چگونه خانه را بازسازی کنیم؟

چگونه خانه را بازسازی کنیم؟
فهرست مطالب

نوسازی یا بازسازی خانه از جمله مسائل غیر قابل اجتناب است؛ در واقع خانه‌ها بعد از گذشت مدتی به بازسازی نیاز دارند. این موضوع در اثر فرسودگی بافت منزل، مصالح به کار رفته در آن و … ضروری می‌شود. بنابراین شما با توجه به این که تصمیم به تنها بازسازی قسمتی از منزل یا کل آن را دارید، می‌توانید آیتم‌های متفاوتی را برای تغییر در خانه بکار ببرید.

انتخاب متریال مناسب و نوین یکی از تاثیرگذارین موارد در بازسازی منزل به شمار می‌آید که حتی اجرای یک گزینه باعث تغییری اساسی می‌شود. با وجود محصولات جدید این روزها استفاده از مصالح سنتی بسیار کمتر شده و طراحان در معماری داخلی یا خارجی منزل از متریال‌های چند منظوره و حرفه‌ای همچون چوب پلاست استفاده می‌کنند تا بتوانند علاوه‌بر ایجاد یکپارچگی در محیط، فضایی شیک و مدرن خلق نمایند. 

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

عناصر به‌ کار رفته در بازسازی خانه

استفاده از کفپوش برای پوشش کف

کفپوش از المان‌های اصلی بوده که همواره در بازسازی منزل مورد مورد توجه قرار می‌گیرد و از پرطرفدارترین نوع آن می‌توان به کفپوش چوبی اشاره نمو که این روزها با متریال چوب پلاست اجرا می‌شود. در واقع این کفپوش‌ها برای فضای بیرونی منزل نظیر: روف گاردن، درب ورودی، نواحی اطراف استخر، محوطه سازی و … استفاده می‌شود. کفپوش چوبی به کار رفته در بازسازی خانه از جنس چوب پلاست بوده و مقاومت قابل توجهی در برابر رطوبت و ضربه دارد. از این‌رو این نوع کفپوش‌ها در محوطه‌های بیرونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ضمن این که این متریال از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه بوده و این امکان فراهم است تا قیمت کفپوش چوبی اجرا شده با پروفیل چوب پلاستیک همراه با نصب و اجرا بسیار مناسب تمام شود. 

کاربرد نرده در بازسازی خانه

نرده نیز یکی دیگر از مواردیست که در بازسازی خانه مورد توجه قرار می‌گیرد؛ نرده چوبی می‌تواند جایگزین مناسبی برای یک نرده با بافت فرسوده باشد. ضمن این که از لحاظ ظاهری ساختاری شبیه به چوب طبیعی داشته و در مکان‌هایی مانند: تراس یا بالکن، حیاط، گوشه‌ای از منزل برای پاسیو، به عنوان جانپناه در طراحی راه پله و … کاربرد دارد. ممکن است پیش از این برای ساخت خانه از نرده فلزی استفاده شده باشد اما در بازسازی خانه می‌توانید نرده چوبی را جایگزین نمایید.

برای بازسازی خانه چه باید کرد؟

نقش طراحی سقف کاذب در بازسازی خانه

سقف کاذب نیز یکی از ایده‌های تزیینی در بازسازی خانه است که با پروفیل چوب پلاست قابل اجراست. چوب پلاست مقاومت خوبی دارد و از این رو می‌تواند در بازسازی منزل به عنوان یک عامل محافظتی و مصالح قدرتمند مورد توجه قرار بگیرد. با اجرای سقف کاذب چوبی در بازسازی خانه می‌توانید از ایده‌های مختلف برای تزیین کمک بگیرید. این ایده‌ها دکوراسیون و شکل ظاهری محیط خانه را دچار تغییر و تحول عظیم خواهند کرد. اگر در بازسازی خانه نیاز به تعمیر سقف داشته باشید، می‌توانید سقف کاذب چوبی را همراه با نورپردازی صحیح و اصولی برای پوشاندن نازیبایی‌ها بکار برید.

دیوارپوش عنصری متفاوت 

دیوارهای منزل نیز بعد از گذشت مدتی نیاز به بازسازی دارند. این بازسازی در جهت ترمیم دیوار انجام می‌شود. دیوارپوش چوبی تهیه شده با پروفیل چوب پلاست از مصالح مقاوم شده است که در بازسازی خانه مورد توجه قرار می گیرد. شما می توانید از این دیوارپوش نرم در رنگ‌های ست شده با سایر دکوراسیون منزل استفاده کنید. این دیوارپوش‌ها می توانند بر روی دیوارهای کثیف به کار برده شوند.

در بازسازی خانه باید به استحکام مصالح توجه کنید. اگر از دیزاین چوبی در طراحی منزل استفاده کرده اید، بهتر است این ست را با نمای چوبی تکمیل کنید. همان طور که می دانید نماها در معرض رطوبت، گرد و غبار، آلودگی، باد، باران، نور خورشید و … قرار می گیرند. بنابراین چوب‌های ضدرطوبتی مقاوم باید در نمای چوبی به کار گرفته شوند. چوب پلاست از جمله چوب‌های مقاوم در برابر رطوبت می‌‌باشد.

برای بازسازی خانه چه باید کرد؟

پیش از بازسازی منزل باید برنامه ریزی دقیق داشته باشید؛ در این برنامه ریزی کلیه نقاط آسیب دیده و نیازمند به تعویض یا تعمیر مشخص می‌گردد و در جریان بازسازی تخریب خواهند شد. برای تخریب نیاز به ادوات و تجهیزات ساختمانی می‌باشد؛ در حین تخریب مواظب باشید که به سایر نواحی منزل آسیب وارد نکنید. شاید تصمیم به ایجاد تراس گاردن یا طراحی پاسیو و حیاط خلوت داشته باشید؛ بنابراین به تمامی زوایا و موارد دقت نمایید تا بتوانید بهترین طراحی را پیاده کنید.

در هنگام بازسازی منزل تیرچه و دیواره‌های ضعیف شده از محیط حذف می‌گردند.
پنجره‌های آسیب دیده نیز در بازسازی منزل حذف می‌گردند. در واقع این نوع پنجره‌ها می‌توانند مشکلات زیادی برای شما ایجاد کنند.

بازسازی خانه چقدر هزینه دارد؟

 

نقاط آسیب دیده منزل می‌تواند کفپوش‌ها، دیوارها، سقف، نرده، نما و محوطه بیرونی باشند. در جریان این بازسازی شاید نیاز به تعویض بسیاری از دکورها از جمله کابینت و … داشته باشید. در پایان بازسازی و تعمیرات منزل نیز می‌توانید از برق کشی یا لوله کشی مجدد ( در صورت نیاز ) بهرمند شوید. اقداماتی نظیر پانچ درب‌های جدید، رنگ آمیزی درب ورودی، دیوار، کفپوش، نرده و … نصب تهویه مناسب، نصب عایق و … از جمله مراحل تکمیلی در بازسازی خانه خواهد بود.

بازسازی خانه چقدر هزینه دارد؟

هزینه بازسازی خانه با توجه به مواد و مصالح در نظر گرفته شده برای آن متفاوت خواهد بود. بهتر است برای بازسازی منزل از مصالح ساختمانی جدید استفاده نمایید و برای اجرای آن از نیروی متخصص کمک بگیرید. در این بازسازی ممکن است هزینه‌ای بابت تخریب به کارگران پرداخت کنید، ضمن اینکه به یک تیم حرفه‌ای جهت طراحی و اجرا نیاز دارید.

ساخت نواحی آسیب دیده و تعمیر آن نیاز به پرداخت هزینه دارد. در واقع این هزینه‌ها به عوامل مختلفی مربوط می‌شود. برای بازسازی و تعمیر منزل صرفه‌جویی را کنار بگذارید. این صرفه‌جویی شما را از انتخاب مصالح مستحکم باز می‌دارد. مصالح مستحکم می‌توانند عمر مفید خانه را افزایش دهند. برای مقاوم‌سازی منزل باید این نوع مصالح را مدنظر قرار دهید.

فواید بازسازی منزل

امروزه ایده‌های چوبی در بازسازی منزل بسیار پرطرفدار و مقرون به صرفه می‌باشند. این ایده‌ها باعث زیبایی و شیک بودن منزل خواهند شد. تعمیر خانه باعث افزایش قیمت آن می‌شود. با این تعمیرات می‌توان خانه را با قیمت مناسب تری معامله نمود. این موضوع در معماری و فروش املاک اهمیت زیادی دارد. افراد زیادی از این ترفند برای فروش ملک خود استفاده می‌کنند.
بازسازی خانه حس متفاوتی را در اعضای خانواده فراهم می‌کند. در واقع با این بازسازی کلیه اجزا و دکوراسیون منزل زیبا و باشکوه به نظر می‌رسند. استحکام، زیبایی، افزایش قیمت و عمر بنا و … از جمله مواردی است که با بازسازی خانه میسر خواهد شد.

 

چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شما

جهت اجرای عناصر متعدد و نیز اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید

4/5 - (1 امتیاز)
چگونه خانه را بازسازی کنیم؟

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا