تفاوت بالکن و تراس چیست؟

تفاوت بالکن و تراس چیست؟
فهرست مطالب

شاید شما نیز روزی چندین بار به بهانه‌های مختلف از تراس یا بالکن استفاده نماید. اما تا به حال به تفاوت این دو دقت نکرده باشید. بیشتر مواقع افراد از این مکان‌ها برای اهداف مختلفی استفاده می‌کنند که انباری یکی از از پرکاربردترین آن محسوب می‌شود. اما امروزه بدلیل کمبود محیطی مناسب برای گذراندن وقت از کوچک‌ترین فضاها در منزل یا حتی محل کار به بهترین شکل ممکن استفاده می‌شود. 

وجود تراس terrace یا بالکن در ساختمان می‌تواند به طور متوسط 12٪ به ارزش ملک اضافه کند. به همین علت امروزه در بیشتر ساختمان‌ها از تراس و بالکن استفاده می‌شود. هر دو راهی برای افزودن فضای زندگی اضافه قابل استفاده در خارج از ملک ارائه می‌دهند. هر دو فضاهایی را تعریف می‌کنند که محیط داخلی را با فضای بیرونی ترکیب و متصل می‌کند. در این مقاله از چوپکس با شما همراه هستیم تا تفاوت این دو را بیان کنیم.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

تعاریف بالکن و تراس چیست! 

“تراس” یک منطقه باز، برجسته در بخشی از بنا، مسطح در یک چشم انداز یا ساختمان بوده و مسقف نیست. برروی زمین ساخته شده و فضای بیرونی را به فضای داخلی متصل می‌نماید. به همین علت بیشتر کاربرد آن در مکان‌هایی با متراژ بالا بوده که امکان ایجاد و ساخت تراس فراهم است.
در مبحث چگونه تراس را به گلخانه تبدیل کنیم روش‌های نوین برای تغییر این محیط ارائه شده است.

بالکن چیست؟ 

بالکن” سکویی است که از دیوار ساختمان بیرون زده و توسط ستون‌ها یا نرده‌ها پشتیبانی می‌شود و معمولاً توسط حفاظ در بالای طبقه همکف احاطه شده است. 

کلمه “بالکن” در واقع از واژه ایتالیایی “پنجره بزرگ” گرفته شده است. بیشتر بالکن‌ها از طریق پنجره‌های بزرگ (درب بالکن) قابل دسترسی هستند. آپارتمان‌ها، هتل‌ها و بیشتر ساختمان‌های مسکونی یا حتی تجاری- اداری معمولاً بالکن های کوچکی در بالای طبقه دارند. 

تراس چیست؟

آیا تفاوت تراس و بالکن را می‌دانید؟

اگرچه تراس و بالکن از چند نظر شبیه به هم هستند، اما تفاوت‌های مهمی بین آنها وجود دارد. تفاوت‌های اصلی شامل اندازه، موقعیت مکانی نسبت به ساختمان و نحوه ساخت آنهاست. در مبحث مرور چند ایده برای تراس راهکارهای اساسی برای استفاده بهینه از تراس پیشنهاد شده است.

اولین و بارزترین تفاوت بین تراس و بالکن اندازه است. در بیشتر موارد تراس به طور قابل توجهی بزرگتر از بالکن است. به دلیل تفاوت در اندازه، این امر می‌تواند در نحوه استفاده از تراس و بالکن نیز تأثیر بگذارد. 

تفاوت دیگر تراس و بالکن مکانی است که از لحاظ ساختاری به آن متصل شده‌اند. بالکن معمولاً خارج از طبقه فوقانی است.

در بیشتر موارد، بالکن‌ها سکوهایی برجسته هستند که به کناره خانه یا ساختمان متصل می‌شوند. از این‌رو این اصطلاح اغلب برای سازه‌ای کاربرده می‌شود که از: سنگ، کاشی یا چوب در زمین ساخته شده است.

در بسیاری از مکان‌ها، اصطلاح ایوان به طور مترادف با تراس نیز استفاده می‌شود. برای مقایسه، یک بالکن مستقیماً به کناره ساختمان متصل است. از آنجا که از سطح زمین فاصله دارند، اغلب با دیوار یا نرده بالکن احاطه شده‌اند.

حتی اگر در یک شهر شلوغ زندگی می‌کنید، اگر بالکن را هر روشی بپوشانید، می‌توانید در بالکن خود حریم خصوصی ایجاد کنید. همچنین از خورشید و باد محافظت می‌کند.

تراس‌های مدرن می‌توانند اهداف مختلفی داشته باشند. به عنوان مثال، آنها را می‌توان در باغ یا ویلا دید که یک ویژگی محبوبیت فزآینده در مناطق خارج از شهر محسوب می‌شود. با این حال بازسازی تراس و تبدلی آن به فضایی مدرن و شیک این روزها طرفداران بسیاری دارد. 

تراس همیشه یک فضای کاملاً باز است. وسیع و در بالای ساختمان است، که در طبقات پایین قرار گرفته است. با این حال بخشی از پشت بام متصل به منزل نیز به شمار می‌آید.

بالکن‌ها بسیار کوچک‌تر هستند و همیشه به یک اتاق متصل می‌شوند، در حالی که تراس‌ها ورودی‌های جداگانه دارند. بالکن‌ها می‌توانند باز و بسته باشند. تراس‌ها بدون برنامه طبقه مصوب قابل پوشش نیستند. 

تفاوت اساسی در تشخیص بالکن از تراس چیست!

بالکن در مقابل تراس: چگونه تفاوت را تشخیص دهیم!

همانطور که پیش‌تر نیز اشاره شد، تراس یک فضای باز است که می‌تواند به یک ساختمان اضافه یا جدا شود. بنابراین شما به آسانی این امکان را دارید تا تراس سبز داشته باشید. بلکه بالکن‌ها سکوهای برجسته کوچکی هستند که به اتاقی در خانه متصل شده‌اند.

اگرچه چندین نقطه دسترسی در تراس وجود دارد، بالکن معمولاً فقط از اتاق قابل دسترسی است. بیشتر هتل‌ها بالکن دارند که به مهمانان اجازه می‌دهد برای هوای تازه به بیرون از خانه بروند.

تفاوت اساسی در تشخیص بالکن از تراس چیست!

اندازه :

تراس به طور قابل توجهی بزرگتر از بالکن است. به همین دلیل، راحتی در مکان‌های بزرگ مانند دورهمی یا مهمانی‌ها فراهم می‌شود. از طرف دیگر بالکن برای یک شام یا گذراندن اوقات فراغت برای دو نفر مشرف به چراغ‌های شهر مناسب است.

مکان :

تراس برروی زمین (کمی مرتفع) قرار می‌گیرد، در حالی که بالکن معمولاً در طبقه دوم یا بالاتر ایجاد می‌شود. 

ساخت و ساز :

تراس می‌تواند یک ساختار جداگانه باشد زیرا می‌تواند بنا به تعریف به ساختمان اضافه یا از آن جدا شود. این امر در مورد بالکن‌هایی که باید در ساختمان قرار بگیرد صدق نمی‌کند.

با تمامی این موارد هردو مکان‌ها بهترین گزینه برای گذراندن اوقات فراغت هستند. اگر تراسی بزرگ یا حتی بالکنی کوچک دارید، می‌توانید نهایت استفاده از فضای موجود را داشت باشید. تنها کافیست راه و روش صحیح استفاده از این فضا را آموخته و با کمی ذوق و سلیقه از بالکن یا تراس به بهترین شکل استفاده نمایید. تراس چیست 

 

چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست

جهت مشاوره رایگان یا اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید.

Rate this post
تفاوت بالکن و تراس چیست؟

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا