نمای ساختمان اداری با طراحی مدرن و خاص !

نمای ساختمان اداری با طراحی مدرن و خاص !
فهرست مطالب

نمای ساختمان اداری به تازگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شده است. به این ترتیب معماران و طراحان در تلاشند تا بتوانند طرح و ایده‌ای متفاوت از دیگر بناهای ادارای ارائه دهند. در این بین ظهور محصولات نوین همچون چوب پلاست باعث شده تا طراحی‌های متمایز و مدرن نیز بوجود آمده و نمای ساختمان‌ها رنگ و رویی تازه و متفاوت به خود گیرد.

از یک نمای بیرونی گرم و دلپذیر که با گیاهان سبز و رونده تزئین شده است، تا ورودی ساختمان، یا حتی شیشه‌های آینه‌ای که درب دفتر اداری یک شرکت است، نما یکی از جنبه‌های ضروری ساختمان‌های اداری محسوب می‌شود.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

کلمه نما در واقع از کلمه فرانسوی facade گرفته شده است که به معنای جلو یا صورت است. نما در یک ساختمان رابط بین محیط خارجی و داخلی بنا است. معمولاً یک ضلع بیرونی ساختمان را نمای آن تشکیل می‌دهد اما این مورد همیشگی نیست.

در معماری ساختمان‌های اداری، نما اغلب مهم‌ترین جنبه طراحی است، زیرا هویت بنا را در کنار دیگر ساختمان‌ها تعیین می‌کند. گرچه این مورد درباره ساختمان‌های مسکونی نیز صدق می‌کند. از منظر مهندسی، نما به دلیل سهم آن در بهره‌وری انرژی از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله به طور مفصل به اهمیت نما در طراحی ساختمان‌های اداری می‌پردازیم.

نمای ساختمان اداری مدرن !

نمای ساختمان اداری مدرن !

برای اینکه بتوانید نمای ساختمان اداری مدرن و شیک اجرا کنید، قطعا باید از محصولات مدرن استفاده کنید. نما چوبی قابل اجرا با چوب پلاست یکی از گزینه‌های کاربردی در این زمینه بوده و اجرای نما یکی از کاربری‌های این محصول است.

ترکیب چوب پلاست در کنار دیگر مصالح ساختمانی فضایی متفاوت را بوجود می‌آورد. حال آنکه می‌توانید از این محصول نیز به تنهایی و برای اجرای نما استفاده کنید. از سوی دیگر پروفیل چوب پلاست به اضافه برخورداری از ظاهری شبه به چوب طبیعی مزایای بسیاری دارد که آن را به محصولی مناسب برای هر فضای باز و بیرونی تبدیل کرده است.

انتخاب متریال نما معمولاً به کاربرد و هدف ساختمان، همچنین الزامات برنامه ریزی محلی بستگی دارد که ممکن است بر ظاهر ساختمان در ارتباط با همسایگان آن تأثیر بگذارد. آجرکاری اغلب مصالح نمای خارجی ترجیح داده می‌شود. اما ساخت و ساز مدرن با استفاده از چوب پلاست که روش نصبی خشک دارد، به طور موثر جایگزین آجرکاری سنتی شده است. به همین علت این نیز به نما خشک معروف است.

به عنوان مثال، شیشه شفاف در ساختمان‌های تجاری مانند رستوران‌ها معمول است. این معمولاً برای نشان دادن اجمالی از فضای داخلی زیبا و مشتریان خوشحال است و در نتیجه افراد بیشتری را به رستوران جذب می‌کند.

اما یکی از مصالحی که می‌توان طیف گسترده‌ای از اشکال نما را با استفاده از آن اجرا کرد، پروفیل چوب پلاست است. این محصول امکان ایجاد نمای سایه- روشن یا لوور را نیز فراهم خواهد کرد که این روزها طرفداران بسیاری دارد.

اهمیت طراحی نمای ساختمان اداری !

اهمیت طراحی نمای ساختمان اداری !

از آنجایی که ساختمان‌های اداری محلی برای کسب و کار است، قطعا نمای آن نیز با دیگر ساختمان‌ها متفاوت خواهد بود. شماتیک‌های اساسی که در طراحی مقدماتی نما قرار می‌گیرند به این منظور است که یک نمای همه جانبه از تمام الزامات برخوردار باشد.

حتی اگر بدنبال ارزانترین نمای ساختمان برای ملک اداری خود باشید، باید راهکارهای اساسی برای کاهش هزینه‌ها بیابید. بنابراین قبل از هر اقدامی بهتر است بدنبال محصولی مناسب برای اجرای نمای ساختمان اداری باشید تا به این ترتیب از صرف هزینه‌های اضافه در بلند مدت جلوگیری نمایید.

پروژه نما اداری مهستان نمونه‌ای از نمای اداری بوده که با استفاده از محصولات چوب پلاست چوپکس اجرا شده است.

این موارد شامل هدف مورد نظر از اجرای نما، طراحی آن و همچنین محدودیت‌های قانونی و عملی مختلف مورد نیاز قبل از ساخت است. اولین و مهم‌ترین چیز این است که هدف از اجرای نما را مشخص کنید. پس از انجام این کار، معیارهای عملکرد مربوط به نما تعیین می‌شود.

این معیارها سه عامل مهم در طراحی را در نظر می‌گیرند: طراحی، بودجه و نگرانی‌های نظارتی. دلیل اصلی این امر ایجاد یک نقشه راه روشن است که مورد توافق مشتری و معمار باشد.

نماهایی که به خوبی طراحی شده‌اند به موفقیت هر کسب و کاری کمک می‌کنند. از سوی دیگر، نماهایی با طراحی ضعیف می‌تواند به این معنی باشد که ساختمان ممکن است به هدف مورد نظر خود عمل نکند.

خوشبختانه پروفیل چوب پلاستیک از ویژگی‌های بسیاری برخوردار بوده که آن را برای کاربرد در نمای ساختمان اداری به گزینه‌ای مناسب تبدیل می‌نماید. از قیمت چوب پلاست گرفته تا روش نصب متفاوت که در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود و … . همگی مواردی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

ویژگی‌های نمای ساختمان اداری

ویژگی‌های نمای ساختمان اداری به شرح زیر است:

ایجاد رابط بین محیط داخلی (سقف کاذب اداری) و خارجی
امکان دسترسی به سطوح نور قابل قبول و ارتباط بصری با خارج
ایجاد تصویری که نمایانگر کسب و کار، ایده‌آل‌ها و چشم انداز ساختمان است
ضد آب و هوا از جمله کنترل جریان هوا، مقاومت در برابر باد و انسداد دسترسی به آب
تهیه پنجره‌هایی با قابلیت بازشوندگی آسان برای تهویه مناسب
کنترل بهره خورشیدی و مقاوم در برابر تابش UV
عایق صوتی و حرارتی
و …

اهمیت یک نمای خوش ساخت را می‌توان به لباس خوب تشبیه کرد. یک نمای خوب طراحی و اجرا شده، بدون شک، بخش بسیار مهمی از طراحی ساختمان‌های اداری بوده و باید با اهمیتی که شایسته آن است، رفتار شود.

در صورتی که نمای ساختمان اداری را با پروفیل چوب پلاست اجرا کنید، قطعا نیازی به رسیدگی یا نگهداری و تعمیر نخواهید داشت. ضمن اینکه نمای اجرا شده طول عمر بالایی داشته و حتی پس از گذشت سال‌ها ظاهر اولیه خود را حفظ خواهد کرد. تمامی این موارد به طور موثر در کاهش هزینه‌ها تاثیر گذار خواهد بود.

برای دریافت مشاوره رایگان در این زمینه می‌توانید با کارشناسان چوپکس در تماس باشید

Rate this post
نمای ساختمان اداری با طراحی مدرن و خاص !

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا