مبلمان باغی و ویژگی‌هایی که باید داشته باشد !

مبلمان باغی و ویژگی‌هایی که باید داشته باشد !
فهرست مطالب

باغ از مکان‌هایی است که می‌توانید زمانی را برای استراحت و سپری کردن اوقات فراغت بدور از شلوغی و ازدحام جمعیت و در طبیعت بگذرانید. مکانی که تعطیلات آخر هفته یا زمانی که رویداد خاصی وجود دارد، فضایی مناسب برای خانواده یا دوستان خواهد بود. برای اینکه بتوانید وقت خود را در این محیط راحت‌تر سپری کنید، طراحی محیطی آرامش بخش، ایده بسیار خوبی است.

با این حال، از آنجایی که باغ یک فضای بیرونی است، باید مبلمانی را انتخاب کنید که مستحکم بوده و در شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت لازم را داشته باشد. فرقی ندارد انتخاب شما مبلمان چوبی فضای باز یا نوع فلزی یا سایر موراد است. مهم این است که باید به این نکته که مناسب فضای باز است یا خیر بسیار دقت شود. خوشبختانه محصولاتی مانند چوب پلاست چوپکس که تنها مختص فضای باز و بیرونی بوده عرضه شده است و یکی از ویژگی‌های اصلی که هر مبلمان باغی باید برخوردار باشد را برطرف نموده است.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

هنگام ارزیابی مبلمان فضای باز، احتمالاً به دنبال بسیاری از همان ویژگی‌هایی هستید که در مبلمان داخلی برای شما ارزشمند هستند. از جمله مواردی مانند : دوام، راحتی و سبک و البته قیمت مقرون به صرفه قطعا در نظر خواهد بود. با این حال، تفاوت اصلی این است که مبلمان باغی باید به صورت دائم در معرض هوای بیرون قرار گیرد. در حالی که تقریباً هیچ مبلمان باغی وجود ندارد که کاملا ضد آب باشد، تفاوت‌های زیادی بر اساس محصولات استفاده شده برای ساخت آنها وجود دارد.

برای خرید مبلمان باغی به چه مواردی توجه کنیم !

برای خرید مبلمان باغی به چه مواردی توجه کنیم !

قبل از تصمیم گیری، مهم است که نقاط قوت و ضعف گزینه‌های مختلف مبلمان مورد نظر برای محیط بیرونی را درک کنید. تعیین کنید که هر کدام چقدر با الزامات محیط مسکونی یا تجاری شما و همچنین ترجیحات و اولویت‌های شخصی شما مطابقت دارند. انتخاب بهترین متریال برای مبلمان باغی در فضای باز باید با توجه به مشخصه‌های اصلی صورت گیرد تا پس از گذشت مدتی دچار آسیب و در نهایت تعمیر نشود.

در میان بسیاری از انواع محصولات مبلمان موجود، یکی از بهترین‌ها برای دکوراسیون فضای باز، چوب پلاست است. این متریال یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها بوده و علت آن مزایای بسیاری است که ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید در مورد مبلمان باغی و مزایای آن بیشتر بدانید، ادامه مطلب را مطالعه نمایید. ما ویژگی‌ها و مزایای مبلمان باغ با چوب پلاست چوپکس را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین انتخاب برای مبلمان باغی چیست ؟

همانطور که پیشتر هم اشاره شد، یکی از پرکاربردترین عناصری که این روزها در دکوراسیون و طراحی فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرد، مبلمان باغی است. این مبلمان نه تنها در باغ که در روف گاردن و محوطه سازی بسیار پرکاربرد هستند. مدل‌ها و طرح‌های متنوعی از مبلمان فضای باز به بازار عرضه شده که انتخاب را برای شما سخت خواهد کرد. اما دقت به مواردی اصلی هنگام برگزیدن این عنصر کاربردی در محیط بیرونی، به انتخاب راحت‌تر شما کمک خواهد کرد. از سوی دیگر نیز محصولات نوینی همچون چوب پلاست با قابلیت چند منظوره بودن، کار را آسان نموده است. بنابراین شما می‌توانید مبلمان دلخواه خود را طبق سلیقه یا متراژ و ابعاد متغیر سفارش دهید.

بهترین انتخاب برای مبلمان باغی چیست ؟

چوب پلاست همانطور که از نامش پیداست یک ماده کامپوزیتی است که در ساخت مبلمان چوبی فضای باز استفاده می‌شود. کاملاً شبیه چوب طبیعی است، اما بر خلاف چوب که بسیار آسیب پذیر است، محکم و با دوام است. این متریال از ترکیب تراشه‌های چوب با پلاستیک فشرده و برخی افزودنی‌ها دیگر ساخته شده و به همین علت نیز کامپوزیتی نامیده می‌شود. علاوه‌بر آن، نیز یک ماده همه کاره است که باعث می‌شود در ساخت انواع مبلمان، میز و نیمکت یا صندلی مورد استفاده قرار گیرد.

روش اصلی پردازش چوب پلاست بسیار پیچیده است. تولید این محصول فرآیندهای مختلفی مانند: حرارت دیدن یا خشک شدن، آنتی باکتریال بودن یا سایر موارد را طی می‌کند. در نهایت متریالی منحصر بفرد تولید خواهد شد که در زمینه‌های متعدد کاربرد خواهد داشت. وقتی صحبت از ظاهر به میان می‌آید، حس زیبایی نزدیک به طبیعت بسیار دوست داشتنی خواهد بود. و این موارد قطعا آن را به مبلمان باغ عالی تبدیل خواهد کرد. در زیر برخی از ویژگی‌هایی که باید در انتخاب مبلمان باغی مورد توجه قرار دهید، آورده شده است :

مبلمان باغی چه خصوصیاتی دارد ؟

مبلمان باغی با دوام و مقاوم در محیط باز

یکی از بهترین ویژگی‌هایی که یک مبلمان باغی باید برخوردار باشد، این است که برای استفاده در فضای باز در تمام طول سال کاربرد داشته باشد. این بدان معنی است که مبلمان یا بعضا میز و صندلی باغ یا نیمکت چوبی شما باید حتی در شرایط آب و هوایی سخت خارج از محیط داخلی نیز مقاومت کند. یک مبلمان باغی ایده‌آل باید در فصل زمستان در باران و باد مقاومت کافی داشته باشد. علاوه‌براین دقت به تابش متداوم نور خورشید و اشعه ماوراء بنفش نیز بسیار مهم بوده و بهتر است مبلمان مورد نظر شما نیز در این مورد مقاوم باشد. به این ترتیب خواهد بود که در فصل تابستان مبلمان باغی شما بدون نگرانی زیبایی و ظاهر اولیه خود را حفظ می‌کند.

مبلمان باغی چه خصوصیاتی دارد ؟

مبلمان باغی با عملکردی ایده‌آل

یکی دیگر از مزایایی که باید هنگام انتخاب مبلمان باغی به آن اهمیت داده شود، کارایی آن است. بهتر است مبلمانی را برگزینید که تهویه کافی را حتی زمانی که فرد روی آنها استراحت می‌کند، ارائه دهد. همچنین دیزاین و چیدمان آن راحت باشد تا بتوانید به راحتی از بالشت‌های مخصوص مبلمان برای زیبایی و همینطور راحتی هرچه بیشتر استفاده کنید. از سوی دیگر می‌توانید مبلمان تاشو که مختص فضاهایی با ابعاد کم است را انتخاب نمایید. از دیگر عملکردهایی که می‌توان در نظر داشت قابلیت انبار کردن وسایل اضافه در بدنه اصلی مبلمان بوده که در صورت سفارش و نیاز قابل اجرا خواهد بود.

مبلمان باغی با قابلیت جابجایی و حمل آسان

مبلمان باغی که بادوام بوده، اما به اندازه کافی سبک وزن هستند و جابجایی آنها در باغ را آسان می‌کند، قطعا انتخاب عاقلانه‌ای خواهد بود. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تاآن را به هر کجا که بخواهید، منتقل کنید. علاوه‌بر آن، بیشتر آنها جمع و جور بوده و بعضا قابلیت تاشوندگی دارند. این بدان معنی است که آنها فضای زیادی را اشغال نخواهند کرد، به خصوص زمانی که جمع شوند. این قابلیت امکان جابجایی آنها را چندین برابر آسان‌تر خواهد کرد. اما برخی مواقع نیز این مبلمان در مکانی مورد نظر به صورت ثابت قرار خواهند گرفت. این مورد بیشتر در آلاچیق چوبی یا پرگولا چوبی دیده می‌شود.

مبلمان باغی با دوام و مقاوم در محیط باز

پروفیل چوب پلاست در واقع یک متریال عالی برای مبلمان باغ است. علاوه‌بر آن، در هر فضای باز یا نیمه بازی همچون تراس، بالکن، پاسیو یا حیاط خلوت نیز می‌توان از آن استفاده کرد. امروزه بسیاری از مردم بر روی صرفه جویی در هزینه تمرکز کرده‌اند، اما در عین حال به دنبال مبلمان با کیفیت خوب هستند که خوشبختانه این محصول می‌تواند انتظاراتی بیش از این موارد را ارائه دهد. با این حال، محبوبیت آن همچنان در حال افزایش است. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد تا با ویژگی‌ها و مزایای مبلمان باغی قابل اجرا با چوب پلاست بیشتر آشنا شده باشید.

Rate this post
مبلمان باغی و ویژگی‌هایی که باید داشته باشد !

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا