سایبان چیست ؟

سایبان چیست ؟
فهرست مطالب

سایبان چیست؟

برای رسیدن به پاسخ سوال پرگولا یا سایبان چیست؟ می‌توان گفت: پرگولا سازه‌ای پرکاربرد در محوطه سازیست که این روزها بیشتر در طراحی و اجرای تراس گاردن یا روف گاردن (بام سبز) و لنداسکیپ (باغ، حیاط ویلا و …) مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سازه که طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده است، فضایی مناسب برای استراحت و گذراندن اوقات فراقت را ایجاد خواهد کرد.

پرگولا سازه‌ای مسقف بوده که بعضا بدون سقف هم قابل اجراست و اغلب نوع چوبی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساختار آن به گونه‌ایست که دارای تیرک‌هایی در چهار طرف یا دو طرف بوده و سقف برروی آن‌ها قرار خواهد گرفت؛ حتی سقف آن می‌تواند کاملا پوشیده، مشبک یا طرح‌دار باشد. به همین علت طراحی و اجرای پرگولا در مدل‌ها و طرح‌های متنوع امکان پذیر بوده و می‌توان این سازه را به نسبت سلیقه و مدلی که در نظر دارید سفارش دهید.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

پرگولا چوبی یکی از پرطرفدارترین انواع سایبان بوده که با استفاده از پروفیل چوب پلاستیک نیز قابل اجراست؛ یکی از ویژگی‌های پرگولا این است که از قبل می‌توان مدل دلخواه را به راحتی انتخاب کرد. همچنین امکان سفارش آن برای کارفرما فراهم بوده و شما می‌توانید قبل از خرید سازه مورد نظر، طرح دلخواه را ارائه دهید تا پرگولا چوب پلاست شما طبق سلیقه و نظرتان آماده و اجرا شود.

پرگولا پیش ساخته با متریالی نوین

همانطور که اشاره شد، پرگولا چوبی طرفداران بسیاری دارد و چه بسا که بتوان این سازه را با استفاده از متریالی همچون پروفیل چوب پلاستیک که آسیبی به طبیعت وارد نخواهد کرد، اجرا نمود. چوب پلاست محصولی نوین بوده که از تراشه‌های چوب، پلاستیک مرغوب و آرد مخصوص تولید می‌شود و برای ساخت این محصول، هیچ آسیبی به طبیعت و محیط زیست وارد نمی‌شود.

ساخت پرگولا چوبی با چوب پلاست

چوب پلاست محصولی با کیفیت و مرغوب است که در طراحی و اجرای پرگولا، نه تنها از لحاظ ظاهری سازه‌ای شبیه به چوب خواهید داشت، بلکه از نظر استقامت نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارد و قابل مقایسه با متریال چوب نیست.
ساخت پرگولای چوبی با چوب پلاست نه تنها جایگزینی مناسب برای چوب طبیعی خواهد بود که از لحاظ مقاومت به دلیل وجود پلاستیک، چندیدن برابر متریال چوب مستحکم است. همچنین در برابر عوامل فیزیکی و بیرونی از جمله: بارش باران به دلیل ضد آب بودن یا تابش متداوم نور خورشید نیز مقاومت بسیار بالایی دارد.

طراحی و اجرای پرگولا چوبی در روف گاردن

یکی از پرطرفدارترین انواع پرگولا، نوع چوبی آن بوده که نه تنها فضایی گرم وصمیمی را ایجاد خواهد کرد، بلکه طرح چوبی آن به راحتی با فضای سبز، هماهنگ خواهد شد. از این‌رو طراحان و معمارانی که تصمیم به اجرای روف گاردن یا لنداسکیپ را دارند، از پرگولای چوبی در طراحی‌های خود استفاده می‌کنند. ضمن این که نوع چوبی این سازه در صورتی که با متریال‌های با کیفیت اجرا شود، با گذشت سال‌ها شکل اولیه خود را به بهترین حالت حفظ خواهد کرد.

طراحی و اجرای پرگولا چوبی در روف گاردن
طراحی و اجرای پرگولا چوبی در روف گاردن

علاوه‌براین زیباسازی پرگولای چوبی با استفاده از گل‌های تزئینی و زینتی (گیاهان رونده و پیچک) در کنار سایر المان‌ها از جمله: نرده چوبی، کفپوش چوبی، فلاورباکس و … فضایی آرامش بخش را بوجود می‌آورد. همچنین می‌توانید با استفاده از پوشش گیاهی سبز و زنده به راحتی دیواره‌ها یا سقف سازه را بپوشانید.

سقف های پرگولا چگونه طراحی می‌شود؟

سقف های پرگولا مدل‌های متنوعی دارند و یکی از عمومی‌ترین نوع آن‌ها سقف روباز بوده که این امکان را به کاربر می‌دهد تا در فصول گرم سال بتواند به راحتی گیاهان رونده و سبز را برروی سقف پرورش دهد. این کار باعث می‌شود تا سازه طراحی متفاوتی داشته، ضمن این که فضایی خاص را ایجاد خواهد کرد.

اما امروزه سقف های پرگولا مدل‌های متنوعی دارند که از جمله می‌توان به: سقف های متحرک، ثابت، طلقی و … اشاره نمود، البته اجرای آن‌ها به طور مستقیم طبق سلیقه کارفرما انجام خواهد شد. ولی در کل سقف های پرگولا از نوع روباز و با طرح‌های متفاوت اجرا می‌شود تا بتوان به راحتی آن را با فضای سبز تزئین کرد یا در صورت لزوم پوشاند.

سقف های پرگولا چگونه طراحی می‌شود؟

 

چگونه بهترین و مناسب‌ترین طرح پرگولا را انتخاب کنیم؟

برای این که بتوانید بهترین طرح پرگولا را انتخاب کنید، قبل از هرچیز باید با شرکت‌های معتبری که در این زمینه فعال هستند مشاوره نمایید؛ این روزها طراحان و معماران حرفه‌ای بسیاری، آماده ارائه مشاوره رایگان به شما هستند تا مسیر را برای شما هموار نمایند.

به این صورت کارشناسان مجرب به محل اعزام می‌شوند تا بررسی‌های لازم برای طراحی و اجرای پرگولا انجام شود. با توجه به این امر طرح پرگولا متناسب با فضا در متراژی مناسب و البته طبق نظر شما آماده خواهد شد. در غیر این صورت نیز امکان سفارش پرگولای پیش ساخته برای شما وجود دارد تا در صورتی که مکان مورد نظر آماده باشد، تنها پرگولای پیش ساخته در اسرع وقت آماده و به محل ارسال شود.

 

چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست

جهت مشاوره رایگان یا اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید

5/5 - (1 امتیاز)
سایبان چیست ؟

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

بازگشت به بالا