کاربردها و ویژگیهای قرنیز چوب پلاست

cornice wood
فهرست مطالب

قرنیز چوب پلاست یکی از محصولات جدید و پر طرفدار در صنعت ساختمانی است. با پیشرفت علم و فناوری، صنعت ساختمان‌سازی رشد بسیار عالی و چشمگیری را داشته و امروزه از مصالح جدید و با کیفیتی در ساخت‌وساز استفاده می‌کنند که از ترکیب چوب و پلاستیک تولید می‌شود. این ترکیب در ساخت سبب می‌شود که به یکی از پرکاربردترین نوع قرنیز در فضاهای مختلف با آب و هوای متفاوت تبدیل شود. چوب استفاده شده در این محصول باعث بالا رفتن مقاومت آن در برابر ضربه می‌شود و همچنین دارای طراحی‌های زیبا و متنوعی بوده که به سقف خانه شما جلوه و جذابیت خاصی می‌بخشد.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با قرنیز چوب پلاست و کاربرد آن در ساخت و ساز بیشتر آشنا شوید.

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

قرنیز چوب پلاست چیست؟

قرنیز چوب پلاست یک محصول باکیفیت و مقاوم است که برای تزیین و زیباسازی نوارها، حاشیه‌ی دیوارها و سقف‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و از مواد پلاستیکی باکیفیت و مقاوم ساخته شده است. این محصول علاوه بر اینکه به دیوارها جلوه زیبایی می‌دهد، از انتقال رطوبت و آسیب به گوشه‌های دیوار جلوگیری می‌کند، به‌راحتی نصب می‌شود و برای تغییر ظاهر یک فضا به‌ سرعت و با کمترین هزینه می‌توان  از آن استفاده کرد. باید دقت کنید که برای نظافت سطح‌هایی که با چوب پلاست پوشش داده شده‌اند، باید از شوینده‌های مناسب استفاده شود.

ویژگی‌های قرنیز چوب پلاست

قرنیز چوب پلاست دارای ویژگی‌های بسیار متنوعی است، به همین دلیل طرفداران زیادی دارد و یک گزینه عالی برای زیباسازی فضاهای مختلف به شمار می‌رود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:  

  • مقاومت در برابر حرارت: قرنیز از پلاستیک تولید شده که مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد و از تغییر شکل یا آسیب ناشی از اثر حرارت می‌تواند محافظت کند.
  • عایق‌گذاری: این محصول دارای عایق‌گذاری خوبی است که از افت و افزایش دما در داخل اتاق جلوگیری می‌کند.
  • مقاومت در برابر رطوبت: قرنیز پلاست با استفاده از مواد مقاوم در برابر رطوبت تولید شده است، به همین دلیل از تغییر شکل یا آسیب ناشی از نفوذ آب جلوگیری می‌کند.
  • زیبایی و طراحی: این محصول دارای طراحی زیبا و متنوعی است که به دیوارها و سقف‌ها جلوه و زیبایی خاصی را می‌دهد.

نصب آسان: با نصب آسان و سریع بر روی دیوارها و سقف‌ها، تبدیل به یک گزینه مناسب و محبوب برای تزیین فضاها شده است.

  • مقاومت در برابر شوک: این محصول دارای مقاومت در برابر ضربه و شوک است که سبب افزایش ماندگاری و طول عمر آن می‌شود.

انواع و طراحی‌های قرنیز چوب پلاست

قرنیزها انواع و طرح‌های مختلف با تنوع بسیار گسترده در زمینه طراحی دارند که  با انتخاب درست و مناسب برای فضاهای مختلف می‌توانید جلوه زیباتری به آنها ببخشید. امروزه برندهای مختلفی انواع قرنیز دیوار را در طرح، رنگ و سبک‌های متفاوتی تولید می‌کنند که بسته به متریال آن‌ها کیفیت و قیمت مختلفی را دارند. انواع قرنیز چوب پلاست عبارت‌اند از:

  • mdf  و pvc قرنیز

این نوع قرنیزها از جنس چوب‌های ام‌دی‌اف و تخته‌های فیبری با چگالی متوسط تولید شده‌اند و دارای ویژگی‌هایی مانند سبکی، مقاومت در برابر آب، آسانی در نصب و قیمت اقتصادی هستند. قرنیزهای ام دی اف و پی وی سی برای دیوارها و سقف‌ها گزینه عالی محسوب می‌شوند و می‌توانند با رنگ‌ها و تزیینات مختلف پذیرایی و دکوراسیون فضاها ست شوند.

  • قرنیزهای پلاستیک

این نوع قرنیزها به دلیل استفاده از پلاستیک‌های فشرده، انعطاف‌پذیری بالایی نسبت به دیگر قرنیزها دارند. علاوه بر ویژگی‌های معمول قرنیزها، مقاومت بالاتری در برابر آب دارند و به‌ندرت تحت‌ تأثیر اثرات محیطی قرار می‌گیرند.

  • قرنیزهای سنگی

این قرنیزها، از جنس سنگ و آجر هستند که در گذشته معماران از این نوع استفاده می‌کردند.  از معایب قرنیزهای سنگی می‌توان به مقاومت کم در برابر رطوبت، از بین رفتن به‌ مرور زمان، تنوع رنگی کم و قیمت بالا اشاره کرد. 

  •  قرنیزهای سرامیکی

این قرنیزها به سبب تنوع رنگی کم و قیمت بالا، طرفداران کمتری داشته ولی چون در برابر آب مقاوم و نمای زیبایی دارند، برای ست‌ کردن گزینه خوبی محسوب می‌شوند و یک فضای لاکچری را به وجود می‌آورند.

  • قرنیزهای رادیاتوری

این نوع قرنیز برای تزیین دور لبه‌های رادیاتورها طراحی شده‌اند و به شکل‌ها و طرح‌های مختلفی قابل تهیه هستند.

پروفیل چوب پلاست N2

نصب و نگهداری قرنیز چوب پلاست

نصب و نگهداری قرنیز بسیار مهم است تا از زیبایی و ارزش دکوراسیونی آن در طولانی مدت کم نشود. در ادامه می‌خواهیم به مراحل نصب و نگهداری قرنیزها اشاره کنیم که با رعایت می‌توانید جلوه زیبایی را به فضای خود ببخشید. برای نصب قرنیز پیشنهاد می‌شود حتماً از افراد متخصص کمک بخواهید.

آماده‌سازی سطح: قبل از نصب قرنیز، مطمئن شوید که سطح دیوار یا سقف کاملاً تمیز و صاف است و هر نوع آلودگی و غبار را از سطح آن پاک کنید.

نیاز با ابزار مناسب: برای نصب قرنیز نیاز به ابزارهایی مانند گیره، پیچ، پیچ‌گوشتی، چسب و غیره داریم که با این وسایل نصب راحت‌تر و آسان‌تر می‌شود.

برش و نصب قرنیز: قبل از برش قرنیز، ابعاد مورد نیاز را با دقت اندازه گیری کنید. بعد قرنیز را با ابزار مناسب ببرید و روی دیوار یا سقف نصب کنید و از چسب یا پیچ‌گوشتی برای نصب استفاده کنید.

پوشش دادن اتصالات: هنگام نصب قرنیز، مطمئن شوید که اتصالات و فاصله‌ها بین قطعات قرنیز پوشش داده شده‌اند، تا بتوانید زیبایی نهایی را در مکان مورد نظر به وجود بیاورید.

مزایا و معایب و کاربرد قرنیز چوب پلاست

قرنیز چوب پلاست یک جایگزین محبوب و مقرون به صرفه برای قرنیزهای سنتی چوبی یا پلی استر است. برندهای بسیاری در داخل و خارج از ایران، قرنیزهای متفاوت با مزایا و معایب مختلف را تولید و به بازار عرضه می‌کنند و افراد باتوجه‌به سلیقه‌ای که دارند، می‌تواند نسبت به طرح و رنگ، آن محصول را انتخاب کنند. 

مزایا قرنیز پلاست

  • مقاومت بالا در برابر آب
  • مقام در برابر حریق
  • مقاوم در برابر نفوذ حشرات
  • مقرون به‌صرفه
  • در برابر خط و خش و ضربه مقاوم است.
  • عدم انبساط و انقباض در شرایط آب و هوایی مختلف
  • رنگ‌بندی و طرح‌های مختلف
  • سازگار با محیط زیست و قابل بازیافت
  • مقاوم در برابر فشار با وزن سبک
  • قابل شستشو و مقاوم در برابر پوسیدگی
  • قابل استفاده در تمام فضاها، حتی فضاهای مرطوب

معایب قرنیز چوب پلاست

  • آسیب پذیری در برابر آفتاب
  • نیاز به نگهداری
  • آسیب پذیری در برابر قارچ‌ها
  • حساس به رطوبت
  • حالت شکنندگی دارد.

کاربرد قرنیز چوب پلاست

از قرنیز چوب پلاست برای موارد مختلفی استفاده می‌شود که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

  1. استفاده برای ساخت لوور چوبی
  2. روف‌گاردن
  3. نرده چوبی
  4. کف‌پوش چوبی
  5. چهارچوب در
  6. تراس و بالکن
  7. سقف کاذب استخر
  8. آلاچیق چوبی
  9. نیمکت چوبی
  10. پارتیشن چوبی
  11. دیوارپوش چوبی
  12. محوطه سازی ویلا و حیاط
  13. تایل چوبی
  14. پرگولا چوبی
  15. سرویس‌های بهداشتی
  16. آشپزخانه

کلام آخر

با انتخاب قرنیز چوب پلاست برای تزیین فضاهای خود، شما به زیبایی، مقاومت و کارایی در طراحی داخلی واحد خود دست خواهید یافت. اگر به دنبال یک گزینه مناسب و مقرون به‌صرفه برای تزیین و هماهنگ باسلیقه و نیازهایتان هستید، مطمئناً قرنیز پلاست یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود. 

 

Rate this post
کاربردها و ویژگیهای قرنیز چوب پلاست

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا