آشپزخانه فضای باز ایده جذاب برای تمام فصول!

آشپزخانه فضای باز ایده جذاب برای تمام فصول!
فهرست مطالب

آشپزخانه در فضای باز حیاط یا پشت بام نوید مهمانی با دوستان، مهمانی‌های خانوادگی یا حتی یک بردورهمی ساده است. تهیه ظروف در داخل خانه و حمل آنها به بیرون کار آسانی نیست. غذا سرد می‌شود و سرآشپز خیلی وقت را دور از مهمان‌ها می‌گذراند. با برخورداری از آشپزخانه در محیط بیرونی، حال برروی پشت بام (روف گاردن) یا محوطه، هر آنچه را که نیاز دارید، می‌توانید در خارج از منزل قرار دهید.

یکی از بهترین انتخاب‌های برای ایجاد آشپرخانه فضای باز استفاده از متریالی مناسب است. بهتر است قبل از هر اقدامی بررسی لازم را داشته باشید. تا بتوانید محصولی را بیابید که با قرار گرفتن دائمی در فضای بیرونی و مجاورت با نور آفتاب، بارش باران یا شرایط آب و هوایی با رطوبت بالا آسیب نبیند. چوب پلاست چوپکس می‌تواند بهرین گزینه برای اجرای صفر تا صد آشپزخانه در محیط بیرونی باشد. اما کاربرد چوب پلاست در ساخت و اجرای آشپزخانه فضای باز چیست ؟

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

کاربرد چوب پلاست در ساخت آشپزخانه فضای باز!

یکی از مشخصه‌های اصلی این محصول نوین و کاربردی، چند منظوره بودن آن است. به همین علت هنگا ساخت سازه‌های سبک همچون آشپرخانه فضای باز، پرگولا، آلاچیق، اتاق پیش ساخته یا مواردی از این دست گزینه‌ای ایده آل خواهد بود.

از ویژگی‌های بارز این متریال می‌توان به صرف مدت زمان بسیار کم در ساخت و ساز، مقاومت بالا در برابر اقلیم متفاوت، استحکام بالا در برابر ضربه و خوردگی، کاملا مختص فضای باز و بیرونیف مقاوم در برابر بارش باران یا تابش متداوم نور خورشید و … اشاره نمود.

بنابراین شما بدون هیچ مشکلی می‌توانید از پروفیل چوب پلاست در اجرای آشپزخانه فضای باز به آسانی استفاده کنید. پس از ساخت سازه اصلی به دنبال سایر موارد خواهیم رفت که در این بخش به آنها اشاره شده است.

کاربرد چوب پلاست در ساخت آشپزخانه فضای باز!

بسته به بودجه، چیدمان حیاط و نیازهای شما، می‌توانید یک سینک ظرفشویی، میزهای آشپزخانه، اجاق گاز، یخچال، کانکس مخصوص منطقه و باربیکیو یا هر چیز دیگری را انتخاب کنید. دامنه پروژه به شما بستگی دارد. تفریحات مکرر و صرف بودجه‌های کلان برای این منظور، می‌تواند به آشپزخانه فضای باز تمام عیار تبدیل شود.

اگر مهمانی یا باربیکیو معمولی ترتیب دهید، نگه داشتن برخی از کالاهای اساسی کابینت و میز آشپزی مقرون به صرفه‌تر است. در حالی که تهیه اقلام پیچیده و گران قیمت را می‌توان به حداقل رساند. همه عناصر باید در برابر شرایط جوی مقاوم باشند، از کف و کابینت گرفته تا میزهای پیشخوان، وسایل روشنایی و همه لوازم خانگی.

استفاده از مبلمان مناسب در آشپزخانه فضای باز!

یکی از عناصر پرکاربردی که در این محیط الزامیست، مبلمان فضای باز است. خوشبختانه چوب پلاست این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید مبلمان را بر حسب متراژ آشپزخانه انتخاب نمایید. به این ترتیب بهترین فضا برای نشستن و صرف غذا در آشپزخانه فضای باز ایجاد خواهد شد. استحکام بالای این مبلمان باعث می‌شود تا سال‌ها نیازی به نگهداری یا تعمیر آنها نداشته باشید. و به این صورت از صرف هزینه‌های اضافی بپرهیزید. علاوه‌براین محصول کاربردی در ساخت این مبملان در برابر موریانه یا حشرات موزی کاملا مقام بوده و از این نظر نگرانی وجود نخواهد داشت.

رعایت مقررات برای آشپرخانه فضای باز!

انتقال خطوط برق و گاز به آشپزخانه در فضای باز معمولاً پروسه مجوز را تحریک می‌کند. هر سازه‌ای که برای پوشش آشپزخانه در محیط بیرونی طراحی شده باشد، در صورت داشتن شرایط خاص، ممکن است مجوز نیز داشته باشد. سازه‌های مجاور خانه اصلی معمولاً باید توسط بخش‌های ساختمانی محلی تخلیه شود.

تکنسین‌ها برای علامت گذاری گاز، برق، آب و سایر خطوط حیاتی از ملک شما بازدید می‌کنند. همچنین آشپزخانه در فضای باز روف گاردن نیز طبق ضوابط بوده و توسط تیم اجرایی انجام خواهد شد. بنابراین برای این منظور بهتر است از افراد متخصص و حرفه‌ای در این زمینه بهرمند شوید.

رعایت مقررات برای آشپرخانه فضای باز!

چه موقع می‌توان آشپزخانه در فضای باز ساخت!

با توجه به این که اجرای آشپرخانه در فضای باز در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد، از این نظر مشکلی بوجود نخواهد آمد. اما شاید این سوال پیش بیاید که آیا لازم است آشپزخانه فضای باز را در پاییز و زمستان بسازید تا در هوای گرم برای تفریح آماده شود؟ یا بهتر است برای ساخت آشپزخانه از هوای مناسب در بهار و تابستان استفاده کنید؟ هدایت خطوط انتقال گاز و خطوط انتقال برق در زیر زمین کاملاً یخ زده، دشوار است. صبر کنید تا خاک قبل از حفاری نرم شود. اگر قصد ساختن یک پناهگاه دائمی و سرپناه را همچون: پرگولا یا آلاچیق را دارید، ممکن است ابتدا برای سهولت ساخت بقیه آشپزخانه این کار را انجام دهید.

زمان و هزینه مناسب برای آشپزخانه در فضای باز!

شما می‌توانید انتظار داشته باشید که ساخت آشپزخانه شما در فضای باز دو تا سه هفته طول بکشد و مهم است که به خاطر داشته باشید، به متخصصان حرفه‌ای برای تکمیل این پروژه نیاز است. بسته به طراحی آشپزخانه در محیط بیرونی همچون محوطه یا پشت بام، قطعا به یک پیمانکار نیاز دارید تا اجرای این پروژه را به عهده بگیرد. اگر بدنبال این هستید که هزینه کمتری داشته باشیدف قطعا ی‌توانید با ایجاد تغییراتی اساسی در ساخت این آشپزخانه تاثیر گذار باشید. ضمن این که کاربرد محصولی مناسب و مقرون به صرفه همچون چوب پلاست در هزینه موثر خواهد بود.

آشپزخانه فضای باز خود را پیدا کنید!

قصد ساخت آشپزخانه در کدام قسمت از محیط را دارید ؟ پشت بام یا محوطه ؟! منطقی است که آشپزخانه را نسبتاً نزدیک به خانه قرار دهید، خصوصاً اگر برق، لوله کشی و گاز دارید. مکان باید خشک، تراز و پایدار باشد. اگر آفتاب مشکلی دارد، به دنبال درختان برگریز بروید که می‌توانند جلوی آفتاب را بگیرند. اگر آفتاب بیشتری می‌خواهید، طبق آن برنامه ریزی کنید.

آیا در حیاط عناصر میانی مانند: استخر شنا، جکوزی، فلاورباکس، نرده یا … وجود دارد؟ بهتر است تمامی موارد را به دقت برای سهولت در اجرای آشپزخانه بررسی کنید. این روزها در بیشتر روف گاردن یا بام‌های سبز از آشپزخانه فضای باز استفاده می‌شود. این امر نشان می‌دهد که افراد بدنبال تفریح و صرف غذا در بیرون از منزل و هوای باز و آزاد هستند. 

3/5 - (1 امتیاز)
آشپزخانه فضای باز ایده جذاب برای تمام فصول!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا