اجرا و طراحی روف گاردن در مازندران

طراحی روف گاردن در مازندران
فهرست مطالب

امروزه به دلیل افزایش ساختمان سازی در مناطق شهری، فضاهای سبز کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند. بیشتر طراحان و مهندسان ترجیح می‌دهند به جای ساخت یک حیاط بزرگ، روف گاردن بسازند که یک ایده جدید و بسیار زیبای است. روف گاردن به معنای بام سبز است که معمولا در بالاترین نقطه ساختمان ساخته می‌شود. یکی از مهم‌ترین عواملی که در ساخت روف گاردن باید به آن توجه داشته باشید اقلیم آب و هوای منطقه است. گیاهان هر روف گاردن باید با توجه به اقلیم آب و هوای منطقه انتخاب شوند تا همیشه سبز و شاداب بمانند. در این مطلب می‌خواهیم در رابطه با طراحی روف گاردن در مازندران صحبت کنیم.
مازندران یکی از استان‌های زیبای شمال کشور است که آب و هوا و طبیعت بی‌نظیری دارد، آب و هوای خاص این استان باعث شده تا در زمان ساخت روف گاردن و انتخاب گیاه محدودیت خاصی نداشته باشید. 

معنای روف گاردن چیست؟

روف گاردن یا همان بام سبز همانطور که از نامش پیداست به فضایی گفته می‌شود که در بام و بالاترین بخش یک ساختمان اجرا می‎‌شود و برای ساخت آن به گل و گیاهان طبیعی، آلاچیق و سازه‌های مختلفی نیاز است. به دلیل آبیاری گیاهان طبیعی و وجود استخر در این بخش باید کف سازی مناسب سازه انجام شود. این فضا را می‌توانید با توجه به سلیقه، ابعاد فضای مورد نظرتان و آب و هوای اقلیمی که در آن قرار دارید طراحی کنید. در این فضا می‌توانید از هر سازه‌ای برای طراحی و جذابیت بیشتر آن استفاده کنید. فلاور باکس، آلاچیق، مبلمان مخصوص فضای بیرون، باربیکیو، درختان طبیعی مینیاتوری و غیره برای روف گاردن گزینه مناسبی هستند. 

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

بهترین متریال برای اجرای روف گاردن در مازندران

برای طراحی روف گاردن در مازندران نمی‌توان از متریال‌های مختلفی استفاده کرد، رطوبت موجود در هوا روی آن‌ها تاثیرگذار است و موجب کاهش دوام و ماندگاری آن‌ها می‌شود. به عنوان مثال چوب گزینه مناسبی برای ساخت روف گاردن نیست و رطوبت هوا موجب پوسیدگی و از بین رفتن آن می‌شود. بهترین متریال مورد استفاده برای طراحی روف گاردن در مازندران عبارتند از:

  • چمن مصنوعی: یکی از زیباترین متریال که به عنوان کفپوش روف گاردن مورد استفاده قرار می‌گیرد، چمن مصنوعی است. سبز بودن چمن حس آرامش را به محیط القا می‌کنید و جذابیت روف گاردن را چند برابر خواهد کرد. چمن‌ها یکی از سازگارترین متریال با آب و هوای مرطوب هستند چرا که در اثر بارندگی زیاد و رطوبت هوا پوسیده نمی‌شوند. 
  • کاشی بتنی: در ساخت تایل‌ها بتنی یا کاشی‌های بتنی از بتن استفاده شده است و باعث شده تا مقاومت بسیار بالایی داشته باشد. این کاشی‌ها یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین کاشی‌هایی هستند که برای طراحی روف گاردن در مازندران به کار برده می‎شوند. 
  • کفپوش سنگی: یکی از بهترین و ماندگارترین متریالی که می‌توان برای ساخت روف گاردن از آن استفاده کرد، کفپوش‌های سنگی هستند که دوام بسیار زیادی دارند. این کفپوش‌ها به هیچ عنوان گرد و غبار و آلودگی را جذب خود نمی‌کنند. 

طراحی روف گاردن در ویلا

طراحی روف گاردن ویلا واژه‌ای است که در این چند سال اخیر شاید زیاد آن را شنیده باشید. روف گارن ویلا مکانی آرام بخش، برای فرار از شلوغی شهر است. در طراحی و ساخت ویلاهای مدرن فضای بسیار کم و محدودی برای ساخت حیاط و کاشت گیاهان مختلف باقی می‌ماند به همین دلیل طراحان و مهندسان ترجیح می‌دهند به جای ساخت یک فضای سبز کوچک، یک روف گاردن بزرگ و زیبا طراحی کنند. روف گاردن علاوه بر قابل استفاده بودن، بر زیبایی و ظاهر ویلا هم تاثیر مثبت خواهد داشت.
در طراحی و ساخت روف گاردن در ویلا می‌توانید از المان‌ها و سازه‌های مختلفی مانند آلاچیق، پرگولا، آبنما، مبلمان فضای باز و غیره استفاده کنید. از طرفی پرکاربردترین و رایج‌ترین گیاهان قابل استفاده برای روف گاردن در ویلا درختچه زیتون، فوتونیا، انواع سرخس، گل‌های کاغذی، کاکتوس و غیره هستند.

برای خرید چوب پلاست میتوانید از سایت چوپکس اقدام کنید.

طراحی روف گاردن در چالوس

اگر در شهر چالوس زندگی می‌کنید و می‌خواهید در ساختمان خود یک روف گاردن داشته باشید، شاید با این سوال مواجه شوید که هزینه ساخت و طراحی روف گاردن چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که چوپکس با در نظر گرفتن تمام ملاحظات مربوط به آب و هوا، روف گاردن شما را طوری طراحی می‌کند که تمام اجزا و متریال و پوشش گیاهی آن با اقلیم آب و هوایی سازگار باشد. طراحی روف گاردن در چالوس هم مانند سایر شهرها است و تنها تفاوت آن‌ها با یکدیگر در نوع متریالی است که در ساخت آن‌ استفاده می‌شود. رطوبت موجود در هوای چالوس مانع استفاده از برخی متریال‌ها می‎شود اما در انتخاب پوشش گیاهی آن محدودیتی نخواهید داشت. 

کلام پایانی از چوپکس 

روف گاردن یک راه عالی برای جذابیت بیشتر ساختمان و ساخت فضای سبز خاص و منحصر به فرد است، روف گاردن‌ها نه تنها عمر ساختمان را افزایش می‌دهند بلکه موجب بهبود عملکرد سقف می‌شوند و دارای تاثیرات مثبت زیست محیطی هستند در واقع موجب بهبود کیفیت هوا در مناطق شهری می‌شوند.
در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات مورد نیاز برای ساخت و طراحی روف گاردن در مازندران را در اختیارتان قرار دهیم، از همراهی شما تا پایان این مطلب سپاسگذاریم. 

Rate this post
اجرا و طراحی روف گاردن در مازندران

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا