بهترین محصول برای اجرا در محوطه سازی چیست ؟

بهترین محصول برای اجرا در محوطه سازی چیست ؟
فهرست مطالب

محوطه سازی قرن‌هاست که در همه نقاط جهان اجرا می‌شود. چه در ایران باستان یا کشورهای دیگر با طراحی‌های متفاوتی از آن روبرو بوده‌ایم. بنابراین امروزه اهمیت محوطه سازی به وضوح درک شده و راهی برای طراوت بخشیدن به روح انسان است. به خصوص در سال‌های اخیر که آلودگی هوا و زندگی شهرنشینی، دسترسی بیشتر افراد از فضای سبز و دلنشین را کاسته، این مهم نیز سمت و سوی دیگر در پیش گرفته و روبه مدرنیته شدن است.
در کل هدف از محوطه سازی یا لنداسکیپ ایجاد فضای سبز با کاشت درختان و درختچه‌ها، همینطور گیاهان سبز و گل‌های تزیئینی است. با این حال به تازگی دکوراسیون فضای باز در کنار موارد یاد شده نیز بسیار طرفدار پیدا کرده است. اینکه محیط بیرونی را طوری چیدمان کنید که بتوان از فضای باز و دلنشین نهایت استفاده و لذت را برد و حتی ساعت‌ها به استراحت پرداخت.
بنابراین اگر بخواهیم بهتر بیان کنیم، محوطه سازی دیگر تنها شامل باغ آرایی و ایجاد فضای سبز نیست. بلکه شما باید طراحی را پیاده کنید تا بتوانید چیدمانی متفاوت خاص را برای دکوراسیون فضای باز در نظر داشته باشید. اینکه از چه محصولی در کنار فضای سبز برای محطوه سازی استفاده کنید؛ یا چه عماصری را برای چیدمان در محوطه بکار برید و … همگی مواردی هستند که باید به آنها دقت شود. در این مطلب از چوپکس قصد داریم به این سوال که بهترین محوطه سازی چیست و چه اصول و اجرایی دارد آشنا نماییم. پس با ما همراه باشید !

محوطه سازی

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

یکی از مهم‌ترین اصول محوطه سازی چیست ؟

برای هر فردی تعریف از محوطه سازی متفاوت است. ممکن است برای شخصی تنها به معنای کاشت چند درخت میوه یا فقط گیاهان و گل‌های تزئینی در ملک باشد. یا برای فردی دیگر اما، گل‌ها و گیاهان در منظره نه تنها باید با دقت انتخاب شوند، بلکه باید به طور استراتژیک نیز چیده شوند. بنابراین محوطه سازی در هر نقطه از ملک قطعا ارزش آن را افزایش می‌دهد.
به خصوص اگر از محصولاتی کاربردی همچون پروفیل چوب پلاست چوپکس استفاده کنید، قطعا این ارزش بیشتر خواهد شد. علاوه‌بر این، باعث ایجاد حس خوب برای بازدیدکنندگان و رهگذران است.

اولین و اصلی‌ترین نکته‌ای که برای اجرای بهترین محوطه سازی می‌توان مورد نظر قرار دارد، کاربرد محصولی مختص فضای باز و بیرونی است. علت این امر چیست ؟ همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، تعریف هر فرد از محوطه‌سازی، متفاوت است.

 

اما از آنجایی که زندگی شهرنشینی موجب شده تا افراد با کمبود فضای سبز مناسب برای سپری کردن زمان روبرو شوند، سبک مدرن آن طرفداران بسیاری دارد. به این معنا که بیشتر افراد بدنبال ایجاد محیطی مناسب برای نشستن و استراحت در فضای باز هستند.
اینکه شما بتوانید چیدمانی درست و دقیق داشته باشید، از اهمیت بالایی برخودار است. استفاده از عناصر کاربردی و جایگذاری مناسب آنها در محوطه، تاثیری مستقیم در هرچه زیباتر کردن فضای باز شما خواهد داشت.

یکی از مهم‌ترین اصول محوطه سازی چیست ؟

اجرای محوطه سازی با محصولی کاربردی !

این روزها محصولات و متریال‌های متفاوتی به بازار عرضه شده که هرکدام به نوعی در محوطه سازی کاربرد دارند. اما یکی از پرکاربردترین و شاید بتوان گفت بهترین آنها، پروفیل چوب پلاستیک است. چوب پلاست مناسب فضای باز و بیرونی از لنداسکیپ تا روف گاردن چوبی و حتی بعضا دکوراسیون داخلی و فضای نیمه باز، تولید می‌شود. همین باعث شده تا سال‌ها در کشورهای پیشرفته مورد استفاده قرار گیرد. به خصوص اینکه محصولی دوستدار محیط زیست است و برای تولید آن نیازی به قطع درختان نخواهد بود. همین که قابلیت بازگشت به طبیعت را نیز دارد.
چند کاربره بودن این محصول باعث می‌شود تا بتوانید به طور گسترده در محوطه سازی از آن استفاده کنید. از نرده دور باغچه تا کفپوش و حتی مبلمان فضای باز، همگی با چوب پلاست قابل اجرا هستند. اما یکی از ویژگی‌های اصلی پروفیل چوب پلاستیک، زیبایی دو برابر آن در کنار فضای سبز همراه با کیفیتی فوق‌العاده بالاست. یعنی این اطمینان خیال وجود دارد که عنصر اجرا شده در محیط با گذشت سال‌ها پس از اجرا آسیب نخواهند دید.
از دیگر مزایای اجرای محوطه سازی با این محصول :

  • دوام و مقاومت بالا در برابر مجاورت هوای باز و آزاد
  • دوام بالا در برابر تابش خورشید و اشعه فرابنفش
  • دوام بالا در برابر نفوذ آب و رطوبت
  • دوام بالا در برابر حشرات و موریانه
  • و …

اجرای محوطه سازی با محصولی کاربردی !

عناصر کاربردی در اجرای محوطه سازی چیست ؟

فضای سبز اصلی‌ترین عنصر تشکیل دهنده و پایه محوطه سازی است. حال آنکه می‌توانید با کاربرد چوب پلاست در تکمیل آن نقش اساسی ایفا کرده و فضایی متفاوت ایجاد کنید. اما چه عناصری را می‌توان با این محصول در لنداسکیپ اجرا کرد ؟

کاربرد سازه در اجرای محوطه سازی :

این روزها سازه‌هایی مانند: آلاچیق چوبی یا پرگولا چوبی و … در اجرای محوطه سازی کاربردی گسترده دارند. چرا ؟ به این علت که فضای خصوصی و مناسب را برای ساکنین در هر نقطه از محوطه و در دل فضای سبز بوجود می‌آورند.

کاربرد کفپوش در اجرای محوطه سازی :

کفپوش را می‌توان یکی از اصلی‌ترین عناصر در محوطه سازی دانست. زیرا محیط را کاملا یکدست خواهد کرد. همین یکپارچگی موجب می‌شود تا دیگر المان‌هایی که در محیط اجرا می‌شود بیشتر به چشم آید. می‌توان مسیر رفت و آمد یا فضای چیدمان مبلمان را نیز با کفپوش پوشاند و با نورپردازی زیبایی آن را چندین برابر کرد.

عناصر کاربردی در اجرای محوطه سازی چیست ؟

کاربرد مبلمان فضای باز در اجرای محوطه سازی :

مبلمان چوبی فضای باز نیز از دیگر موارد کاربردی و مهم در لنداسکیپ محسوب می‌شوند. اگر این عنصر را با چوب پلاست اجرا کنید دیگر نگرانی بایت جابجایی آنها در فصول سرد یا گرم سال نخواهید داشت. زیرا در برابر هرگونه تهدید آسیب ناپذیر خواهند بود.
موارد یاد شده از اصلی‌ترین عناصری هستند که در لنداسکیپ کاربرد دارند. ضمن اینکه می‌توانید از فلاورباکس، نرده چوبی، نیمکت چوبی، پارتیشن یا دیوار کاذب و … برای زیباتر کردن محیط مورد نظر استفاده نمایید. برای مشاوره رایگان می‌تواید با کارشناسان چوپکس در تماس باشید. مشاوران ما همواره آماده ارائه مشاوره به شما همراهان گرامی در سراسر ایران هستند.

1/5 - (1 امتیاز)
بهترین محصول برای اجرا در محوطه سازی چیست ؟

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا