چگونگی طراحی باغ ویلا لاکچری !

چگونگی طراحی باغ ویلا لاکچری !
فهرست مطالب

در دنیای مدرن امروزی داشتن محیطی که آرامش بخش باشد و افراد بتوانند ساعاتی از وقت خود را برای تفریح و استراحت در آن محیط بگذرانند، بسیار مهم است. اما خلق این فضا باید با اصول و قاعده باشد. در سال‌های اخیر در کشور ما محوطه سازی و زیبا سازی فضای بیرونی با کاربرد متریال‌هایی مانند چوب پلاست حائز اهمیت شده است. به طوری که به شکل رقابتی در آمده است. برای تزئین و زیبا سازی حیاط و محیط بیرون خانه راهکارهای متفاوت و جذابی وجود دارد.         طراحی باغ ویلا لاکچری

از جمله: چمن کاری، درخت کاری، شن ریزی، ساخت آلاچیق یا پرگولا، سنگ فرش یا کفپوش چوبی، مبلمان فضای باز و نیمکت، نورپردازی، شومینه یا آتشدان و گیاهان. همه مواردی هستند که برای ایجاد فضای خاص و متفاوت در محیط‌هایی همچون: حیاط آپارتمان یا ویلا، پشت بام (روف گاردن)، حتی حیاط خلوت یا پاسیو داخل منزل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

امروزه تعداد زیادی از سازندگان برای طراحی حیاط یا پشت بام و حتی تراس، در کل فضاهای باز و بیرونی از محصولات نوین و کاربردی همچون چوب پلاست که تاثیر به سزایی در زیباسازی محیط دارد، استفاده می‌کنند. در حال حاضر پرکاربردترین طراحی محوطه‌ها و حیاط، ایجاد فضای سبز و زنده در کنار عناصر پرکاربرد است. علاوه‌بر این راهکارها به جز گل و گیاه و تزیینات زیباسازی، طراحی مسیرهای رفت و آمد و نوع کفپوش و سنگفرش نیز مهم هستند.

طراحی باغ ویلا لاکچری با اجرای عناصر کاربردی !

وجود محصولات چند منظوره مانند پروفیل چوب پلاست برای کاربرد در فضای باز این روزها بسیار مرسوم شده است. این متریال به شما امکان ایجاد یکپارچگی در محیط را خواهد داد. ضمن اینکه سازه‌هایی همچون پرگولا چوبی، کلبه یا آلاچیق چوبی با این محصول قابل اجراست. بنابراین دست طراحان باز است تا بتوانند به بهترین شکل ممکن محیط را با اجرای عناصر متعدد به فضایی مناسب برای سپری کردن اوقات فراغت شما تبدیل نمایند.

طراحی باغ ویلا لاکچری با اجرای عناصر کاربردی !

از فضای سبز و گیاهان تزئینی استفاده کنید !

یکی از عناصر بسیار مهم در طراحی و اجرای محوطه و فضای باز، درختان و گیاهان هستند. گیاهان مختلفی وجود دارند که ما می‌توانیم به راحتی از زیبایی آنها برای محوطه خود استفاده کنیم. مانند گل‌های فصلی که عمر کوتاهی دارند و یا درختان همیشه سبز. همچنین وجود گل و گیاه و درخت باعث طراوت و زنده بودن فضای ما می‌شود. علاوه‌بر اینها، چمن کاری یا دیوار سبز نیز می‌تواند تاثیر به سزایی در زیبایی محیط داشته باشد. اما این نکته را فراموش نکنید که انتخاب گیاهان باید متناسب با شرایط آب و هوایی و مکان باشد.

برای این کار تنها کافیست از فلاورباکس چوبی برای کاشت گیاهان استفاده کنید. اما چرا چوبی؟ گلدان‌هی چوبی همیشه در کنار گیاهان سبز یا گل‌های تزئینی زیبایی دو چندانی دارند. بنابراین شما می‌توانید فلاورباکس چوب پلاست را در ابعاد و اعماق مورد نظر برای کاشت گیاهان مورد استفاده قرار دهید. همچنین می‌توانید فضای باغچه را با نرده چوبی به خوبی مرزبندی نمایید.

مبلمان مناسب در طراحی باغ ویلا لاکچری !

فضای نشستن در طراحی باغ ویلا را فراموش نکنید. این که شما در محیط بیرون خانه خود جایی برای نشستن و استراحت کردن‌های روزانه در نظر بگیرید، می‌تواند بسیار لذت بخش و آرامش دهنده باشد. شما می‌توانید بسته به تعداد و شرایط آب و هوایی محیط زندگی خود این فضا را ایجاد کنید. مبلمان چوبی فضای باز که در محیط بیرونی آسیب ندیده و مقاوم باشد یا در برابر باران و تابش نور خورشید از بین نرود به راحتی با چوب پلاست قابل اجراست.

مسیرهای رفت و آمد را با کفپوش یا سنگفرش مزین کنید !

آتشدان و شومینه‌ها امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و معمولا در طراحی و اجرای فضای باز استفاده می‌شوند. عنصر آتش به علت گرما و انرژی که دارد از دیرباز مورد توجه ما بوده است. آتشدان‌ها می‌توانند به راحتی این عنصر انرژی بخش را به محیط شما بیاورند، تا از زیبایی و گرمای آن لذت ببرید. این المان نیز در کنار مبلمان نه تنها به عنوان آتشدان که به عناون میز نیز قابل استفاده بوده و با چوب پلاست ساخته خواهد شد.

مسیرهای رفت و آمد را با کفپوش یا سنگفرش مزین کنید !

برای هرچه جذاب‌تر شدن محیط و مسیرهای رفت و آمد می‌توان از کفپوش چوبی یا سنگفرش استفاده کرد. کفپوش نیز یکی از عناصر مهم است که تاثیر به سزائی در زیبایی محیط دارد. طرح‌ها و ابعاد و 6 رنگ متفاوت در اجرای این المان باعث ایجاد فضایی خاص می‌شود. سنگفرش را نیز می‌توان با گیاهان ترکیب کرد. اما این روزها کاربرد متریال‌های نوین مانند پروفیل چوب پلاست جایگزینی مناسب برای متریال‌های سنتی همچون سنگ شده است. زیرا هم نصب و اجرای آن آسان‌تر بوده و نیازی به ملات و آب ندارند، هم در کمترین زمان ممکن نصب خواهند شد.

آلاچیق و سایبان را برای استراحت اعضای خانواده در محیط ایجاد کنید !

در صورت داشتن فضای باز استفاده از سایبان یا همان پرگولا بسیار کارآمد است. زیرا در شرایط آب و هوایی مختلف شما می‌توانید از فضای زیبایی که ایجاد کرده‌اید، استفاده کنید. آلاچیق‌ها محافظ خوبی در برابر آفتاب و گرما هستند. علاوه‌بر این در زمان‌هایی که بارندگی باشد به راحتی قابل استفاده هستند. پرگولای مسقف نیز گزینه مناسبی برای تمامی فصول است. اما انتخاب این عناصر بستگی به سلیقه شخصی شما خواهد داشت.

قواعد و اصول طراحی باغ ویلا لاکچری !

قواعد و اصول طراحی باغ ویلا لاکچری !

همانطور که می‌دانید طراحی باغ ویلا دارای اصول و قواعد مهمی است، که برای هر چه بهتر شدن نتیجه کار باید آنها را رعایت کنیم. در اینجا به برخی از مهم‌ترین اصول آن اشاره می‌کنیم.

1. زیبایی در نهایت سادگی

زیبایی در سادگی است. در محوطه سازی باید سادگی را مد نظر قرار داد. به طوری که حس آرامش بخشی را به شما القا کند.

2. رنگبندی‌ها

رنگ‌ها دارای حس‌های متفاوتی هستند. رنگ‌های گرم برجسته‌تر نشان داده می‌شوند و رنگ‌های سرد دورتر نشان داده می‌شوند. بنابراین انتخاب رنگ بسیار مهم است.

3. تعادل و هماهنگی میان المان‌ها

حفظ تعادل در استفاده از المان‌ها خیلی مهم است. انتخاب المان‌ها باید طبق قاعده و اصول باشد تا بتواند فضای دلخواه را به شما ارائه دهد. زیاده‌روی در استفاده از المان‌ها می‌تواند نا مطلوب باشد.

4. نقطه تمرکز

نقطه تمرکز و یا کانون همان مکانی است که بهترین و قوی‌ترین المان‌ها در آنجا قرار می‌گیرد. این نقطه معمولا از هر زاویه قابل دید می‌باشد. بسته به نوع طراحی و فضایی که داریم می‌توان یک یا چند نقطه کانونی ایجاد کرد.

5. نورپردازی هوشمندانه

نورپردازی باید به گونه‌ای باشد که فضای کلی را به صورت عام و گل و گیاهان را به صورت خاص نشان دهد. می‌توان از چراغ‌های دیواری برای این کار استفاده کرد.

با این حال قبل از هر اقدامی بهتر است با کارشناسان حرفه‌ای در این زمینه مشوت نمایید تا بتوانید بهترین ایده‌ها را برای طراحی باغ ویلا لاکچری داشته باشید. مشاوران چوپکس همواره آماده ارائه بهترین نظرات در این زمینه به شما همراهان گرامی خواهند بود.

Rate this post
چگونگی طراحی باغ ویلا لاکچری !

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا