چیدمان پشت بام با چند روش ساده

چیدمان پشت بام با چند روش ساده
فهرست مطالب

چیدمان پشت بام با چند روش ساده

چیدمان پشت‌ بام به‌‌عنوان بخشی از طراحی و دکوراسیون خانه مورد توجه قرار می‌گیرد. در واقع خانه‌هایی که دارای محوطه و فضای باز نیستند، بیشترین تمرکز خود را برروی دکوراسیون پشت بام که این روزها با نام بام سبز شناخته می‌شود، صرف می‌کنند. در این شرایط، پشت بام به‌عنوان بخشی از دکوراسیون طراحی و ایده‌پردازی می‌شود. برای طراحی فضای پشت بام و سقف از ایده‌های بسیاری کمک گرفته می‌شود.

ایده‌های طراحی به منزله استفاده بهینه از پشت بام برای مقاصد شخصی مورد توجه می‌باشد. به‌ عنوان مثال بعد از چیدمان پشت بام می‌توانید از این فضا برای پذیرایی از دوستان یا برپایی مهمانی‌های خانوادگی، شروع یک گپ دونفره به دور از هیاهو و … استفاده کنید.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

طراحی اتاق روی پشت بام 

برای طراحی اتاق روی پشت بام جنس مصالح و متریال مورد استفاده را درنظر داشته باشید. این اتاق نیز مانند هر اتاق دیگری نیاز به تهویه مطلوب و به‌موقع دارد. بنابراین در چیدمان پشت بام به این موضوع نیز توجه کنید. طراحی اتاق رو‌به ‌آفتاب گزینه خوبی برای فضاسازی در پشت بام است؛ چون در این صورت اتاق پرنوری خواهید داشت.

 
اتاق شیشه ای روی پشت بام

منبع خوبی برای نور این اتاق درنظر بگیرید. این نور را می‌توان به شکل طبیعی و یا به طروق مصنوعی برای اتاق پشت بام تأمین نمود. برای تامین نور این فضا می‌توان از چراغ‌های آویزان سقفی یا پنجره‌های سنتی کمک گرفت.

ساختن اتاقک روی پشت بام

برای ساختن اتاقک روی پشت بام نیز می‌توان از مصالح گوناگون همچون چوب پلاستیک بهرمند شد. این مصالح مختلف با توجه به سلیقه و هدف ما در چیدمان پشت بام مورد استفاده قرار می‌گیرند. وجود یک اتاقک برروی پشت بام برای مقاصد گوناگون حائز اهمیت می‎باشد. 

اکثر فضاهای ساختمانی به دنبال استفاده بهینه از فضای پشت بام هستند. به همین خاطر این روزها به چیدمان پشت بام توجه ویژه‌ای می‌شود. در واقع وجود این اتاقک‌ها می‌تواند کمبود فضا در ساختمان را تا حدود زیادی جبران نماید.

راه مطلوب دسترسی به این اتاقک را نیز مدنظر بگیرید. این اتاقک می‌تواند در نقش یک انباری به چیدمان پشت بام شما وارد شود. برای دسترسی به این اتاقک می‌توانید از نردبان کشویی یا معادل آن کمک بگیرید.

    پاسیو و ایده های جذاب دکوراسیون آن !                                 بیشتر بخوانید

اتاق شیشه ای روی پشت بام

اتاق شیشه ای روی پشت بام یکی از ایده‌های جذاب و بی‌نظیر برای چیدمان پشت بام می‌باشد. اتاق شیشه ای جلوه‌ای از نور و زیبایی است. این ایده جذاب در دکوراسیون‌های مدرن بسیار پرطرفدار می‌باشد. در واقع اتاق شیشه‌ای بهتر از هر ایده طراحی، می‌تواند شکوه و زیبایی دکوراسیون را نشان دهد.

افرادی که ساکن ساختمان‌های مرتفع هستند، کمتر می‌توانند از آفتاب طبیعی بهره‌مند شوند. ساکنان آپارتمان‌ها نیز همواره به‌دنبال فرصتی برای تماشای ستارگان و آسمان می‌باشند. وجود یک اتاق شیشه ای در سقف روف گاردن می‌تواند جای فضای سبز را برای ساکنین آپارتمان پر کند.

ساخت کلبه چوبی در پشت بام

از این نوع چیدمان پشت بام برای طراحی یک محیط دنج استفاده می‎شود. در این محیط پرنور می‌توان به‌شکل مناسبی از طبیعت بهر‌مند شد، کتاب خواند، آفتاب گرفت و حتی استراحت کرد. این فضای شیشه‌ای محیط مناسبی برای ایجاد یک گلخانه و کاشت گیاه نیز خواهد بود؛ این فضای شیشه‌ای شرایط نوری لازم برای رشد گیاهان را فراهم می‌نماید.

ساخت کلبه چوبی در پشت بام

ساخت کلبه چوبی در پشت ‌بام به‌عنوان یکی از ایده‌های فوق العاده برای چیدمان پشت بام مورد توجه است. به طور کلی از ایده‌های چوب به دلیل پیوند عمیقی که با طبیعت دارند، در طراحی منازل بسیار استفاده می‌شود. این موضوع مخصوصاً برای خانه‌هانی آپارتمانی که دسترسی زیادی به فضای باز ندارند، اهمیت زیادی دارد. از این رو افراد بسیاری تمایل به بهره‌مندی از این نوع ایده‌های چوبی دارند.

مشاوره رایگان جهت طراحی و اجرای باغ بام

 

برای نورپردازی این نوع چیدمان پشت بام نیز از الگوهای ویژه‌ای کمک گرفته می‌شود؛ این موضوع زیبایی دکوراسیون پشت بام را دوچندان خواهد کرد.

باربیکیو پشت بام

یکی از ایده‌هایی که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، باربیکیو پشت بام است؛ وجود این عنصر در چیدمان پشت بام، فرصت لذت بردن و یک تفریح فوق العاده را فراهم می‌نماید.

برای باربیکیو پشت بام نیز می‌توان از ایده‌های خلاقانه کمک گرفت. برای طراحی محل این باربیکیوها از مصالح سخت استفاده می‌شود؛ گابیون ایده مناسبی برای طراحی باربیکیو است. زمانی که باربیکیو برای استفاده در پشت بام طراحی می‌شود، باید از سرپوش مناسبی نیز برخوردار باشد. چون احتمالاً باربیکیو در این محل در معرض باران، باد، گرد‌و‌خاک و… قرار خواهد گرفت.

طراحی باربیکیو در پشت بام

طراحی باربیکیو در پشت بام

طراحی باربیکیو در پشت بام نیاز به تجهیزات و ادوات خاصی دارد. مصالح مورد استفاده در این طراحی به شکل متفاوتی مورد استفاده واقع می‌شوند.

برای طراحی باربیکیو در پشت بام فضای مناسبی را انتخاب کنید. این فضا باید حکم یک پناهگاه مناسب را داشته‌باشد. در واقع طراحی باربیکیو در چیدمان پشت بام به اندازه طراحی شومینه در منزل اهمیت دارد. بنابراین باید با نهایت دقت و حوصله انجام شود. برای این کار باید از متخصصان و افراد باتجربه کمک بگیرید. در این صورت می‌توانید به طرح ایده‌آل خود برای دیزاین باربیکیو نزدیک شوید. طراحی باربیکیو بسته به نظر افراد، در مرکز فضای پذیرایی یا در گوشه‌ای از پشت بام ساخته می‌شود.

هر کدام از این طراحی‌ها، گزینه خوبی برای چیدمان پشت بام است. در کنار طراحی باربیکیو می‌توان از ایده‌های زیبای دیگری نیز بهره‌مند شد. طراحی فضای سبز نیز می‌تواند بخشی از دکوراسیون پشت بام باشد.  

چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست 


4.4/5 - (5 امتیاز)
چیدمان پشت بام با چند روش ساده

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا