس شما محسوب می‌گردد. برای شکل گیری نمای سبز از مواد مستحکم و درجه یک کمک گرفته می‌شود. دیوار سبز در واقع از میانه دیوارپوش چوبی بیرون زده‌است. این دیوار از منظره زیبایی و فضای سبز مناسب مورد توجه خواهد بود.

نکات مهم در تبدیل تراس به گلخانه

گلدان‌ها از جمله عناصری هستند که برای زیبایی محیط تراس مورد توجه قرار می‌گیرند. برای تبدیل تراس به گلخانه باید از نور کافی برخوردار باشید. همچنین باید سایر اجزای مفید در دکوراسیون گلخانه از جمله گلدان‌ها را مورد توجه قرار دهید.

برای تشکیل گلخانه در تراس نیاز به فضای کافی دارید. وضعیت آبیاری نیز از جمله پارامترهای مهمی است که در دیزاین و مدیریت گلخانه مورد توجه قرار می‌گیرد. در واقع برای اینکه بتوانید از ویژگی و مزایای مثبت گلخانه بهره‌مند شوید، باید کلیه پارامترها و عناصر ضروری برای آن را مد نظر قرار دهید.

گلخانه‌ها می‌توانند فضای مطبوعی را در تراس ایجاد کنند. این فضای دنج در عین زیبایی می تواند بستر مناسبی برای رشد گیاهان مورد علاقه شما باشد. با این گلخانه می‌توانید محصولات مورد نیاز خود را در محیط تراس پرورش دهید و به خودکفایی برسید.

 

چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شما

برای اطلاع از قیمت چوب پلاست و نیز مشاوره رایگان جهت طراحی تراس توسط چوپکس با ما در تماس باشید

3.8/5 - (10 امتیاز)
چگونه تراس را به گلخانه تبدیل کنیم ؟

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا