حیاط ویلایی را به چه سبکی دکور کنیم ؟

حیاط ویلایی را به چه سبکی دکور کنیم ؟
فهرست مطالب

حیاط ویلایی را به چه سبکی دکور کنیم ؟

امروزه طراحی و دکوراسیون حیاط ویلایی مورد توجه معماران و همینطور صاحبان ملک است. وجود محصولات نوین و کاربردی همچون چوب پلاست در این زمینه باعث شده تا ایده‌های خلاقانه‌ای برای محوطه سازی بوجود آید. ضمن اینکه قابلیت طراحی و اجرای عناصر متعدد تنها با یک محصول خاص، فضایی متفاوت و شیک ایجاد خواهد کرد. با این حال می‌توان از خلاقیت بیشتری استفاده کرد و چندین متریال را برای زیبایی بیشتر حیاط ویلا استفاده کرد. در هر صورت این بستگی به نظر شما و طرحی که برای اجرا در نظر گرفته‌ای دارد. قبل از هر اقدامی برای محوطه سازی حیاط قطعا تحقیق و بررسی در اینباره بسیار تاثیر گذار بوده و کمک می‌کند تا نتیجه بهتری از طراحی حیاط ویلایی خود داشته باشید. در این مقاله قصد داریم چندیدن راهکار اساسی را به شما ارائه دهیم.

معرفی محصولی چند منظوره برای کاربرد در حیاط ویلایی !

برای اینکه بتوانید طراحی منحصر بفرد و ایده‌آلی برای حیاط ویلا بوجود آورید، بهتر است از یک محصول اما با کاربری‌های متنوع استفاده کنید. با توجه به این امر که حیاط، فضای باز محسوب می‌شود، بنابراین استفاده از متریالی که مختص فضای باز و بیرونی باشد، بهترین انتخاب به شمار می‌آید. پروفیل چوب پلاستیک یکی از محصولات چند منظوره بوده که مختص فضای باز تولید شده است و می‌توان سازه‌هایی مانند: آلاچیق چوبی، پرگولا یا کلبه چوبی را نیز با آن اجرا کرد. به همین علت انتخابی مناسب برای کاربرد در محیط بیرونی خواهد بود.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

خود چوب پلاستیک نیز به دلیل ترکیب آن و این واقعیت که سازندگان می‌توانند مواد دیگری را به آن اضافه کنند تا کاستی‌های احتمالی را جبران کنند، ویژگی‌های مفیدی نیز دارد. بنابراین، چگونه از الوار پلاستیکی در کاربردهای محوطه سازی برای حیاط ویلایی استفاده می‌شود؟ در اینجا روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید و چرا این گزینه‌ایست که باید در نظر بگیرید.

حصارکشی و مرزبندی در حیاط ویلا !

مزیت این محصول بازیافتی برای محوطه سازی که آن را برای صاحبان ملک جذاب می‌کند این است که در طول زمان به نگهداری زیادی نیاز ندارد. در حالی که چوب برای محافظت در برابر پوسیدگی نیاز به رنگ آمیزی یا آب بندی منظم دارد، در حالی که چوب پلاست به هیچ وجه نیازی به رسیدگی ندارد. علاوه‌بر شستشوی گاه به گاه برای از بین بردن کثیفی، هیچ قدم پیچیده‌ای وجود ندارد که شما باید پس از اتمام ساختار محوطه سازی مورد نظر خود انجام دهید.

حصارکشی و مرزبندی در حیاط ویلا !

پیدا کردن مواد مناسب برای نرده می‌تواند مشکل ساز باشد. چوب بدون شک جذاب‌ترین است، اما در معرض پوسیدگی و تاب برداشتن با تغییرات دماست. فلز محکم‌تر است، اما می‌تواند خانه شما را خشن‌تر نشان دهد، همانطور که اغلب در مورد نرده‌های زنجیره‌ای صدق می‌کند. در اینجا، نرده چوبی قابل اجرا با چوب پلاستیک بهترین گزینه را برای شما به ارمغان می‌آورد. دوام طولانی مدت فلز را دارد اما ظاهری از چوب دارد. علاوه‌بر این، حشرات الوار پلاستیکی را نمی‌خورند، زیرا حاوی ترکیبات معدنی است و رطوبت ناشی از بارش باران بر آن تأثیر نمی‌گذارد. در عین حال، می‌توانید آن را به گونه‌ای قالب‌گیری کنید که الگوهای تخته‌های چوبی را تقلید کند و این محصول در 6 رنگ متنوع موجود است.

این محصول می‌تواند جنبه‌های کمتر قابل مشاهده محوطه سازی شما را نیز در بر گرفته و بسازد، مانند مرزبندی با نرده. چوب پلاست لبه مرزهای بین زمین چمن و باغ شما را تشکیل می‌دهد که می‌توانید در آن بوته‌ها، درختان و گل‌های تزئینی را پرورش دهید. مرزبندی با حفظ یک چیدمان منظم و مرتب حیاط ویلایی، محوطه‌سازی شما را یکدست و زیبا جلوه می‌دهد. همچنین با اندازه‌گیری ابعاد محیطی مربوطه، می‌توانید تخته‌های نازک چوبی پلاستیکی بردارید و یک حاشیه کم در اطراف قسمت‌هایی از حیاط که می‌خواهید جدا کنید ایجاد کنید.

طراحی کف حیاط ویلا !

طراحی کف حیاط ویلا !

طراحی کف حیاط ویلا با کفپوش چوبی به ویژه در صورتی صادق است که خانه شما بالاتر از سطح زمین باشد و نیاز به انتقال بین در و بقیه حیاط داشته باشید. یک کفپوش زیبا همچنین به یک منطقه راحت برای استراحت در روزهای گرم و آفتابی تبدیل خواهد شد. نوع چوبی آن ممکن است پس از مدتی آسیب ببیند یا خراشیده شود، اما پروفیل چوب پلاست تا حد زیادی تحت فشارهای ناشی از تردد بالا دوام خواهد آورد. علاوه‌بر این، چوب پلاستیک حاوی بازدارنده‌های اشعه UV است که از تغییر رنگ آن به دلیل قرار گرفتن در معرض متداوم نور خورشید جلوگیری می‌کند.

چوب اغلب با گذشت زمان تغییر رنگ می‌دهد و برای جلوگیری از این امر، صاحبان خانه باید به طور دوره‌ای به نگهداری یا تعمیر آن بپردازند. این فرآیند هم یک دردسر اضافی است و هم می‌تواند به طور بالقوه برای محیط زیست مضر باشد. خصیصه‌ای که چوب پلاستیک با چوب سنتی به اشتراک می‌گذارد، توانایی برش و شکل دادن آن به نیاز سازنده است. این باعث می‌شود که آن را برای کفپوش در هر شکل و اندازه، با توجه به ترجیح شما و شکل خانه و حیاط شما عالی کند.

مبلمان و نشیمنگاه در حیاط ویلا !

اگرچه مبلمان فضای باز مستقیماً به باغ و حیاط وصل نمی‌شود، اما می‌تواند به عنوان یک وسیله دائمی باشد که می‌توانید با نشستن بر روی آن از هوای تازه لذت ببرید. بعلاوه، زمانی که به زیبایی طراحی شود و با محیط اطراف سازگار باشد، می‌تواند به نمای محوطه شما روح بیشتر ببخشد. از آنجایی که چوب پلاست می‌تواند به راحتی به مبلمان فضای باز یا عناصری همچون نیمکت چوبی تبدیل شود، این یک کاربرد مفید برای در نظر گرفتن این محصول است. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که آیا بافت آن دارای الگوهای دانه‌ای است که آن را به چوب طبیعی نزدیک‌تر نشان می‌دهد یا یکنواخت‌تر به نظر می‌رسد. در ضمن چون کپک یا حشرات را در خود جای نمی‌دهد، تمام مزایای عملی، زیست محیطی و زیبایی شناختی آن به مردم اجازه می‌دهد تا از چوب پلاستیک در بسیاری از کاربردهای مختلف محوطه سازی استفاده کنند.

Rate this post
حیاط ویلایی را به چه سبکی دکور کنیم ؟

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا