سقف کاذب استخر

انتخاب متریال مناسب برای سقف استخر چه سرپوشیده یا روباز قطعا کار آسانی نیست. ضمن این که محصولات متنوعی همچون: چوب پلاست چوپکس با قابلیت‌های متفاوت برای این منظور به بازار عرضه شده است. سالن‌های استخر مجموعه‌ای از چالش‌های منحصر به فرد برای طراحان، معماران و مهندسان را به همراه دارد. شما باید هنگام انتخاب محصولی برای سقف ثابت استخر به مواردی از جمله: روشنایی، خوردگی، رطوبت، ایمنی، قابلیت دسترسی، نگهداری و … اهمیت ویژه‌ای دهید. 

اگر بدنبال متریالی مناسب برای سقف کاذب استخر هستید، قبل از هر اقدامی باید تحقیقات لازم در این زمینه را داشته باشید. در این مبحث ما متریال چوب پلاست را به شما معرفی خواهیم کرد و از مزایای این نوع سقف برای اجرای سقف کاذب استخر سرپوشیده یا روباز توضیحاتی خواهیم داد.

مشاوره رایگان جهت طراحی و اجرای سقف استخر

02188044414

سقف کاذب استخر سرپوشیده​

پروفیل چوب پلاستیک محصولی منحصر بفرد با ظاهری شبیه به چوب طبیعی است. این متریال در مکان‌هایی با رطوبت زیاد همچون: سقف ثابت استخر یا کفپوش دور استخر کاربرد دارد. از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت در ساخت چوب پلاست استفاده شده است. همین امر باعث می‌شود تا مقاومت و استحکام بالایی در برابر محیط‌های مرطوب داشته باشد. 

سقف کاذب استخر سرپوشیده

سقف چوبی در صورتی که با متریال چوب پلاست طراحی و اجرا شود، انتخابی مناسب برای استخر سرپوشیده خواهد بود. شاید به این فکر کنید که چوب برای مکان‌هایی با رطوبت بالا همچون استخر مناسب نیست. اما این امر هنگامی صدق می‌کند که از چوب طبیعی استفاده نمایید. چوب پلاست مزایای بسیاری دارد که باعث می‌شود بتوان به راحتی از این متریال در محیط‌های مرطوب استفاده کرد.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که سقف ثابت استخر باید از آن برخوردار باشد، قابلیت آکوستیک آن است. با توجه به این که در این محیط صدا به راحتی منعکس می‌شود، توجه به این امر حائز اهمیت خواهد بود. پروفیل چوب پلاست این ویژگی را دارد که به خوبی از انتقال صدا جلوگیری نموده و همانند عایق صوتی عمل نماید. بنابراین شما دلیلی دیگر برای انتخاب این محصول نوین به عنوان سقف ثابت استخر خواهید داشت.

صرفه جویی در مصرف انرژی را نیز به یاد داشته باشید. استفاده از سقف کاذب چوب پلاست به معنای کاهش ارتفاع سقف در محیط استخر و در نتیجه حجم هوایی است که باید گرم یا سرد شود. در عین حال، شکاف هوایی که بین سقف ساخته شده و سقف کاذب ایجاد می‌شود، نیز به عایق حرارتی و صوتی کمک می‌کند.

سقف کاذب استخر روباز​
سقف ثابت استخر

سقف کاذب استخر روباز

جالب است بدانید که از پروفیل چوب پلاست همچنین می‌توان به عنوان سقف کاذب استخر روباز نیز استفاده کرد. اما چگونه؟ این محصول قابلیت اجرای سازه‌های سبک را دارد. بنابراین اگر تصمیم دارید تا سقف کاذب استخر روباز را با متریالی نوین و مقاوم اجرا نمایید، در کاربرد این محصول شک نکنید. برای این کار تنها کافیست به طراحان حرفه‌ای در این زمینه اعتماد کنید تا بتوانند بهترین سقف کاذب استخر روباز را برای شما طراحی نمایند.

این محصول مختص فضای باز ساخته شده است و در برابر هر نوع اقلیم آب و هوایی یا عوامل فیزیکی کاملا مقاوم است. پرگولا یا همان سایبان یکی از پرطرفدارترین و مدرن‌ترین نوع سقف برای استخرهای روباز است. چهارچوب اولیه سقف با این محصول ساخته خواهد شد. طبق نظرات طراح یا بنا به درخواست شما می‌توان پرگولای مسقف برای این منظور ساخت. یا این که از پلی کربنات، شیشه، چادر یا سایر گزینه‌ها برای پوشاندن پرگولا استفاده نمود. تصمیم با شماست.

مشاوره رایگان جهت طراحی و اجرای سقف استخر

02188044414

سقف کاذب استخر با چوب پلاست و زیبایی متفاوت

ظاهر شبیه به چوب پروفیل چوب پلاست، حس صمیمیت و گرمی را به محیط القا خواهد کرد. به همین علت است که بیشتر افراد طرفدار محصولات چوبی برای اجرا در فضاهایی همچون سقف باشگاه، کفپوش استخر و دیگر محیط‌ها هستند. علاوه‌براین امکان اجرای عناصر دیگر و ایجاد هماهنگی در محیط با این محصول چند منظوره فراهم است. به این صورت که می‌توانید کاور دور استخر را نیز با چوب پلاست بپوشانید. به این صورت نمایی یکدست در سقف و کفپوش استخر ایجاد کرده‌اید که ظاهری متفاوت بوجود خواهد آورد.

سقف کاذب استخر و دسترسی آسان به تاسیسات

دسترسی آسان به تاسیسات در سقف استخر از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین اجرای سقفی مناسب که این امکان را برای شما فراهم نماید، بسیار مهم است. کاربرد پروفیل چوب پلاست به عناون سقف کاذب در استخر دسترسی آسان به تاسیسات را برای شما فراهم خواهد کرد. بنابراین در صورت نیاز و در کمترین زمان ممکن با بروز مشکل، می‌توانید به تاسیسات دسترسی لازم را داشته باشد.

قیمت سقف کاذب استخر

همچنین سقف چوبی با پروفیل چوب پلاست قابلیت نورپردازی را دارد. این باعث می‌شود تا محیطی کاملا متفاوت داشته باشید. نورپردازی در سقف کاذب عاملی بسیار مهم برای زیبایی سقف محسوب می‌شود.

طراحی سقف کاذب استخر

طراحی سقف کاذب استخر به چه صورت است؟

اگر بخواهید از محصولات چوب پلاست استفاده نمایید، قطعا معماران حرفه‌ای بهترین طرح‌ها را به شما ارائه خواهند داد. برای این منظور کارشناسان به محل اعزام شده و با توجه به متراژ بنا و این که نوع استخر، سرپوشیده یا روباز است، طراحی متناسب به شما ارائه خواهند داد. یکی از مزایای این متریال برای طراحی سقف کاذب استخر، تنوع آن است. شما می‌توانید طرح مورد نظر و دلخواه را در نظر داشته باشید. سقف گریلیوم و سقف لوور از انواع سقف‌های قابل اجرا با این محصول به شمار می‌آید.

قیمت سقف کاذب استخر چگونه محاسبه می‌شود؟

هنگامی که از متریال چوب پلاست برای اجرا در سقف استخر استفاده می‌کنید، موارد متعددی در تعیین قیمت سقف کاذب استخر موثر خواهد بود. از جمله می‌توان به متراژ سقف استخر و به همان نسبت میزان استفاده از پروفیل مختص سقف کاذب اشاره نمود. قیمت چوب پلاست از عوامل تاثیر گذار در این مقوله به شمار می‌آید.

معرفی چوپکس

شرکت چوپکس از سال ۱۳۸۲ در ایران به عنوان اولین تولید کننده پروفیل چوب پلاست (wood plastic composite) فعالیت خود را آغاز نمود. این شرکت با بیش از 18 سال سابقه درخشان، در این صنعت، سهم چشمگیری از بازار داخلی محصولات چوب پلاست را به خود اختصاص داده است. شرکت چوپکس با بهره‌گیری از خطوط تولید به روز و کادر دفتری مجرب، پروژه‌های متعددی در اقصی نقاط ایران و دیگر کشورهای همسایه همچون: عراق، امارات، عمان و قطر طراحی و اجرا نموده است. در حال حاضر این مجموعه با تولید انواع سطح مقطع پروفیل چوب پلاستیک (محصولات چوپکس) و همچنین برخورداری از تیم‌های مجرب فروش، طراحی و اجرا، قابلیت ارائه خدمات متنوع به شما هموطنان عزیز در سراسر ایران را دارد. 

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02188044414

4/5 - (4 امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا