نمای ساختمان مدرن با متریالی نوین و کاربردی !

نمای ساختمان مدرن با متریالی نوین و کاربردی !
فهرست مطالب

اولین چیزی که با یک نگاه اول در مورد ساختمان به ذهن می‌رسد نمای آن است ؟ حال این نما چه تجاری باشد و چه مسکونی، تفاوتی نخواهد داشت ؟ نما اولین چیزی است که برای همه افراد اهمیت داشته و از لحاظ زیبایی و هم کاربردی مورد توجه خواهد بود. به خصوص این روزها که بیشتر در کنار زیبایی، کیفیت نیز مهم بوده و ترجیح بیشتر معماران، سازندگان و حتی ساکنین افزایش طول عمر بنای مورد نظر خواهد بود.
ضمن اینکه سبک طراحی نما در فرهنگ‌های مختلف، کاملا متفاوت بوده و به نوعی نشان دهنده هویت هر کشور محسوب می‌شود. حال آنکه اجرای آن در مقیاسی کوچک‌تر یعنی شهر بکار برده خواهد شد. اما با گذشت زمان و با پیشرفت علم در زمینه‌های متعدد، نما نیز ارتقا یافت. به خصوص ورود محصولات نوین و کاربردی همچون پروفیل چوب پلاستیک در اجرای نما، کار را بیش از پیش آسان نمود. برای مثال سبک طراحی نما در ایران باستان بسیار متغیر از نمای ساختمان در سال‌های اخیر است. زیرا در زمان گذشته بیشتر از آجر در ساختمان‌های معاصر استفاده می‌شده است. اما به تازگی محصولات متنوعی برای این منظور به بازار عرضه شده است.
متریال یا محصولی که برای نمای ساختمان مدرن یا طراحی نما ویلا مدرن در نظر می‌گیرید، یک عنصر اصلی بوده که علاوه‌بر زیبایی شناختی و تغییر چهره شهر، تاثیر بسزایی در طول عمر بنای شما خواهد داشت. بنابراین نمای بیرونی است که مانند یک لایه محافظ برای ساختمان عمل کرده و از آن در برابر هرگونه تهدید و آسیب جلوگیری خواهد کرد. در انتخاب متریال نمای ساختمان دقت به نکاتی همچون: اقلیم و سرایط آب و هوایی، تعداد طبقات، موقعیت جغرافیایی بنا و… اهمیت داشته و از این حیث نما به 3 دسته تقسیم خواهد شد که عبارتند از: نمای ساختمان کلاسیک، نمای ساختمان نئوکلاسیک و نمای ساختمان مدرن. در این مطلب از چوپکس اما قصد داریم شما را با یک نمای ساختمان مدرن و با کیفیت آشنا نماییم.

انتخاب متریال نمای ساختمان مدرن !

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

انتخاب متریال نمای ساختمان مدرن !

قطعا متریال نمای ساختمان مدرن، یکی از اصلی‌ترین مواردیست که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید نمای مدرن و شیک داشته باشید. باید به این نکته دقت کنید که تنها ظاهر بنا مهم نیست. بلکه مهم‌تر از زیبایی نما، دوام و کیفیت آن است که باعث افزایش طول عمر بنای شما خواهد شد.
پروفیل چوب پلاستیک، یکی از متریال‌های مناسب برای نمای ساختمان مدرن چوبی و همینطور ترکیبی بوده که از ویژگی‌های منحصر بفردی برخوردار است. این محصول در مقایسه با متریال‌های مشابه مزایای بسیاری داشته و همین باعث می‌شود تا برای نمای ساختمان مدرن انتخابی ایده‌آل باشد.
از روش نصب و اجرا گرفته تا قابلیت عایق بندی برای ساختمان در کنار ظاهری شیک و متفاوت با طرحی از چوب که طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده است. باید بگوییم که اگر این متریال را برای نمای ساختمان مدرن در نظر گرفته‌اید، انتخابی هوشمندانه و عاقلانه دارید. زیرا در این سبک از نما، علاوه‌بر روش نصب خشک که موجب افزایش سرعت عمل در اجرا خواهد شد، پیاده‌سازی طرح‌های مدرن در کنار دیگر مصالح ساختمانی امکان پذیر است.
چوب پلاست با ظاهری مدرن و رنگ طبیعی همچنین شباهت بسیار بالا به چوب، نمای ساختمانی مدرن با حسی گرم و صمیمی را ایجاد خواهد کرد. ضمن اینکه از دوام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و عواملی که موجب آسیب به چوب خواهد شد، تهدیدی برای این متریال محسوب نمی‌شود. اما بشنویم از ویژگی‌هایی که این متریال نمای ساختمان مدرن به همراه دارد :

این نمای ساختمان مدرن از بنای شما محافظت خواهد کرد :

این نمای ساختمان مدرن از بنای شما محافظت خواهد کرد :

یکی از اصلی‌ترین دلایل اجرای نما با چوب پلاست، حفاظت از بنا و ساختمان است. نما چوب پلاست به صورت عایق عمل کرده و از ساختمان شما در برابر هرگونه تهدید و آسیب محافظت خواهد کرد. نما در واقع مقاومت مکانیکی ساختمان را افزایش خواهد داد. بنابراین در کل ساختمان‌هایی که از نمای مناسب و اصولی برخوردارند، در مقایسه با ساختمان‌هایی با نمای قدیمی و سنتی یا بدون نما پایدارتر خواهند بود.
نمای ساختمان‌های مدرن در برابر عواملی مانند : شرایط اقلیمی و ترک‌های ناشی از تغییرات دما یا آب و هوا، تابش متداوم نور خورشید و اشعه UV، انواع آلودگی‌ها و نیز حشرات موذی مقاومت بیشتری دارند. همچنین می‌توانند ساختمان را در برابر باران و نفوذ آب، رطوبت و بادهای شدید محافظت کنند.

طراحی نمای ساختمان مدرن با این متریال امکان هماهنگی با سایر عناصر را برای شما فراهم می‌کند :

اگرچه دلایل اولیه استفاده از نما در پروژه‌های ساختمان بیشتری دلایل عملیاتی بوده، اما از منظر زیبایی و بصری نیز بسیار اهمیت دارد. هنگامی که شما تصمیم به اجرای نمای ساختمان مدرن را می‌گیرید، بنابراین به این می‌اندیشید که باید از محصولی مدرن و کاربردی نیز استفاده کنید.
قطعا کاربرد متریالی چندکاربره به شما این امکان را می‌دهد تا نه تنها نمای ساختمانی مدرن و منحصر بفرد داشته باشید، که بتوانید از دیگر عناصر برای هرچه زیباتر شدن نما نیز استفاده کنید. برای مثال این روزها فلاورباکس در نمای ساختمان، نرده چوبی یا نرده چوب پلاست از موارد کاربردی محسوب می‌شود.
حال فرض کنید که بتوانید تمامی این موارد را با استفاده از یک محصول یعنی چوب پلاست اجرا کنید. در نهایت طرحی ایده‌آل و خاص خواهید داشت که به راحتی حتی در کنار مصالح سنتی زیبایی دو چندان خود را نمایش خواهد داد. انتخاب مناسب نمای ساختمان می تواند ظاهر کلی ساختمان را به طرز چشمگیری تغییر دهد و جذابیت آن را تغییر دهد و ارزش فروش آن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

طراحی نمای ساختمان مدرن با این متریال امکان هماهنگی با سایر عناصر را برای شما فراهم می‌کند :

این نمای ساختمان مدرن در مقایسه با سایر محصولات برای شما مقرون به صرفه تمام خواهد شد :

از آنجایی که این روزها هزینه یکی از آیتم‌های اصلی محسوب می‌شود، توجه به هزینه‌های نصب و اجرا، حمل و نقل و پس از آن نگهداری، تعمیر و نیز رسیدگی از جمله موارد حائز اهمیت خواهد بود. امزیت استفاده از نما چوب پلاست این است که منجر به صرف کمترین هزینه در موارد ذکر شده نسبت به دیگر متریال‌ها می‌شود. از این‌رو می‌توان گفت یکی از ارزانترین نمای ساختمان محسوب می‌شود.
اگر بخواهیم جنبه اقتصادی کاربرد چوب پلاست را در نظر بگیریم، به این نتیجه می‌رسیم حتی اگر در ابتدای امر شما هزینه بالایی برای نصب و اجرای این نما و خرید متریال صرف کنید، در بلند مدت و بدون اینکه نیاز به تعمیر یا نگهداری باشد، در اصل هزینه منصفانه‌ای پرداخت نموده‌اید. بسا اینکه سایر محصولات پس از مدتی آسیب دیده و به کل نیاز به تعویض خواهند داشت و علت آن بی‌کیفیتی است.

توجه به موارد ذکر شده و البته دیگر مباحث که در این مطلب به طور کامل بیان شند، به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. چه از چوب پلاست برای نمای ساختمان مدرن استفاده کنید یا دیگر مصالح، این حق شماست که زیبایی را در کنار کیفیت داشته باشید. برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با کارشناسان چوپکس در تماس باشید.

4.5/5 - (11 امتیاز)
نمای ساختمان مدرن با متریالی نوین و کاربردی !

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا