کفپوش ترموود و معرفی بهترین جایگزین برای آن!

کفپوش ترموود و معرفی بهترین جایگزین برای آن!
فهرست مطالب

کفپوش ترموود و معرفی بهترین جایگزین برای آن!

کاربرد چوب از سال‌های دور در زمینه‌های متعدد، بسیار گسترده بوده و همین باعث شده تا امروزه متریال‌های متفاوتی با چوب طبیعی تولید و به بازار عرضه شود. شاید یکی از دلایل محبوبیت چوب این بوده که از مصالح قدیمی، طبیعی و البته همیشه در دسترس به شمار می‌آمده است. با این حال در سال‌های اخیر با توجه به جلوگیری از آسیب به طبیعت که به طور مستقیم در چرخه محیط زیست تاثیر گذار است، محصولاتی همچون چوب پلاست ظهور کرده که نه تنها مانع از قطع درختان خواهد شد، که با بازیافت چوب و استفاده از تراشه‌های چوب، محصولی دوستدار محیط زیست به شمار می‌آید.

ترمووود نیز یکی دیگر از متریال‌های تولید شده از چوب طبیعی‌ست که طرفداران خاص خود را دارد و در مبحث ترمووود چیست درباره آن به طور کامل توضیح داده‌ایم. اما اگر بخواهیم ترمووود را با چوب پلاست مقایسه کنیم، این محصول از چوب طبیعی و طی قرار گرفتن در دمای بالا ساخته می‌شود. بنابراین نمی‌توان گفت ترموود دوستدار طبیعت است.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

کفپوش ترمووود چیست ؟

کفپوش ترمووود همانطور که از نامش پیداست، نوعی کفپوش چوبی قابل اجرا با چوب ترمو بوده که در سطوح مختلف و کف کاربرد دارد. این کفپوش مزایای بسیاری دارد با این حال از معایبی نیز برخوردار است که شاید باعث شود، شما بدنبال جایگزینی مناسب برای آن باشید. با استفاده از روش ترمووود، تغییراتی در ساختار اولیه چوب ایجاد خواهد شد تا آن را در برابر عوامل محیطی و فشارهای مختلف مقاوم نماید.

کفپوش ترموود نیز با استفاده از همین روش و در دمای بسیار بالا به همراه بخار آب و گردش هوا در داخل چوب تولید می‌شود که در نهایت موجب خروج باکتری‌های موجود در چوب خواهد شد؛ کاهش رطوبت چوب در اثر گرمای وارده، محصول را در برابر عوامل محیطی و اشعه UV خورشید مقاوم می‌نماید. به همین علت می‌توان از این محصول در فضاهای داخلی و خارجی استفاده کرد.

 

کفپوش ترمووود چیست ؟

تفاوت کفپوش چوب پلاست و کفپوش ترمووود چیست ؟

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، چوب پلاست دوستدار طبیعت است و برای تولید آن آسیبی به محیط زیست وارد نخواهد شد؛ به همین علت می‌توان این محصول را یکی از بهترین جایگزین‌ها برای چوب طبیعی برشمرد.
محصولات چوب پلاست با استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت ساخته و به بازار عرضه می‌شوند که همین امر موجب وجه تمایز آنها با چوب یا ترمووود است. یکی از تفاوت‌های عمده چوب پلاست با ترمووود، استحکام و مقاومت آنهاست؛ وجود پلاستیک در مرحله تولید چوب پلاست باعث شده تا مقاومت این محصول در مقایسه با ترمو چند برابر باشد.

به همین علت کفپوش چوب پلاست گزینه‌ای مناسب برای فضای باز و بیرونی به شمار می‌آید و در برابر هر نوع اقلیم و شرایط آب و هوایی، اشعه UV، تابش متداوم نور خورشید، نفوذ آب و باران‌های پی در پی، حشرات و آفت‌ها و … بسیار مستحکم خواهد بود. ضمن این که می‌توان از این محصول در دیگر محیط‌هایی همچون: مراکز تجاری- اداری، مراکز خرید، رستوران‌ یا کافی شاپ و … به راحتی استفاده کرد. 

مزایای کفپوش چوب پلاست در مقایسه با کفپوش ترمووود چیست ؟

  • استحکام و مقاومت بالا در برابر عوامل فیزیکی- محیطی
  • استحکام و مقاومت بالا در برابر حشرات و آفات
  • استحکام و مقاومت بالا در برابر اقلیم متفاوت
  • استحکام و مقاومت بالا در برابر خط و خش
  • استحکام و مقاومت بالا در برابر اشعه UV
  • قابلیت شستشو با مواد شوینده
  • دوستدار طبیعت و محیط زیست
  • ظاهری شبیه به چوب طبیعی
  • بدون نیاز به نگهداری و تعمیر
  • جلوگیری از هدر رفت انرژی
  • برخورداری از 6 رنگ متنوع
  • مقاوم در برابر تردد بالا
  • قیمت مقرون به صرفه
  • قابلیت رنگ آمیزی

تفاوت کفپوش چوب پلاست و کفپوش ترمووود چیست ؟

کفپوش چوب پلاست بهترین جایگزین برای کفپوش ترموود !

یکی از ویژگی‌های کفپوش چوب پلاست کاربری متنوع آن بوده که باعث می‌شود بتوان از این محصول به عنوان جایگزین مناسبی برای کفپوش ترموود استفاده کرد. در این قسمت بخشی از کاربردهای متنوع کفپوش چوب پلاست را معرفی خواهیم کرد:

بهترین کفپوش پشت بام:

اگر قصد دارید در پشت بام روف گاردن داشته باشید، باید به شما بگوییم که بهترین و مناسب‌ترین کفپوش پشت بام، چوب پلاست است. این محصول قابلیت اجرا برروی هرگونه ایزوگام و عایق را دارد، ضمن این که برای اجرای آن از زیرسازی و آهن کشی مناسب استفاده خواهد شد. این کفپوش در روف گاردن با سایر المان‌ها هماهنگ شده و فضایی متفاوت را بوجود می‌آورد.

بهترین کفپوش حیاط:

کفپوش چوب پلاست را می‌توان به صورت گسترده در محوطه سازی نیز بکار برد؛ این روزها محوطه سازی به طور چشمگیری مورد اهمیت ساکنین قرار می‌گیرد و چوب پلاست یکی از متریال‌هایی بوده که در این زمینه کاربرد فراوانی دارد. کفپوش حیاط نیز گزینه‌ای مهم بوده که تاثیر بسزایی در محوطه سازی خواهد داشت و می‌توان از پروفیل چوب پلاست برای این منظور استفاده کرد.

بهترین کفپوش دور استخر:

اگر تصمیم به اجرای کفپوش دور استخر دارید، استفاده از چوب پلاست برای این منظور گزینه‌ای مناسب است. کفپوش چوب پلاست در برابر نفوذ آب و همینطور رطوبت بالا مقاوم بوده و ضمن این که با خیس شدن نیز لغزنده نخواهد شد و همین امر نکته‌ای مثبت برای انتخاب این کفپوش برای دور استخر خواهد بود.

بهترین کفپوش برای تراس:

تایل کفپوش یکی از بهترین متریال‌ها برای کاربرد در تراس و بالکن است که به شما این امکان را می‌دهد تا در کمترین زمان ممکن کف بالکن را بپوشانید. این محصول با شکل ظاهری شبیه به چوب طبیعی فضای تراس را تغییر داده و می‌توانید محیطی دنج و مناسب برای گذراندن اوقات فراغت داشته باشید.

بهترین کفپوش فضای باز:

استفاده از پروفیل چوب پلاست در هرگونه فضای باز و پر رفت و آمد توصیه می‌شود. این محصول طوری طراحی شده است که می‌توان در مراکز تجاری- اداری، رستوران و کافی شاپ، مراکز خرید، کفپوش دور استخر، کفپوش اسکله و حتی عرشه کشتی از آن استفاده نمود.

به یاد داشته باشید که مزایای این محصول به نسبت سایر محصولات مشابه بسیار زیاد است و در صورتی که از آن در زمینه‌های متعدد استفاده نمایید، نه تنها موجب کاهش هزینه‌ها خواهید شد، بلکه محصولی مقاوم که از طول عمر بالایی برخوردار است خریداری نموده‌اید. 

 

چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست

جهت مشاوره رایگان یا اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید

4/5 - (2 امتیاز)
کفپوش ترموود و معرفی بهترین جایگزین برای آن!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا