چطور حیاط زیبا داشته باشیم ؟

چطور حیاط زیبا داشته باشیم ؟
فهرست مطالب

با رسیدن فصل بهار و خوب شدن هوا، سخت می‌شود راجع به بیرون نشستن از محیط خانه رویا پردازی نکرد. به خصوص که این روزها مکان‌های مناسب و کاربردی توسط محصولات نوین مانند چوب پلاست برای نشستن در فضای باز و آزاد به راحتی و در کمترین زمان ممکن ساخته می‌شود. فصل بهار سرشار از طراوت و انرژی طبیعت است. پس چه بهتر که بتوانیم وقت خود را با افراد خانواده در پرگولا یا آلاچیقی که در حیاط وجود دارد، سپری کنیم.

اگر شما برنامه‌ریزی مناسب و هدفمند داشته باشید، می‌توانید هر موقع که اراده کردید، حیاط خانه خود را به مکانی رویایی و محیطی برای آرامش خود و خانواده تبدیل کنید. مکانی که مانند روف گاردن یا بام سبز به راحتی در طول شب و روز در دسترس شما باشد. تنها کافیست فضای کافی برای اجرای عناصر مورد نیاز در حیاط را داشته باشید تا بتوانید تغییرات اساسی بوجود آورید. حتی اگر ابعاد فضای شما کم باشد نیز، این امکان فراهم است تا بتوانید از نیمکت چوبی یا میز و صندلی‌های تاشو و عناصری که مختص فضای کوچک است، استفاده کنید.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

معمولا حیاط خانه در قسمت وروردی قرار دارد. گاهی هم در قسمت پشت ساختمان قرار می‌گیرد که حیاط خلوت محسوب می‌شود. در هر صورت از نگاه مخاطب، وروردی و همچنین حیاط خانه می‌تواند در نگاه اول بسیار تاثیر گذار باشد. رسیدگی به حیاط خانه علاوه‌بر زیبایی و تاثیر مثبت آن بر پاکسازی هوای محیط نیز تاثیر به سزائی دارد. بنابراین هرچه بیشتر به این بخش از ساختمان یا منزل ویلایی توجه داشته باشید، نه تنها از محیطی آرامش بخش برخوردارید، که باعث افزایش ارزش ملک نیز خواهید شد.

 

ایده خلاقانه برای داشتن حیاط زیبا !

ایده خلاقانه برای داشتن حیاط زیبا !

برای داشتن حیاط زیبا ایده‌های خلاقانه بسیاری وجود دارد. یکی از جذاب‌ترین ایده‌ها ایجاد باغچه و گلکاری است که از زمان‌های قدیم نیز در کشور ما مرسوم بوده است. اما امروزه این کار را به سبکی نوین انجام می‌دهند و به گفته‌ای محوطه سازی انجام می‌دهند. شاید تصور کنید که انجام این کار نیاز به فضای زیاد دارد، اما اینطور نیست. حتی با داشتن فضای کوچک و محدود نیز می‌توان این کار را انجام داد.

اگر فضای کوچکی دارید، با استفاده از گلدان‌های رنگارنگ و یا فلاورباکس چوبی مدرن و شیک می‌توانید، هرگونه گل و گیاه را که به آن علاقه دارید، در حیاط آپارتمان یا ویلا و … پرورش دهید. حتی می‌توانید با نرده چوبی دورتا دور باغچه را حصارکشی کنید یا از گلدان‌های دیواری استفاده کنید. همچنین اگر طرفدار میوه و سبزیجات ارگانیک هستید، علاوه‌بر گل‌های زینتی، می‌توانید انواع گیاهان دارویی و خوراکی را نیز در فلاورباکس‌ها پرورش دهید. اما فراموش نکنید گیاهی که انتخاب می‌کنید، باید با آب و هوای منطقه شما سازگار باشد.

اما در صورتی که حیاط شما فضای بیشتری داشته باشد، علاوه‌بر گل و گیاه می‌توانید درخت نیز بکارید. کاشتن درخت روح و انرژی مضاعفی به محیط می‌بخشد. درختان تعیین کننده میزان سایه موجود در باغچه و در نتیجه تعیین کننده میزان رشد دیگر گیاهان در باغچه هستند. همچنین چشم انداز خانه و حتی میزان نور ورودی به خانه را نیز تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین انتخاب درخت مناسب برای کاشت بسیار حائز اهمیت است. حتی می‌توانید در فلاورباکس چوبی درختچه‌های تزئینی که این روزها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد را بکارید.

مسیر رفت و آمد در حیاط را زیبا سازی کنید!

اگر فضای بزرگی در اختیار دارید و محیط شما پرنور و آفتابی است، از جمله درختانی که کاشت آن مناسب است، می‌توان به سرو اشاره کرد. زیرا جزو درختان زینتی و همیشه سبز است و دوام بالایی در آب و هوای خشک و حتی سرما دارد. همچنین به آبیاری زیادی نیز احتیاج ندارد. از دیگر درختان زینتی که تاثیر زیادی در زیبایی حیاط شما دارند، می‌توان به کاج و اقاقیا اشاره کرد.

مسیر رفت و آمد در حیاط را زیبا سازی کنید!

شاید فکر کنید که کف سازی حیاط در زیبایی آن موثر نباشد، اما یکی از اصلی‌ترین مواردی که به طور جدی در زیباسازی حیاط تاثیر دارد، کف سازی آن است. در این بین گزینه‌های متنوعی وجود دارد که شما می‌توانید برای بخشی از قسمت‌های حیاط یا حتی کل فضا استفاده نمایید. اصولا در این قسمت از زیباسازی حیاط، مسیر رفت و آمد با استفاده از متریال‌هایی مانند سنگ یا چمن و چوب اجرا می‌شود.

کفپوش چوبی می‌تواند از بین گزینههای متعدد، انتخابی مناسب باشد. کف سازی با پروفیل چوب پلاست نه تنها از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است که از نظر کیفیتی نیز از استاندار بالایی برخوردار است. این متریال در صورتی که برای اجرا در کف و فضای باز استفاده شود، قطعا در برابر هر نوع شرایط آب و هوایی دوام داشته و آسیب نخواهد دید. اگر مسیر رفت و آمد را با کفپوش چوبی اجرا کنید، می‌توانید از دیگر مواردی همچون: نورپردازی، سنگ یا چمن مصنوعی برای زیباسازی هرچه بیشتر آن استفاده کنید.

زیباسازی حیاط

از مبلمان و نیمکت برای زیبا سازی حیاط استفاده کنید !

برای اینکه در طول فصل بهار و تابستان مکانی مناسب برای نشستن داشته باشید، می‌توانید از مبلمان و نیمکت چوبی در گوشه و کنار حیاط استفاده کنید. حتی می‌توانید پرگولا یا آلاچیق چوبی نصب کرده و به این ترتیب مکانی مناسب برای دورهمی‌های دوستانه یا خانوادگی داشته باشید. در این سازه‌ها امکان ایجاد محیطی گرم و صمیمی به راحتی وجود دارد. زیرا می‌توان از مبلمان چوبی فضای باز در پرگولا یا آلاچیق استفاده کرد.

برای اینکه محیط اطراف این سازه‌ها را زیباتر کنید، می‌توانید از فلاورباکس‌های چوبی با ابعاد متفاوت استفاده کنید. گل‌های تزئینی زیبا یا گیاهان پیچک و رونده که به راحتی بر روی سایبان یا آلاچیق رشد می‌کنند و در فصل بهار و تابستان فضایی دل انگیز را بوجود می‌آورند، قطعا انتخابی مناسب خواهند بود.

با تمام اینها برای زیباسازی حیاط شما باید روحیه‌ای خلاق داشته باشید. اینکه بتوانید این محیط را به فضایی برای لذت بردن از فضای بیرونی تبدیل کنید، نیاز به ایه‌های جذاب دارد. اما این امکان برای شما فراهم است تا در اینباره با کارشناسان حرفه‌ای مشورت نمایید. مشاوران چوپکس طبق هزینه و بودجه مورد نظر، همینطور متراژ و به خصوص سلیقه شما همراهان گرامی، بهترین ایده‌ها را به طور رایگان در اختیارتان قرار می‌دهند.

Rate this post
چطور حیاط زیبا داشته باشیم ؟

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا