طراحی تراس بزرگ با چند ترفند عالی !

طراحی تراس بزرگ با چند ترفند عالی !
فهرست مطالب

تراس با چند استراتژی هوشمندانه مانند: گسترش کاشت، کاهش دید ساختمان‌های مجاور و بهبود فضای زندگی در محیط باز، بزرگتر و خلوت‌تر از آنچه که هستند، به چشم می‌آیند. به همین علت امروزه مالکینی که از فضای کافی برای بهرمندی از محیطی آرام برخوردار نیستند، سعی می‌کنند تا از فضاهایی همچون تراس بزرگ نهایت استفاده را داشته باشند. طراحی تراس بزرگ این روزها بسیار مورد توجه بوده و کاربرد محصولات مدرن همچون چوب پلاست در این راه، رسیدن به ایده‌های خاص را آسان نموده است.
در این مطلب از چوپکس راهکارهایی را معرفی خواهیم کرد تا بتوانید از تراس به بهترین شکل ممکن نهایت استفاده را داشته باشید.

انتخاب محصولی مناسب در طراحی تراس بزرگ !

اگر بخواهیم محصولی مناسب و البته چند منظوره را به شما معرفی کنیم، پیشنهاد ما چوب پلاست است. این متریال در زمینه‌های متعددی برای فضای باز و بیرونی کاربردی گسترده دارد. بنابراین می‌تواند بهترین گزینه در طراحی تراس بزرگ به حساب آید. پروفیل چوب پلاستیک در برابر هوای باز و آزاد بسیار مقاوم و مستحکم است. همین باعث شده تا بتوان از آن در روف گاردن، تراس گاردن، محوطه سازی، اجرای سازه‌هایی همچون: آلاچیق چوبی یا پرگولا و … استفاده کرد.
محصولات چوب پلاست در برابر نفوذ آب و همینطور تابش‌های متداوم نور خورشید بسیار مقاوم هستند. بنابراین با کاربرد این متریال اطمینان خاطر خواهید داشت که سرایه گذاری مناسبی داشته و همچنین به ارزش ملک خود افزوده‌اید.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

در طراحی تراس بزرگ به جزئیات دقت کنید !

با تراس مانند یک اتاق نشیمن در فضای باز رفتار کنید. یک تراس شیک بهتر است از تمام ویژگی‌ها و امکانات یک محیط داخلی در منزل مانند: مبلمان راحت، نورپردازی، گیاهان تزئینی و … برخوردار باشد. برای تراس شخصی خود، سعی کنید فضا را مانند یک اتاق داخل تصور کنید و به این ترتیب محیطی آرام و دوست داشتنی بوجود آورید.
در حالی که هر دکوراسیونی در بیرون از منزل منطقی به نظر نمی‌رسد، سرمایه گذاری روی مبلمان راحت فضای باز و افزودن جزئیاتی مانند: فرش در فضای باز، گیاهان سبز و پیچک، سایبان (پرگولا) یا چتر و نورپردازی، فضا را جذاب‌تر می‌کند.

انتخاب محصولی مناسب در طراحی تراس بزرگ !

کفپوش مناسب و مستحکم اولین قدم در طراحی تراس بزرگ !

همیشه اولین قدم برای برخورداری از داشتن تراسی مرتب و یکدست، کاربرد کفپوش مناسب و مستحکم خواهد بود. شاید از خود سوال کنید چرا ؟
هنگامی که شما تراس را از وسایل اضافه خالی می‌کنید، اجرای کفپوش به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید با اطمینان خاطر وارد تراس شوید. علاوه‌براین فضایی کاملا یکپارچه بوجود خواهید آورد که به راحتی با دیگر عناصری که تصمیم به استفاده از آنها را دارید، هماهنگ خواهد شد. برای مثال اگر از کفپوش چوبی یا تایل چوبی در طراحی تراس بزرگ استفاده کنید، قطعا راحت‌تر می‌توانید از دیگر المان‌هایی مانند سقف چوبی یا دیوارپوش و … که طرحی چوبی دارند استفاده کنید. ضمن اینکه کاربرد چوب در تراس حس گرم و صمیمی ایجاد خواهد کرد که در نهایت به آرامش تبدیل خواهد شد.

در طراحی تراس بزرگ با روش مدرن دید ساختمان‌های مجاور را محدود کنید !

برای اینکه تراس شما بیشتر شبیه یک پناهگاه خلوت باشد، روی پوشش مناسب همچون: حصارها، پرچین چوبی، پارتیشن چوبی، دیوارپوش و حتی کاشت گیاهان رونده سرمایه گذاری کنید. می‌توانید با طراحی سازه کاربردی مانند پرگولا درختان انگور را در سرتاسر تراس پرورش دهید یا در فلاورباکس چوبی درختچه بکارید تا جلوی نمای ساختمان‌های مجاور را بگیرید. با اجرای سایبان یا همان پرگولا قسمتی از تراس را بپوشانید. به این صورت هم از سایه بهرمند می‌شوید و هم حریم خصوصی خواهید داشت.

کفپوش مناسب و مستحکم اولین قدم در طراحی تراس بزرگ !

تلفیق فضای سبز با عناصر چوبی در طراحی تراس بزرگ !

گیاهان و گل‌های تزئینی را برای ایجاد فضای سبز به یاد داشته باشید. انگور، درختچه‌های برگریز، پیچک و گل‌های رنگارنگ رونده به تراس شما روح می‌بخشد. برای رشد گیاهان در تراس، باید آنها را در معرض نور، خاک و آب مناسب قرار دهید. فلاورباکس چوبی همیشه بهترین انتخاب برای گیاهان سبز است و ترکیب چوب در کنار فضای سبز، محیطی آرامبخش بوجود می‌آورد. اما این المان باید از محصولی مقاوم و مستحکم ساخته شده باشد و در ابعاد متوسط تا بزرگ ساخته شود تا گیاهان به بهترین شکل رشد کنند. در حالت ایده‌آل، سیستم آبیاری مناسب را برای آنها در نظر بگیرید. درختان انگور، گیاهان بلند و باریک مانند درختچه‌های زینتی بزرگ از نظر تأمین فضای سبز بسیار به صرفه بوده، ضمن اینکه تنها یک منطقه کوچک را به خود اختصاص می‌دهند.

کاربرد مبلمان مناسب فضای باز در طراحی تراس بزرگ !

برای اولویت‌های خود فضا باز کنید. خواه هدف اصلی شما ایجاد مکانی برای سرگرمی در فضای باز یا آرامش، حفظ حریم خصوصی شخصی (یا هر دوی آنها) باشد، تراس را طوری طراحی کنید که از فضای آن بهترین استفاده را ببرید. جایی برای نشستن اولویت اصلی خواهد بود و ارزش سرمایه گذاری روی یک مجموعه با کیفیت خوب را دارد که در صورت عدم استفاده می‌توان آن را جمع کرد. یکی از راهکارهای اصلی، کاربرد مبلمان چوبی فضای باز در تراس است که مکانی مناسب برای نشستن ایجاد خواهد کرد.

اگر به دنبال انباری برای وسایل اضافه در تراس هستید، می‌توانید از مبلمان چوبی فضای باز با طراحی متفاوت استفاده کنید. یکی از مواردی که امروزه در طراحی تراس بزرگ مورد توجه است، قطعاً نیمکت چند منظوره در فضای باز با فضای ذخیره سازی است. شما می‌توانید هر چیزی را که می‌خواهید در آن قرار دهید؛ از بالشتک گرفته تا ابزار باغبانی و همه چیز در بخش پنهان نیمکت چوبی پنهان خواهد شد. روی آن چند کوسن اضافه کنید تا جلوه بیشتری به دکوراسیون و راحتی تراس ببخشید. بهترین قسمت این است که به آسانی می‌توان آن را از مکانی به مکان دیگر حرکت داد.
تمامی موارد ذکر شده به تنهایی با استفاده از پروفیل چوب پلاست قابل اجرا خواهد بود. شما می‌توانید برای طراحی تراس بزرگ پس از مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس، از خدمات متنوع این مجموعه بهرمند شوید. 

4/5 - (4 امتیاز)
طراحی تراس بزرگ با چند ترفند عالی !

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا