روف گاردن اقدسیه در باب یک پروژه!

Aqasie
فهرست مطالب

نتایج تحقیقات جدید در زمینه‌ اثر مثبت روف گاردن و سایر فضاهای سبز خانگی برروی متریک‌های کارآیی انسان از جمله: کاهش استرس، بهبود یادگیری و درمان، بازدهی و سلامت روان است. طبیعت با کاهش استرس و افزایش آرامش، خستگی‌ ذهنی را کاهش می‌دهد. وجود فضاهای سبز و پوشش‌گیاهی در اطراف مکان‌هایی که افراد مشغول به ‌کار، تحصیل یا بازیابی سلامت جسمانی هستند، اثرات بسیار مساعدی دارد. دسترسی بصری و حضور مستقیم در فضای سبز و محوطه هر دو در افزایش توانایی ذهن در تمرکز کردن تاثیر به‌سزایی دارند. بنابراین می‌توانند باعث بهبود کارآیی فرد در کار و تحصیل و حتی به طور مستقیم کاهش استرس شوند.

تحقیقات در دانشگاه ملبورن استرالیا نشان داده شده‌است که خیره شدن به چمن‌های سبز برای چهل ثانیه، می‌تواند در افزایش تمرکز نقش به‌سزایی بازی کند. در تحقیقی که “اثر چهل ثانیه منظره سبز برروی افزایش تمرکز، نقش استراحت‌های کوتاه در بازیابی تمرکز” نام دارد و‌ در مجله روانشناسی محیطی چاپ شده‌ است، افرادی که به مدت چهل ثانیه به تصاویر روف‌گاردن و فضای سبز نگاه کرده ‌بودند، بازدهی بالاتری در انجام کارهایی داشتند که نیاز به تمرکز دارد.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

محققان براین باورند فواید روف‌گاردن‌ یا باغبام نیز همان اثر سایر فضاهای سبز را دارند؛ همچنین براین باورند که برای افزایش تمرکز نه ‌تنها لازم به فضای سبزی خاص و منحصر بفرد نیست، بلکه این اتفاق می‌تواند در مکث‌های کوتاه‌تری نسبت به آنچه تاکنون باور داشته‌ایم رخ دهد. شرکت‌های مترقی مانند: فیس‌بوک و گوگل هم‌ اکنون در ساختمان‌های مرکزی از روف‌گاردن، دیوار سبز و سایر المان‌های محوطه مانند: گابیون، فلاورباکس، آبنما و … استفاده کرده‌اند.

پروژه روف گاردن اقدسیه4

یکی از پرطرفدارترین انواع روف گاردن

یکی از محبوب‌ترین انواع روف گاردن، گسترده یا Extensive است که در پروژه روف گاردن اقدسیه با استفاده از محصولات چوب پلاست اجرایی شده است؛ این مدل بیشتر از آنکه بعد زیبایی شناختی صِرف داشته باشد، یکی از راه حل‌های محیط زیستی است که برای بهبود شرایط زندگی افراد و تاثیر مثبت بر رفع آلودگی هوا با ایجاد اکسیژن بیشتر طراحی می‌شود. ویژگی‌های روف گاردن گسترده شامل موارد زیر می‌شود:

• مناسب برای وزن کم: اگر بررسی‌های مهندسی نشان می‌دهند پشت بام شما تحمل بار زیادی را ندارد، با مشورت شرکت سازنده و ضمانت آن‌ها می‌توانید، روف گاردن گسترده را مورد استفاده قرار دهید؛ چون معمولا وزن آن نسبت به مدل‌های دیگر بام سبز کمتر است.

• مناسب برای پشت بام صاف: اگر به دنبال روف گاردن ایده‌آل برای  پشت بام سبز بزرگ یا پشت بامی با کف کاملا صاف یا Flat  هستید، روف گاردن گسترده برای شما مناسب خواهد بود؛ استفاده از این نوع روف گاردن برای بام‌های کم شیب هم مناسب است.

• مناسب برای پارک‌های صنعتی: از بین انواع روف گاردن، مدل گسترده، بیشتر از بقیه مدل‌ها برای اجرایی شدن روی بام پارک‌های صنعتی، ویلاهای بزرگ و حتی مدارس مفید است.

• گیاهانی با عمق کم: گیاهان کم عمق، گیاهانی هستند که ریشه آن‌ها عمیق نمی‌شود. این دسته از گیاهان نیز برای کاشت در روف گاردن با سیستم گسترده مناسبند.

• محدودیت تنوع: از دیگر ویژگی‌های روف گاردن گسترده، محدودیت در تعداد گیاهان است؛ شما تنها مجاز به استفاده از یک الی دو مدل گیاه کم عمق هستید.

• گیاهان صحرایی: روف گاردن گسترده برای کاشت گیاهان کویری و همچنین گیاهانی با برگ‌های گوشتی مناسب است.

• عمق کم خاک: همانطور که احتمالا تا الان خودتان هم متوجه شده‌اید، عمق این مدل روف گاردن بسیار کم است.

 

پروژه روف گاردن اقدسیه6

پروژه روف گاردن اقدسیه

روف گاردن اقدسیه به درخواست کارفرما در دو فاز اجرا شد.

فاز اول اجرای پروژه

شامل کفپوش و دیوارهای محیطی بام جهت ایجاد فضای خصوصی برای ساکنین برج است که در جهت ایجاد فضای خصوصی به دلیل جلوگیری از دید ساختمان‌های مجاور و روبرو است؛ برای این منظور از پروفیل چوب پلاستیک LT برای پرچین چوبی اطراف روف استفاده شده است. در بحث کفپوش چوب پلاست از پروفیل ST که ترکیبات آن مخصوص کفپوش و مکان‌های پرتردد مخصوصا اطراف استخر می‌باشد، استفاده شده است.

فاز دوم اجرای پروژه

در این مرحله مبلمان فضای باز که شامل: مبلمان، آتشدان و فلاورباکس می‌شود، همچنین طراحی محوطه ورودی با استفاده از پرگولا ، نرده و پرچین انجام شده است. جهت اجرای پرگولای روف و محوطه از پروفیل RP2 و S1 استفاده شده، به صورت کلی هزینه‌های آلاچیق از پرگولا بسیار بالاتر بوده و از نظر بصری و معماری حجم سنگین‌تری نسبت به پرگولا دارد و همینطور شکل ظاهری ظریف و متناسب آن موجب زیباتر شدن فضای باز اطراف شما می‌شود.

برای محوطه طراحان ما ایده‌های جالبی داشتند که یکی از آن‌ها باربیکیو در نبشی از محوطه روف بود که دیوارهای جانبی آن مانع از وزش باد در اطراف روف گاردن می‌شد که این موضوع برای پخت و پز نیز حایز اهمیت می‌باشد. در آخر جهت اجرای فلاورباکس و دیوارپوش‌های محوطه از پروفیل LT و نرده‌های محوطه ورودی از پروفیل چوب پلاستیک N2 استفاده شده است. از بارزترین المان‌های پروژه روف گاردن اقدسیه 2 پرگولای واقع در محوطه برج و روف می‌باشد که انعطاف پذیری پروفیل‌های چوپکس در ساخت المان‌های پیچیده را نشان می‌دهد. 

 

چوب پلاست چوپکس از تولید تا طراحی و اجرا همراه شماست

جهت مشاوره رایگان یا اطلاع از قیمت چوب پلاست با ما در تماس باشید.

4.2/5 - (5 امتیاز)
روف گاردن اقدسیه در باب یک پروژه!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا