معماری پایدار و سبز با متریالی نوین!

معماری پایدار و سبز با متریالی نوین!
فهرست مطالب

معماری پایدار چیست؟

معماری پایدار (Sustainable architecture) اصطلاحی کلی برای محدود کردن تأثیر بشریت بر محیط زیست است. در معماری پایدار مواد ساختمان، روش‌های ساخت، استفاده از منابع و به طور کلی طراحی همگام و سازگار با محیط زیست منعکس شده است. این طرح همچنین باید عملکرد پایدار را در طول چرخه عمر ساختمان، از جمله دفع نهایی آن، تسهیل کند. در حالی که باید از لحاظ عملکردی و از نظر زیبایی شناختی برتر باشد. ضمن این که فضا باید با ذهنیت دستیابی به انرژی و بهره‌وری منابع طولانی مدت ساخته شود. 

در این مبحث تصمیم به معرفی چوب پلاست چوپکس محصولی نوین و چند منظوره که کاربردی اساسی در معماری پایدار دارد، نموده‌ایم. 

معماری پایدار با پروفیل چوب پلاستیک!

کامپوزیت چوب پلاستیک که به آن WPC نیز گفته می‌شود، از کیفیتی بالا برخوردار است. محصولی منحصر بفرد که برای نیازهای خارجی (فضای باز)، بعضا داخلی و تجاری (پروژه های چوپکس) تولید شده است. این محصول راه حل ایده‌آل پایدار برای محیط زیست بوده که از مواد آلی با پلاستیک‌های خام و مرغوب، برخی مواقع بازیافتی یا تجدیدپذیر، معمولاً پلی اتیلن با چگالی بالا استفاده می‌کند. این گزینه‌ها برای ساخت سبز را می‌توان با کمترین هزینه و بدون نیاز به سرمایه‌گذاری کلان در تجهیزات تولید جدید سفارشی کرد. نتیجه محصولی با قیمت رقابتی است که ردپای محیطی سبک‌تر، جذابیت زیبایی بی‌نظیر و عملکرد پایدار قابل ملاحظه‌ای را ارائه می‌دهد.
پرکاربردترین پروژه‌ها با این محصول عبارتند از: روف گاردن، نما چوبی، کفپوش چوبی، نرده چوبی و … .

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

در همان روزهای ابتدا تولید کامپوزیت از مواد اولیه همچون: تراشه‌های چوب طبیعی، خاک اره یا پوسته گردو و … به عنوان پرکننده استفاده می‌شد. این امر به تولیدکنندگان اجازه می‌داد ضمن حفظ کیفیت، هزینه‌ها را کاهش دهند. اضافه شدن پلاستیک به موارد ذکر شده همچنین محصول نهایی بسیار مقاوم و خیلی سخت را بوجود آورد. استفاده از خاک اره و سایر مواد زاید حاصل از کارخانه‌های اره‌کشی یک روش سبز ارزان و پایدار برای ساخت کامپوزیت چوب پلاستیک است. این روش نه تنها از کیفیت بالایی برخوردار است، بلکه برای مصرف کنندگان نیز جذاب است. ظاهر کلاسیک چوب طبیعی را می‌توان به طور موثر در تولید این محصول بوجود آورد. پروفیل چوب پلاستیک در حال ظهور به عنوان جایگزینی مناسب برای چوب بوده و طیف گسترده‌ای از کاربردهای ساختمانی را در بر می‌گیرد. 

معماری پایدار چیست؟

دلایلی که می‌توان چوب پلاستیک را برای معماری پایدار مناسب دانست!

برای تولید این محصول به طبیعت آسیب وارد نخواهد شد!

از اصلی‌ترین دلایلی که باعث می‌شود محصولات چوب پلاست را دوستدار محیط زیست دانست، تولید آن از محصولات بازیافتی است. برای ساخت این متریال نیازی به آسیب و قطع درختان نخواهد بود. همین به طور جدی باعث زنده شدن طبیعت و ممانعت برای از بین رفتن درختان می‌شود. در صورتی که برای استفاده از چوب طبیعی یا ساخت محصولات مشابه همچون ترمووود باید درختان را قطع کرد. به این صورت پس از مدتی شاهد از بین رفتن درختان خواهیم بود که به طبع عواقب سنگینی در پی خواهد داشت.

از بازگشت پلاستیک به چرخه طبیعت جلوگیری خواهد شد!

همانطور که می‌دانید اگر پلاستیک وارد طبیعت شود، بازیافت آن سال‌ها طول خواهد کشید. گاهی پیش می‌آید که برخی محصولات پلاستیکی حتی با بازگشت به طبیعت، بازیافت نخواهد شد. از سری موارد اولیه و پایه برای تولید این محصول، پلاستیک است. جلوگیری از بازگشت پلاستیک به طبیعت که آسیب جدی به محیط زیست وارد خواهد کرد، خود دلیلی دیگر بر سازگار بودن چوب پلاست با طبیعت است. هنگامی که از پلاستیک برای ساخت این پروفیل استفاده می‌شود، بازیافت مفید محسوب خواهد شد. چرا که از بازگشت مستقیم پلاستیک به چرخه محیط زیست جلوگیری می‌شود.

چوب پلاست تجدید پذیر است!

اما دیگر دلیل که می‌توان برای سازگار بودن چوب پلاست با طبیعت بیان کرد، تجدید پذیر بودن آن است. این محصول قابلیت بازیافت دوباره را دارد. بنابراین اگر شما پس از سال‌ها استفاده از محصولات چوب پلاست تصمیم به تعویض آنها بگیرید، این اطمینان وجود دارد که محصولی تجدید پذیر را استفاده کرده‌اید. پروفیل چوب پلاست را می‌توان دوباره به محصولی کاربردی تبدیل کرد

چوب پلاستیک بازیافت شده است!

پروفیل چوب پلاستیک به عنوان یک جایگزین، سازگار با محیط زیست برای مصالح ساختمانی سنتی طراحی شده است. علاوه‌بر سازگار بودن با محیط زیست  نسبت به تلاش‌های قبلی برای تولید محصولات مصنوعی از چوب، ظاهر و احساس واقعی‌تری از چوب طبیعی دارد. اما تمام مزایای پلاستیک را حفظ می‌کند که از جمله می‌توان به استحکام و مقاومت بالای آن اشاره کرد. بدون پوسیدگی، مقاوم در برابر حشرات، بدون کپک، بدون احتباس رطوبت و محصولی ایده‌آل بدون تعمیر و نگهداری. 

معماری پایدار با پروفیل چوب پلاستیک!

این متریال برای استفاده در پروژه‌های ساختمانی ایده‌آل است. مزیت اصلی نسبت به مواد سنتی این است که پروفیل چوب پلاست، عملاً به هیچگونه نگهداری و تعمیراتی احتیاج ندارند. این محصول بازیافت شده به راحتی می‌تواند جایگزین چوب، بتن یا حتی فلز شود و استفاده از این محصولات ابتکاری، به میزان قابل توجهی باعث کاهش اثر کربن پروژه‌های بزرگ ساختمانی می‌شود.

این محصول مقرون به صرفه است!

مطالعات بارها نشان داده‌اند که هزینه‌های اولیه و پس اندازهای ناشی از کاهش تعمیر و نگهداری طولانی مدت فقط در مدت 2 تا 5 سال بازیابی می‌شود. جایگزینی مصالح ساختمانی سنتی با چوب پلاستیک بازیافتی، نه تنها برای محیط زیست مفید است بلکه کاملاً منطقی و اقتصادی است. این یک ماده نوآورانه و بسیار شبیه چوب بوده و حاصل بازیافت است. از هیچ نوع ماده پر کننده غیر معمول برخوردار نیست و از همه مهم‌تر در برابر رطوبت مقاوم است. بیشتر معماران، طراحان، سازندگان و صاحبان املاک در حال جایگزینی 100 درصد برای چوب طبیعی با محصولات مشابه ترکیبی ساخته شده از پلاستیک بازیافت شده و ضایعات چوب هستند.

یک مزیت مهم چوب طبیعی، توانایی آن در ساخت محصولات کامپوزیتی همچون چوب پلاست است که به راحتی با پلاستیک قابل ترکیب بوده و در نتیجه محصولی جدید بوجود می‌آورد. مزایای استفاده از کامپوزیت‌های چوب پلاستیک بسیار بیشتر از روش خلاقانه بازیافت است. به عنوان مثال، کامپوزیت چوب پلاستیک در مقایسه با سایر متریال‌ها بسیار سبک وزن، نصب آسان، بادوام، نگهداری راحت، مقاوم در برابر پوسیدگی هوا و خوردگی، سفارشی سازی آسان و فوق العاده قوی است. 

4/5 - (1 امتیاز)
معماری پایدار و سبز با متریالی نوین!

مشاوره رایگان با کارشناسان چوپکس 

02122901835

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به بالا