فرق پنت هاوس با روف گاردن چیست؟ بررسی کامل

فرق روف گاردن با پنت هاوس !
فهرست مطالب

شاید شما از آن دست افرادی هستید که به زندگی در طبقه آخر پشت بام علاقه‌ای خاص دارید. همین باعث می‌شود تا به جست و جوی گزینه‌های متعدد برای این منظور باشید. با توجه به این امر انتخاب برای شما سخت خواهد شد، بنابراین بهتر است بیشتر در این مورد تحقیق کرده و با تمامی گزینه‌های پیش رو بیشتر آشنا شوید. امروزه طراحی و اجرای روف گاردن، پنت هاوس یا تراس گاردن بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. شناخت تمامی موارد به شما کمک خواهد کرد تا آسان‌تر در اینباره تصمیم گیری نمایید.

علاوه‌براین استفاده از مصالح و متریال‌های نوین و بروز همچون چوب پلاستیک در طراحی این اماکن و زیبایی دکوراسیون آنها نقشی اساسی دارد. با این حال می‌توانید قدم به قدم با شناخت تفاوت‌هایی که بین بام سبز یا پنت هاوس وجود دارد و مواردی که در قیمت آنها تاثیر گذار خواهد بود، بهترین انتخاب را داشه باشید. در این مطلب از چوپکس قصد داریم فرق روف گاردن با پنت هاوس را برای شما توضیح دهیم تا بتوانید انتخابی صحیح داشته باشید. بنابراین ابتدا راجع به این که پنت هاوس و همینطور روف گاردن چیست، توضیحاتی را ارائه خواهیم دارد. با ما همراه باشید.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

روف گاردن چیست؟

روف گاردن اما کاملا متفاوت از پنت هاوس است. فرض کنید شما در یک آپارتمان زندگی می‌کنید و طبقه آخر این ساختمان به طور کاملا حرفه‌ای با سازه‌هایی همچون: پرگولا، آلاچیق، کلبه چوبی و … دکوراسیون شده است. همچنین امکان ایجاد بام سبز در بناهای خصوصی و ملک شخصی امکان پذیر است. روف گاردن یا بام سبز امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. شرکت‌های بسیاری در این زمینه هرکدام به نوعی در طراحی و اجرای بام سبز فعالیت می‌کنند.

 

مطالب مرتبط: روف گاردن چیست؟

کاربری متفاوت فرق اساسی روف گاردن با پنت هاوس

پنت هاوس چیست؟

در مباحث قبل پنت هاوس را این گونه تعریف کردیم:
تعریف مدرن پنت هاوس اشاره به واحدهای مختلف گسترش یافته بر روی بام است. واحدهایی که امکان برخورداری از تراس گاردن  یا بالکن در ابعاد بالا را دارند، صرف نظر از طبقه‌ای که در آن قرار دارند. واحدهایی با طرح متفاوت از سایر واحدها در ساختمان، واحدهای با سقف بلندتر و واحدهایی که امکانات دیگری را برای متمایز کردن آن از دیگر واحدها ارائه می‌دهند.

برخی از آپارتمان‌ها، ممکن است تراس یا ویژگی دیگری داشته باشند که آنها را متمایز می‌کند. بنابراین توسعه دهندگان از آن به عنوان یک نقطه بازاریابی استفاده می‌کنند تا بتوانند هزینه بیشتری در هر متر مربع دریافت کنند. به عنوان مثال، طبقه پنت هاوس ممکن است ترکیبی از ارتفاع بیشتر سقف، فضای بیرونی خصوصی و دکوراسیون زیباتر باشد. در برخی موارد، چندین پنت هاوس در یک طبقه وجود دارد یا یک پنت هاوس ممکن است چندین طبقه (دوبلکس) را اشغال کند.

تفاوت پنت هاوس و روف گاردن چیست؟

با تعاریفی که در بخش بالا داشتیم تا حدودی از تفاوت و فرق روف گاردن با پنت هاوس مطلع شدید. اما به طور کلی مواردی هست که به آنها اشاره خواهیم کرد:

برچسب قیمت بالاتر فرق روف گاردن و پنت هاوس

حریم خصوصی

وقتی در یک پنت هاوس سرمایه گذاری می‌کنید، بهترین‌ها دریافت می‌کنید. یک پنت هاوس، اعتبار و جایگاهی ویژه به همراه دارد. به‌علاوه چشم اندازهای باورنکردنی، امکانات لوکس، فضای بیرونی خصوصی، پنجره‌های بزرگ … لیست همچنان ادامه دارد! در اصل شما ملکی را با تمامی موارد ذکر شده خریداری کرده‌اید که حریم خصوصی شما محسوب خواهد شد.

اما در روف گاردن شما ارزش ملکی که دارید را چند برابر خواهید کرد. اگر ملک شما خصوصی باشد و بر روی آن بام سبز اجرا کنید، ارزش ملک چندین برابر خواهد شد و این خود سرمایه گذاری محسوب می‌شود. تفاوت اصلی روف گاردن در آپارتمان با پنت هاوس این است که اگر بام سبز را در آپارتمان اجرا نمایید، دیگر از حریم خصوصی خارج شده و متعلق به کلیه ساکنین آپراتمان خواهد بود و حالتی مشاع خواهد داشت. به این معنا که تمامی افراد ساختمان می‌توانند از روف گاردن استفاده نمایند.

کاربری متفاوت؛ فرق اساسی روف گاردن با پنت هاوس

بخشی از تعریف به روز شده از یک پنت هاوس این است که صرف نظر از طبقه‌ای که در آن قرار دارد، دارای یک طرح منحصر به فرد است که آن را از سایر ساختمان‌ها متمایز می‌کند. ملکی همراه با واحدی مجزا که زندگی خصوصی را برای شما فراهم می‌نماید.

اما بام سبز آپارتمان از واحد مجزا برخوردار نیست و عملا مکانی برای زندگی روزانه به شمار نمی‌آید. تنها فضایی برای گذراندن اوقات فراغت و استراحت ساکنین است و اگر در ملک شخصی ساخته شود، به تفریحگاهی خصوصی تبدیل می‌شود. بنابراین می‌توان به صورت روزمره از محیط بام سبز صرفا برای استراحت یا دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه استفاده کرد.

برچسب قیمت بالاتر فرق روف گاردن و پنت هاوس

پنت هاوس به علت برخورداری از فضای اضافی، امکانات رفاهی و فضای بیرون قیمت بالاتری نسبت به واحدهای استاندارد دارد. اگر تصمیم به خرید پنت هاوس دارید، بسته به شهر، می‌توانید 5 تا 20 درصد بیشتر از سایر واحدهای یک ساختمان پرداخت کنید. ضمن اینکه شما واحدی مجزا با امکاناتی متفاوت دریافت می‌نمایید که بر اساس همین منوال قیمت متغیر خواهد بود و اصولا هزینه‌ای برالا برای خرید آن پرداخت می‌کنید.

با این تفاوت که اگر تصمیم به اجرای روف گاردن در آپارتمان را داشته باشید، می‌توانید هزینه طراحی اجرای آن را بین ساکنین تقسیم نمایید. با توجه به اینکه در بام سبز شما می‌توانید المان‌های قابل ساخت را انتخاب نمایید. حتی پس از دریافت طرح پیشنهادی از سمت کارشناسان، عناصری را به بام سبز اضافه کرده یا حتی حذف نمایید. بنابراین با قیمتی مناسب به فضایی دلنشین دست می‌یابید که حدود قیمت آن نیز قبل از ساخت و اجرا مشخص شده و قابل تغییر خواهد بود. 

4.2/5 - (9 امتیاز)
فرق پنت هاوس با روف گاردن چیست؟ بررسی کامل

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا