فضای سبز اداری و راهکارهای طراحی آن !

فضای سبز اداری و راهکارهای طراحی آن !
فهرست مطالب

فضای سبز اداری و راهکارهای طراحی آن !

فضای سبز اداری و طراحی آن، این روزها بسیار مورد توجه کارفرمایان است. خوشبختانه وجود محصولات کاربردی در این زمینه همچون چوب پلاست که چند منظوره بوده و مناسب محیط کاریست، طراحی این فضاها را آسان‌تر نموده است. کماکان وجود روف گاردن یا محوطه‌ای سبز و دلنشین در برخی مراکز اداری به چشم می‌خورد. حتی می‌توان این ایده جذاب را در محیط داخلی فضای کاری پیاده کرد تا کارمندان بتوانند از ان بهرمند شوند.

ثابت شده است که گنجاندن فضای سبز در محیط کاری مزایای بلندمدتی دارد و به یک عامل کلیدی در حفظ کارکنان تبدیل می‌شود. همچنین مشخص شده است که محیط سبز بر روی عملکرد کارکنان تاثیر مثیتی خواهد داشت. فضای سبز کمک می‌کند تا دفاتر بیشتر شبیه فضایی خلاقانه و جمعی برای کارمندان به نظر برسند تا اینکه در یک مکان بسته احساس خستگی کنند.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

ادغام مناطق سبز در دفتر، با افزایش تعداد شرکت‌ها که اهمیت رفاه کارکنان خود را شناسایی می‌کنند، روند طراحی را ایجاد کرده است. کارمندان و مشتریان به طور یکسان، اکنون درخواست مکان‌های کاری با گیاهان سرپوشیده و مناطق سبز باز را دارند که محیطی زیبایی را ایجاد می‌کنند و می‌توانند به طور کامل از آنها استفاده کنند. با این حال، گنجاندن فضای سبز در طراحی نه تنها از طریق گیاهان، بلکه با اجرای عناصر طراحی نوین و کاربردی امکان پذیر است.

معرفی محصولی نوین و پایدار در طراحی فضای سبز اداری !

نشان دادن اینکه آسایش و رفاه کارکنان یک شرکت در اولویت است به جذب و سپس حفظ بهترین استعدادها کمک می‌کند. با افزایش استرس محل کار در طول سال‌ها، این موضوع برای سازمان‌ها اهمیت فزآینده‌ای پیدا کرده است. بسیاری از شرکت‌ها اکنون در حال یافتن راه‌هایی هستند تا محل کار خود را به محیطی مساعدتر برای بهره‌وری تبدیل کنند و ارزش بیشتری برای کارمندان قائل شوند. حتی شده با ایجاد تراس سبز (تراس گاردن) که کوچک‌ترین فضا برای این منظور به شمار می‌آید. 

معرفی محصولی نوین و پایدار در طراحی فضای سبز اداری !

پروفیل چوب پلاست از سری محصولات کاربردی چند منظوره بوده که مختص فضای باز طراحی و تولید شده است. این متریال دوستدار محیط زیست بوده و در روند تولید آن از تراشه‌های چوب و پلاستیک استفاده می‌شود. به این معنا که نیازی به قطع درختان نخواهد بود و همین باعث شده تا چوب پلاست در کشورهای پیشرفته طرفداران بسیاری داشته باشد. چند منظوره بودن این محصول همچنین کاربری آن را گسترده نموده است. بنابراین شما می‌توانید با طراحی هوشمندانه برای فضای سبز اداری از چوب پلاست در ساخت عناصر متعددی استفاده کنید.

شباهت بسیار بالای این محصول به چوب طبیعی در کنار فضای سبز بسیار آرامش بخش است. ضمن اینکه ترکیب چوب و طبیعت محیطی متفاوت را ایجاد خواهد کرد. چوب پلاست بسیار مستحکم بوده و از طول عمر بالایی برخوردار است. در صورتی که از این محصول در طراحی فضای سبز اداری استفاده کنید، سال‌ها شکل اولیه خود را حفظ خواهد کرد. نیازی به نگهداری و تعمیر نداشته به همین علت موجب کاهش هزینه‌ها نیز خواهد شد. در کل مزایای این محصول بسیار زیاد بوده و جایگزین مناسبی برای چوب طبیعی یا سایر متریال‌هاست.

کاربرد چوب پلاست در طراحی فضای سبز اداری !

اما چطور از چوب پلاست در طراحی فضای سبز اداری استفاده کنیم؟ این محصول قابلیت ساخت و اجرای عناصر متعددی را دارد که در طراحی فضای سبز اداری کاربرد خواهد داشت.

طراحی فضای سبز اداری با گیاهان و گل‌های تزئینی !

فضاهای سبز در محیط کاری ایده‌ای خلاقانه هستند؛ زیرا گیاهان به طور طبیعی هوا را تصفیه می‌کنند. مقدار قابل توجهی از فضای سبز به طور طبیعی می‌تواند به کیفیت هوا، دما، رطوبت و کاهش صدا در یک منطقه کمک کند. گیاهان می‌توانند دما را تا 10 درجه کاهش دهند و به شرکت‌ها اجازه دهند در تنظیم دما صرفه جویی کنند. اما چه بهتر که این فضای سبز را با محصولات دوستدار محیط زیست ایجاد کنید. فلاورباکس چوبی گزینه‌ی عالی برای کاشت و پرورش گیاهان است. این عنصر کاربردی در محیط‌های اداری امکان ایجاد فضای سبز را فراهم می‌کند.

از دیوار سبز یا گرین وال در فضای سبز اداری استفاده کنید !

ابعاد فلاورباکس چوبی قابل اجرا با پروفیل چوب پلاست، متغیر بوده و بستگی به سلیقه کارفرما یا طرح ارائه شده خواهد داشت. این المان در اثر آبیاری گل و گیاه آسیب نخواهد دید و می‌توان انواع گیاهان حتی درختچه را درون این فلاورباکس کاشت. بنابراین شما یکی از اصلی‌ترین عناصر برای ایجاد فضای سبز در محیط کار را با چوب پلاست در اختیار خواهید داشت. طرح چوبی این فلاورباکس قطعا در کنار گل و گیاه جذاب و آرامش بخش خواهد شد.

از دیوار سبز یا گرین وال در فضای سبز اداری استفاده کنید !

یکی دیگر از عناصری که می‌توان در طراحی فضای سبز اداری به کار برد، دیوار سبز یا همان گرین وال است. شما با اجرای دیوار سبز (گرین وال چیست) در محل کار نه تنها فضایی خاص و متفاوت ایجاد خواهید کرد، که دستگاه تصفیه طبیعی در محیط خواهید داشت. وجود گرین وال در محیط کاری تاثیر به سزایی در روحیه کارمندان دارد. تحقیق در مورد دلیل اینکه چرا گیاهان یک محرک اصلی برای بهره‌وری هستند نشان می‌دهد که این کار باعث مشارکت بیشتر در کار می‌شود.

همچنین باعث می‌شود کارمندان از لحاظ فیزیکی، عاطفی و شناختی بیشتر درگیر کار شوند. این به سرعت با مشکل رایج از دست دادن حجم نیروی انسانی به دلیل از کار افتادن کارمندان مبارزه می‌کند. با توجه به اینکه کارمندان بیشتر وقت خود را در فضاهای بسته می‌گذرانند، وجود رنگ‌های بیوفیلیک مانند: سبز، زرد و قهوه‌ای (ترکیبی از فضای سبز و چوب پلاست) می‌تواند تأثیر تسکین دهنده‌ای بر آنها داشته باشد.

محیطی مناسب برای استراحت در فضای سبز اداری !

طراحان به دنبال ایجاد مناطق خلاقانه‌تری در فضای باز هستند که در آن کارمندان بتوانند بدون نیاز به پرسه زدن بیش از حد در دفتر کار، به محیطی در فضای باز یا حتی فضای داخلی بروند. این به ایجاد احساس راحتی و یک فضای سالم‌تر کمک می‌کند که در نهایت موجب افزایش عملکرد کارکنان خواهد شد.

این امکان فراهم است تا در قسمتی از محیط اداری (فضای باز، پشت بام، تراس یا حتی بخش داخلی) محیط کوچک و کارآمد برای نشستن و استراحت کارمندان ایجاد شود. تنها کافیست با طراحی حرفه‌ای در این زمینه مشورت نمایید. اما چگونه می‌توان این فضای کوچک را در محیط کاری طراحی کرد ؟ تنها کافیست یک پرگولا یا آلاچیق چوبی اجرا کنید. می‌توان داخل سازه نیمکت چوبی اجرا کرده یا از مبلمان چوبی فضای باز استفاده کنید تا محلی برای نشستن کارکنان داشته باشید.

Rate this post
فضای سبز اداری و راهکارهای طراحی آن !

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

۲ نظر درباره “فضای سبز اداری و راهکارهای طراحی آن !
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا