چگونه پاسیو زیبا داشته باشیم؟

پاسیو چیست و چگونه پاسیو زیبا داشته باشیم؟
فهرست مطالب

پاسیو در واقع نوعی نورگیر در فضای داخلی ساختمان است که می‌تواند روباز یا مسقف باشد. در صورتی که پاسیو مسقف باشد، باید سقف پاسیو با مصالح شفافی ساخته شود که نور به راحتی از آن عبور نماید. در پاسیو می‌توان به پرورش انواع گیاهان آپارتمانی پرداخت. همچنین استفاده از چوب پلاست در طراحی پاسیو زیبایی و کارایی بالایی به این فضا می‌بخشد و می‌توان از حضور در این محیط لذت برد. اگر مایلید بدانید پاسیو چیست و چگونه پاسیو زیبا داشته باشیم، با ما همراه باشید تا در ادامه نکات جذابی را در این رابطه با هم مرور کنیم.

چگونه پاسیو زیبا داشته باشیم؟

چوب پلاست که حاصل ترکیب ذرات چوب طبیعی با مواد پلیمری تحت فشار و دمای بالاست، در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون عرضه شده است. این محصول در زمینه‌های متعددی همچون: روف گاردن، محوطه سازی فضاهایی مانند حیاط، باغ، ویلا، پاسیو، تراس و … کاربرد دارد. تنوع بالای محصولات چوب پلاست گزینه‌های متعددی را پیش روی طراحان و کارفرمایان برای طراحی کفپوش پاسیو با چوب پلاست قرار داده است. با کمی تامل در رابطه با اینکه مبلمان استفاده شده در پاسیو چیست و چگونه پاسیو زیبا داشته باشیم یا اینکه تجهیزات به کار رفته در پاسیو چیست و چگونه پاسیو زیبا داشته باشیم، مبلمان چوب پلاست پاسیو پیشنهاد می‌گردد. انواع میز و صندلی، فلاور باکس، سطل زباله، کفپوش، پوشش دیوار، تاب ریلکسی و … را می‌توان با چوب پلاست ساخت و در پاسیو به کار برد.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

از مهم‌ترین مزیت‌های مبلمان چوب پلاست پاسیو، می‌توان به مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی از جمله تغییرات دمایی، نور خورشید و باران اشاره کرد؛ همچنین چوب پلاست در برابر سایش و شکستگی مقاومت بالایی دارد که گزینه‌ای مناسب برای محوطه سازی به شمار می‌آید.
اگر نیاز به مشاوره تخصصی در رابطه با اینکه پاسیو چیست و چگونه پاسیو زیبا داشته باشیم، کافی است با کارشناسان خوش ذوق ما تماس حاصل فرموده و ضمن امکان سنجی طرح ها، برآورد هزینه های اجرا و… از آخرین ایده ها در رابطه با این موضوع بهره‌مند شوید. 

انواع طرح معماری پاسیو
انواع طرح معماری پاسیو

انواع طرح معماری پاسیو

پاسیو به دو شکل طراحی و ساخته می‌شود.

در روش اول، در داخل یک واحد مستقل، فضای نورگیر داخلی در نظر گرفته شده و این فضا با استفاده از گل و گیاه آپارتمانی تزئین می‌گردد. هنگام بررسی این مسئله که پاسیو چیست و چگونه پاسیو زیبا داشته باشیم، اگر روی این نوع از پاسیو تمرکز کنیم، شخصی بودن و محرمیت بالا مهم‌ترین مزیت آن است.

در روش دوم، بین چند واحد ساختمانی که یک بلوک را تشکیل می‌دهند، یک حیاط مرکزی کوچک در نظر گرفته می‌شود. این پاسیو، مشاع است و محرمیت بالایی نداشته و معمولاً از بالکن تمام واحد‌ها، دسترسی بصری دارد. این شکل از پاسیو برای تعامل ساکنین یک واحد همسایگی، تهویه مطلوب و نور‌رسانی به واحد‌ها کاربرد دارد. همچنین در شرکت‌های بزرگ که از یک بلوک ساختمانی گسترده برخوردار‌اند، وجود یک نورگیر داخلی و یا یک پاسیو بزرگ به عنوان یک استراحتگاه و یک محل ریلکس‌کردن کارمندان بسیار موثر است. این نوع طراحی در بسیاری از شرکت‌های بزرگ از جمله گوگل اجرا شده است.

کاربرد های اصلی پاسیو چیست؟

رساندن نور کافی به ساختمان یا واحد ها:

وجود یک نورگیر، حیاط خلوت کوچک یا پاسیو با مکان‌یابی مناسب در قلب واحد ساختمانی، نور طبیعی خورشید را به تمامی واحد‌ها می‌رساند و کیفیت ساکنین قسمت‌های مرکزی ساختمان را افزایش می‌دهد.

امکان تهویه هوای طبیعی در بلوک های ساختمانی بزرگ:

یکی از مشکلات بزرگ ساختمان‌هایی که در بلوک‌های بزرگ طراحی می‌شوند، گردش هوای ضعیف و اصطلاحاً خفگی ساختمان است. طراحی یک کانال مرکزی به شکل یک پاسیو شرایط تهویه هوای طبیعی در بلوک‌های ساختمانی بزرگ را تسهیل می‌کند.

کاربرد های اصلی پاسیو چیست؟

ایجاد فضای تعامل بین همسایه ها در مجتمع های مسکونی:

متاسفانه امروزه کمتر با همسایگان خود تعامل داریم. یکی از دلایل اصلی این مسئله، نحوه طراحی خانه‌های جدید است که بیشتر بر تفرد و انزوای واحد‌ها تاکید دارد و وجود یک پاسیو بین چند واحد همسایگی برای ایجاد فضای تعامل بین همسایه‌ها در مجتمع‌های مسکونی بسیار کاربردی است.

ایجاد یک فضای استراحت برای کارکنان مجموعه های بزرگ:

بسیاری از شرکت‌های بزرگ از جمله گوگل، در طراحی نوآورانه ساختمان های جدید خود، از پاسیو استفاده کرده‌اند. این فضا با ایجاد حس آرامش، موجب تجدید قوای کارکنان و عملکرد بهتر ایشان در انجام کارهای سخت و پیچیده شده است.

ایجاد یک گلخانه یا فضای سبز کوچک در آپارتمان ها:

پاسیو داخلی آپارتمان‌های کوچک، یک بهشت شخصی است! هنگام بررسی این پرسش که پاسیو چیست و چگونه پاسیو زیبا داشته باشیم، بدون شک یکی از پاسخ‌ها این است که پاسیو محلی برای پرورش گل و گیاه در آپارتمان‌ها است. پاسیو با دارا بودن شرایط کنترل شده، از جمله: نور، رطوبت، دما و جریان هوا، محل مناسبی برای رشد گیاهان آپارتمانی را فراهم می‌آورد.

البته از اگر پاسیو اختلاف سطح زیادی با کف سالن نشیمن نداشته باشد، می‌توان این دو فضا را به هم ملحق کرد و فضایی رویایی در مرکز ساختمان طراحی کرد. در این حالت مهم‌ترین بخش پاسیو کف آن است که باید دارای ویژگی‌هایی باشد که هم در محیط داخلی و هم در محیط خارجی، زیبایی و کارایی لازم را داشته باشد. وقتی این پرسش که مصالح کف پاسیو چیست و چگونه پاسیو زیبا داشته باشیم؟ مطرح می‌شود بدون شک یکی از بهترین پاسخ‌ها، کفپوش پاسیو با چوب پلاست است. 

 

چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شما

جهت محوطه سازی پاسیو و اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید.

3.7/5 - (6 امتیاز)
چگونه پاسیو زیبا داشته باشیم؟

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا